1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899250 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Bra artikel tycker jag. Kittlar lite inför nästa säsong... :)
Kommentera

Inkazar: Vill betona att jag hoppas Granis blir frisk. Men man hade ju inte gråtit om man kunde använda hans lön på en toppspelare istället.
Kommentera

Inkazar: Man blir lite hoppfull också när han säger att man vill bli lite mer spelförande nästa säsong. Som många här har sagt så blev spelet väldigt defensivt under Sjödda, men som han säger i intervjun hade det sina förklaringar. Ska bli intressant att se vårt spel nu när man kan starta om på ny kula.
Kommentera

Zzz: ja det blir ett sånt fokus liksom. Inte första gången det händer. Sen om vederbörande inte hamnar i Brynäs så blir det ett jäkla liv här..
Kommentera

Zzz: Man vet aldrig med BZ... :-)
Kommentera

Enligt en vitrysk site är Palushaj nära spel i dynamo Minsk.

Ett utdrag med Google translate:

"Jag gillade att spela i Minsk, staden är underbar, och fansen också. Jag skulle vilja visa dem vad jag kan under hela säsongen, som en av de ledande aktörerna i laget ".
Kommentera

Inkazar: tack för tiden som varit! då är det bara att leta vidare efter spets är min känsla
Kommentera

Inkazar: Hur fasen hittade du den artikeln...? Vilken grävare! På arbetstid...? 😎😂
Kommentera

bradberry: kan tyvärr inte ta åt mig cred för det. Måns Karlsson twittrade det lite tidigare :)
Kommentera

6984: Ex Brynäsare och spetsspelare är väl rimligt att man vill ha till laget som supporter? Thuresson är väl knappast hajpad, han har väl bevisat sin kvalité.
Någon oprövad allsvensk spelare som gjort mycket poäng på lägre nivå eller någon poängkung ifrån AHL som aldrig testat spel på stor rink är väl annars spelare som brukar hajpas?
Kommentera

KulaShaker: ja han sa att det skulle dyka upp en översättning på Hockeysverige snarast :)
Kommentera

Inkazar: Vem tar vi istället? Dicken? Eller så får vi söka i AHL.
Kommentera

Skrubben: Om han nu sticker till KHL så är det väl bra att Bz får informationen så tidigt som möjligt så han har en chans att snappa upp ett annat guldkorn. Bara att önska AP lycka till i KHL.
Kommentera

Zzz: Jo det blir en hype när en massa skribenter börjar skriva pm EN spelare.
Kommentera

Skrubben: Dick Axelsson istället för Palushaj NEJ NEJ NEJ och åter NEJ!
Kommentera

Forsberg 1978: och Svedberg till Timrå?
Kommentera

KulaShaker: Ouch! Ingen Palushaj och Svedberg till Timrå. Det skulle vara en rejäl smäll på nötterna det..
Kommentera

KulaShaker: Neeeej byt mot Jocke 😉
Kommentera

pjåtor: Men man kan inte vänta så länge på spelare det har ellis fastslagit!
Kommentera

munkas: Har svårt att se hypen kring Svedberg. Hur bra har han varit sen slutspelet under vår guldsäsong?

Jag är faktiskt inte så superimponerad.
Kommentera

Nyligen lät det ju som att vi kunde räkna in Palushaj, enligt Bengtzén.
Kommentera

Anders Berg: Bengtzén uttalar sig till Aftonbladet: ”Vi för en dialog och hoppas fortsatt på en lösning, säger Stefan Bengtzén.”

Det är inte kört alltså.
Kommentera

Skrubben: Det här ser man varje gång. Såklart vill de driva upp priset.
Kommentera

Skrubben: jag lever på hoppet.
Kommentera

Zappaholic: Tror han kommer vara bra i SHL. MEN, det där ryktet tror jag inte en sekund på. Varför skulle han gå till Timrå? Ett lag som kommer kriga i botten och där målvakten är tvungen att stå på huvudet var och varannan match för att ge laget chansen att vinna. Finns inte på min världskarta att han kommer gå dit.
Kommentera

Ja med tanke på Palushajs uttalande så är det bara räkna bort honom. Han kommer lira i DM nästa säsong.
Sen självklart tråkigt med Svedberg då han trots allt hade varit en riktigt klassmålvakt.
Men vi får väl hoppas att Bz kan hitta en spelare som gör uppåt 40 poäng kommande säsong. För att hitta en ny Palushaj som gör så pass mycket poäng är väldigt, väldigt svårt.
Kommentera

mattiask: Ja du, blir det en ny Caporusso som ersätter Palushaj sitter vi rejält i skiten. Om nu inte Danielsson kliver in och gör 84 mål nästa säsong. Vi har iofs täcke, madrass, värmefilt och pläd över fötterna men frågan är om det kompenserar för att huvudändan ligger barblottad i den sibiriska isvintern med arktiska vindar vinande kring det hårlösa huvudet. Kämpa Bz!
Kommentera

munkas: Kellman, palushajs ersättare, Danielsson, Pailles ersättare och boqvist fungerar som en mössa på det hårlösa huvudet. Vi behöver inte täcka hela kroppen med varma kläder
Kommentera

Chris11: 3-2 till Caps, en ass av BÄCKIS!
Kommentera

mattiask:Var ju detta scenario jag misstänkt och fått skit härinne när jag påtalat. Hade Aaron haft rätt vilja och motivation för Brynäs hade han nog sen länge accepterat ett nykontrakt.
Kommentera

munkas: du får en ”like” av mig för dina mustiga metaforer.,, :)
Kommentera

ellis: Situationen är ganska lik Bertilssons med skillnaden att Bertilsson hade en deadline.
Jag antar att BZ letar annan spets och kommer att ta ett beslut när antingen ny spets eller Aaron är villig att krita på.
Att BZ inte letar efter en eventuell ersättare till Aaron samtidigt som han för en dialog med honom ser jag som uteslutet.
Kommentera

8399: Inte särskilt lik Bertils situation. Bertil hade alltid kontrakt med Brynäs och stannade såvida ingenting annat inträffade. Även om Palushaj inte skulle få ett fantastiskt KHL-kontrakt kan han fortfarande hamna någon annanstans, det kunde inte Bertil.
Kommentera

Peja: Såsant men oavsett så jobbar han nog på och kollar efter ledig spets. Hittar han intressant spets som är villig att signa så kan han ju såklart konfrontera Palushaj och be om ett besked.
Det finns ingen anledning att ge någon deadline till Palusjhaj utan så länge platsen i laget är vakant så är han välkommen, det är inte svårare än så.
Kommentera

Fundering i försommarvärmen... Att vara sportchef i ett elitlag är nog ganska spännande, intressant, stressigt och ovisst m.m. Spelare lovar att stanna ett år till, Elias Lindholm o Niklas Andersén t.ex. för att i sista stund lämna för något intressantare. För några år sen försvann tre målvakter samma sommar. Det senaste i raden av överraskningar måste ju va när Andersén värvas hem som ersättare till Simon Bertilsson som ju aviserade att han var på väg utomlands... kan ju ses som ett angenämt problem bara ekonomin klarar det... allt detta skall balanseras med spelskickligt lag till rimlig kostnad. Alla ser om sitt hus, agenten som vill förhandla upp övergångspengarna så det blir en liten kaka över till han själv (som nu senast med Aaron)
Med detta sagt tycker jag det är ganska roande att läsa dessa skribenter på forumet som alltid har en klar o enkel lösning på alla problem...

Brynäs värvar för tidigt eller försent--- spelare är för gamla eller för unga--- kommer alltid från fel lag--- för dyra eller billiga... denna listan kan göras mycket längre men kontentan är oftast att Brynäs gör ALLTID fel på nåt sätt.
Tänk vilka vilande expertkrafter det sitter hemma i sofforna! ;)
Ha det bra i värmen... snart är det september!
Kommentera

SnowKing: Bra inlägg. Det är nog jävligt tacksamt att bara vara supporter jämfört med SC.
Kommentera

Kanske den här snubben?
Kommentera

SnowKing: Sant. Vad hade liksom alternativet varit till att INTE vänta på Palushaj? Det är ju knappast så att övriga SHL-lag värvat massa toppspelare från utlandet under tiden som Bengtzén väntat på Palushaj. Den enda jag kommer på är Broc Little till LHC, men där hade det varit kört ändå pga att hans flickvän kommer från Linköping.

Förutom honom kommer jag inte på en enda spelare som Bengtzén potentiellt gått miste om pga Palushaj. Men det kanske sportchefen Ellis har ett svar på?
Kommentera

Vad vi inte får glömma är ju att Palushaj inte är ensam att ev ersätta. Ännu en forward måste väl rimligen in.
Kommentera

Skrubben: Sportchef Ellis har uppfattningen att man inte kan ge enskilda spelare såna särdirektiv. Så oumbärliga är ingen spelare. Så magic är inte Palushaj, men han sätter nu Brynäs i en stressnära situation.
Kommentera

Haha skrivet om Elias Fälth: ”... och om Brynäs hade problem med defensiven var han definitivt inte en del av de bekymren”

Really?
Kommentera

ellis: Vad hade ALTERNATIVET varit att göra istället?
Kommentera

ellis: Vet inte om det är så men jag får för mig att du tror att BZ sitter och sover medan han väntar på svar från Palushaj. Du tror inte att han söker och bearbetar alternativa lösningar under tiden?
Kommentera

ellis: Vadå särdirektiv? Menar du att Brynäs skall ha ett speciellt datum då det inte signas spelare efter? Hade BZ något bättre alternativ än Palushaj så hade han gjort ett avslut där. Eller menar du att BZ skall skynda sig att signa någon även om det är en sämre spelare bara för att få full trupp?
Kommentera

SnowKing:
Ja att vara sportchef saknar inte utmaningar.
Kommentera

Tarasov: Gäller att veta vart man ska leta. Om han hade hängt här inne så hade jobbet varit väldigt enkelt ;)
Kommentera

dAVydov: Han förlängde sitt kontrakt med Kärpät idag ju.
Kommentera

Emil9783: Härligt
Kommentera

8399: Ett svar från den berörde spelarens vara eller inte är inte för mycket att ställa i tid för en SC. Tycker jag i alla fall. Men det är väl bort i helskotta fel det då?
Kommentera

« · 1899250 · »