1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899903 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
22olsson:
... Bua ut A eller inte...
Jag tror att A fattar att han inte kommer bli bjuden Brynäs 110-årsfest...

Bortalag och enskilda spelare hämtar energi och blir taggade när dom blir utbuade!
Har nån nåt exempel på motsatsen? ... "nä vettu dem buade så när jag rörde pucken så jag vart alldeles knäsvag"

Att legoknektar drar vidare o letar större lönekuvert är helt normalt... faktiskt lite naivt av Bz att kommentera om klubbhjärta!

Nä... på Sätraåsen höjer vi våra egna spelare... ge inte A en uppmärksamhet han inte förtjänar... han är snart glömd!
Kommentera

Ove Myling: ”Bz har verkligen misslyckats och visat att han inte duger på shl-nivå nu.”

- Ge dig för helvete!

Du säger med andra ord att BZ skulle toppa Örebros (med fleras?) bud, gå med i den upptrissade cirkusen och ge denna glädjeflicka till ishockeyspelare i princip den lön han vill ha...?

Jag tycker det är förbannat lågt att klandra Bengtzén för detta. Jag anser han gjort helt rätt... De som möjligen skall klandras är praoeleven på kommunikationsavdelningen som visar århundradets sämsta prov på tajming och känsla. Något som är A och O för en person i den funktionen. Sen har ju även Aron själv visat att han inte är något att ha. ”Spela för Brynäs igen i framtiden bl.a...bl.a...” - Fet chans! När då i så fall? När det passar DIG i din karriärs utveckling eller när Brynäs är beredd att hosta upp halva sin årsbudget? Dra du åt helvete Aaron Palushaj! Hockeyn styrs av pengar och klubbkänsla existerar knappt längre etc etc. Detta till trots: En klubb med dess fans gör allt i sin makt i ett halvårs tid för att få en spelare att signa en fortsättning med vädjan och öppen kärlek samt sockrade lönebud... För att sedan se spelaren signa för en seriekonkurrent. Jag vill aldrig ens se en bild med denna äckliga spelare bära en brynäströja igen...

Å ni som klandrar Bengtzén:

Ni är som jag, besvikna, men tänk ett varv till...
Kommentera

Davey85: ok mitt fel hehe.
Kommentera

Det är lugnt boys, Caps stänger serien på torsdag och sedan kommer Bäckis hem med sin Stanley Cup och spelar ut sin karriär i Brynäs.

Eller hur? 😭
Kommentera

Peja: ok du orkade kolla... det gjorde inte jag 😉
Kommentera

6984: Ingen har tagit bort den, finns på sida 3.
Kommentera

22olsson: Det finns inte i sopkorgen så det är inte raderat...
Kommentera

Jag grät inte över Sweatt och jag tänker inte göra det över ännu en legoknekt. Bara att hitta nån annan.
Kommentera

8305: jag skulle vilja veta vem som tog bort min kommentar om att jag tycker att palushaj ska bli utbuad av brynäs fans.
Kommentera

Obs! Bilden är ett montage!
Uppladdat:

0x600-bgp-0-38-44-6-6-2018.jpg

Kommentera

6984: Det är klart att han har. För ett år sedan budade BZ högst i SHL för Palushaj, nu gjorde han det inte. Den naturliga konsekvensen blir att Palushaj byter klubb.
Kommentera

Brynäsgubbe: Gundes anknytning till klubben och staden går väl inte direkt att jämföra med Palushajs, eller?
Kommentera

Peja: Jag får känslan att Palushaj har använt Brynäs för att trissa upp lönen nån annanstans. En jävla stepstone
Kommentera

Peja: Fans som bryr sig vs fans som inte gör det lika mycket spelar stor roll hos somliga spelare. Du tror väl inte Brynäs gav Gunderson ligans högsta bud?
Kommentera

Brynäsgubbe: Med all respekt för alla som har engagerat sig kring Palushaj, men hur i h-lvete kan man vara så naiv att man tror att det kommer göra reell skillnad när en legoknekt som Palushaj väljer mellan olika anbud?
Kommentera

Peja: Känns rätt magstarkt att sticka när folk gjorde den där listan med påskrivningar, tveksamt om någon annan fanbase gjort så eller om han öht kommer få uppleva det igen.
Kommentera

Mitt i denna cirkus kan jag inte sluta tänka på hur Emil Forslund känner sig. Han har precis fått en dröm uppfylld och responsen blir detta 😂
Kommentera

Peja: Brynäs som förening är väl alltigenom ganska vilsen nu för tiden! Förutom för ”En bra start” då.
Kommentera

7981: BZ värvar en nordamerikansk flyttfågel och ett år senare verkar han chockad över att Palushaj saknar klubbkänsla? Känns lite oproffsigt att såga Palushaj offentligt, nästan alla hade gjort som honom.
Kommentera

Mattson: Nej, vi värvar andras bredd som dom flesta har noll intresse för istället.
Kommentera

Mattson: Frågan är dock om vi har en lagledning som kan få ihop ett lag och få spelare att blomma ut?
Kommentera

Brynäsgubbe: Emil Larsson? Molin?
Kommentera

Köp loss Rödin, det skulle kännas bättre om än kanske inte helt ekonomiskt gynnsamt...
Kommentera

Shinnimin kanske, gjorde bra med poäng och faller snyggt som Clark. En bra kombo helt enkelt...
Kommentera

Rodrigo: Liljewall kanske har shl-klausul?
Kommentera

2064: Får hoppas att han fortsätter i den stilen, fastnade vid en sak han gjorde tidigare idag. Deras senaste finska backvärvning tycker jag känns ganska tveksam men fansen verkar väldigt nöjda. Landslagsback för en säsong sedan och från khl så borde inte vara särskilt billig, 191 cm o 98 kg med denna beskrivning på EP "Owns a good shot and a decent outlet pass. Could improve his skating skills.". Tycker iallafall jag borde låta lite oroande.
Kommentera

Anders Berg: Någon forward som gjorde runt 20 poäng i Allsvenskan förra säsongen som är ledig?
Kommentera

Stör mig verkligen på att man skriver att Palushaj signat för en av våra "rivaler". Örebro är inte en rival. Leksand är en rival. Örebro är som... ja, Växjö Lakers...
Kommentera

Svensson_62: Förmodligen stora pengar när inte lag som Växjö eller Frölunda exempelvis har nappat.
Växjö har endel luckor att fylla.
Kommentera

Anders Berg: Palushaj har jag redan glömt, svårare med alla fjärdekedjespelare vi har i laget.
Kommentera

Zzz: Håller helt med, samtidigt har inte Bertil den högsta lönen i Brynäs. Sunken har lämnat och han satt ju på en väldigt hög lön. Likaså Fälth.
Jag tyckte mycket om Palushaj, men pengarna styr dessa utländska spelare och det får man motvilligt acceptera.

En dröm vore att hämta tillbaka spelare med klubbkänsla som Wännström, Rödin etc.
Kommentera

Läs gratis fram till 00:02. Intervju med BZ om A och förhandlingen som Hockeypuls gjort.
Kommentera

Mattson: Besvikelse över att förlorat en beprövad ”garanterad” spets som verkade in i det sista ändå bli kvar men sedan plötsligt försvinna och besvikelse över dagens fantastiskt hoppingivande tweet och inte minst att han gick till Örebro av alla ställen på en global marknad??? Tänker de nu också satsa stora pengar på spelartruppen och bli ett nytt Växjö.., Ska vi tiga still och se plastlagen springa förbi - vilka andra lag hakar på med plastpengar? Här krävs omedelbar analys och action.

Dock: vi vet ej vid vilken nivå BZ vek ned sig - kanske var det fullständigt orimliga summor för en spelare utan någon som helst klubbhjärta. Försöker också intala mig att det inte var Pettisbif som värvade bort honom utan han kanske litade på någon inom BIF - kanske på den glade twittraren?
Kommentera

moment22: Fråga Västeråsarna vad de tycker om Örebros SC. Han brände deras klubbkassa i ett nafs med ogenomtänkta, dyra värvningar.
Kommentera

Skrubben: Det är väl rätt som han beskriver det. Det måste ju finnas en gräns. Han ska ju vilja spela här av fler anledningar än lönekuvertet. Det är väl Örebros chans, för jag kan inte tänka mig att någon vill spela där av någon annan anledning än just pengar.

Det är väl dock som Sanny bloggade ikväll att Bengtzén kanske lagt lite väl stor andel på backsidan. Lundgren är ju en jävligt bra spelare, men när vi summerar allt så hade vi klarat oss utan honom. Bengtzén trodde nog att Bertilsson var förlorad.
Kommentera

Rodrigo: Jag förstår inte den här nöjdheten med vår veka forwardssida. Har folk glömt att vi kom 10a förra året och var i samma bottenträsk gällande antal gjorda mål?
Palushaj spelar där han tjänar mest pengar, har han alltid gjort. Trodde stenhårt på KHL för honom.
Nu behöver BZ få in två starka namn från AHL för inte devalvera forwardssidan ytterligare.
Kommentera

8399: I sådana här lägen så önskar jag så jävla mycket att lönerna i SHL vore offentliga. Skulle vara så sjukt intressant att veta vad Aaron får i Örebro och få veta vilken nivå som är helt orimlig enligt Bengan!
Kommentera

Frågan är om det är värt att signa en poängkung som 5 lag slåss om? Lönen brakar iväg, tänk även att Minsk ville ha honom. Skulle inte förvåna mig om han får 400-500 i månaden med tanke på de nya avtalen.

Det är den typen av spelare som Hennrik Evertsson inte signar, utan han plockar dem direkt från KHL eller AHL för halva priset.
Kommentera

Skrubben: om det var fallet så bör Brynäs ha tagit bort och ändrat tweeten när kännedomen kom att det stod Aaron i bilden. Det kunde knappast undgått dem minuterna efter när all respons kom.

Sen kan det som sagt va så enkelt att de ville hajpa detta med Palushaj då de visste att beslut kommer idag och därför skriva ”vad vill ni höra?”. Stod trots allt inte att något var klart. För att sen inse att det var korkat.

Men mest troligt att Aaron fick nytt bud från Örebro efter tweeten.
Kommentera

Ja, vad säger man om detta? Man kan lika gärna säga att Bengtzén fördelat pengarna fel i lagbygget. Vi har ett antal överbetalda spelare som jag gärna hade släppt för att istället få detta i hamn.
Kommentera

Palushaj var tyvärr en hockeyhora som våra backar får praktisera bröstvärmare på i vinter.
Kommentera

Skapligt intresse Brynäs drar mot andra klubbar, t.ex. Örebro.

Nyheten om Palushaj ligger 1, 2 och 6:a på lästoppen på gd.se. Snart ligger dom 1,2,3:a.
Örebro har nyss gjort sin största värvning någonsin och artiklarna i närkes allehanda ligger på plats 7 och 8:a.
Kommentera

Retse:

Tror du på allvar att Forsberg tjänar så pass lite? Det här är hans arbete, att få 15k i månaden skulle vara ett hån. Du får mer att stå i kassan på Ica.
Kommentera

Zappaholic: Tweetmongot och Palushaj förlåter vi aldrig.
Kommentera

honken21: Okej, jag har respekt för din åsikt och det kan vara det som hänt. Men jag tror att förklaringen är enklare än så:

Sedan Johan Stark lämnade har Brynäs själva börjat göra "teasers" innan varje värvning. Det började med Andersén och fortsatte när Boqvist förlängde. Det blev väldigt positiv respons från fans kring detta då många tycker detta var kul. Och med dessa nyheter var det ju okej då både Andersén och Boqvist var namn som många fans ville se. När sedan värvningen av Forslund blev klar tänkte personen på kansliet att "Ja men självklart vill vi skapa samma positiva stämning igen". Men egentligen inte konstigt att hen la ut gifen om man har noll koll på hockey.
Kommentera

Jahapp ha det så trevligt i gnällbältet Palushaj jävel..... Bertil och Andersen BUSS PÅ.....!!!!!
BZ 2 spetsforwards ska in och den ena ska vara Rödin det kan möjligtvis rädda ditt skinn!!!!!
Kommentera

Rodrigo: Sen får vi se med Paille..
Kommentera

Rodrigo: plockar bz hem Rödin så är han och tweetmongot förlåtna
Kommentera

Zappaholic: Några burop? Jag hoppas hela Gavlerinken har med sig varsin mistlur när Gris Palushaj kliver in på isen nästa gång.
Kommentera

KulaShaker: En forward ska väl in och sen är det klart? Troligen en från AHL och det är inte helt riskfritt att värva därifrån.
Kommentera

« · 1899903 · »