1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899960 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
6984: Örebro har ju försökt hårt med både Little och Axelsson tidigare och fått nobben så nu gick de nog all in. Bara att leta en ersättare och glöma det som skett samt byta twitteransvarig.
Kommentera

Mrassarson: Hur som helst är det en jäkla kalldusch. Har drömt mardrömmar om F5-knappen hela natten. Får ångest varje gång jag öppnar upp laptopen och ser knappen från helvetet. Istället för att behålla en av ligans vassaste forwards får vi in en okänd dussinlirare från Allsvenskan. Bedrövelse. Mörker.
Rohdin, Forsberg, Alcen, Mannberg, Nilsson, Granis, Blomman, Asklöf, Bjurström, Wästfelt.
Nej gott folk, det är inte delar av ett Allsvenskt lag jag rabblar upp...
Kommentera

Mrassarson: Så är det nog. Kan tänka mig att en "vanlig" topplön ligger runt 200-300k, så finns det nog en handfull spelare abnorm lön 400-500k, där ligger nog Aaron numera i topp.
Kommentera

dAVydov: Tror mer på plats nummer 1.
Enligt uppgifter jag har så lade Örebro 500k/månaden på Broc little, kan tänka mig att de pengarna istället hamnade i palushajs ficka.
Kan inte tänka mig någon annan spelare i SHL som har upp emot 500k?
Kommentera

6984: Så du tycker det är ok att önska någon psykisk smärta, men inte fysisk? Personligen önskar jag honom båda, men det är jag det!😀
Kommentera

6984: okej, moralpolisen. Skillnad på att skada sig i livet än som hockeyspelare.
Kommentera

dAVydov: Det är väl i och för sig däromkring han borde ligga.
Kommentera

6984: Skulle inte förvåna mig om han numera ligger typ topp-5 i löneligan i hela SHL.
Kommentera

Rumpelstiltskin: osmaklig kommentar... att önska skador på spelare är under all kritik.
Jag ser hellre att han floppar å det grövsta.
Kommentera

8305: Det sportsliga? Vilken alternativ värld befinner han sig i? Vilket skitsnack. Om nu Bz sagt att det drog iväg ekonomiskt så lär det inte ha blivit billigt tvärt om. Bz och Brynäs hade väldigt mycket prestige med i den här affären. Känt trycket från oss fans så jag misstänker att hans lön är en bra bit över 250k/mån för Brynäs gav nog inte upp i budgivningen i första taget.
Kommentera

Peja: Jag tycker hajen förtjänar att bli skadad i två år, så inte Örebro får någon användning av honom.
Kommentera

Örebros sportchef försöker nu få det till att man inte alls slantat upp så himla mycket, utan att det sportsliga vägde in. Mig lyckas han inte övertyga så enkelt dock.
Kommentera

Rodrigo: Fast Granström var i ett läge när hans karriär hade gått i stå. Miljöombytet gjorde honom gott. Att han sedan knappast gjort skäl för lönen i Brynäs är en annan sak. Kändes som Sunken och han fick någon form av "ikonbonus" i lönekuvertet.
Kommentera

Wesley: Jag tycker inte heller att Palushaj förtjänar att bli utbuad, men föredrar en match mot Örebro där en av deras spelare blir utbuad framför en match mot Örebro helt utan känslor. För det ÄR det realistiska alternativet mot ett sånt lag...
Kommentera

Vad tyckte ni när Granström gick till Luleå? Och sedan värvades tillbaka för (enligt AB) en orimligt hög lön? Klubbhjärta?
Kommentera

8399: Fjantigt att hålla på att bua oavsett. 
Palushaj vår väl för sjutton spela var han vill utan att han skall behöva bli hånad.

Helt rätt skrivit. Deras jobb är att spela hockey. Klart du spelar där du får bäst betalt. Som spelare vet man ju inte hur lång karriären blir. Lite annat om det är en egen produkt som plötsligt går till tex Örebro för att dom ger några tusenlappar mer i månaden.

Alla här skulle nog byta arbetsgivare om man fick rejält mer lön någon annanstans.
Kommentera

6984: Håller helt med dig Powerfade👊👊
Kommentera

Pimpel: Förstår hur du tänker angående backsidan. Men trygghet skaffar man väl bäst genom att leda med så mycket som möjligt och genom att spela så lite som möjligt i egen zon? Det behövs det en bra offensiv till även om bra backar också är viktigt så klart....
Kommentera

Ja nog ser laget både baktungt och framtungt ut. Men känslan är att backspelet i varje fall kan skänka ett lugn i spelet. Jag tror att BZ får svårt att hitta en ersättare av rätt kaliber så här sent, så det bästa vore Rödin och vi vet vad vi slantar upp på. Jag tror tyvärr det fattas en Clark typ ändå i slutändan. Det behövs en sån spelare att bryta mönstret och att avlasta ex. Rödin.
Kommentera

8399: Tycker att vi ska bua. Tillhör väll sport överlag ändå på något vis? Inget looserbeteende på något sätt enligt mig. Skapa lite liv och känslor på läktaren är inte fel en trött tisdag i november.
Kommentera

Peja: Han lär få sina fiskar varma. Tänk dig jublet när Berra delar ut en bröstvärmare på hockeyh*oran.
Jag har klurat en del på detta och visst är man lite bitter men samtidigt så ser jag fram emot säsongen med tillförsikt. Vi har tappat väldigt mycket spets framåt men samtidigt stärkt målvaktssidan bra och backsidan riktigt bra. Det kommer att bli svårt att slå Brynäs nästa säsong. Samtidigt så kan Brynäs få svårt att vinna de med. Man lär få skaffa sig lösnaglar ett par dagar i veckan för det lär bli många tajta matcher. Förhoppningsvis Med uddamålsvinster.

Intressant att se vem Bz tar in istället för svikaren. Han hade ju ett antal parallella förhandlingar igång..
Kommentera

Peja: Håller inte med, burop i detta fall signalerar bara att Brynäs är loosers som blev brädade av Örebro och dessutom är avundsjuka över att de nu har Hajen.
Fokusera på det egna laget anser jag och skippa looserbeteende på läktarna.
Kommentera

KalleTeodor: Någon som minns snubben som gick till Örebro, visst han var ryss?
Kommentera

8399: Äh, bara bra om det går att skapa känslor i serielunken. Aldrig fel med burop mot motståndarspelare. Örebro är ju verkligen inget lag som publiken går igång på annars...
Kommentera

8302: Menar du Pettisbif eller Brynäs IFs twitterkonto, de håller väl ungefär samma låga trovärdighetsnivå?
Kommentera

Peja: Fjantigt att hålla på att bua oavsett.
Palushaj vår väl för sjutton spela var han vill utan att han skall behöva bli hånad.
Kommentera

SnowKing: Tror det är ganska individuellt om spelare klarar av att bli utbuade eller utsatta för andra typer av verbala förolämpningar. Jämtin hade alltid svårt med det, minns att han spårade ur totalt i slutet av någon match där han drog på sig matchstraff efter en slashing mot Widing. Satt nära isen då och det märktes att Jämtin blev påverkad. av glåporden.
Kommentera

ellis:
Ja, det var säkert slutet på sjuttiotalet nån gång... 1980 som diskuterades var ett annat tillfälle!
Kommentera

Hej, vem fan är Palushaj???

Såg att Adam Boqvist under NHL Combine blev 2:a i "mean power output" och 3:a i "peak power output" (som f ö brorsan var 2:a i förra året). Kanske inte så förvånande eftersom båda är grymt snabba på rören men det är ju ändå världens 100 bästa spelare i sin åldersklass man möter...

Jag tror att Brynäs kommer att ha SHLs bästa backar även offensivt om man ger Adam chansen detta år. Gissar att man spelar än pp-formation med en back (Gunde) och en uppställning med 2 backar där Adam blir en av dessa. En av fördelarna med Adam är att han både kan spela "point" och som skytt från båda hållen men främst från vänster.
Kommentera

SnowKing: Lundström hade lagt av före -80. Måste varit nån annan.
Kommentera

Makita: Danielsson måste har väl i alla fall ersatt en spelare.
Kommentera

8302: japp ca 25% Bif målskörd förra året har försvunnit och inte blivit ersatt.
Det var fyra lag förra säsongen som gjorde mindre mål förra säsongen än Bif.
Intressanta PP uppställningar det kommer bli nästa år även om vi får in en fullgod ersättare för va han nu hette.
Kommentera

bradberry:
:) Ja det finns ju alltid undantag... 1980 hade jag ännu inte besökt Gävle, men minns speciellt en gång i Scandinavium då Anders Broström trampade på pucken och ramlade vid mittlinjen varvid Tord Lundström blev ren med målvakten :) tror det blev mål!
Kommentera

8399: 1 - 0 blir nog segerreceptet i år
Kommentera

Zzz: Problemet är på förhand är definitivt offensiven och även på backsidan är det glest bland de offensivt lagda spelarna.
Gunderson är ju kanon offensivt men frågetecken finns för Boqvist och Larsson där och en av dem måste nog börja bidra ordentligt om det ska bli en hyfsad offensiv med detta lag.
Jag är ganska orolig att det kommer att bli fint spel men måltorka med denna uppställning.
Det saknas ju både speluppläggare och snipers och det är inte många som skall in.
Kommentera

Anders Berg: Hans trovärdighet sjönk under Bagdad Bobs nivå....Är nog bäst att pensionera det kontot och göra comeback under nytt alias.
Kommentera

Anders Berg: Viktig fråga! Tåls definitivt att upprepas ett gäng gånger till va
Kommentera

Anders Berg: Tyst som i graven är han i vart fall. Mannen den knepige som tydligen finner tillfredsställelse i att göra narr av oss andra...
Kommentera

Är Pettisbif avstängd nu?
Kommentera

8482: Nej det är definitivt inte jordens undergång och det påverkar knappast mitt allmäntillstånd. Men när jag diskuterar Brynäs på ett Brynäsforum har jag svårt att inte utrycka min oro.
Kommentera

Zzz: Det är hockey och inte nån som dött eller jordens undergång, utan så här funkar det.
Men jag förstår att vissa mår skit för att det är så och även jag tycker att det va skit igår men nu får man se framåt, inte orkar jag gräva ner mig helt även om man är besviken.
Kommentera

SnowKing: ”Bortalag och enskilda spelare hämtar energi och blir taggade när dom blir utbuade!
Har nån nåt exempel på motsatsen?”

- Anders Broström 1980; Gavlerinken. Blev väl sönderpsykad av publiken...?

Vad beträffar Palushaj: Jag tror INTE han sitter nöjd just nu. Är tämligen säker på att han helst stannat i Brynäs men att agenten och Aarons strategi hela tiden varit att kräma ut varenda krona, varenda eventuella rubel extra som bara går att krama ut genom att ställa klubbar mot varandra etc. Sen hade han helst sett och kanske också någonstans räknat med att Brynäs skulle lockas med och att allt skulle bli frid och fröjd. Tillbaka till klubben han känner, många lagkamrater han känner, fans som älskar honom men med en rejäl löneförhöjning....

Jag tror att Bengtzens avhopp gör att Aaron, lönekuvert till trots, sitter med lite långnäsa idag... Å den tanken gör mig lite varmare...
Kommentera

8482: Ja och när man funderar lite, om det går åt helvete så spelas det väl hockey med puck och klubba i allsvenskan också? Det kan ju bli kul det med!

Sorry, men jag orkar inte läsa inte såna allmän positiva inlägg just nu =)
Kommentera

Tjurn : Blir kul att se vilken som kommer in?

Men tänk vad mycket Brynäshjärta vi har i laget till nästa säsong som kommer ge allt för laget, och jag hoppas vi fans visar att vi har lite hjärta med och stöttar detta lag med så många Brynäsare i.

Vilken grupp det blir tror jag som ger allt för Brynäs, Ericsson i målet och Bröderna Boqvist som är Brynäsare sen barn, Blomqvist, Andersen, Bertilsson, Gunderson, Kihlström, Alcen, Granis, Rohdin, och Danielsson som verkligen ville hit.
Och Tommy Janne i båset och säkert nån jag borde nämt som jag glömt?=)

Förra säsongen sänkte sig många och nu kommer kommer många höja sig istället har jag känslan av.
Kommentera

Zzz: vi hittar ny spelare! Så jävla bra var han inte så att han ska tjäna nå orimliga summor . Bertilsson kör över skiten första matchen så blir de rehab 6månader
Kommentera

SWEATT: en tanke från en amatör, borde inte vår relativt svaga främre del kunna växa av vår förhoppningsvis starka bakre?

Avdelningen leta halmstrån
Kommentera

SnowKing: "Har nån nåt exempel på motsatsen? ... "nä vettu dem buade så när jag rörde pucken så jag vart alldeles knäsvag""

Janos Hari var det va? Han blev ju nervös när hemmasupportrarna suckade. Kan bara tänka mig hur han känner när någon buar.
Kommentera

Emil9783: Ja det har lämnat några dyra spelare på backsidan. Men Lundgren värvades i konkurrens av just Örebro och Andersén är garanterat inte speciellt billig. Bertilsson är nog inte billig även om han kanske har en lägre lön än han förtjänar. Kihlström, Gunderson är inga billiga spelare.
Jag tror som sagt att Bengtzén var inställd på att Bertilsson skulle lämna, den bedömningen gjorde han garanterat på goda grunder och passade på att signa dom bästa alternativen som fanns lediga. Men nu är vi lite feta på backsidan även om det på papperet naturligtvis ser helt fantastiskt ut på just den lagdelen. Men laget är ju obalanserat back/forwardssida.
Kommentera

Peja: Om man ska vara efterklok så hade det ju inte känts bättre om Bengtzén hade signat Clarke + ytterligare en 30-35 poäng spelare som han hade kunnat chansa lite med (typ Palushaj inför säsongen 17/18) Clarke utryckte ju att han ville stanna. Det istället för att gå så hårt efter Palushaj. Det hade varit riskminimering.
Jag är inte kritisk mot Bengtzén pga. han inte fick Palushajs signatur på papperet utan att han satt sig i en situation med en forwardssida med så smal spets att ersättaren till Palushaj måste vara en absolut toppspelare i SHL med hög poängproduktion.
Att värva en spelare som redan ligger på den nivån Palushaj nu gör är i princip omöjligt. Det finns då två alternativ:
1. En beprövad spelare på SHL nivå där man i alla fall vet vad man får. Högst status just nu har väl Thuresson. Någon annan?
2. Signa någon med potential i AHL alternativt någon som misslyckats i KHL och det är som vi vet hög felprocent på dom värvningarna. Dessutom väldigt få som gör en så stark första säsong som vi behöver.
Kommentera

« · 1899960 · »