1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1900023 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Zzz: Har Nick Lappin? En kille från Illinois som aldrig spelat hockey utanför Nordamerika? Vad har han för svenskanknytning?

Vore ett väldigt spännande nyförvärv om det skulle bli så. Tänker mig att en kille som bara är 25 och gjort det så bra AHL stannar i Nordamerika ett tag till men det beror förstås många faktorer.
Kommentera

6984: Det var inget rykte han kom med utan ett påstående, en lögn. Sen skrev du själv att han skulle stängas om om det inte stämde.
Kommentera

Anders Berg: Varför skulle han vara avstängd? Det är inte mot reglerna att komma med spekulationer. Om HAN anser att ryktet är väldigt trovärdigt så är det hans åsikt. Om du väljer att tro på det så får det stå för dig.Jag kan och kommer inte att stänga av en skribent för att ha vidarebefordra ett rykte..
Tjat på moderatorer och synpunkter på modereringen är däremot ett regelbrott ;-)
Kommentera

Zzz: Jag kan också tillägga, om nu inte nedan vore tillräckligt, att han har en sommarstuga i Bofors, ett gammalt ligg ifrån Karlskrona samt att Bengtzén ”länge” haft ögonen på honom..
Kommentera

Morningstar: Äntligen lite AHL name dropping 😊.
Tror han går bort då det står i profilen att han inte är så ” speedy”.

Här kommer min EP scouting, www.eliteprospects.com/player/46009/nick-lappin
Tenacious forechecker, sneaky quick release, plays well in traffic, brings speed and energetic gritty style.
Karriären går bakåt, bara 6 matcher i NHL mot 43 året innan. Läge att testa Europa.

Det finns en uppsjö av passande forwards i AHL enligt eliteprospects. Tyvärr är det långt ifrån säkert att det fungerar i verkligheten.

Såg att Spencer Abbott var ledig, är han tillräckligt bra?
Kommentera

Lunkan:

Det måste vara något magiskt med Örebro och Växjö som kan
locka spelare till sig till lägre lön än vad andra lag erbjuder.
I alla fall vad de påstår själva.
Kommentera

Moderatorer, om sådana finns: Är Pettisbif avstängd nu?
Kommentera

mattiask: att vi betalade bäst, det är så legoknektar fungerar
Kommentera

Lunkan: 11 klubbar sedan säsongen 12/13 för Palushaj är lite märkligt.
Kommentera

Morningstar: Välkommen! Intressant spelare du drar upp men det luktar KHL om honom om han lämnar Nordamerika.
Kommentera

Lunkan: Om man ska hårddra det.. - vad fan ska han svara? :)

Jag tror absolut att Aaron kan ha ringt runt till några i Örebro osv.
Men min personliga åsikt är att Aaron har fått till en ordentlig löneökning mot vad han hade iår.
Kommentera

Morningstar: välkommen 👍
Kommentera

Äntligen registrerat mig som medlem efter att ha skuggläst här i ett par år.
Jag själv trodde/hoppades på Palushaj men så vart de ikke, men minst en spets ska in och vad hade passat bättre om inte AHLs bästa poänggörare? Verkar inte vara prövad på stor rink men endå sprutat in poäng dom senaste säsongerna. Eller vore de ett önsketänkande?
www.eliteprospects.com/player/14370/chris-terry
Kommentera

Skrubben: Årets största idiot redan korad!

"– Jag tror inte det (pengar) över huvud taget spelar in för hans del, säger sportchefen Niklas Johansson"

Dumstrut på!
Kommentera

ellis: Har du sett hur deras forwardssida ser ut? Total katastrof innan Palushaj kom in.
Kommentera

Inkazar: Om du frågar klubbarna har ingen valt dem för pengarna, men om sanningen är att nästan alla spelare går till den klubb som erbjuder högst lön. Det är självklart kul för Örebro att lyckas vinna en budgivning för en spetsspelare som Palushaj, precis som det var kul för Brynäs att vinna budgivningen om honom förra året. Det är osnyggt av BZ att börja prata om att Palushaj saknar klubbkänsla osv. Men det skulle förvåna mig mycket om Örebro lyckas gå till kvartsfinal nästa säsong.
Kommentera

Skrubben: "Desperata" kallar du och andra det nu i besvikelsens stund. "Ambitioner" tycker jag det mest handlar om nu från Örebro. Verkar vilja uppåt. Sen kan vi träta och vara sura på dem hur mycket vi vill. Risken att de blir före Brynäs nästa säsong ska inte bara avfärdas.
Kommentera

Anders Berg: Klart han säger så och marginaliserar betydelsen av de fula pengarna. Bättre att medialt lyfta fram den avgörande betydelsen av spelare, tränare och fantastisk publik. Många pluspoäng där hos supportrar och media. Brynäs framstår allt som oftast som helt inkompetenta i mediala sammanhang vilket också Campese verkar ha insett.
Kommentera

Anders Berg: Jag tror inget jag som inte vet något alls om varför och hur...han spelar i Örebro nästa säsong och han kommer att bli ledsen när Brynäs vinner alla möten mot dem ;)
Kommentera

Anders Berg: haha inte jönsen i ÖHK iaf. Om stämningen i arenan spelat roll och inte pengapåsen hade han valt DIF före Brynäs första vändan.
Kommentera

Leonardo: ja nu glömmer vi den där vad han nu hette !?? Pajas nånting...
Kommentera

pjåtor: Ja men är det inte alltid så man säger när något lag kniper en spelare framför ögonen på en annan SC, men nu skiter jag i AP, hoppas BZ kan göra någon form av rokard i form av en bra forward för lite mindre pengar......visst vår backsida har nog kostat en del
Kommentera

Leonardo: bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2018/06/05/wow-2/ vad menar Sanny med snyggt agerat av Örebro?
Kommentera

bif1912: Bättre att sammanfatta BZ efter nästa säsong, nu gäller det för Sjödda, ass coach, målvaktstränare att få ihop lagbygget och hård fysträning hela sommaren...vi kommer att vara ett svårslaget lag nästa säsong är min spontana känsla...jag tror på mitt Brynäs!
Kommentera

Ove Myling: Du diskvalificerar dig själv när du säger att han medvetet valde att inte förhandla med Ikonen. ikonen skrev nyss på ett NHL-avtal, och när det blev officiellt att han skulle lämna sa Bengtzen "Ikonen är en spelare som nu tyvärr ser ut att komma att lämna för spel utanför Sverige". Varför hitta på saker bara för att få Bengtzen att se så dålig och korkad ut som möjligt?
Kommentera

Peja: Just nu skiter jag i AP, tittar på free agents i NHL, bläddrar lite, Elias Lindholm ledig, ring BZ :)
Kommentera

Leonardo: Palushaj gick till den klubben som gav honom bäst bud. Tvivlar på att han gjort något annat i sin karriär. Samma sak när han "valde" Brynäs. Det är ingen kritik från min sida, i stort sett alla gör så. Det var larvigt att tro att Palushaj hade starka känslomässiga band efter en säsong i Brynäs. En säsong där laget dessutom åkte ut tidigt och han, trots bra spel, inte lyckades uppnå sitt eget mål dvs kommer med i OS-truppen.
Kommentera

kennys: Verkar jaga Olimb också Örebro och Niklas Johanssons syn på vad som varit kanske anledningar att Palushaj bytte klubb utöver en bra lön och annat på sidan av...
Kommentera

Ove Myling: "Brynäs snabba resa från F5 till fiasko"( Stisse)
Fullständigt bedrövligt. Hur kan våran ledning acceptera att vi ha ren totalt urusel SC.
Kommentera

ellis: Du har aldrig varit med i budgivningar själv någon gång? Typ bostäder och liknande. Då vet man att vissa gånger kan sådana dra iväg, medan man kan göra fynd andra gånger.

Örebro är helt desperata. Dom tappade Manninen till KHL 15:e maj och satt helt utan spetsspelare. Det är verkligen ingen chock priset på Palushaj drog iväg när dom kom med i bilden. Men kommer samma sak hända för varje spetsforward som finns på marknaden denna sommar? Högst otroligt. Liksom det kan vara på bostadsmarknaden. Nästa gång har priset inte stuckit iväg på lägenheten man budar på och då har man till och med kanske gjort ett fynd.
Kommentera

Ove Myling: Det viktigaste är väl ändå hur du bygger laget och hur bra kemin är i laget, hur de uppträder ihop utanför isen, hur mycket de krigar för varandra i ett lag, mest därför Timrå gick upp till SHL och att Tre Kronor vann Guld...bara att vänta och se, tror knappast att Forslund är vårt sista köp...summera BZ sen, inte nu!
Kommentera

munkas: Förstår inte att alla litar på BZ uttalande. Jag litar inte en sekund på vad den karln säger, han har spottat ur sig alldeles för många grodor tidigare. Konstigt att uttalandet kommer EFTER att Örebro presenterat Palushaj. Troligtvis bara ett sätt att täcka upp för sitt eget tillkortakommande. Jag tror att BZ ställt till detta och att Palushaj inte har någon oöverkomlig lön. Som tidigare skrivits, hade han gått till KHL hade det varit en sak. BZ har ju medvetet (!?) inte förhandlat med Clark (och vad det verkar Ikonen) för att som jag gissar ha pengar att betala Palushaj. Och nu när ma går bom så har helt plötligt 1, 2 och 3:an i poängligan försvunnit i ett redan svagt offensivt lag. Tycker att BZ agerat dåligt och att han nu står med rumpan bar. Uttalandet är bara att grina ut och hänga ut en spelare i media, som är bz adelsmärke.

Sen tycker jag att klubbkänsla är ett slitet och inte giltigt uttryck i dagens hockey. Det finns inge given respekt mellan klubb och spelare eller spelare och klubb.
Dom spelare som Brynäs fostrat och är för dåliga sållar klubben bort. Spelare som är för bra/får för lite betalt går vidare.
Dålig klubbkänsla att Bertilsson hade en khl-klausul typ eller att Brynäs inte gav x antal juniorer chansen.
Kommentera

Peja: skulle vilja ha en Jocke Lindström-typ.
Kommentera

honken21: Både Danielsson och Boqvist är bra rightare i PP. Finns gott om rightare även utan Palushaj.
Kommentera

Peja: alltid spännande att få in en ny stjärna i alla fall. Kanske inte är helt fel med en leftare? Danielsson lär ju ändå få stå till vänster i PP.
Kommentera

Peja: Försöker surfa på Eliteprospects på vilka tänkbara lediga spelare i NHL utan kontrakt som skulle kunna bli aktuell för Brynäs....som BZ sagt att han istället för Aaron skall ta från
Kommentera

mattiask: Allt handlar egentligen om vem BZ tar in istället för Palushaj. Ingen kommer att bry sig om Palushaj om ersättaren är lika bra eller bättre. Killen i länken kanske vore nåt...
Kommentera

mattiask: Instämmer, exakt på det här viset jobbar även Evertsson i Lakers. Rätt spelare till rätt pris! Även tänkvärt att Palushaj INTE hamnade i Växjö......
Jag tror risken är hög att han inte kommer att prestera på den gångna säsongens nivå i ÖHK.
Kommentera

ellis: Jag tänker precis tvärtom.
Palushaj gjorde en jättefin första säsong i Brynäs och hans agent visste precis vad han skulle kunna kräma ur klubbarna och Örebro betalade vad det krävdes för att få honom.
Bz ansåg att den löneförhöjningen Hajen ville ha var på tok för hög.
Jag är tämligen övertygad om att Örebro betalar en hutlös lön som gör att Hajen garanterat har en av SHLs tre bästa löner.
Där tycker jag inte att han ska vara och helt rätt av Bz att hopa av.

Klart att Bz kan hitta en spelare som har jättehöga spetsegenskaper men som inte kommer tjäna mer än vad Hajen gjorde denna säsongen som var!
Kommentera

Bisset: ”Det är konstigt att Örebro har mer än pengar än oss.”

Vadå mer pengar, tror du att de har högre lönebudet än Brynäs?
Kommentera

Efter det vi nu senaste dygnet erfarit kan vi väl dra en slutsats i alla fall. När inte Brynäs är berett betala summor på den nivå som nu kom upp lär vi heller inte förvänta oss få in nån annan spelare på Palushaj-klass. Såna kommer ju konsekvent vara för dyra de med. Rimligen.
Kommentera

8399: Har för mig jag läste att nån annan klubb hade svårt. LHC? Jag kanske bara drömt allt.
Kommentera

mk: Det är konstigt att Örebro har mer än pengar än oss.
Tråkigt att vi verkar har lagt så mkt pengar på backsidan att vi inte har råd att ha några forwards av klass, vi känns extremt baktunga.
Det sura är att Palushaj är ren och skär klass som kommer att leverera och det kommer bli väldigt svårt att hitta en likvärdig ersättare.
Kommentera

Har inte kollat härinne sen tidigt igår kväll. Inte läst kvällstidning eller FB.
Så kollade jag för tio minuter sen.
Och läser att Palushaj är klar för Örebro.
Va fan är det 1:a april eller?

Har inte läst tbx härinne ännu, bara ögnat lite.
Va fan hände egentligen?

Men de summorna som nämnts för att behålla, så var det rätt att inte fullfölja.
Kommentera

dAVydov: Jag vet inte, jag har bara sett Malmös siffror ännu.
Kommentera

8399: Typ hälften av klubbarna gick väl back förra året? Trenden verkar hålla i sig.
Kommentera

8399: kan bara hänvisa till mitt tidigare inlägg om Örebros SC. #1899865
Kommentera

dAVydov: Vilka har ekonomiska problem mer än Malmö?
Kommentera

« · 1900023 · »