1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1900100 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
8399: Tycker inte heller det svider. Svedberg stod på huvudet i slutspelet när vi vann guld men hur bra har han egentligen varit sen dess?

Tror många fans har en något förskönad bild av honom.
Kommentera

Stuffbon: Jocke.
Kommentera

Vem blir första målvakt? Jocke eller rautio?
Kommentera

Charles: Då slipper man sitta och trycka "F5" hela dagarna , man kan lungt vänta tills efter draften. :-) Ha det gött alla Brynäsbröder !
Kommentera

KalleTeodor: Med facit i hand skulle man alltså inte väntat på Palushaj (signat Clark istället) och varit kyligare med målvakterna. Nu gjorde Bengtzén tvärtom och det blev pannkaka. Jävligt lätt att säga med facit i hand. Men jag gissar att det finns några här inne som heeelt säkert visste detta från början.
Kommentera

vi får nog vänta på Palushajs ersättare troligtvis till efter draften. alla 3 spelare som man jagar är från NHL organisationer så får nog ingen Kozun denna säsong heller :P
Kommentera

Chris11: Aja ser man på namnen i Timrås lag kan de nog behöva honom. Hade gärna sett honom här men att han går dit gör det inte jättejobbigt för mig iallafall.
Kommentera

Kan man se NHL-matcherna någonstans med amerikanska kommentatorer istället för svenska sändningarna?
Kommentera

KalleTeodor: Varför sved den? Brynäs har ju Jocke E redan och det är ju fine. Jag ser det inte som klarlagt att Svedberg är bättre än Jocke.
Kommentera

KalleTeodor: fyfan nu går det inte bra för Bengtzen och Brynäs...
Kommentera

Forsberg 1978: Dick Axelsson skulle inte bara tillföra kompetens. Han skulle tillföra intresse, utökat medieutrymme och karisma... Han må vara en dryg jävel men ge honom någon vecka i brynäströjan så har han fansens kärlek...
Kommentera

7800: Och det är du säker på ;) Nej jag har aldrig hållit på med droger...tagga ner
Kommentera

8399: För att sedan bli helt osynlig! Jag vill absolut inte se Dick i Brynäs och framförallt inte som Hajens ersättare!
Kommentera

Makita: Jag ser gärna Dick, han producerade bättre än Hajen förra säsongen i SHL både när det gäller mål och poäng, jag tror inte att vi kan hitta bättre spets i detta läge.
Kommentera

Alltså alla ni som på allvar varje sommar tror att man ska få hem spelare från NHL bara för de står utan kontrakt?

Vad för drog går ni på? Finns ju liksom inte en chans i världen att Lindholm lämnar NHL... Han lär ha erbjudanden så han drunknar.
Kommentera

8399: Nej inte som ersättare för Hajen.
En bra ersättare för Hajen kryddat med Dick vore dock ok
Kommentera

8399: Han är dyr..men jag skulle inte säga nej till en sådan spelare..
Kommentera

Makita: Vill du inte se Dick i Brynäs?
Kommentera

Leonardo: Visst är lagdynamik viktigt men i den ingår även att vissa har spetskompetens och för att ta sig långt i ett slultspel krävs matchvinnare.
Matchvinnare är något som dagens Bif nästan helt saknar.
Sedan hoppas jag att jag snart ser att Axelsson snart är klar för DIF eller AIK
Kommentera

8399: Ja det blir spännande att följa och myser lite i sommarens värme med tillförsikt på nästa säsong....det blir bra det här, har en sådan där härlig känsla bara att vi blir jobbiga att möta denna säsong.....
Kommentera

Leonardo: Spännande att följa i alla fall.
Kommentera

8399: Det viktigaste är väl främst att personen passar in i lagbygget och inte någon ensamvarg med highscore...lagdynamik är A o O för att ta sig långt i slutspelet, det är min filosofi iaf!
Kommentera

Leonardo: Jag litar på dig :)
Kommentera

8399: Såklart är det viktigt att ha spelare som kan producera. Det är något av ett lotteri men oddsen på jackpot blir ju bättre om produktionen är bra i AHL. Dessutom finns det inte rum för några chansningar. Forwardssidan är otroligt tam.
Kommentera

ellis: Poängsnittet nästa säsong är givetvis viktigt men inte poängsnittet från AHL.
Kommentera

Zzz: Allt kan hända min gode vän :)
Kommentera

8399: Jösses.. Skulle inte poängsnitt vara viktigt. Vi har ju förlorat anfallare som svarat för större delen av poängproduktionen säsongen som gick!
Kommentera

Leonardo: Jo det tror jag
Kommentera

Zzz: Elias Lindholm är utan kontrakt just nu och det vore inte omöjligt att få hem honom igen...
Kommentera

Rodrigo: Det viktiga är att få in en spelare med en spelstil som passar på stor rink. Poängsnitt är oviktigt.
Kommentera

atilla: Jag fattar ironi. Men om man har läst tbx vad han skrivit, så har jag svårt att se var ironin är.
Mest sett någon som varit förbannad på att någon ”ljuger”.
Men bra då vet jag hur det är.
Eller ditt inlägg var kanske oxå ironiskt.
Svårt att se utan emoijs..
Kommentera

8399: Vår gamla stjärna Terry Boadhurst har fina 0,53 poäng per match i AHL. Skillnaden mellan kass och vass verkar rymmas inom 0,16 poäng per match 😊
Kommentera

Ja, säger varken bu eller bä. Det är bara svårt att pricka rätt från AHL. Clark producerade inte speciellt mycket i AHL men har fungerat bra i alla ligor han spelat i här borta. Vissa spelare kommer med runt 1,0 i poängsnitt men gör ändå inte succé.
Sen kan man säga att det går bra om man scoutar väl men så enkelt är det ju aldrig och sportcheferna verkar verkligen inte så smarta att dom har något vinnande recept där.

En spelare som producerat bra i NLA hade suttit bättre tycker jag, rent generellt.
Kommentera

Rodrigo: Palushaj har 0,68 i poängsnitt på 343 AHL matcher så 0,7 låter ju helt ok.
Kommentera

Rodrigo: Det tar jag gärna.
Om jag räknade rätt för någon vecka sedan när jag tittade på olika spelare på AHLs lista så räknade jag att Aaron Palushaj under sina sista tre säsonger han gjort/gjorde i AHL hade snitt på 0.43, 0.48 samt 0.85 typ.
Så en spelare som snittar på 0.7 i AHL tar jag gärna om man bara ska gå på snittet :)
Kommentera

Jag gissar på att det blir en spelare från AHL som har runt 0,7 i poängsnitt senaste säsongen. Bara magkänsla.
Kommentera

Zzz: på Twitter skriver någon att Lokomotiv försöker bli av med Kozun och att en deal med Minsk gick i stöpet så man letar andra alternativ. Samma Minsk som Palushaj flörtade med.
Kommentera

Zzz: Om vi ska önska lite så skulle jag gärna se denna spelar hos oss. Stor , stark och hyffsat elak. Ganska bra stats i övrigt också.
Kommentera

Charles: Absolut, kan vi sno Lokomotiv Yaroslavl bäst producerade forward så är det hatten av för Bengtzén, men troligen också för lönebudgeten.
Kommentera

mk: Fattar du ironi själv? I 90% av axle sans inlägg är ju ironi inblandat haha. Fint att du ska läxa upp någon och är offside själv
Kommentera

jag slänger väl in Brandon Kozun som ett personligt drömnamn igen. tror jag nämnt honom sen 2013 xD :P
Kommentera

Zzz: Spencer Abbott tipsade Sanny Lindström om att Brynäs borde värva.
Kommentera

mk: Mitt förra inlägg var ett skämt, ett ironiskt sådant 😂
Kommentera

8399: Fattar du ironi?
Annars så får du läsa på om det.
Du för nått slags korståg mot Pettis, ok.
Men tro inte att man blir avstängd för att man har fel.
Sen är nog hans förtroende förbrukat ändå, vad gäller spelarrykten.
I min bok är det så iaf..
Kommentera

6984: Dessa ständiga skämt där folk skriver någonting olämpligt och avslutar med en smajli gillar jag inte. Ett skämt ska ju vara roligt och blir det ju inte bara för att man avslutar men en 😉
Kommentera

Lunkan: Fast sådant där är ju bara hur kommunikationen utåt brukar se ut. Klart dom egna fansen hellre hör att Palushaj valde Örebro på andra grunder än pengar. Ingen kommer säga ”Han valde det här laget endast pga pengarna” även om det är sanningen.

Och från spelarna brukar det ofta låta något såhär: ”Jag valde detta lag för det är en proffsig förening som har något bra på gång”. Eller borde alla spelare börja säga: ”Jag valde det lag som budade högst, jag är här för att tjäna pengar”?

Om sen två lag budar rätt jämlikt och en spelare får en bättre känsla av en av klubbarna är det ju någorlunda sant men det handlar givetvis fortfarande mest om $$$.
Kommentera

Zzz: Aha, självklart. Var inte inläst på övriga delar av forumet.
Kommentera

8399: Det inlägget var ett skämt. Om jag skulle sitta här och stänga av folk efter eget skön så skulle DU och flera andra drabbas ni med. Var så säker på det.
Kommentera

Scerban: Det sista var ett skämt. Viktigt att förtydliga i tider av desinformation..
Kommentera

« · 1900100 · »