1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1900396 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
8399: Hur funkar det med dom 3 månader innan försäkringen täcker upp?
Är det från seriestart eller kan dom räkna från nu fast det inte är nå matcher?
Kommentera

7800: ”Är väl bara låta Rautio spela tills han spyr till Jocke är tillbaka... Orka lägga pengar på ersättare.”

Funkar ju bra tills Rautio går sönder och Brynäs sitter utan målis i oktober-november. Går det att få hem JJ tro?
Kommentera

Så Brynäs kör hype om F5, presenterar en spelare ifrån allsvenskan, samma kväll blir Aaron klar för Örebro (!!) sedan blir Svedberg klar för Timrå medan tydligen Stefan vetat om att Jocke är skadad...? Vad fan? Görs inte läkarundersökningar längre innan kontrakt skrivs? Aa ni, pungsparkarna bara kommer o kommer, frågan är om bollarna kommer ramla ner ifrån halsen efter allt som varit och det som kommer...
Kommentera

Back:
På tal om grisen i säcken. Kan vi köpa loss Greiss?
Kommentera

MrCarla: Trist för Jocke och laget, nu måste vi antagligen lägga en del av pengarna på ett klassförvärv för att täcka upp målvaktssidan, suck.

Hoppas Bengtzén kan hitta en billig lösning så kör vi Rautio så länge.

Man undrar ju knäskadan funnits tidigare, då köpte vi grisen i säcken....
Kommentera

Nej nu tycker jag man ska försöka få in en riktig klassmålvakt. Ingen Fernström eller junior. När vår forwardsida ser ut som den gör måste vi iaf kunna hålla tätt bakåt. Kan vi få tag i en klassmålvakt på 1 år så kör säger jag. Vi kan inte ställa ett allsvenskt lag på isen o tro att guldet ska hem. Fuck så less jag blir...
Kommentera

KulaShaker:
Läkarna kan ju knappt hitta problemen även om man har en lyktstolpe igenom huvudet. Osannolikt att de ska hitta någon intern förslitning eller vad fan som helst.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hoppas verkligen att obligatorisk läkarundersökning görs innan kontrakt skrivs.
Kommentera

Så tungt...
Uppladdat:

0x600-screenshot20180611-180056.png

Kommentera

FFS.

Mörkar spelare med sina skador på off-season? Varför har inte Brynäs KOLL??. Blir så jävla urbota less på skiten.
Kommentera

6984: Vad heter han, stjärnan vi plockade in i fjol, han var ju duktig.
Kommentera

Är väl bara låta Rautio spela tills han spyr till Jocke är tillbaka... Orka lägga pengar på ersättare.
Kommentera

8399: Upp med en junior och låt Rautio ta jobbet, använda spelarbudgeten går ju inte utan upp med en junior istället för att ta in nån som Fernström.

Lite knepigt känns det, borde han inte haft denna knäskada när han skrev på? Eller va den osynlig då?
Kommentera

Ska man skratta eller gråta? Är det ett jävla skämt? Vem får vi som backup nu, Oliver Dackell? För hela löneposten går till Eriksson.

Skjut mig...
Kommentera

8399: Nu börjas det...
Kommentera

När fan ska alla käftsmällar ha ett slut?

-Vi kommer se över alla möjliga alternativ för att ersätta Jocke. Tillsammans med ledningen kommer vi överväga om det bästa är att lyfta upp en junior, värva en målvakt på korttidskontrakt eller en mer permanent rekrytering. Oavsett vilket alternativ, så har vi utrymme i spelarbudgeten för att lösa situationen, säger Stefan Bengtzén, sportchef Brynäs IF.
Kommentera

bifhjärta: Borta ”ett antal månader”, Brynäs letar ersättare, va fan

www.brynas.se/artikel/r4wrajiae-1ekad/joacim-eriksson-skadad-sa-agerar-brynas-if-nu
Kommentera

Chris11: vad fan händer?
Kommentera

Joacim Eriksson skadad. Är det ett aprilskämt?
Kommentera

8302: 😜 jojo förvisso, men borde vi inte köra samma metod kring slutspel också då?
Typ budgetera efter input från SC på 3 slutspelsmatcher och 1 exporterad spelare som default värde.
Eller bara utifrån tv rättigheter, publiksnitt, sponsorintäkter osv.
Kommentera

2064: personligen har jag vet jag inte hur man gör. men känns som att man måste gå lite på känsla också annars är det extremt svårt att köpa spelare eller förhandla kontraktslängd för du kan aldrig veta exakt hur mycket intäkter du får på olika områden. måste därför också vara extremt viktigt att man anlitar kunniga personer som jobbar med detta.

annars blir det som de åren med 7-8 miljoner minus, eller som malmö iår med vad det nu var 12 miljoner minus.

sen har vi ju ingen miljonär som kan slänga in en halvmiljon lite här och var för att kunna höja budet på en spelare med 100-200k
Kommentera

2064:
Ja, sett tìll budget och utfall för Brynäs de senaste tio åren så är det nog inte många fingrar som har varit utsatt för vind?
Kommentera

2064: Så funkar det väl i alla budgetar?
Kommentera

Charles: Så man halvgissar i budgeten? Finger in the air approach typ?
Kommentera

2064: skulle gissa på att man inte är 100% men det försvinner alltid en handfull spelare varje år. man kanske inte skriver nya saftiga kontrakt tills man vet att man har råd. har du 3 spelare med stora kontrakt och ett år kommer där det inte går någon till NHL så kanske man väntar med att skriva flera dyra kontrakt.
Kommentera

Charles: självklart, men efterföljande år då om du låser dyra spelare på 2-3 års kontrakt? Eller har man budgeterat ett minus på 7 mill?
Kommentera

2064: man vet ju ofta innan hur stort det beloppet är. eftersom det i årsredovisningen är förra årets export till nhl, nu vet man ju redan vilka spelare som drar och därför hur mycket extra cash man får för dem
Kommentera

Enaranger: Ganska stora belopp vi drar in på export av spelare. Frågan är hur Brynäs tänker budgetmässigt där? Jag menar att ledningen aldrig budgeterar för slutspel och det här är likartat. Men räknar man kallt med de intäkterna i nästa års intäkter? Kan bli tufft om man sitter på långa kontrakt med höga löner och året efter går inga spelare till NHL.
Kommentera

I årsredovisningen (på sidan 14) finns det en "punkt" som
heter utbildningsersättningar. Där fick vi 6 838 718 kr.

Och det var väl då för Oskar Lindblom (4 av 4 år),
Jonas Johannson (4 av 4 år, trots att han var
utlånad till Almtuna) och Jens Lööke (3 av 4 år).
Kommentera

2064: Frågan är hur mycket växjömatcherna drog in? Man får inte glömma att vi chartrade plan 3 gånger till Växjö. Inräknat resekostnaderna blev det nog nästintill +/- 0 med kvartsfinalspel.
Kommentera

Melins kostnad kommer inte belasta nästa års budget enligt campese så troligvis är den inbakad rapporten idag. tycker det låter positivt även fast det aldrig är okej med minus resultat
Kommentera

Eftersom det inte är helt klart än hur stor ersättningen från NHL
blir för den här säsongen. Så kan det inte vara medräknat.

För varje ny spelarea som går till NHL (alltså även från andra lag),
så kommer vår ersättning öka ännu lite till. Just nu kommer vi
troligen få ca 8 mkr för Felix S, Linus Ö och Lucas C.

Det brukar ju alltid vara en del spelare som skriver på för NHL
efter draften också. Så vår ersättning kan nog öka med ytterligare
ca 100-200 tkr.

HV borde inte få "mer än" 200 - 225 tkr för Felix S fjärde år.
Förhoppningsvis fick vi en övergångssumma från HV som
kompenserar detta "tapp". Eller att HV fick avtala bort denna
säsongs NHL-ersättning för Felix S.
Kommentera

Inkazar: Publiksnittet lär aldrig hållas om det inte budgeteras för ett lägre snitt.
Säsongen var alldeles så där kort som den nästan alltid är.
Värvningarna under säsong var lika många som vanligt...
Kommentera

atilla: Dom räknas inte in i årets iallafall.
Kommentera

Räknas NHL-pengarna in i årets resultat? Det ska väl komma på nästa års? Om inte så är väl det ett ganska dåligt resultat. Annars helt ok.
NHL-pengarna borde väl ligga under övriga intäkter vilket i år var 14,5 miljoner kronor. Jämförelsevis så var intäkten finalsäsongen innan 4,8 miljoner. Vad skulle detta kunna vara för pengar annars om inte från NHL?
Kommentera

Inkazar: Det kunde varit värre som sagt. Det var väldigt bra att vi lyckades slå Luleå i play in.
Kommentera

Charles: ja 919.000kr.

EDIT: 1.116.000kr var det. Inget annat.

Inte alls så illa med tanke på att publiksnittet inte hölls, värvningar var tvungna att göras (Micke j och Miller) och en kort säsong.
Kommentera

läser jag årsredovisningen rätt så går vi 1mille back i år. inte så jävla farligt
Kommentera

Peja: Sällan jag namedroppar om jag ens någonsin gjort det.
Det var i direktkvalet för ett par år sedan som jag först uppmärksammade Forslund och imponerades av honom. Han har även varit duktig flera gånger efter detta då jag sett TAIF lira. Han har varit spelaren jag haft ögonen på i TAIF.
Kommentera

8399: Märkligt... Du har alltså blivit imponerad av Forslund, men kan inte erinra mig om att du föreslog honom som ett potentiellt nyförvärv innan han värvades? Mycket namedropping här men ingen nämnde honom?
Kommentera

KulaShaker: Vad menar du?
Kommentera

Wesley: Skall vi ta in Conny S för att spela pp oxå? 😉
Kommentera

8356: Inför säsongerna 13/14 och 14/15 såg det också riktigt kasst ut. Men 13/14 tog vissa spelare väldigt stora kliv som man inte kunde förutse innan säsongen. Vi får hoppas på något liknande den kommande säsongen. Bjurström är en spelare jag tror stenhårt på.
Kommentera

Wesley: Jag har imponerats av Forslund och tänkt att det vore kul att se han i SHL, vilken speed och även justa dragningar och målsinne. Bill Sweatt light.
Kommentera

Chris11: i och med att Bengtzen tog in Forslund 

Forslund ihop med Mannberg i BP kommer förstöra många PP för motståndarna. Ett par SH mål lär det bli från dom också ifall dom sätts ihop. Döm inte ut Forslund ännu.
Kommentera

2064: Hur många poäng kommer våra spelare göra nästa säsong då, du som vet?
Kommentera

Peja: Säger väl än del om vi måste gå 15 år bakåt i tiden för att hitta en svagare forwardsuppsättning.
Kommentera

8356: 04/05 hade vi en spelare över 24 poäng, har svårt att tänka mig denna uppsättning vara svagare än så.
Kommentera

8356: i och med att Bengtzen tog in Forslund som näst sista forward så ser det kasst ut. Hade vi istället tagit in en spetsspelare där så hade läget varit annorlunda.
Kommentera

Jag har haft en väldigt go känsla inför säsongen. Så bad en Leksands polare mig att skriva ner våra kedjor.
Fick fram följande:

NY-Kellman-Danielsson
Boqvist-Jensen-Rohdin
Bjurström-Blomqvist-Mannber
Alcen-Granström-Nilsson

Allvarligt talat så är ju detta när jag skriver ner det helt värdelös uppsättning. Vi kan aldrig ha haft såhär dåliga forwards genom tiderna?
Kommentera

« · 1900396 · »