1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1900325 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Stuffbon: BRa värvning
Kommentera

Stuffbon: Berätta mer
Kommentera

Skrubben: den va vass🤣🤣🤣
Kommentera

Vad tror ni om en 17 årig målgörare till Brynäs?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19 Kommentera

Skrubben: vad är ett bokslut?
Kommentera

bifhjärta: Yes. Årsmötet är 18 juni och det kommer alltid en vecka innan på hemsidan.
Kommentera

När får vi besked om förra säsongens bokslut? Måndag?
Kommentera

Mattson: Den var i Världsklass :)
Kommentera

7800: En kränkning eller härdning?
Kommentera

Judas11: Ring mej när Växjö får fram en spelare som Nicklas Bäckström. Vi lär aldrig höras.
Kommentera

Varför döper man ett barn till Dick? Är inte det någon sorts kränkning? Jag är definitivt kränkt. Vad är numret till aftonbladet?
Kommentera

DICK AXELSSON till DIF.
Kommentera

Judas11: Vet att Bäckis och Ovechkin troligtvis har drömt om att spela i Växjö sedan innan de föddes men ni går nog bet där.
Kommentera

Peja: bäckström är väl med i laget? Då bör pokalen komma till växjö
Kommentera

Judas11: Växjö satsar väl på att vinna Stanley Cup 20/21, med ett riktigt budgetlag :)
Kommentera

Kan inte vänta tills Stanley Cup kommer till växjö! :)
Kommentera

micke63: Heaven or hell att ha Dick i laget. Mkt bra i sina bästa stunder men gamnacke deluxe däremellan. Känns inte som nån att luta sig mot när det blåser snålt.
Kommentera

micke63: Var inte det rätt så väntat ändå.....undrar vad hanb kostade? Han var rätt dyr innan...
Kommentera

BIF96: Dick Axelsson är tydligen klar för DIF.... Bra eller Anus ?
Kommentera

Här kommer en till. Vilken glädje!
Uppladdat:

0x600-dfi7sl9x4aaowps.jpg

Kommentera

Undrar om BZ kollar på en spelare som Bryan Lerg. Gjort bra med poäng i Rögle...skulle säkert producera minst lika bra hos oss.
Kommentera

Skrubben: Vi hade nog alla räknat bort berra . Andersen kunde han inte släppa till någon annan klubb. Hade blivit ett jävla liv på forumet/FB.
Kommentera

Inkazar: Dissar inte värvningen som en händelse utan det blir när man tittar på roostern. Då ser man att Lundgren är överflödig.

Removed
Kommentera

ellis: Brynäs ligger på övre halvan i lönetabellen i SHL. Vi tycker att Lundgren blir överflödig på backsidan om man JÄMFÖR med hur tunn spetsen ser ut på forwardssidan. Bengtzén hade kunnat fördela pengarna bättre. Men det är som sagt lätt med facit i hand, då han säkert redan hade räknat bort Bertil.
Kommentera

ellis: ett dåligt ordval. Skyller på nattjobb pga brandrisk.

Jag är mycket tillfreds med vår backsida och det har jag sagt flertalet gånger här inne.
Det var inte ett missnöje över backsidan utan mer ett missnöje över forwardssidan och att kvaliteen i laget är snedfördelad.

Vi är baktunga. Det behöver inte vara en dålig sak. Men det är vi.
Kommentera

Inkazar: No big deal. Jag är tillfreds med att båda dessa backar finns i laget. Ditt ordval om "överflödig" signalerar ju bara att du inte är det. Men inget tjafs, som sagt. Det övergripande problemet är väl att ekonomin kunde vara bättre i föreningen så det räckte till fler bra spelare, både bakåt och framåt.
Kommentera

Inkazar:
Såklart är det så... det insåg säkert Bz också när det stod klart att Bertil stannar... överskott på backar har vi åtminstone tills det börjar komma skaderapporter från defensiven!
Kommentera

ellis: vet inte om du väljer att missförstå eller bara är ute efter att leta tjafs.

Om vi säger såhär. Lundgrens eller Berras löner hade gjort mer nytta på forwardssidan i dagens läge.
Kommentera

Inkazar: "Överflödig"? Nä, det får stå för dig. Hoppas han inte själv känner så.
Kommentera

ellis: dissar inte värvningen som en händelse utan det blir när man tittar på roostern. Då ser man att Lundgren är överflödig.

Men, som sagt, när Lundgren värvades så skulle inte Bertilsson vara kvar och ser man det ur det perspektivet är Lundgren en kanon värvning.
Kommentera

ellis: Det är lättare att hitta bra forwards än duktiga defensiva backar så Lundgren är ett bra förvärv.
Kommentera

Inkazar: Vi kan väl ändå inte dissa värvet av Niklas Lundgren??
Kommentera

Samsung: Nä idel Brynäsare men inga infödda Gävlebor tidigare, Mats Näslund från Timrå hade ju sina år 78-82 i Brynäs sen tog han hem Bucklan 1986 med Canadiens...så Bäckis är väl den renodlat första Gävlebo även om Djoos flyttade från Göteborg till Gävle och växte upp här hemma...
Kommentera

Samsung: Mm, Stefan Persson var väl både den första svensken och Brynäsaren att vinna Stanley Cup, han vann många gånger. Tomas Sandström, Niclas Wallin och Fredrik Modin blev också mästare under sina karriärer.

Willy Lindström och Daniel Paille var i Brynäs efter att de vunnit.
Kommentera

8399: Brynäsare är väl ett par. Men inga gävlebor 😊
Kommentera

Kul med Brynäsare som vinner Stanley Cup, hur många Brynäsare är det som gjort det genom tiderna?
Kommentera

Fantastiskt roligt! Som man väntat på att få se Bäckis lyfta den där jävla bucklan!

Och vilken hjälte. Klarar knappt av att lufta bucklan med handen, men spelar ändå sitt livs hockey. Vinner 3 raka tekningar i defensiv zon sista minuten!

Förresten. ”En spetsspelare som just nu tillhör en Nhl organisation” ;-)
Kommentera

Som man väntat på att se det här...
Uppladdat:

0x600-1d3cac2e-d561-4b39-8304-8aa5ac232521.png

Kommentera

Brynäsgubbe: UNDERBART fantastiskt fan va härligt Grattis Bäckis Djoos och hela Gävle ✌️✌️✌️
Kommentera

STANLEY CUP KOMMER TILL GÄVLE!!!
Kommentera

Inkazar: Äntligen, Bäckis och Djoos Stanley cup mästare!
Kommentera

SÅJA! STORT GRATTIS WASHINGTON! ÄNTLIGEN!
Kommentera

Wesley: jag är helt övertygad om att Bengtzen, liksom alla andra, såg Bertilsson som förlorad. Därför är Lundgren i laget och Brynäs alldeles för baktunga både kvaliteemässigt.
Kommentera

Charles: Sitter själv och blir ganska frustrerad av att se den jämförelsen även om jag förstår att den är lätt att ta till iom liga och 30+ åldrar. Men Mårtensson är för det första 4 år äldre villat jag tycker är ganska mycket. Sen snackades det mycket om att han redan i Schweiz hade problem med tempot, det kan jag inte läsa någonstans om Danielsson.
Kommentera

Skrubben: Den främsta ”tabben” av Bengtzén är i mitt tycke att han värvade Lundgren. Vi har redan en toppfyra med Gunde, Bertil, Kilström och Andersén. Lundgren känns överflödig och förmodligen väldigt dyr för att vara (som bäst) 5:e-back.

Jag förstår ditt tänk. Men det går inte att räkna med att toppspelarna är hela hela tiden. Eller är på topp säsongen ut. Då känns det bra med lite bredd . Sedan kan du inte veta om Lundgren räknas som 5:e back. Det ultimata när man bygger ett lag är att ingen ska riktig känna sig säker på en plats, dom måste känna lite flås i nacken också för att inte bli för bekväma.
BZ och Sjödda vill nog bygga laget lite baktungt för att det kanske är svårare och blir större försämring att fylla på med junisar på dom positionerna vid skador kommande säsong. Vi har inte så många backtalanger just nu? Lättare att ev. fylla på med junisar framåt.
Kommentera

6984: många jämför Danielsson med Mårtenssons "fiaskosäsong", rätt dumt Mårtensson är känd som lugn smart center som kan spela fram och har en väldigt sund defensiv, medans Danielsson är en teknisk/explosiv forward med näsa för att göra mål, men däremot är en risk för defensiven då han kan gå för högt. rätt lik palushaj i det hänseendet.

om jag ska fortsätta vara positiv så var det länge sedan vi hade så lite utlänningar. det lär bli en till räknar inte med Paille så kommer vi ha 2½ icke-svenskar, Jensens den halva.

vårt lag liknar faktiskt Djurgårdens lag från ifjol. mycket till och med. många egna spelare och en hemvändare (engqvist=Danielsson)
Kommentera

Makita: Ser man till vad P och Clark gjorde förra säsongen så ligger Kellman inte långt efter. Och få spelade han i KHK som var ett sämre lag rakt igenom. Danielsson gjorde mycket poäng förra säsongen. Så jag ser inte problemet.
Kommentera

« · 1900325 · »