1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1900467 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Pettisbif: Okej, så att sprida påhittade rykten; Holloway, Palushaj osv. är helt okej? Du är nog ensam om att tycka det.
Kommentera

Zzz: nej en riktig skit säsong var det förra.. jag hoppas mer på Lindbäck eller dansk👌🏾👌🏾
Kommentera

Stuffbon: Nej det får vi verkligen hoppas =)
Kommentera

Zzz: Fernström tror jag inte Brynäs skulle ta in igen!
Kommentera

2064: Fernström då? Han lär väl inte ha hittat något nytt jobb än...

Honken känns logiskt om det är ett korttidskontrakt.
Kommentera

Det finns många free agents till målvakter Eddie läck, Anders Lindbäck, Oscar dansk? Brynäs har stor chans att kunna ta nån av dem också!:) tro mig jag vet vad som kommer hända något stort
Kommentera

2064: VIK har inget val än att släppa Ersson till ett SHL lag om SHL laget betalar för sig (struntsumma) innan ett visst datum. Minns inte riktigt när men på rak arm tror jag det är 15e Juli.
Kommentera

Pettisbif: Avstängd är väl att ta i, dock är det förvånande att du fortfarande är aktiv här inne med tanke på dina dunder tips.. Som består av vilda gissningar.. Alternativt att du är lättlurad och din källa fortfarande skrattar att du gick på det!
Kommentera

Peja:
Det tror jag inte, visa mig ”många exempel” på spelare som ”inte satt sin fot i Sverige” pga skada. Spelare är dyra investeringar för elitklubbar år 2018, i synnerhet med de senaste årens hårdare elitlicenskrav. Därav är processen där man bekräftar investeringens möjlighet att vara av positiv karaktär vital.

Dessutom, som givet, kom det nu fram att(GD artikel) Jocke inte kända av sin skada innan fysträningen började.
Kommentera

bif1912: Finns många fall där SHL-klubbar värvat nordamerikaner som aldrig satt sin fot i Sverige, när blev de läkarundersökta av sina svenska klubbar?
Kommentera

Lindström: "Bertil kör gräsklipparen över foten — Borta minst 8 månader"

Dagens bästa!

Förstår inte varför alla gräver ned sig fullständigt över Erikssons skada - nyss var det ju "tidernas bästa silly" som gällde.......
Kommentera

Inkazar: Varför skulle VIK släppa honom? Framförallt när de släppt Sveriges största målvakstalang till Luleå?
Honken vore väl ett mer logiskt alternativ (om BZ kan svälja sin stolthet dvs.).
Vi får se helt enkelt.
Kommentera

Davey85: Ja för bara några veckor kändes allt så positivt. Jag snackade med några polare och vi alla tänkte köpa seriekort. Nu har lusten fallit bort. Känns inte roligt längre. Känns inte som att jag vill betala mycket pengar för att se detta gäng. Inget attraktivt lag direkt...
Kommentera

Hur kan någon på riktigt tro att en elitförening inte genomgår avancerade läkarundersökningar på nya rekryteringar?
Kommentera

Silly började så fint, starka backar, Kellman, Danielsson.. Nu sitter vi här med för lite spets framåt och en långtidsskadad målvakt. Kan det få kännas stabilt nån jävla gång?

Förstår inte riktigt heller hur Bz tänkt med forwards, borde vara tydligt att det saknas lite kreativitet/poäng tycker man.
Kommentera

Pettisbif: Är du oxå med i Brynäs oavsett på FB?
Där skulle du nog finna några vänner annars.

Tyvärr. Dina ”källor” är nog lika trovärdiga som ja. Bagdad- Bob?
Så skulle råda dig att ligga lågt med dina ”källor”.
Kommentera

Pettisbif: Säg inte och skriv inte orden "du fått veta" på detta forumet tack! Det är inte 1a April än..
Kommentera

Anders Berg:
Det har vi ju gjort nu, snart har vi tre målvakter med höga löner. ;)
Kommentera

Pettisbif: Är inte du avstängd?
- - - -
Angående Brynäs IF... i år skulle det satsas extra på målvaktssidan. Grattis.
Kommentera

mk: Haha.
Klart att Lindström skulle gilla mitt inlägg om cykelreperatören.
Jag hade gissat på Lindström eller munkas😂😂

No hard feelings😜😜

Bumpa KS- tråden nu!!
Kommentera

8179:
Jag tänkte samma sak, vad är det folk röker? :D

Mikko Rantanen har nog hemlängtan också, ring BZ!
www.eliteprospects.com/player/91186/mikko-rantanen
Kommentera

Pettisbif: Att du ens nämner Derek Ryan är lite komiskt faktiskt.
Kommentera

Pettisbif: Ungefär som briljansen på dina "källor"
Kommentera

Skrubben: Exakt. Jag tror inte läkarundersökningen gjordes tillräckligt, eller att han hade någon lätt skada som blev betydligt värre när de körde på allvar. Jag hoppas det inte är så. Men det kan vara så. Med tanke på hans historik med skador så är det inte helt osannolikt. I sånna fall var det ju ett jävla långskott av Stefan... Men men, skitsamma, skadan är där och bara att köpa läget, inget att göra åt. Nu är det bara att vänta på F5 hype och en presentation ifrån allsvenskan.
Kommentera

KulaShaker: jag med.

Realistiskt är nog Ersson närmast till hands.
Kommentera

Pettisbif: Känner jag BZ så blir det något betydligt mer osexigt.
Kommentera

Ja man kan ju tycka att en sådan undersökning är självklart. Men här snackar vi om en klubb på väg utför.

För mig finns det 3 målvakter som borde vara aktuella. Kanske 5. Och dom är:
Lars Haugen
Anders Lindbäck
Eddie Läck
Ev:
Johan Holmqvist
Oscar Dansk

Såg förresten att Derek Ryan är utan kontrakt. Långskott, men där här vi ju spets i mängder.
Kommentera

Pettisbif: Om det är så är det fördjävligt, kända skadeproblem brukar undersökas minutiöst innan affär, åtminstone i professionellt skötta föreningar inom stora idrotter.
Kommentera

Jocke var skadad under flera perioder i sin tid hos Djurgåren. Han avslutade säsongen skadan och vad jag fått veta så är det fortfarande den skadan som spökar. Det borde en kompetent SC ta till akt i sin rekrytering. Men icke. BENGAN BRILJERAR SOM VANLIGT.

Hade det varit fel att vänta in Svedberg??? NEJ!
Kommentera

Det som saknas nu är väl;
Bertil kör gräsklipparen över foten — Borta minst 8 månader
Andersen maxar i bänkpress & sliter av bröstmuskeln — Borta resten av året
Gunde surfar & får brädan i huvet — Borta 11 månader
Rautio åker cab förbi golfbanan — Boll i huvet & blödning i ögat borta 9 månader
Danielsson välter grillen över sig — Brännskador på en fot borta 10 månader

Bara att stålsätta sig.........
Kommentera

ellis: Jag tror att det är all negativism som många ”supportrar” släpper ut, som när den uppnått tillräckligt hög koncentration utlöser olycka över Brynäs och dess spelare!
Kommentera

ellis: Det kallas otur och det är något som alla klubbar drabbas av. Förra säsongen fick Rögles målvakt en puck i huvudet på försäsongen vilket gjorde att han var borta mer än halva säsongen.
Kommentera

Oavsett allt kan vi väl vara eniga om att nån ond, djävulsk makt förföljer den här föreningen. Jag menar, händer denna provkarta på osis i någon konkurrentklubb?
Kommentera

Brynäsgubbe: Klart det är möjligt, det är ju knät det är frågan om. Räcker väl med en felaktigt genomförd övning eller otur med en ofrivillig snedbelastning.
Kommentera

Skrubben: Säkerligen är det så. Men Eriksson själv då? Får man en plötslig och överraskande käftsmäll av en skada som tar över ett halvår att få ordning på?
Kommentera

Bara juni och redan krisrubriker. Brynäs behöver en sportchef med tur.
Kommentera

Skrubben: Fan. Jag trodde cykelreperatören hade lagt av😀

Det är för tidigt att bryta ihop. Det får vi ta en bit in på säsongen..
Kommentera

MrCarla: Har ingen aning om hur en läkarundersökning går till. Men baserat på pressmeddelandet upptäckte man skadan ”först när försäsongen drog igång på allvar”. Bevisligen var läkarundersökningen som gjordes inte tillräcklig i alla fall. Men det är ju helt absurt att påstå att Bengtzén visste om detta ”för att det stod på sociala medier”. Okej, det låter ju som trovärdiga källor...
Kommentera

Skrubben: Nej, en sådan kommer bara som en blixt. - Skadan uppdagades under inledningen av försäsongen när fysträningen tog fart på allvar. På allvar? Hur ser en läkarundersökning till då? Inte på allvar? Är 100 på att något var det allt, men kanske blev värre med när försäsongen tog ?fart på allvar?. Tror du på tomten också?
Kommentera

MrCarla: Men herregud. Det är klart som fan att Bengtzén inte visste om denna skada innan han signade Ericsson.
Kommentera

SvennEG: Nej varför skulle jag tro det? Det jag menar är varför ens skriva kontrakt med Jocke? Det sägs december, det är början av juni nu, så låt säga 6-7 månader. En sådan skada ser man på en läkarundersökning. Det går inte att mörka, och om man ska lita på sociala medier så visste Stefan om detta, men valde ändå att signa Jocke. Tycker inte du att det låter riktigt jävla hjärndött? Det kanske inte görs läkarundersökning hos Brynäs?
Kommentera

Är tämligen övertygad om att Bz kommer göra en stor pudel och plocka in Honken på ett kontrakt som gäller till jul.
Sen kommer det ju ta tid för JE att komma i matchform som man inte får glömma.
Kommentera

Men för HELVETE, jag spyr på skiten!!!
Den här sista veckan är en jävla mardröm!!!
#happensonlyinbrynäs
Kommentera

Denna satans jävla förbannade otur hela tiden. Det här fick INTE hända. Helvete!
Kommentera

MrCarla: Fast nu kommer ju, enligt första prognosen, Jocke tillbaka om inte allt för länge så ersättaren kommer bara vara här fram till då. Tror du hellre Svedberg skulle hoppa på den chansningen än 2 år med Timrå?
Kommentera

Ska det vara en junior borde de hämta in någon utifrån kan jag tycka. De som (kanske) finns kvar från förra säsongen känns inte som de kan kliva in i A-laget om det skulle behövas.
Kommentera

8302: Hur bra målvakt får vi in på ett sex-månaders kontrakt?
Kommentera

Min gissning är att vi hittar någon "som gått lite under radarn".....
Kommentera

Back: Det är väl klart att det måste finnas medel reserverat för ev skador på nyckelspelare. Fast nu är det Brynäs å då är det kanske inte så...
Kommentera

8482: undrar om Ersson ångrar sin flytt till VIK nu...
Kommentera

« · 1900467 · »