Brynäs IF

731152 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 18/19

« · 1945404 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
bradberry: Det hade kunnat stå 1-12 vid det här laget. Helvete vilka chanser vi släpper till.
Kommentera

Vad fan sysslar Blomqvist med???
Kommentera

1-1 och vår hemmaplan. Period 3...

Då ska vi BESTÄMMA händelserna på isen.

Inte så här..
Kommentera

Vem här inne skrev att Sallinen var på gång? Tycker han har det riktigt jobbigt. Ser väldigt trög och kantig ut i skridskoåkningen. Fumlar och är allmänt seg med pucken.

Den kedjan känns så entaktad på nå vis. Händer lixom ingenting. Skulle behöva nån som bryter mönstret.
Kommentera

Kopenga Kickass: Han är alltid så här väck! Dags för pension...
Kommentera

Kopenga Kickass: Han är alltid det.
Kommentera

Är det bara jag eller är kommentatorn mer än lovligt snurrig den här matchen?
Kommentera

Det va helvete va det slarvas i egen zon!!!!
Kommentera

munkas: ”Kris Veersteg 1+1 än så länge i premiären. Marknaden är tyvärr död.”

Älta! Kom med något nytt!
Kommentera

Zappaholic: Slashingen var nog reflexmässig från Danielsson. Ganska normalt sett till händelserna, det går ju för snabbt på isen för att han ska kunna göra en rationell analys där han bedömer skaderisken vs baklängesmål... Men skulle inte förvåna mig om Lundeström är OK.
Kommentera

Tror inte riktigt vi uppskattar den där passen av Berra tillräckligt. Satan vilken pass. Påminner om Karlssons macka till Hoffman.
Kommentera

Huge: Ah, får väl lita på Peja och dig. Tyckte faktiskt Mannberg vart fasthållen först och att Luleåspelaren föll väl lätt. Men kan såklart sett fel.
Kommentera

munkas: Kompisen lirar ju i plastic fantastic, klart Kris också vill joina och spela lite idiellt.
Kommentera

munkas: Versteeg kanske inte ville spela i Brynäs. Han kan ha blivit tillfrågad...det vet vi inte.
Kommentera

Zappaholic: Respekterar din sportslighet dock! Jag är lite sämre där : )
Kommentera

John: Kris Veersteg 1+1 än så länge i premiären. Marknaden är tyvärr död.
Kommentera

Davey85: Kolla reprisen, Mannberg hakar ovanför nedre handsken. Solklar tvåa, så där missade du. Tröst: även solen har fläckar....😉
Kommentera

Davey85: Ja det brukar generellt vara värre...
Kommentera

Vad har varit Elefalks nya roll? Bänkvärmare på andra sidan bänken än hans vanliga plats?
Kommentera

Zappaholic: Ja, en slashing mot en hand har jag inga problem med. Huvudtacklingar och liknande är en annan femma.
Kommentera

Davey85: Är det bättre att vi skadar motspelare än att de gör mål?

Det tycker inte jag...
Kommentera

Zappaholic: Onödigt vet jag inte? Räddar kanske ett mål med den slashingen. Den är ful och borde rendera i nåt, men han kanske åker dit på den i efterhand.
Kommentera

mattiask: Grisig och grisig, han försöker förhindra ett baklängesmål genom att göra det kanske enda han kan göra i situationen, dvs slasha Lundeström. Men självklart synd att han blev skadad.
Kommentera

Brynäsgubbe: Satt också och funderade på det. Generellt tycker jag han får ut väldigt lite av sitt skott. Frågan man ställer sig är ju om han verkligen har så bra skott eller är det bara hårt och att han gärna skjuter?
Kommentera

mattiask: Onödigt och fult...hoppas Lundeström är ok
Kommentera

Brynäsgubbe: Njäa va.. Känns som att både Blomman och Nicky D måste ställa in siktet. Det duger inte riktigt.
Kommentera

Dallemas: Kan bara hålla med. Kunde tom varit mer än en tvåa. Den var riktigt grisig.
Kommentera

Brynäs period helt klart. Fortsätt tugga på i tredje.
Kommentera

Två bra perioder. Framför allt hur vi klarar urspelen och kommer med fart genom mittzon. Stor skillnad gentemot matcherna före uppehållet
Kommentera

Har Blomqvist träffat mål en enda gång i år med sitt slagskott?
Kommentera

Inte snyggt av Danielsson på Lundeström där
Kommentera

Alltså Danielsson med sitt direkskott missar mål för andra gången med 2 meter..
Dags att nöta avslut om han ska stå där och bomba..
Kommentera

En värvning till andrakedjan vore värt mycket. Känns som att en bättre tredjelänk i den skulle göra oss till ett väldigt mycket bättre lag.
Kommentera

9 skott på 35 min mot Luleås 18 är inget att hänga i granen.
Kommentera

Peja: Han låser klubban efter att först själv ha blivit fasthållen. I min bok inte en utvisning.
Kommentera

Känns som det bästa är att Bjurström får växa på sig i allsvenskan nån säsong.
Kommentera

Davey85: Jag tycker att Mannbergs utvisning är korrekt. Det är dåligt gjort av honom gånger två, först fumlar han med pucken och därefter drar han på sig en utvisning. Kommer inte bli en NHL-spelare av den grabben :)
Kommentera

Huge: Håller med dig, Sweatt och Peja ang Sallinen. Däremot tycker jag att Kousal vid 2-3 tillfällen idag tappat puck lite för enkelt.
Syns också att dessa två verkligen behöver något nytt brevid sig. Då är jag övertygad om att deras poängproduktion kommer komma också.
Kommentera

Tigerhjärta: Det är hockeygodis att se Söderströms uppspel. Inte bara passningarna utan också hur han inte stressar iväg pucken när motståndare försöker attackera honom. Kommer bli en NHL-spelare.
Kommentera

Utvisningen på Mannberg var förresten horribelt feldömd.
Kommentera

SWEATT: sen har ju GD varit ute med att man försöker skriva nytt kontrakt med boken och möjligheten till ett år till i sverige.
Kommentera

Men sätt passen på bladet!!!!
Kommentera

Uppspelen / första passen är oerhört mycket bättre nu än de senaste matcherna! Inte bara en massa panikrensningar!
Kommentera

Tycker Mannberg Bjurström och Forslund varit bra offensivt idag
Kommentera

Mattson: Det gör vi inte. Vi lever ju på individuell skicklighet av framförallt Kellman och Boqvist.
Kommentera

SWEATT: Håller med, Sallinen kommer mer och mer liksom Kousal, som börjar se ut som när han var som bäst innan hjärnskakningen.
Viktigt PP-dödande på Mannbergs klumpiga och onödiga tvåa.
Kommentera

SWEATT: Sallinen är ju en klasspelare på SHL-nivå. Synd bara att han inte riktigt får till poängproduktionen hittills.
Kommentera

Hur överlever vi utan Boqvist?
Kommentera

Fan vad jag gillar Sallinen. Stark med puck, men framförallt så är han helt sjuk på att jaga ikapp och bara lyfta klubban på motståndaren.
Kommentera

ellis: Du fattar ju inte heller....

Har tanken någonsin slagit dig att det kanske är precis så här bra som vi är? Laget kanske presterar vad de kan men det räcker inte till mer än detta?

Låt mig svara. Nej, du har inte tänkt tanken...
Kommentera

« · 1945404 · »