Brynäs IF

446646 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 18/19

« · 1945520 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Galet att man faktiskt längtar till att Sundlöv tillträder, då är det verkligen illa. Snälla rädda oss från den här skiten.
Kommentera

pekka85: personligen ser jag helst varken bz-hockey eller bulan-hockey. Jag tror och hoppas att vi äntligen är på väg tillbaka till vad som är vägvinnande för oss - Brynäshockey. Det kommer förmodligen att ta lite tid med nån mellanmjölkssäsong, det tar tid att bygga långsiktigt, särskilt med det lag vi i nuläget förfogar över och hur kontraktsbilden ser ut.

Nu inväntar vi Sundlöv och Molin. Hur skulle det inte kunna bli bra? Fattar ni inte hur mycket brynäshjärta vi kommer att ha i ledarstaben ❤️

Matchen idag återspeglar väl hur säsongen sett ut, och kommer att se ut. Jämna matcher med få mål vi spelar utifrån materialet vi förfogar över. Håller med om att det är det tråkigaste jag sett på länge och står knappt ut att se på’t. Men, tycker ändå att det är en styrka att anpassa spelet utifrån förutsättningarna. Är övertygad om, med detta laget, att hade vi trilskats med att spela ”bulan-hockey” hade vi förmodligen tampats med bottenlagen.

Låt oss hoppas på ett långt slutspel även om det är långsökt, och låt oss alla göra vad vi kan för att stötta vårt Brynäs, i vått och i torrt. Tycker mig ändå se en ljusning på horisonten 👍🏻
Kommentera

Pettisbif: Håller med dig om mycket, men du glömde Blomqvist som faktiskt far omkring som en U14 spelare, ingen att ta rygg på nu med sitt C.
Kommer Rödin så ska ju han ha C nästa säsong, tråkigt för jag gillar Blomqvist men för lite klass helt enkelt.

Kousal har exakt som du säger ett bedrövligt kroppsspråk, han va min favorit i början för att han spred sån energi och nu ser han ut så här.

Sen villen otrolig skillnad när 1a kedjan spelar, oj vad det saknas klass i övriga kedjor. Svårt att bedöma Sunkans spel med så många trubbiga spelare.
Det gäller ju att kämpa åt oss så många poäng vi bara kan!

Sen hoppas jag verkligen inte Lundgren har hög lön, men befarar att han har det!
Andersen tycker jag är mycket mycket bättre.

Sallinen måste väl visa nåt snart va, ser lika vass ut som Jensen än så länge!

Men ger inte upp säsongen, vi har väldigt många bortamatcher kvar och det passar detta lag bra, så vi kommer att kämpa åt oss poäng så play in tror jag faktiskt vi klarar, för inställningen finns.
Kommentera

mattiask: Sen har de den där jävla Gustafsson, jävlar va bra karln är.. men i övrigt tycker jag vi kämpade på med de resurser vi har. Tycker inte vi gör bort oss någonstans.

Förstafemman gjorde väl inget väsen av sig förutom bra lir stundtals i PP. Men där ser man va sårbart de blir med bara en femma som kan låsa puck och spela runt.

Sallinen som många var Inne på tar på tok för många felbeslut. Krånglar till de och spelar inte på instinkt utan de vikande självförtroendet visar gång på gång att han tvekar.

Forslund och mannberg tyckte jag gjorde va de ska. Hög fart, stressa mm.

Ja jag var där och såg matchen...
Kommentera

munkas: Kul måste jag säga att vi fick utdelning på en lobb i alla fall, det såg jag inte komma.

Rent spelmässigt så var väl detta ingen höjdare, det känns som att Brynässpelarna alltid passar till stillastående spelare och de blir det ju ingen fart på grejerna. Annars har ingenting ändrats, tabellen är jämn.
Kommentera

Forsberg 1978: Det kan nog bli en del höjda röster på årsmötet har jag på känn. Och då menar jag inte höjda röster ang hur fint det är med ”En bra start”..
Kommentera

Foppa bekräftar att Sundlöv ska tillbaka till Brynäs (om det nu fanns någon som tvekade kring det).

Hoppas han kommer in som en frisk fläkt och bara kör. Hellre för mycket än för lite känner jag. Så man får upp framtidstron igen. Startar vi nästa säsong med till stor del samma spelare i bottom 6, ja då vettefan hur länge jag kommer stå ut ärligt talat.
Kommentera

Pettisbif: Väldigt konstigt och skevt inlägg.
Luleå är inte ett smack bättre än oss idag förutom i förlängningen.
Tycker VI gör en helt ok match. Vi är absolut inte bra idag, men Luleå är inte heller speciellt bra.
Men att sitta och spy galla som du gör blir ganska skevt och intetsägande.

"Sen har vi Sallinen som skulle vara vår ersättare för Kristo och fan vet om inte jag hade föredragit Kristo framför Sallinen.."

Här har vi nog helt enkelt sett olika matcher. För mig är Sallinen en av våra tre bästa spelare idag.
Kommentera

Aldrig någonsin har jag längtat efter att en säsong ska ta slut men nu gör jag det, sjukt less på denna vidrigt tråkiga hockey Brynäs visar upp och inte ett jävla uns till bättring syns till någonstans! Vi ska leda svensk hockey.... jo tjena
Kommentera

Pettisbif: 8+8 på 36 matcher kan ju anses som ganska mediokert. Visar verkligen noll respekt för klubben han fostrats i.
Kommentera

Inget förvånar mig kring familjen Larsson! Besserwissrar både Janne och Emil. Ruggigt storhets på Emil. Kom ner på jorden grabben. Farsan var inte skit poppis bara inse.
Kommentera

Davey85: Det finns fler nyanser, jag såg matchen. Det var inte spelmässigt jämnt.
Kommentera

Peja: Håller med, spelförståelsen kanske inte riktigt finns där. Men ändå - man borde kunna bättre. Steppa upp i intensiteten. Det finns ju tillfällen då dom ändå spelat hyggligt och fått tryck på motståndarna. Känslan jag får är att man inte tror på det själva.
Kommentera

Skrubben:
Har Alcén gjort nått rätt sen han blev nykontrakterad?? Nilsson är ju inte ens en andra line spelare i allsvenskan och Blomman har ju varit kass hela säsongen. Bedrövlig trio. Bjurström på tok för färsk för SHL. Mannberg blir jag inte klok på. Hoppas kontraktet bryts. Likaså Lundgren fan som inte kan slå en bra pass eller åka skridskor. Typisk Bz värvning. Sen har vi Sallinen som skulle vara vår ersättare för Kristo och fan vet om inte jag hade föredragit Kristo framför Sallinen.. Rohdin är en brunkare och kommer aldrig vara spets. Att han fått spela i PP under hela säsongen bevittnar bara det faktum att vi är sjukt trubbiga framåt. Nicke D trodde man skulle frälsa med sitt skott men det är ju där han missar som mest. Kousal ser ruskigt less ut på sina kedjekamrater och har ett bedrövligt kroppsspråk varje gång han ska byta. Dom enda SHL mässiga forwarden är våra Tre Kronor boys. Kellman och Boqvist.

Sen backsidan. Andersén ser ut att ha ätit semlor som frukost hela sommarn. Lundgren har jag nämnt. Ersson skulle förmodligen inte platsa i ett topp 6 lag. Vi har 6 spelare som skulle gå in i nått av SHLs topp lag. Det är Jocke i mål, Gunde, Berra och Victor på backen samt Boken och Joel. Bra lagbygge Bz...

Hittar ingenting i detta lag som gör att dom går till kvart i år. Gör om gör rätt och rensa ordentligt inför nästa säsong. Hade inte SHL varit så dåligt i år så hade jag förmodligen varit livrädd för kval. Tur att egentligen alla lag blandar och ger så mycket som dom gör. SHL går ner sej år efter år. Vilket även märks på poängligan.

Tråkigt jävla hockey år!
Kommentera

Rodrigo: Corsi kan inte förklara precis allting här i världen. En match som slutar 1-1 efter 60 minuter där vi bland annat har ett kanonläge för Kellman och ett skott i stolpen av Mannberg i tredje, kan nog av många anses vara ganska jämn.

Sen har du full rätt till din tolkning av hockey, men det finns mer nyanser än corsi.
Kommentera

Vad sa Larsson i intervjun efter matchen?
Kommentera

Chanzone: Problemet är snarare att fw-uppsättningen har överflöd av "vilja" och för lite skicklighet. Det är liksom större chans att Boqvist avgör matchen än att Alcén/Nilsson/Forslund etc gör det... Trots att de är minst lika stora vinnarskallar. Tycker Forslund verkligen försökte ikväll, sedan räcker ju inte skickligheten till, men hans kämpatakter är det verkligen inget fel på. Detsamma kan sägas om många andra.
Kommentera

Chanzone: Alcén, Blomqvist, Nilsson har varit vår sämsta kedja ett tag nu.

Det här laget behöver en REJÄL storstädning efter säsongen.
Kommentera

Peja: Absolut, MS kombo av bandylyror och igelkottsförsvar är vad som kan förväntas när vi har SHLs svagaste forwardsuppsättning.
Måtte bara inte någon av Boqvist, Kellman och Danielsson gå sönder för då kommer garanterat målsnittet gå under 1 mål per match.
Kommentera

pekka85: Det jag är mest besviken på är inställningen att VINNA! Att verkligen KRIGA. Att VÅGA gå för det. Att visa att det här är våran Borg - ingen motståndare ska bara komma hit och hämta poäng.

Kontraktet är ju redan säkrat. Nu ska vi kriga om slutspelsplatsen. Var finns desperationen?? Viljan att vinna närkamper, att gå på mål och skapa oreda. Så jäkla ledsamt att man bara kan plocka fram det sista minuterna när man ligger under i en match, eller sista 2-3 matcherna på säsongen.

Det måste vara en ledningsfråga eller? Eller är det så att vi helt saknar vinnarskallar i laget?

För övrigt är det tveksamt om Blomman verkligen ska vara kapten, han är ju för tillfället helt under isen. Även om han nu inte har någon lätt omgivning. Svårt för honom att dra med sig laget när han är bland dom sämsta på isen.
Kommentera

Brynäs 41,77% corsi denna match. Matchen var inte jämn (även om folk försöker påstå det) och det såg ungefär ut som det gjort förut både med corsi och rent spelmässigt. Eriksson med 96% 5v5. Men det är som det är, inget förvånande.
Kommentera

Känns som en ganska jämn match förutom sista 10 i tredje, då får Luleå tryck på oss ofta.

Vi hade behövt bättre PP och skott på mål istället för utanför..
Kommentera

munkas: Vilken match kollade du på...Brynäs-Luleå var inte speciellt många chanser
Kommentera

Rumpelstiltskin: Ja, jämn match som lite grann speglar den jämna serien. Mer kamp än skönspel, kunde gått hur som helst.
Tveksam videobedömning, såg ut som att Jocke fick ett slag över stöten när han försökte rädda målskottet.
Kommentera

Forsberg 1978:
Jag säger som Percy å grabbarna i manegen - börjar ana oråd!

Hur hade vår tränares hockey sett ut om vi inte haft Jocke i målet? Till att börja med hade de inte förlängt med nuvarande tränare.
Min tro säger mig att den stora anledningen till 2+1 år är att M satt lipsillar på plats. Tänker att bla blomman fått utrymme att gnälla lite för mycket. Men som sagt, det är bara min tro som pratar...
Kommentera

pekka85: Brynäs skulle säkert bli bättre om man lyckades introducera effektiv Bulan-hockey, men man skulle ändå inte ha fler offensiva spetsspelare. Bulans finallag hade helt annan offensiv bredd än den här uppsättningen av spelare. Det är inte så enkelt att du kan ta vilka spelare som helst, sätta de i ett specifikt system och vips har du ett topplag.Jag tycker att det här laget levererar rimliga resultat sett till spelarmaterialet.
Kommentera

Mattson: Hur fan kan vissa sitta och klaga på att vissa andra är missnöjda med Brynäs prestation? Är det verkligen inte legitimt att vara besviken? Jag måste tamejfan vara tvärblind och trögtänkt om jag läser hockey som vissa. Sallinen är på gång (för typ 10:e matchen i rad), jämn match överlag bla bla bla. Men vi möter ju serieledarna! Det är ju för fan 10 poäng emellan, ska inte spela någon roll på hemmaplan. Nä, detta är ett systemfel! Fullständigt övertygad om att det kvittar om Brynäs skulle värva tre superlirare innan fönstret stänger. Spelar man efter ett ruttet system så spelar det ingen roll. Vet att någon kommer skriva ”en poäng mot serieledarna är inget att skämmas över, gnällspik!”. Handlar forfarande inte om det. Jag har inte värderat att stänga av tvn när Brynäs spelat de senaste 10 åren men detta är horribelt att titta på. Vi har ingen spelidé, inget flyt, ingen energi, ingen fart, ingen kamp. Tänk när bulanhockey var som bäst under finalåret, kändes som vi kunde slå alla och om vi förlorade var det åtminstone roligt att titta på!
Kommentera

Att Brynäs bara aldrig kan överraska med 3e raka och övertidsseger. Kan ju lika gärna lämna w/o när OT börjar.

Så trött på att tänka "jaha, som vanligt då" innan OT ens börjat.
Kommentera

Forsberg 1978: R.I.P ”hockeyn i Gävle” 2018-2019.
Kommentera

Tyckte vi spelade bra mot det övre skiktet i tabellen. Synd att inte matcherna kan sluta oavgjort som förr in tiden :)
Kommentera

Jaken: Sallinen gör inte mycket rätt, håller med. Kousal har däremot hittat tillbaka till lite bättre slag. Han behöver andra kamrater i andra femman.
Kommentera

Jaken: Men du vill i alla fall ha en spetsvärvning till?
Kommentera

Lindström: gråt, det gör jag
Kommentera

Chanzone: Huge, Sallinen. Skulle vara på G efter 10 matcher enligt dig som expert :).
Tappar 3-4 puckar i egen zon efter huvudlösa aktioner. Jäkligt dåligt spetsförvärv!
Kommentera

Är Emil Larsson bitter på Brynäs ? Tycker han är väl kaxig i intervjun.
Kommentera

Mattson: Alltid torsk i ÖT är så jävla ledsamt. Jocke Eriksson räddar en pinne åt oss ikväll.
Kommentera

Dryg attityd på Larsson.

Bitter för farsan fick kicken av BIF...?
Kommentera

Fyfan vad äcklig Emil Larsson är
Kommentera

Forsberg 1978: jag håller med, det rimmar inte med Dackes nya vision om positiv hockey.
Kommentera

bradberry: spännande lag vi har . Ser ljust på framtiden . .. Not .
Kommentera

Haha. Brynäs har verkligen världens sämsta s.k ”fans”.

Brynäs stundtals bättre än Luleå ikväll. Men rättvist med oavgjort i slutändan.

Slutspelsserie mot Luleå? Ja, tack.
Kommentera

Danielsson avslutade tredje perioden med ett slagskott utanför vid sista tekningen. Sen skjuter han ett till utanför i förlängningen. Plus 3-4 skott i PP utanför.

Det är ganska jäkla irriterande att se.
Kommentera

Hurfan kan Brynäs vara så jävla skott rädda?
Kladdi kladd och duttindutt, Blomman & Danielsson skjuter 3 m brevid eller över på alla sina lägen.

Sen 3-3 spelet, ska man skratta eller gråta...
Kommentera

Mattson: Jävligt starkt overtimelag Brynäs... Är ju något fel när man aldrig lyckas knipa 2 p...
Kommentera

Som väntat..... Suck och åter SUCK!
Kommentera

Zappaholic: Välförtjänt. Men starkt av Brynäs att sno en poäng.
Kommentera

Forsberg 1978: Vilken sorts hockey kan vi lira med det här felbyggda laget?
Kommentera

munkas: Är du full?
Kommentera

Förstår verkligen inte varför man förlängde med Sundqvist? Detta är så jävulsk tråkig hockey vi spelar!!!
Kommentera

bradberry:
Om tre år blir det bättre?
Kommentera

« · 1945520 · »