Brynäs IF

731069 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 18/19

« · 1945587 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Huge:Sundqvist spelfilosfi med en tjeckisk spelare som efter vad man kan läsa är en hyvsat pålitlig målskytt tycket jag känns rätt men jag är ingen yrkesman så vad vet jag😉
Kommentera

Huge: Mycket bra för Kousal tror jag. Att få in en landslagskamrat. Man får ju hoppas att det duger för en del härinne att vi värvar en tjeckisk landslagsman. Bra agerat, Dacke.
Kommentera

Huge: Dacke sprattlar till i elfte timmen och ger oss ett uns hopp. Liket lever!
Kommentera

... kanske även bättre än Danielsson och Sallinen med, för den delen.
Kommentera

ellis: Härmed döper jag han till "Svarte Rudolf". En gammal schlager meddelas alla ungtuppar här inne...
Kommentera

Huge: På vilket sätt var Kousal "På G"?
Kommentera

Huge: Kommer gnälla om den nye vid serieslut inte visat sig producera. Men idag: Gut. Gott. Dackell!
Kommentera

Rudolf är troligtvis bättre än Alcén, Forslund, Blomqvist, Nilsson, Rhodin och Mannberg.
Kommentera

Inkazar: Kousal var redan på G och det här känns mkt bra för hans och andrafemmans del. Känns som en bra mix av spelartyper där nu.
Nu väntar vi bara på vad munkas, ellis, jaken m.fl ska gnälla på...
Kommentera

2064: såg nu att jag var tvåa på bollen🤣
Kommentera

Skrubben: Rock N roll Rudolf 😉
Kommentera

8356: Har han inte lite röd näsa? 😉
Kommentera

8356: Tjoho.....underbart om detta är sant....så jävla skönt att Brynäs inte lägger ned denna säsong redan nu utan visar lite ambitioner.....
Flipp eller flopp är fan detsamma nästan men signalen inför slutspurten är gigantisk........
Kommentera

Brynäsgubbe:

Gefle Dagblad, Madhawk och så har de flesta Brynäsare jag följer på twitter tweetat om det.
Kommentera

8356: Var läser du det?

Generellt skeptisk mot tjecker. Känns som det bara är Milan Gulas som varit framgångsrik på senare år.
Kommentera

Inkazar: Robert och Rudolf kan bli ett bra radarpar 😀
Kommentera

Samsung: hoppas han kan väcka Kousal också
Kommentera

8356: Och positivt med den är väl att Kousal gott i god säkert.. positivt! 22 poäng i Bratislava som är en slagpåse är ju helt okej :)
Kommentera

8399: Håller med. Det som är lite oros är ju att dom inte har några riktiga top prospects under luppen. Och deras vingar är ju idag typ Bratt i en 3e eller 4e.
Boqvist ska ju minst spela i en 3e och som center har dom ju Zajac och Hircher som är givna 1a och 2a centrar.
Sen har dom ju Mcleod på tillväxt i ahl.
Tyvärr rätt mörkt med att han stannar nästa år.
Kommentera

Rudolf från KHL verkar klar.

Vilket fantastisk namn.

Gott och se att Dacke inte somnat!
Kommentera

Khl tjeck på ingång
Kommentera

mattiask: Jag tror att Boqvist kan överraska i NHL, han har så mycket skills i sig. Får han spela med bra spelare så kan det bli succé direkt men det hänger helt på vilket förtroende han får.
Kommentera

Charles: På det senare är jag helt inne på att Boqvist kommer att dra över och försöka. Varför skulle han inte göra det..
Däremot håller inte hans spel just nu för NHL så om han inte ska göra en sejour i AHL så kommer han komma lagom i September/Oktober och förstärka oss.
Men för mig är Jesper alldeles för valpig i sitt spel.
Visst, han har stor talang osv. Men för mig håller han inte defensivt ännu och han har otroligt mycket att jobba på för att platsa i NHL.
Lite känner jag faktiskt för Kellman också.
Kellman tillsammans med Boqvist är ju inte två spelare som du hela tiden känner att de är hyperfarliga framåt.
De har ju i regel fler anfall emot sig än med sig OM ni förstår vad jag menar. Här kan man ju jämföra med andra förstafemmor i SHL och jag upplever att våran förstafemma är riktigt bra - men att de är alldeles för ojämna från byte till byte.
Kommentera

Makita: Självklart bör Bertilsson erbjudas ett rejält kontrakt. Hur mycket Brynäs kan betala är ju helt omöjligt att veta.
Det är ju väldigt lurigt då vi har kontrakt över nästa säsong med "fel backar" och då menar jag Andersén, Lundgren, Kilström och jag misstänker att de kostar mycket och de är inga spelskickliga backar.
Tyvärr så är risken stor att vi tappar i alla fall en av Bertilsson och Gunderson och tvingas jag välja så behåller jag Gunderson då han är en mer komplett spelare som bidrar mer i offensiven.
Kommentera

Makita: med tanke på hur billigt vi kom undan med Andersén så tycker jag man ska ge den landslagsmässiga lönen som Berra förtjänar. Förlorar vi både Kellman och Boqvist blir det tungt på sillyn. Kellman är om KHL ger bra bud. Sen är det enligt GD inte 100 att Boken drar nästa säsong utan kan köra en till säsong och att man i detta nu filar på ett kontrakt till Jesper. men det kan samtidigt vara för att säkra upp han ifall om han försöker NHL men inte slår sig in och vill komma tillbaka.
Kommentera

Pettisbif: Skit och skit tycker det är en hyvsat normal Brynässäsong oftast hamnar vi i play in och går till kvarten.
Hade någon sagt till mig att vi skulle ha 15 poäng ner till kvalstrecket vid denna punkt på säsongen hade jag köpt det rakt av.
Dock är jag orolig inför nästa säsong då förmodligen dessa försvinner Boqvist,Kjellman,Gundersson och Bertilsson.
Då står vi utan fyra femtedelar av förstafemman och förmodligen helt utan andrakedja visserligen blir Rhodin kvar som just nu spelar i andrakedjan.

Ser någon att det finns spelare underifrån som det är rimligt att de kommer ingå i en första och andrakedja här finns att jobba på för den nya sportchefen och Dackell.

Lek med denna tanke Bertilsson är inte sugen på Khl nästa säsong han tackade trots allt nej förra säsongen i brist på bra bud hur tycker ni Brynäs ska resonera angående Bertilsson.
Ska Brynäs då ta en stordel av spelarbudgeten och satsa på Bertilsson eller i värsta fall släppa honom till en konkurrent.

Ibland är det tur att det finns yrkesfolk och förhoppningsvis kompeten sådant.
Kommentera

Blå grottan: "Hårda ord" hjälper möjligtvis den ynkliga personen som delar ut orden på så vis att det möjligtvis får den personen att må bättre. (Om man mår bättre av sånt är man per definition ynklig, tycker jag)

Men "hårda ord" hjälper ingen annan. Och i det här sammanhanget är ju det viktigaste att hjälpa Brynäs, inte att ge självterapi till människor som bara mår bra genom skitkastande. Så min uppfattning är att "skitkastandet" också är väldigt egoistiskt från de som sysslar med det, för de kan ju för sitt liv inte tro att det hjälper Brynäs.
Kommentera

Skrubben: "Nu Gävlar har Dacke växlat upp!"

Ha ha ha.. ..fy F, inte 1 april ännu.. ..det där inlägget borde nämnas i brottsbalken, jag köpte det rakt av - och vart så jävla besviken..
Kommentera

Charles: håller med, hårda ord hjälper föga. Konstruktiv kritik däremot.
Kommentera

bradberry: Brynäs är alltid värda tre poäng.
Kommentera

Jesper Boqvist uttrycker i GD att han tycker Brynäs var värda mer än en poäng igår...

Säger så här:

Vi får hoppas att visheten kommer med åldern...
Kommentera

Wännström 1.52 i istid igår.
Om det inte hittas annat får vi hoppas hv hittar nått och kan släppa Wännström redan nu.

Ta Rhodins plats i andra. Rhodin är ju totalt under isen.
Tänkte ofta när han spelade i Karlskrona, fan Rhodin skulle vi haft tillbaka.. tyckte alltid han var rivig och hade ett jävla ös.
Ser mest trött ut nu faktiskt.. total besvikelse på han.
Rhodin jacke alcen ska vara våran fjärde kedja och inget annat.
Händer inte ett skit där. Alcen.. vart finns glädjen?
Ända jag ser lite potential i och som har en liten förmåga är faktiskt Forslund, han bryter mönstret med sin skridskoåkning.
Får han växa på sig och komma in i kostymen och sluta vara så orolig när han har pucken.. tror han lätt är god för 20 poäng nästa sesse.
Idag ska jag rycka i mina kontakter och kolla om det händer något hos Brynäs!
Kommentera

8624:
Tänk er själva. Först dissar Bz honom för spelare som Mannberg och Nilsson. Sen får dryg-farsan kicken. Jag hade också varit bitter men knappast uttryckt mig så som Emil gjorde. Bara jävligt löjligt mot en klubb som han blivit fostrad i och som dessutom gett hans pappa så sjukt många chanser som tränare och andra dylika yrken inom föreningen efter hans karriär där han blev ett namn. Men som sagt så förvånar mig inget hos Larsson's. Sådan son sådan far... bittra och svårt att inse faktum. Luleå gjorde ett klipp i att chansvärva Emil. Han var ju innan han kritade på för Luleå klar för Rögle. Men som i sista stund hoppade av pga svår knäskada. Vet av info att Bz ville värva både Emil Molin och Larsson men tog inte den chansen pga deras krånglade skador. Emil L har haft mycket tur med sitt knä. Men Molin har ju inte haft samma tur. Hans säsong blev inte långvarig. Och hade Bz värvat honom så hade säkert massa fans inkl mig själv hånat Bz för dålig koll om skador lex.Jocke Eriksson.

Over and Out!

Jävla skit säsong är det ju iaf
Kommentera

"– Skönt att komma hit och plocka poäng igen. Alltid kul att få avgöra och vinna här, det är jag nöjd med, säger Larsson i C More och fortsätter med att såga Brynäs för deras agerande efter avgörande målet då det kom att videogranskas:

– Brynäs gnällde väl till sig en videogranskning men jag tycker det är solklart, jag förstår inte varför domarna ska titta på det ens"

Undrar vad han är bitter på? Hoppas han får äta upp det i framtiden.
Kommentera

Nu Gävlar har Dacke växlat upp!!!
Kommentera

8656: Jag skulle vara all for någon med bakgrund i Brynäs som samtidigt verkar vara det bästa valet om man vill leda svensk hockeys utveckling. Säger inte direkt att tex Sundlöv inte skulle vara det, det får bedömas efter hur han hanterar lagbygget (jag är tveksam till det nu dock, men vi får se som sagt).

Det är rätt tröttsamt att det alltid trycks så snabbt på att en person har ”hjärta” för klubben när den blir anställd och att det alltid verkar vara ett stort argument till varför den personen får jobbet (när det är någon med bakgrund i klubben dvs). Samma sak kommer antagligen hända när Molin och Sundlöv presenteras.

Och som sagt, det är inte dåligt att ha det. Men känslan just nu är att man väger in sådant otroligt mycket. Det känns ju smått nepotistiskt rätt ofta (inte bara med Brynäs, utan det gäller såklart flera andra SHL-lag också).
Kommentera

Rodrigo: Håller med dig där.
Det är absolut jättebra att man är Brynäsare i hjärtat.

Men det bör ju faktiskt även finnas en kravställning även där.
Att man inte blir inkvoterad, utan att man faktiskt har en tillräckligt stark kompetens för att kunna få jobbet. På rätt villkor.

Det ska inte räcka med att man är Brynäs legend och vill klubbens bästa.

Man måste veta hur man ska ska gå tillväga rent praktiskt för att kunna bidra med gott resultat.

Det optimala är ju självklart,en Brynäsare med "tillräckligt" bra CV.
Kommentera

Skagge: Inte för att vara sådan men hjärta för klubben tar en ingenstans om man inte gör saker rätt eller bra. Inte för att så kommer vara fallet... Men hur bra man tänker hockey definieras inte av hur mycket man bryr sig om klubben. Faktum är att det är otroligt tveksamt om Molin eller Sundlöv hade varit speciellt påtänkta för dessa jobb om dom inte varit i klubben tidigare, är Brynäs-ikoner, och dessutom är polare med Dackell. Molin har till och med fått sparken från klubben tidigare.

Jag tror till och med Sundlöv och Molin skulle kunna ha fått dessa jobb även om dom presterat väldigt dåligt i Modo respektive KHK.

Jag säger inte heller motsatsen, att det automatiskt blir dåligt för det. Det kan bli bra, det kan bli dåligt. Men det säger inte så mycket om hur bra man kommer göra jobbet i slutändan. Visst är det bra med personer i klubben med stort hjärta men det blir inte automatiskt bra att alltid ha det på ledande positioner, ungefär.
Kommentera

Skagge: " Kan sluta se med avund mot Växjö fakers, de ligger 2p före oss med sitt ”superlag”

Tar fortfarande inte bort Brynäs problem, eller hur?
Kommentera

Skagge: ja alla experter rankar fortfarande Växjö som en av huvudkandidaterna till guldet samtidigt som Brynäs gör sin sämsta säsong på ett millennium. tänk vad hockey är roligt xD. Alla verkar se allting i antingen svart eller vitt. livet är inte så enkelt.
ingen är jättenöjd över året men i den situation man satt sig själv så går det inte bara att värva sparka och inte tro på laget man har. går inte heller att rulla tummarna. men man måste se det båda vägarna, ingen i organisationen försöker göra ett dåligt jobb.

jag lutar nog mer åt att försöka se saker positivt men ger också kritik över det som verkligen ser dåligt ut, men vissa verkar ju sitta och jubla när det går dåligt för att då kan man skriva lite skit här. den negativitet som sprids i sociala medier och i vissa forum stjälper nästa bara. kommer man med konstruktiv kritik så lyssnar exempelvis Campese och Kevin på sociala medier. Så även när vi är förbannade och tycker allt ser skit ut försök förmedla det konstruktivt istället för att bara komma med kaxiga kommentarer eller smutskastning det hjälper ingen förutom diverse troll då.
Kommentera

Jaken: Kan sluta se med avund mot Växjö fakers, de ligger 2p före oss med sitt ”superlag” 😄
Kommentera

Inkazar: Exakt.
Kan tänka mig att Shinimin tipsade evertson om att versteeg kanske var möjlig värvning.

Med andra ord en relativt lättjobbad värvning ifrån plastic fejkers. Utan någon större konkurrens troligtvis.
Kommentera

Jaken: Shinnimins och Versteegs familjer är nära varandra. Även om Dacke och Inge hade försökt så har Växjö pengarna att ge samma bud, minst, och dessutom fanns vänner i Växjö.
Kommentera

Jaken: Men du vet ju delvis varför Versteeg spelar i Växjö?

Förstår inte hur man kan kritisera Brynäs att dom inte lyckades ro i land Kris istället för Växjö.
När man inte har någon som helst koll på hur processen såg ut.
Kommentera

Jaken: Är tämligen säker på att Inge med stort brynäshjärta kommer att tillföra en hel del och att han likväl som Dacke jobbar stenhårt för att vända det här..

Varför denna längtan att kasta skit på folk som garanterat lika mycket som både du och jag, vill att det ska gå bra för Brynäs?
Kommentera

mattiask: Missade du alla pucktapp i egen zon???
Kommentera

8399: Inge o Dackells superradar och kontaktnät missade alltså Veersteg... Enligt uppgift dominerade han på isen.
Skulle vara intressant att få veta om Inge jobbar gratis eller fakturerar. Förmodligen inte gratis....
Kommentera

8399: Kul att du frågar! :) Det kan säkert bli en het debatt..

För mig så är brynäshockey en offensiv spelförande hockey med stor spelskicklighet och spelförståelse. Hög fart, stor tjurighet och en vägran att ge upp eller förlora.
Kommentera

Skagge: Vad är brynäshockey egentligen?
Kommentera

« · 1945587 · »