Brynäs IF

446644 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 18/19

« · 1892146 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Jag har ställt 5 ingen kom med men ställde samma fråga om idrottspsykolog och det skall Brynäs ha för avsikt att använda inför denna säsong och det är bra tycker jag! Annars rätt färglösa frågor rakt igenom
Kommentera

Skrubben: men Brynäs använder sig av statistik då blir iaf Rodrigo glad?
Kommentera

Sjukt besviken på den chatten, antar att alla ”obekväma” frågor sållades bort och bara strunt saker i princip besvarades ganska fegt upplägg
Kommentera

Semic: Hej och välkommen till HS.
Jag tror knappast att Bz är nöjd heller. Förhoppningsvis så har han tagit lärdom av den gångna säsongens floppar till värvningar. Men några trilla av stolen förvärv tror jag inte på. Mycket hänger ju på hur det blir med Clark och Palushaj
Kommentera

Charles: ”Statistik” per se betyder absolut ingenting. Har man ingen som jobbar med laget som har någon koll och förstår vad som är viktigt eller oviktigt så sitter man där och kollar +/- när man ska värva en defensiv spelare.
Kommentera

Och nu kom standardfrågan "hur ser du på att värva hem gamla brynäsare som spelar för andra klubbar?". Standardsvaret han kör med är alltid "det är roligt att ta hem brynäsare men i första hand måste de vara duktiga hockeyspelare".
Kommentera

Leonardo: "Jag har ställt 5 ingen kom med..."

- Aha! Där har vi förklaringen varför många får obesvarade frågor... Ställer alla 5 frågor var lär det bli ett jävla sållande...
Kommentera

Skrubben: Hehe... klippa klistra svar :)
Kommentera

6984: Tack så mycket!
Kan väl medge att "trilla av stolen" kanske var ett lite väl häftigt uttryck. Men säg att Clark och Palushaj stannar samt att Scott skulle komma. Då skulle vi (på pappret) kunna mönstra en bra offensiv styrka (iaf i mina ögon). Sen handlar det givetvis om fler faktorer, kemi, pengar osv. Allt vi fans kan göra är att hoppas och drömma så får vi se vad Bengtzén lyckas ge oss.
Kommentera

bradberry: På hemsidan står det att alla frågor ska besvaras. Men det är givetvis rent bullshit. Verkar som kanske 5% av frågorna får ett svar. Men det är ju jävligt konstigt att han ibland svarar på samma frågor. Han har svarat på frågan om Scott och Andersén är aktuella typ 3 gånger.
Kommentera

bradberry: Vad är det för fel på det, det var dom som fick svar på tre av sina frågor...så....man börjar ju med en och sen läser man ett tag och sen ställer man en annan.....eller tycker du det är fel eller??
Kommentera

Leonardo: Skojade till det lite. Hoppas du inte uppfattade det som ett angrepp... Såg det komiska i att klaga över att inte få frågor publicerade för att i nästa andetag berätta att man ställt 5 st...
Kommentera

bradberry: Du Foppa har ställt tio frågor och fått svar på 4 av dom så....lite mer blandat kunde det ha varit jag kanske räknade med ett svar iaf för jag tycker de flesta frågorna var rätt lika och urvattnade ;)
Kommentera

bradberry: japp. Dom tar ju såklart så många dom hinner. Tyvärr ställdes så fruktansvärt många skitfrågor. VARFÖR frågar folk efter namn? Det blir bara standardsvar.

Helvete jag ville verkligen veta hur stor trupp vi ska ha tex.

8a backar var det enda som kom fram.
Kommentera

Leonardo: Säger man för mycket så får man äta upp hatten väldigt snabbt när man visar sig ha helt fel eller stött sig med någon *host*honken*host*. Jag förstår varför chatten blir så pass blek men vi får i varje fall några smulor att smaka på, hoppas det kommer fler smulor hela vägen fram till nästa säsong så jag inte svälter innan smörgåsbordet dukas fram!
Kommentera

Inkazar: Jag mailade honom om det förra veckan. Fick svaret att truppen ska vara 2+8+15. Han svarade ingenting om några kontrakt skulle brytas eller så, utan bara att när truppen är klar kommer den innehålla 15 forwards.
Kommentera

magr: ja tolkningar kan vara luriga men om man tolkar svar om Simon så har han kontrakt och förutsätter att han spelar i BIF nästa säsong tills något annat avtalas?? Flurigt svar, för samma svar kom om Rödin att "han har kontrakt med Davos ett år till" så typ han kan vi glömma...
Kommentera

Skrubben: så om inget händer med kontrakten så kan vi tänka oss Clark och Palushaj plus en till. Westfält tror jag man räknar in till juniorerna.

Edit: visst ja. Paille också. Han räknar man nog bort. Det kan man läsa mellan raderna i chatten.
Kommentera

Leonardo: Den Foppa var inte jag bara så ni vet jag ställde inte en fråga utan jag hade fullt upp och läsa skiten då jag kom in sent!
Kommentera

Inkazar: Samtidigt skrev han att väldigt många forwards var intressanta i chatten. Rohdin, Rensfeldt, Scott, Palushaj, Clark. Tror han letar efter 4 nya i alla fall.
Kommentera

Skrubben: Skrev inte BZ att varenda spelare som folk föreslog var intressant?
Kommentera

Peja: standardsvar. Man ska inte fråga om namn i sånna där chattar.
Kommentera

Forsberg 1978: He, he lugnt, fanns andra också som fick igenom frågor 3 ggr....men det satt väl någon o sållade för att det skulle bli en snabb och smärtfri timme :) Vår tränarstab blir ju presenterad då om ngr veckor och där ingår för avsikt att använda sig av en idrottspsykolog och det var ju faktiskt en fråga jag väntat svar på!
Kommentera

Peja: Nä, Kinnvall verkade han lagom sugen på och trodde att han skulle stanna i Timrå.
Kommentera

Vill folk fortfarande se bz sparkad?
Kommentera

Peja: He, he jo, nu har vi 19 spelare och 2 backar till sade han och två målvakter då är vi uppe i 23 spelare, då skall 2 forwards in och blir det förlängt med Hajen och Clark så blir det väl inga mer då, ja om Paille slutar då förmodligen, tror jag iaf då finns utrymme för en till...i en trupp på 25 om det är så det är sagt
Kommentera

Rumpelstiltskin: O nej, hans måste vara den bästa SCen i världen som kunde svara på frågor i en chat. 😉
Kommentera

Inkazar: Räknas Westfält verkligem junior? Han har väl ett 3-års kontrakt med A-laget?
Adam Boqvist har däremot inget a-lags konrakt.
Frågan är hur BZ resonerar där? Antingen vill han att AB visar framfötterna först likt Westfält (chansning om AB tycker det är gott nog) och inte blockerar BZs tänkta 7-8 backsförvärv.
Alt har BZ fått besked från ABs agent att AB siktar på att följa Sandins exempel men avvaktar draften för att höra vad NHL lagets rådgivare tycker.
Kommentera

2064: Nä, Powerfade är ute och cyklar.
Igen, höll jag på att säga....😉
Mongolerna brände inte Rom och inte hunnerna heller. Den enda jag vet som har försökt leka pyroman i ”Den eviga staden” är väl isf kejsar Nero.
Stan klarade sig men sen var det germanstammarna som till sist fick hela riket på fall.

Mvh Huge
Läktor i historia 👊😉
Kommentera

Huge: Du kanske menar lektor?
Kommentera

Huge: Nero är alldeles mer riktigt, älskar historia....men här är det väl ishockey får jag hoppas ;)
Kommentera

Undrar lite kring Palushajs vara eller inte vara. Har han inte kontrakt över 18/19?
Kommentera

Huge: Nja, om det var Nero som ville få plats för sitt Gyllene Hus är väl för alltid höljt i dunkel.
2/3 av staden brann upp får jag lov att påpeka.
Jag tror den gode Powerfade är ute efter goternas plundring av Rom. Dessutom måste jag rätta dig en andra gång. Det Östromerska riket levde vidare, det var den Västromerska delen som föll.
Dessutom har orsakerna också varit ett trätoämne från Gibbons till våra dagar.
Kommentera

Leonardo: Brynäs historia är intressant, framtiden ser väl inte lika ljus ut. Får se om kejsar BZ är en ny Cesar eller Caligula?
Kommentera

Nä, läktor ska det vara.
Försökte mig på en liten travestering, man är ju läktarcoach i hockey så det måste ju isf bli läktor i historia.
Jag vet, lite långsökt men ändå...😊
Kommentera

ellis: Nej, hans kontrakt går ut. Satt och läktarcoach-scoutade på utgående kontrakt i dels ahl (eftersom BZ sa att transatlanter var intressanta i chatten) samt även khl.

Om man kollar på Palushajs stats så gjorde han runt 1 poäng per match i AHL sista säsongen, så jag kollade spelare i det häradet och helt klart finns det intressanta spelare, men det dyker även upp några Broadhursts och Butler och Hensick (fd Modo) så det känns som man måste ha bra koll om man ska våga värva därifrån.

Därför känns det kanske säkrare att försöka få hem någon svensk som lirat i KHL, som man vet kan producera i SHL. problemet är att många kommit upp en del till åren, typ Videll och Bergström. Sedan finns det ju spelare som har starka kopplingar till svenska klubbar, som av den anledningen känns svåra för Brynäs att värva, typ Everberg eller André Petersson

Svårt att veta vad man ska göra.

Bergström är väl det namn på förhand som känns rimligt. BZ tog väl honom till Karlskrona och älskar ju att värva sina gamla adepter.
Kommentera

Ove Myling: Brynäs historia är alltid intressant, ja det visar sig om det finns en Brutus bakom kulisserna :)
Kommentera

Ove Myling: Kejsaren var definitivt naken 17/18...
Kommentera

Guter är klar för Timrå? Några dygn efter att ”hans” KHK blir utslaget av Timrå, snyggt.
Kommentera

2064: ”Dessutom har orsakerna också varit ett trätoämne från Gibbons till våra dagar.”
Så mina mongoler är inte helt ute ur bilden.🤔😉
KÄMPA!!😂😂
Kommentera

Pilen32: lite sur eftersmak på den värvningen...
Kommentera

Lunkan: Nubben sa åt han att göra 4 mål på oss bara för att det inte skulle verka för uppenbart trots allt.
Kommentera

Ove Myling: Kenny Agostino hade ju varit ett intressant namn! Länge velat ha honom i Brynäs. Kanske för bra för SHL? Men han verkar ju inte få någon ärlig chans i NHL.
83p på 65sp förra säsogen i AHL, leftare.
Kommentera

Huge: Läktor??? Blir besviken Huge
Kommentera

8179: Vi menade nog inget illa med det. Mest att det lätt ser lite illa ut, hade väl varit bättre att avvakta några dagar med att presentera honom?
Kommentera

Bratwursten : Ett dåligt försök till ordlek. Haha!
Men sett till hans ålder så är han rätt man för ämnet historia....
Har man gått på Brynäsmatcher på den gamla uterinken vid Nynäs IP, vilket troligen skedde under samma epok som när mina "Mongoler" brände Rom, så har man varit med ett tag ;-) Hahaha
Kommentera

Pilen32: Skojjade bara lite. Förstår vad ni menar. Men vart är han presenterad?
Kommentera

Pilen32: Guterr väl inte mer än ett rykte än så länge?
Kommentera

Skrubben: Sa ju att han bara skulle svara på sådana frågor (om nästa säsong).
Kommentera

6984: Läktor Huge verkar ha skolkat från en del av historielektionerna som rörde Romarriket....
Kommentera

« · 1892146 · »