Brynäs IF

446095 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 18/19

« · 1892243 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
2064: Han var där... men minns fel... Det var ju ett tag sen ;-)
Kommentera

2064: Jag avsåg förstås den västra delen eftersom det väl är den delen av Romarriket som vi västerlänningar i allmänhet menar när vi talar om Romarrikets fall.
Att den östra delen sen levde vidare stämmer, nåt jag själv inte hade koll på (ska villigt erkännas...) :-)
Kommentera

Huge: Det får avsluta den frågan i den här tråden...

Silly ON!
Kommentera

6984: Vad är den logiska förklaringen till att BZ enligt egen utsago bara får en marginellt ökad spelarbudget, trots de nya tv-intäkterna?
Kommentera

Peja: Ja säg det..Kan han ha överskridit årets budget så pass?
Kommentera

Peja: Mora pratar om att de kommer att höja spelarbudgeten med ca tio miljoner. Då inkluderar det att de slipper bidraget till Leksand om sex miljoner, ett netto på fyra alltså.
Kommentera

KulaShaker: Kan nog behövas en förklaring på årsmötet... Vart läcker det pengar i lönebudgeten?
Kommentera

6984: Eller så är det skitsnack som vanligt när det gäller spelarbudgetar!
16 miljoners ökning och hur mycket väljer man att buffra + ev förlust. Vad är marginellt, 10%?
Kommentera

6984: Mora hade nog en massa kostnader som nykomling när det gäller investeringar i hall osv så det kan ha varit en stor del engångskostnader för dem förra säsongen.
Kommentera

KulaShaker: Så kan det också vara. Precis som hans svar om att Brynäs och Växjö har liknande spelarbudgetar och att de inte kör med sign on bonusar...
För om så är fallet så blöder Brynäs och flera andra lag rejält på tok för höga löner till tredje- och fjärdelinor. Fast det är klart. Har man Grana med sina +200k i månadslön sett till speltid så förstår jag att det blir dyrt. Har även fått uppgifter om att Liljewall låg på runt 200k i månaden med.
Kommentera

6984: Liljewall runt 200k i månaden!? Kan jag aldrig tro på, aldrig. Isf kan BZ packa ihop sina saker från kontoret redan nu.
Kommentera

Peja: Tror vi kan ta det uttalandet med en nypa salt. Han sätter ju bara större press på sig själv om han säger att budgeten ökas med x antal miljoner. Snartare att hålla nere förväntningarna och komma med positiva överraskningar.
Kommentera

6984: Hittade det här;
Kommentera

Trist att sånt här ska förekomma i Brynäs. Trodde det bara var Djurgården och AIK som hade såna rötägg som "supportrar". Vi hade ju till och med någon som blev gripen av polis efter att ha hotat domarna i förra årets slutspel.
Kommentera

Skrubben: Äh fyfan. Vem fan har mage ett börja hota över en jävla sport. Detta är större än sporten. En av anledningarna jag hellre stödjer Bengtzén, jag vägrar sida med dessa jävla rötägg. Att det skett till den grad att han är orolig för utvecklingen gör mig illamående. Stort av Bengtzén att stanna kvar i Brynäs detta till trots, ingen ska få ta emot hot från massa idioter för att deras lag går dåligt i hockey.
Kommentera

Brynäsgubbe:Det ät riktigt lågt, men hela nätet svämmar över av troll tyvärr.
Kommentera

Skrubben: Vi kan nog tyvärr vara ganska säkra på att flera av dessa mejl kommer ifrån personer här på HS.
Kommentera

Pilen32: tror jag med. Patetiska ursäkter till människor är de som hotar i vilket fall. Riktiga jävla äckel,

Och antagligen alldeles för fega för att erkänna vad se skrivit och be om ursäkt för det.
Kommentera

JanT: Jag såg det. Fan vad tiden går.
Kommentera

Johannes Hedberg:

Det har blivit en väldigt olycklig och illavarslande trend hos några av Brynäsfansen att leka häxjakt mot tränare och sportchefer.

Vi såg samma sak mot såväl Sundlöv som Tommy Jonsson som idag sker mot BZ.

Det om något kommer göra Brynäs till en oattraktiv klubb att spela för.
Kommentera

Johannes Hedberg: En av sportens baksidor. Absolut inget som är unikt inom Brynäs så jag förstår inte vad det skulle göra till att Brynäs blir en oattraktiv klubb att spela för.
Idrottsmän tjänar i de flesta fall en hel del pengar och då kommer kraven. Hot och liknande är givetvis helt uppåt väggarna och det är absolut inget jag tycker är ok. Tvärt om. Samtidigt så blir effekten densamma när den ”goda sidan” börjar peka finger mot specifika personer. Det kan få samma effekt fast åt andra hållet.
Man får helt enkelt tänka sig för om vad man skriver på Internet. Det var ju annat förr om någon hävde ur sig nåt vid fikabordet på jobbet. Det renderade i en huvudskakning eller liknande. Nu skall vederbörande ”hängas ut” och den onda spiralen är igång.
Kommentera

Johannes Hedberg: Med det resonemanget skulle Stockholmsklubbarna ha oerhört svårt att locka spelare. Klart värre där.
Men precis som Powerfade oåpekar har sociala medier blivit ett av vår tids gissel där normala spärrar, vanligt hyfs alltså, tycks försvinna när konversationen sker över nätet.
Kommentera

Johannes Hedberg: självklart hittar vi en del av dessa sk. ”fans” härinne. De går även att hitta bland skribenterna på Svenska fans brynässida. Bla den person som lade ut ett flertal tweets om vad han ansåg om BZ, rena personangrepp som gillades av andra härinne. Det verkar vara väldigt svårt att hålla känslostormarna i kontroll för vissa personer, tragiskt om du frågar mig.....
Kommentera

Pilen32: "Vi kan nog tyvärr vara ganska säkra på att flera av dessa mejl kommer ifrån personer här på HS."

Det finns inget belägg för det påståendet. Visst har skribenter här inne suttit och mailat på BZ - men utifrån vad de personerna har skrivit här har det inte handlat om varken hot eller trakasserier. Den stora andelen Brynässupportrar är inte aktiva på hockeysnack.
Kommentera

Skrubben: katastrof! Man skäms.
Kommentera

JanT: ”självklart hittar vi en del av dessa sk. ”fans” härinne. De går även att hitta bland skribenterna på Svenska fans brynässida. ”

Stopp nu, du har inget belägg för vad du skriver och det är inte juste att peka ut skribenter härifrån på det där sättet. Detta känns dessutom som ett väldigt snällt forum så det så jag vet inte varifrån du får dina idéer.
Kommentera

8399: Jag har definitivt belägg för skribenten på Svenska Fans vars Twitterinlägg delades härinne i förra veckan;

"Stefan Bengtzén

Att Molin Jr spelar och frodas i en allsvensk klubb, det kan jag ändå köpa.

När han i dag är på väg att bli en ruggigt bra spelare, och nästa säsong spelar för Malmö - då köper jag det inte längre.

Du har misslyckats. Din j*vla ärkesopa.

Försvinn"

Det kallar jag för ett personangrepp - vad tycker du?

Flera av hans tweets gillades av skribenter som förekommer här på HS.

Tycker du att nivån härinne känns OK när det hettar till?
Kommentera

JanT: han du syftar på är inte kvar på Svenskafans brynässida. Slutade ifjol nångång.
Kommentera

JanT: Det lustiga är att du endast reagerar när det är Brynäsare eller icke "dysterkvistar" som de en gång kallades här undersamlingsnamn, (undertecknad inräknad) blir påhoppade. "J*vla Ärkesopa" känns som ett ganska oskyldigt tillmäle jämfört med vad skribenter här har kallat domare, vissa spelare i motståndarlagen. DET har du inte reagerat emot.. Varför?
Kommentera

6984: Vem klarar av att förhålla sig korrekt gentemot den ständiga ström av påhopp, okvädningsord och nedsättande omdömen som florerar här inne?
Inte jag i alla fall - jag väljer att reagera på det som jag anser vara de grövsta övertrampen.
Där ligger min ambitionsnivå.
Kommentera

2064: Ja sociala medier har rusat iväg i utvecklingen och idag är det rent ut sagt stillöst språkbruket som totalt har tappat substans! Däremot så kan man ju faktiskt stänga av personer, blockera personer men här på HS är det svårt att få igenom en blockering, jag har försökt med flera jag helt enkelt inte vill ha att göra med men dom kan lik förbannat skriva eller svara, då är ju själva funktionen "blockera" värdelös!
Kommentera

6984: Lite reflektioner från gårdagens chat:
Om de vill att man skall skicka in frågor på förhand så varför gör inte moderatorn ett bättre jobb att sortera bort ”dubbletter” eller söker upp intressanta frågor som gör att blir variation på frågorna? Om de tar frågorna löpande kan jag förstå att blir lite platt. Inte BZs fel utan Brynäs moderator som inte var tillräckligt proffsig. Fick inte svar på någon av mina, men ja ä int bitter ja int….

Sen får jag fortfarande inte ihop ekvationen med laget för nästa år. Laget skall spetsas, det finns intressanta namn gång, positivt inställd till ett helt gäng gamla ex-brynäsare osv men om Pailles pensionering drar ut på tiden och Clark samt Palushaj signar nya kontrakt, hur blir laget starkare då? Än värre, om Clark och Palushaj försvinner då måste laget få in två garanterade poängmaskiner och hur lätt är det?
Kommentera

JanT: Jag tycker bara att det känns lite vridet när du är så selektiv på vem kritiken/okvädningsordet riktar sig till. Varför skilja på äpplen och päron?
Vidare så skrev inte övertrampet HÄR utan länkades in. Så skall du reagera så borde du väl reagera mot den som skrev det och ge denne en chans att förklara sig osv.
Kommentera

2064: Ja frågan om hur man skall göra laget starkare utan att först ERSÄTTA de toppspelare som eventuellt försvinner finns ju kvar. Man kan ju inte säga att tex Danielsson ERSÄTTER Clark och sedan tycka att man FÖRSTÄRKT laget. Vi får helt enkelt vänta och se på hur laget formerar sig och sedan ta ställning till om det förstärkts eller inte.
Fast i min bok så skulle tex Jocke Ericsson i kassen göra mycket. Hur många poäng tappade vi inte på grund av målvaktstavlor den här säsongen?

Jag skrev två frågor och ingen blev besvarad. Å jag var till och med hövlig ;-)
Kommentera

2064: Ja lagupställning kikade jag på igår också med vilka som hade kontrakt just nu kvar 19 st, 2 backar sa BZ skulle in och 2 målvakter det är 23 st sen ev förlängt med Clark o Hajen så finns inget mer utrymme för mer spelare om inte Paille slutar då så att både få in Scott o Rensfeldt känns som den ekvationen inte går hem så vidare inte Clark eller Hajen någon av dem inte blir kvar...eller vad säger du?
Kommentera

Leonardo: Om inte den funktionen fungerar så föreslår jag att du tar kontakt med Marcus som är den som sköter det tekniska.
Kommentera

6984: Bra då vet jag, en funktion finns ju till för att bruka ;)
Kommentera

Leonardo: Precis, hur man än vrider och vänder på det så blir laget inte starkare, i varje fall inte offensivt, oavsett vad BZ säger i olika forum.
Kommentera

mattiask: Frustration kan bli för mycket för många när det gäller att få ur sig sina formuleringar, hur många har det inte förekommit på alla Brynäsgrupper på FB, det är ett 100 tal senaste åren totalt som blivit avstängda för att de just hatar någon och skitar ner föreningen Brynäs med nedsättande ord och meningar.....oavsett om det är ishockey, fotboll eller politik så skriks det ut en massa ogenomtänkt skit dagligen på sociala medier!!
Kommentera

2064: Ja vi har värvat Danielsson, Kellman o Lundgren...om BZ får Hajen och Clark kvar så har vi fyllt kvoten då iom att två backar till skall in...men sen vet jag inte hur man ser på Adam B då som junior eller ? Det är ju bara då om Paille slutar vi kan få in en spets till framåt om inte det blir någon fler från forwardssidan som kontrakt bryts med ?
Kommentera

2064: brynäs betalar ju inte pailles lön så det borde la finnas utrumme för 3 forwards. Tror inte han kommer att spela igen
Kommentera

Bergendahl: Nej, det vore en ren dumhet att spela igen för hans del.
BZ har varit tydlig med att det skall vara 15 forwards och där ingår Paille än så länge. Det går inte att vänta hur länge som helst på att Paille skall komma fram till en uppenbar slutsats för då har vi tappat Scott, Rensfelt eller vem sjutton han nu jagar.
Kommentera

Leonardo: Jag kan personligen säga att jag för något år sedan gjorde bort mig ganska rejält. Var en person som skrev i ett av Brynäs forum på facebook. Han hade ganska tydlig dyslexi varpå jag skrev någon som jag tyvärr inte minns idag. Dock upplevde jag det inte som jättetaskigt, men det räckte för att jag skulle skämmas.
Blev avstängd men kommer tyvärr inte ihåg idag vad forumet hette.
Har dock inte kvar facebook, men jag fick faktiskt skämmas vilket jag är glad för idag.
Dit man ska komma är väl att man kan tänka sig för både 2 och 3 gånger innan man publicerar personpåhopp, angrepp osv.
Kommentera

mattiask: Jo jag tror jag vet vem du menar, kanske, men det är skitsamma, jag har gjort bort mig tidigare i livet långt innan FB:s tid med att "kasta ur mig spontana känslor" men jag fick ta lärdom av det, om det sker spontant idag så är det allvarliga saker än ishockey det handlar om, något som berör ens närmaste, men det är en annan femma!

Jag tycker det är trevligare om man kan förhålla sig till en bra dialog utan att hoppa på varandra för det är ganska fegt bakom en dataskärm, man kan ha en rivig debatt utan att bli kolossalt elak för debatterar gör man väl till vardags också med andra om saker som berör! Det är både och det där, ibland är det underhållande att sitta lugnt i båten och tiga också och läsa en debatt mellan andra personer, man lär sig en del av det också :)
Kommentera

mattiask: Japp och att du sen hänger ut Tony här inne tycker jag inte är ok trots alla hans fadäser för du har ingen aning om vad han skrivit till BZ!

Jag ställer mig absolut inte bakom hans uttalande men man ska vara försiktig med att hänga ut personer helt utan grund!
Kommentera

2064: Jag kan besvara lite frågor gällande chatten :)
Iinnan den startade fick vi lite tekniska bekymmer i systemet. En hel del av de svar som skrevs försvann helt plötligt när de skulle publiceras. Bengtzén tyckte det var viktiga frågor att besvara för alla fans skull så han besvarade samma fråga igen när någon annan ställde snarlik fråga. Helt plötsligt valde systemet att publicera de tidigare svaren och frågorna vilket gjorde att det blev dubletter.

Jag tror att systemet blev överbelastat och vi har felrapporterat det vidare till leverantören. Vi fick in ca 500 frågor vilket gjorde att det kanske blev lite väl mycket ;)
Kommentera

dempzor: Stort tack för svaret!
Det jag var ute efter var att ni bad folk komma in med frågor redan innan och det borde ge möjligheten att "sålla" bort en del dubbletter/likvärdiga frågor, rent nonsens och alltför mycket namedropping samt kanske i förhand titta på några av de mer kluriga frågorna. Det borde underlätta även för er tycker jag. Men om man kör alla frågor löpande i realtid, ja, då blir det som det blir.
Ett tips till nästa gång bara. För jag antar att det fanns och kanske fortfarande finns ett uppdämt behov givet att ni fick 500 frågor. :-)
Kommentera

2064: Absolut! Jag ska ta med det till de som satt med och modererade. Vi fick in runt 50 frågor innan chatten startade men sen exploderade det rejält :D När vi haft chatt innan med personer från organisationen så har vi fått in mellan 50-100 frågor totalt så det blev en markant höjning denna gång. Bengtzén är den som absolut inte ska kritiseras när det kommer till frågorna, det var vi andra (framförallt systemet) som kanske inte riktigt var på tårna denna gång :)

Edit: Vi har sparat alla frågor och kommer ta med oss dem till kommande intervjuer och liknande för att besvara så mycket som möjligt framöver.
Kommentera

Forsberg 1978: Nu är det så här som jag också skrev tidigare att han inte kan försvara sig, MEN jag har sett vad han skriver till Bz på twitter så jag kan ju bara föreställa mig vad han skriver till honom.
Men vill du att jag ska börja länka lite saker som bevisar vad han faktiskt skriver så kan jag göra det men jag tror inte det finns någon anledning då jag faktiskt tror att du redan läst det på twitter tex.
Kommentera

dempzor: Tack, det låter bra. Det går alltid att förbättra saker och ting. Förutom att det uppskattas av oss fans så borde det väl också ligga i BZs intresse att ha dessa chattar mer frekvent. Antalet mejl i hans inkorg torde minska avsevärt.
Kommentera

« · 1892243 · »