1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1893124 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Judas11: Är du så jävla korkad så du tror själv på att ert stjärnlag inte är dyrare än vår spelartrupp?

Tror du att allt som spelare tjänar redovisas i en spelarbudget?
Kommentera

Zappaholic: Vilka pengar används då? Man går ändå aldrig i minus. "Stjärnlaget" består av en hel del spelare som presterar mer än dom tjänar. T om Mrmadhawk nämnde att vi fick Miele till ett rabatterat pris
Kommentera

Judas11: Kanske skulle ha tänkt på det när du slutade att hålla på HV för tre år sedan... just sayin...
Kommentera

Blir lika förvånad varje gång jag är inne i eran bok och INTE ser någon som hoppar på någon. Blev inte förvånad idag heller. Behöver man verkligen totalsåga en person bara för att den har en annan uppfattning?
Kommentera

Judas11: Ja du. Eftersom jag varit elitspelare själv, fast inte i hockey, så vet ju jag att allt inte handlar om lönen som redovisas i en spelarbudget. Det är till exempel och bland annat pensionsavsättningar, boenden, fordon, bonusar i olika former och andra förmåner. Dessa redovisas inte i en budget.
Kommentera

Charles: Varför har man ens denna diskussion här på Silly Season forum?
Kommentera

Judas11: Bland fotfolket (hockeyälskare) men inte media ,kommer köpsjö fakers ALDRIG att respektetas. Ni är fula ankungen som kommer åka ut från festen när det visar snusket i den luftbubblan . Håll i hatten bubblan spricker snart . Respekt förtjänas . Å den kommer köpsjö aldrig få .
Kommentera

Zappaholic:
"Det är till exempel och bland annat pensionsavsättningar, boenden, fordon, bonusar i olika former och andra förmåner. Dessa redovisas inte i en budget."
Var redovisas det nånstans då? Ett eget konto hos Skattemyndigheten?
Kommentera

Pettisbif: Ja jag hade också hellre haft dom spelarna MEN nu har vi inte det utan verkligheten vi lever i så har vi Nilsson, Mannberg, Granström, och Jensen och DÄRFÖR tycker jag att vi behöver ha bättre spets än Rensfeldt!!! Comprende?
Jävligt konstigt att du frågar mig varför jag inte tycker Ludde skulle platsa när du skriver att du hellre har Ludde, Rhodin, Molin och Larsson fast verkligheten är något helt annat är du full?
Kommentera

8482: Jag hopps mest just nu på en stabil målvaktsuppsättning för det är en av de avgörande aspekterna om man skall gå långt i varje slutspel och att man är ett stabilt lag i specialteams...
Kommentera

Auchinleck: Nope. Det redovisas i t ex olika dotterbolag och där bakas exempelvis in alla anställdas löner in i olika budgetposter. Vilket gör att det inte redovisas i en officiell spelarbudget som ligger hos huvudföretaget.
Kommentera

Auchinleck: Det är inte ovanligt att man bakar in sånt med andra kostnader.
Kommentera

6984: Djurgården har plötsligt börjat spela junishockey i andra perren...
Kommentera

Zappaholic: P10....
Kommentera

Zappaholic: 4-0 bara att gratulera SAIK till Final redan nu...dom har sett starkare ut än DIF som må ha blivit tvåa men viker ner sig Tycker jag i semin....det här tror jag aldrig DIF orkar resa ifrån
Kommentera

Blir konstigt i år blir nog ingen final tittande . För med 2 vidriga lag som jag absolut inte önskar vinna . Finns det inget intresse som neutral att kika på skiten . Blir nog tittar succe för cmore? Not . 2 lag med mycke fans över hela landet ? Närmast sörjande blir det nog bara .
Kommentera

Jan Grismöbel: Följer NHL mer slaviskt nu dels för att jag gillar NHL och att jag dels är totalt ointresserad av alla lag som inte heter BRYNÄS i SHL ;)
Kommentera

Leonardo: SAIK är nog det laget som mest satt i system att hugga och slå på motspelarna efter avblåsningar. Trist att se. Det borde domarna beivra.

Sen missar ju domarna en high sticking strax innan SAIK får sitt PP där de sätter 1-0. Där skulle DIF haft ett PP istället.

Men kan inte se att något av de här lagen ska kunna rubba Växjö, som dessutom nu fått vila sig några extra dagar.
Kommentera

Zappaholic: Ja, snacka om att tappa ALLT..
Undrar hur Djurgårdarna känner sig efter att ett lag som heter AIK, inte det RIKTIGA AIK, men ändå, har gjort 4 mål på dem i EN period haha
Jag kan bara tänka mig hur skulle låta här inne haha..
Kommentera

Jan Grismöbel: Två kommundopade lag... Som en ny variant av TV4:s Stadskampen Haha
Kommentera

6984: Snacka om pest eller kolera i sm final🤢🤢🤢
Kommentera

Zappaholic:
Då är vi överens om att deras totala personalkostnader syns i deras koncernredovisning då?
Kommentera

Auchinleck: Tror det. Några pengar under bordet förekommer naturligtvis inte längre...
Kommentera

6984: Detta visar hur viktigt det är med komuner som gärna använder skattepengar . Snällaste komun med ljupaste pengapung vinner guldet
Ingen utveckling jag gillar alls .
Kommentera

Jan Grismöbel: Nepp.. Dags att införa full transperens i spelarkontrakt och lönetak.
Kommentera

Skellefteå får revansch för finalförlusten -15. Mitt tips. Mera force i laget än Växjö.
Kommentera

ellis: Allt annat än Växjö-vinst är en skräll. Sen kan mycket oväntat hända i en serie över 7 matcher. Men svårt att se att något annat än otur skulle förstöra detta för Växjö.
Kommentera

6984: Håller fullständigt med . Velat ha tak i flera år. Kommen dopning är ett gissel .
Kommentera

ellis: Är beredd att hålla med dig !
Kommentera

Rodrigo: Om Fasth fortfarande är skadad skulle det kunna ställa till trubbel. Växjö måste vara sjukt mycket bättre om man ska vinna med Andrén i egen kasse och Ortio i motståndarkassen.
Kommentera

Jan Grismöbel: Fan vad episkt det hade varit om DIF hade vänt och vunnit matchen för att sedan vinna hemma. Det hade varit rekord i att tappa en matchserie. Haha Leda med 3-1 i matcher och sedan 4-0 med 20 minuter kvar att spela och sedan torska...
Det hade varit att föredra att DIF hade tagit guldet.. Men jag tror Köpsjö vinner 4-2 i matcher...Fast behöver de spela om Guldet? Det vore ju enklare om de körde en auktion
Kommentera

6984: Hade det varit SM i avundsjuka så hade du legat bra till.
Varken Lakers eller Saik har gjort någonting fel så ta och gilla läget bara och fatta spelets regler.
Kommentera

8399: Å vem stoppade en krona i dig?
Kommentera

8399: Det har inte slagit dig att somliga förespråkar att spelets regler bör ändras? Inom fotbollen hade inte UEFA godkänt Skellefteå Krafts sponsring till Skellefteå AIK. Den är knappast marknadsmässig.
Kommentera

Peja: Skojar du? Fotbollen är ju fett dopad av skumma shejker och ryska oljemiljardärer.
Kommentera

Peja: Nu är ju inte det hela jämförbart, detta handlar om ägare som tillför pengar och i SHL handlar det hela om sponsring från kommunala bidrag.
Kommentera

8399: Kommunala bidrag som tas ifrån skattepengar. Pengar som skall gå till Barnomsorg, Skola mm mm
Kommentera

Zappaholic: Har många givande diskussioner med österfansen (som inte gillar lakers) på jobbet om hur Växjös egen Percy Nilsson (Anders Öhman) smusslar pengar till Växjöspelarna. Det skattetekniska upplägget är garanterat ett rekordeligt spindelnät. Sanningen hittar man inte i Lakers årsredovisning.......
Kommentera

8399: Det är jämfört på så vis att varken PSG:s eller Skellefteås "sponsorer" betalar marknadsmässigt värde på sponsringen. Eller tror du att Skellefteå Kraft vann en budgivning mot någon annan oberoende intressent som var beredda att betala nästan lika mycket? Nä, just det....
Kommentera

6984: Jag skulle vilja påstå att Lakers är ledande i SHL på mer än ett sätt:

- lagbygge
- strategi
- träning
- skattetekniskt fifflande

Det enda som inte går ihop sig är Vida Arena, men där ställer kommunen upp med 18 miljoner om året....
Kommentera

JanT: Givetvis så krävs det en duktig sportchef som kan förvalta pengarna på ett bra sätt och omsätta dessa i ett lagbygge som vinner. För skulle det fallera så skulle nog Växjöborna tappa lusten inom ett par år.
Kommentera

JanT: Vad har du för belägg för att Växjö skulle vara ledande i träning? Varje gång ett lag vinner serien verkar det skapas en myt om att de tränar bäst, var ju samma sak med Skellefteå förut.
Kommentera

8399: Vad vet du egentligen om huruvida inga fel begås när det kommer till hantering av dessa klubbars ekonomi?
Kommentera

Peja: Har inga belägg, spånar lite fritt om varför man vinner serien så överlägset. Det måste bero på mer än kommunal doping och smarta skatteupplägg för spelarna.
Kommentera

6984: Intresset skulle garanterat dala - finns ingen hockeykultur i Växjö!
Kommentera

JanT: Fast om du har två lag som tränar lika bra och har lika bra taktiska upplägg, så vinner laget med bättre spelare. Och Växjö har seriens bästa spelarmaterial.
Kommentera

JanT: Med extra miljoner som förvaltas på ett smart sätt utan att det syns så kan man bygga ett väldigt slagkraftigt lag.
Kommentera

JanT: Precis och det är vad som kommer att hända. Alternativt att man vinner ihjäl sig. Det är sak samma. Folk slutar gå på seriematcher..Hypen försvinner...Sedan är den onda spiralen igång. Till slut så ifrågasätter man kommunens bidrag. För det är ju NÅNTING som man måste dra in på.
Kommentera

Zappaholic: Sanningen om Växjöspelarnas löner hittar man i deras fonder, på deras bankonton och övriga ställen där var man ej har insyn! Årsredovisningens siffra på 41 miljoner finns det väl knappast någon hockeykunnig person som tror på....
Kommentera

« · 1893124 · »