1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1893827 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
8399: Tittar man på hans statistik på Eliteprospects så är han defintivt ingen bra +/- spelare, men som sagt väldigt intressant att se er andras åsikter ang Scott då jag tycker vi ska söka efter en klart mer kreativ förstecenter än vad Scott är.
Kommentera

mattiask: Ajdå inte bra +/-, då vill vi inte ha
Kommentera

mattiask:
Tyckte även Scott vek ner sig när det gällde som mest, jag ser hellre att vi går efter någon annan.
Kommentera

8399: då är han nog inte intresserad av Brynäs heller...
Kommentera

Chris11: Varför tror du det?
Kommentera

Bisset: Vad är det för snack om Scott?? Han vore en grym förstärkning, hoppas verkligen BZ jobbar för att få honom
Kommentera

En vecka nu sen Bengtzéns chatt. Inga som helst konkreta nyheter sen dess. Nog funderar man mer och mer vad som händer...
Kommentera

Ska göra en kortare intervju med Kellman idag, vilken fråga skulle du vilja ha svar på?
Kommentera

dempzor: Vilken typ av hockey passar han bäst i? Vad är hans personliga målsättning, kanske landslagsspel 18/19?
Kommentera

8399: Wallson är väl huvudsakligen intresserad av att jobba utomlands. Antar att han nobbade Linköping för att han har något annat på g
Kommentera

ellis: haha det är långt kvar. Härligt tålamod.
Kommentera

dempzor: Det snackas om att hela SHL var ute efter honom. Varför föll valet på Brynäs?
Kommentera

dempzor: Fråga honom om han tycker att Ove Molin är världens bästa hockeyspelare, eller bara Sveriges bästa.
Kommentera

dempzor: Vad tycker han om publiken i gavlerinken? Stor skillnad gentemot andra SHL-lag?
Kommentera

dempzor: Om han är glad att få möta Timrå IK igen...
Kommentera

Bratwursten : ja, jag tar hellre Scott än någon random snubbe från ahl. Dessutom kan man ju hoppas på rödin till nästa säsong och då har vi ju ett riktigt radarpar.
Kommentera

dempzor: Kul förresten att du frågar här. Vi ställer gärna upp på fler saker i framtiden 😊
Kommentera

dempzor: Fråga om han är bekant med någon av spelarna i Brynäs sedan tidigare.
Kommentera

Scott vore en fin värvning. Men är han en lämplig kandidat till att vara förstecenter? Där kan man faktiskt fundera lite. Rödin var så sjukt dominant att det nästan blev lite svårt att bedöma hans kedjekamrater fullt ut.
Kommentera

Davey85: han är väl ingen som driver spelet själv som tex Palushaj gör. Han är inte en sån spelare som gör sina medspelare bättre i varje byte. Men har han 2 bra kedjekamrater som det klickar i med så är han en grym förstacenter. Det gäller dock att det flyter på för honom.
Jag tror att kellman kommer bara 1a
Kommentera

Chris11: Wallson har väl uttryck flertalet gånger att han gillar att arbeta i Europa och hans plan är att fortsätta göra det!
Kommentera

Leonardo: Såvitt jag vet så ligger Sverige fortfarande (!) i Europa...😜
Kommentera

moment22: frågan känns redundant :D Klart Ove Molin är världens bästa spelare genom tiderna!
Kommentera

Davey85: Samtidigt är väl Jensen och Kellman ganska bra centrar också så måste det vara en "superspets"-center, om man kan säga så, som ska in?
Personligen tycker jag att han är tillräckligt bra.
Kommentera

Leonardo: Wallsson var ju och besökte LHC så intresse för nordeuropa finns säkeligen.
Kommentera

ellis: Rensfelt 2?
Han tar tid på sig BZzzzz. Måtte det blir bra, den som väntar på något gott...
Kommentera

Peja: jag tog en av dina frågor idag :) Var tvungen att hålla intervjun lite kort eftersom han skulle iväg. Ni hittar intervjun i Brynäs sociala medier och snart även på hemsidan
Kommentera

2064: En hal en den där agenten.
Kommentera

2064: När Bengtzén värvade Lundgren har vi ingen riktig plats för Andersén. Jag tror att Andersén inte är intressant för Brynäs så länge Berra är kvar.
Kommentera

Skrubben: Är lite inne på samma linje, känns som att det behövs ersättare på fälths position först och främst. Tittar man på eventuell top 4 på backsidan vore det kanske inte optimalt med 3 defensivt lagda spelare i kilström, lundgren & andersén. Hellre fylla på med en tvåvägsrightback istället för andersén i mitt tycke
Kommentera

Emil9783: Andersén är en tvåvägsback absolut.
Kommentera

Skrubben: Håller Andersén före Lundgren men samtidigt är det svårt att veta beroende på vilka BZ tittar på i övrigt.
Sticker Bertil så vore det väldigt bra att få in Andersén.
Som jag poängterade för några vecka sedan så är det också beroende på vad som händer med Adam Boqvist och hur BZ tänker där. Det verkar som BZ antingen tänker honom som 9e back annars hade han blivit erbjuden ett a-lagskontrakt för länge sedan. För att spekulera lite så väntar nog AB in draften, hör med NHL laget och gör en Rasmus Sandin eller hänger kvar i Brynäs som prio 2, därav BZs agerande.
Kommentera

8399: Håller med, känns som att det borde finnas en högerfattad back i top 4 bara
Kommentera

8399: Ja, det är mycket ett spel för galleriet så här års. Ett waiting game mellan agent/spelare och sportchefer.
Kommentera

Angående Scott, så var han i princip osynlig när Rödin försvann vad jag minns. Som ni säger längre ner är han inte en spelare som gör sina medspelare bättre, tror vi kan få en bättre spelare till det priset han säkert går för.
Kommentera

Joachim Eriksson lämnar Djurgården. Blir klar för oss i veckan?
Kommentera

2064: Håller med om att Andersén är bättre än Lundgren, men Lundgren blev klar tidigt och det var säkert i ett läge där Andersén inte ville bestämma sig om framtiden.

Boqvist skriver inget kontrakt med oss innan draften. Knivigt läge hur Bengtzén tänker göra där. Han vill nog helst ha backsidan klar innan juni i alla fall.
Kommentera

Skrubben: Ja, det kan bli många olika kombinationer där. Det kan bli att BZ behöver plocka in upp till tre nya backar om Bertil försvinner.
De som BZ har att spela med är Gunde och Larsson som offensiva backar och Kilas, Lundgren och Ersson som defensiva.
Spekulerar man att Bertil och Boqvist försvinner behöver vi få in Andersén och ett par hyfsade tvåvägsbackar.
Så backsidan som idagsläget ser rätt bra ut om man räknar in de två kan snabbt ändras till det sämre tyvärr. Det går fort i hockey....
Kommentera

Kent747Socker: Det är nog en lågoddsare!
Kommentera

bradberry: Jo hehe men det var kanske dumt formulerat av mig, han har uttalat att han vill vara ute i proffsligorna utanför SHL då ;)
Kommentera

8399: Jo han har väl fått förfrågningar av flera klubbar i SHL, även Mora...sen om BZ har jagat honom vet jag ej! Mkt spekulationer hela tiden nu :) Jag frågade en barndomsvän igår vars dotter är ihop med Rödin om han kommer hem igen...han log bara..mja!
Kommentera

Leonardo: Rödin har kontrakt i Schweiz. Om han ville till Brynäs den kommande säsongen skulle han inte ha skrivit på det. Vi får nog vänta där.
Kommentera

Peja: Ja men hallå det var väl inte det jag sade..komma hem antydde jag inte idag iår ;) Jag vet mkt väl att han har kontrakt i Davos ett år till!
Kommentera

Skrubben: Jorå, vi kan väl ha en riktigt bra backsida istället för bara en ”bra”. Berra, Lundgren och Andersén får alla plats!
Kommentera

Anders Berg: Behövs mer spelskickliga backar. Vi kan inte bara ha ”shut down”-backar.
Kommentera

Så nu börjar sm i kommun dopning . Kan man önska ingen vinnare . Fadd smak i munnen vid denna final .
Kommentera

Jan Grismöbel: Hur många kommunala skattepengar tror du att Brynäs får? Är det ok?
Kommentera

Jan Grismöbel: Media har ett hopplöst jobb när de försöker hypa den här finalserien. Finns ju knappt någon utanför Skellefteås och Växjös supporterskaror som bryr sig hur det går.
Kommentera

Jan Grismöbel: Låt de andra spela SM-final. Vi är ju mitt uppe i en sprudlande silly season! Håll koll på Brynas.se sa Bz för en halv vecka sedan. Vilken action sa Bull...
Kommentera

« · 1893827 · »