1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1898979 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Rodrigo: byt Boqvist mot Larsson. Samma argument kan användas där.
Var samma sak med Djoosarna.
Kommentera

Rodrigo: Det ska bli mycket intressant att se hur dom formerar backparen på försäsongen. Jag kan inte tänka mig annat än att tränarna tänkt honom som en topp 6-back. Annars hade Adam aldrig skrivit på.

När serien sedan startar undrar man hur mycket mod Sjödda har när han ska matcha honom. Säg att vi leder en tajt match med uddamålet, vågar han köra med Adam i sista perioden, eller tar han det säkra kortet och bänkar honom till förmån för typ Ersson? Tränare som Sam Hallam eller Roger Rönnberg hade helt klart kört på. T.ex. såg man det på hur Rönnberg matchade Dahlin den gångna säsongen.
Kommentera

8482: Det jag reagerade på i första hand var när man börjar skriva att använda honom som forward...
Kommentera

Är ny målvaktstränare klar?
Kommentera

Anders Berg:
Bra fråga. Bz lovade ju att alla tränare skulle vara klara inom kort. Och när Sunken presenterades så väntade jag att Mikko skulle presenteras även han... men icke.

Nu väntar jag bara på kung Aaron och nån likt Dick Axelsson typ, sen är jag mer än nöjd över nästa säsongs trupp! TOPP 6 tar jag för givet.
Kommentera

Yes!!! Äntligen blir det Stanley Cup final!
Kommentera

brynäs08: Spiken i kistan av Bäckström
Kommentera

Pettisbif: Trodde du väntade på Andy Miele. Antar att denna gissning blev fel.
Kommentera

brynäs08: Dags att få pokaljäveln till Gävle nu.
Kommentera

När blir det klart om och kring Aaron Palushaj? 1 september? Börjar kännas patetiskt...
Kommentera

brynäs08: Dags att vinna rubbet nu Bäckis och komma hem till oss i höst. 🙂
Kommentera

ellis: Det enda patetiska är ditt tjat.
Kommentera

ellis: hahaha va? Du skojar hoppas jag
Kommentera

Sanny har lite tankar om vår backbesättning och speciellt Adam Boqvist.
Kommentera

Där blev målvaktstränaren klar.
Kommentera

Är det nån mer än jag som inte kan spela upp videos från Brynäs hemsida? Annonsen spelas på repeat
Kommentera

bif1912: Jag fick en repris på annonsen, sen kom det igång.
Kommentera

6984: avundsjuk för att ingen pratar om dig? Klart det är fokus på en stor talang. Tycker det har varit positivt fokus med tyngd på att inte sätta för stor press och ha för höga förväntningar. Gnällspik.
Kommentera

ellis: "Patetiskt"? Hahaha, här var det ord och inga visor. Tror jag lägger mig i ide igen.
Kommentera

bif1912: Stötte på samma grej. För mig kommer den igång tillslut men man kan behöva se reklamen nästan 7-8 gånger först..
Kommentera

Skagge:
Kul att Boqvist skrev på, hoppas på stort genombrott alltid kul med unga talanger som lyckas....
Kommentera

SvennEG: Blir bra reklamintäkter 😃
Kommentera

Apropå Anders Palm som ny målvaktstränare tror jag kommer bli kanon för oss. Jag ser att några raljerar över att Brynäs återigen värvar från Karlskrona, men då ser dessa personer på helt andra saker än själva sakfrågan.

Vad jag sett i intervjuer verkar han vara väldigt modern i sitt sätt att arbeta. Brynäs övriga organisation ligger en hel del efter andra klubbar när det kommer till dessa bitar, därför tycker jag att Palm är en nödvändig person att få in som ett första steg till förändring. Han jobbar väldigt mycket med video (Pecka arbetade nog minst med video av alla målvaktstränare i hela SHL).

Han pratar bland annat om att en viktig del är att hela försvarsspelet ska ha en utgångspunkt från målvakterna. Erik Granqvist pratar mycket om detta också, att förr i tiden lät man målvakterna mer eller mindre klara sig själva. Idag börjar fler och fler klubbar jobba efter denna modell där man tar stor hänsyn till målvakterna när man strukturerar ett försvarsspel. Ska bli intressant att följa detta.
Kommentera

ellis: men snälla! Bz kan väl inte göra så mycket bättre silly än man kan tänka sig . Landar han hajen då är han grym
Kommentera

Angående Palushaj så är det nu exakt 4 veckor sedan han sa så här till GD: "Jag kommer ta ett beslut om var jag ska spela nästa säsong inom en till fyra veckor skulle jag tro."

Kanske för mycket begärt att tro att det kommer hända något redan imorgon, men åtminstone under nästa vecka kan man nog tro att det kommer ett besked.
Kommentera

Tjurn : ”Bz kan väl inte göra så mycket bättre silly än man kan tänka sig”

Vad menas?
Kommentera

8399: ja tror ni han kan värva crosby å grabbarna el?
Kommentera

Skönt att slippa CHL denna säsong, eller?
Kommentera

Tjurn : "ja tror ni han kan värva crosby å grabbarna el?"

Vad menas nu?
Kommentera

Tjurn : Du skriver obegripligt
Kommentera

8399: märklig formulering men tror alla förstår vad han menade om man läser hela inlägget ;-)
Kommentera

honken21: lär väl va nåt gnäll men det är bara en gissning.
Kommentera

8399: Läste på FB att Lucas och Linus skrivit kontrakt.
Värdet i NHL var bra.
I AHL var det ju helt värdelöst!
612 000 kr !!
Det är ju sinnesjukt dåligt.
Knappt 200”mer än vad jag tjänar som målare 40 Tim/ veckan
Dom får ju räkna på minst ett år i AHL iaf.
Jävlar vilken dålig deal.
Kommentera

mk: Iofs lägre skatt därborta men riktigt dåligt.
Kommentera

mk: Jag behöver en duktig målare ! Pm ;)
Kommentera

Bratwursten : Palushaj är svaret!
Kommentera

8399: en sak är säker du behöver förklaring dom en 3åring behöver . Jag var bara lite kortfattad men nästa gång ska jag skriva en roman åt dig så du förstår!
Kommentera

Tjurn : Den romanen blir nog en bästsäljare.
Kommentera

8399: Påtaglig hockeyabstinens här inne...?

Ingen hockey... Inga nyheter....

Då börjar medlemmarna puckla på varandra istället. Om småsaker...
Kommentera

8399: De enda jag försökte säga dig var att ja tyckte att bz gjort en grymm silly hittills .Men om du som många andra inte tycker de så får ni göra de ,men tycker de är så mycket pajkastning mot bz som är oförtjänt. Men fordsätt du med dina lyckade texter om hur dåliga alla i brynäs är så kanske du mår bra ivf!
Kommentera

Tjurn : Ok då förstår jag 👍 Du skrev någonting obegripligt och då måste man ju få fråga vad som menad utan att bli utsatt för ett personligt påhopp 👎
Kommentera

Tankar om detta? Jag tycker han gör ett storm i ett vattenglas faktiskt. Tror knappast att en enda person väljer att oftare stanna hemma, bara för att kameravinkeln blir bättre.
Kommentera

Tjurn : En grym silly? Hur svårt var det att ”värva” en Anderssén dom ville hem? Hur mycket påverkade Bz det faktum att Berra inte fick ett kontraktsförslag från KHL som lockade?
Bz ska ha cred. Fast med måtta...
Kommentera

6984: Att vara SC och värva/ behålla spelare är ingen match ??
Kommentera

6984: ja ja håller med dig ang dom spelarna .Men kellama .Danielssons .lungren därtill och om palushaj kritar då har han gjort de bra de var de hela grejen handlade om👊
Kommentera

6984:
Ååh... jag ser verkligen fram emot nästa säsong! För jag antar att det även skall kritiseras med måtta? Tänk att aldrig mer få läsa "sparka alla" efter tre felpass! ;)
Kommentera

SnowKing: och var kritiserade jag Bz i mitt inlägg?
Kommentera

6984:
"Bz ska ha cred. Fast med måtta..."
Det var inte specifikt riktat till dig... jag bara fantiserade lite... ;)
Kommentera

Med den takt som spelare nu lämnar för NHL så är det inte omöjligt
att det blir 20 spelare totalt (det kanske redan nu är nära det).

Om jag då räknat rätt och har fattat alla ersättningsnivåer.
Då får jag det till att vi får 45 000 dollar extra per spelare,
förutom de 260 000 dollar vi får i grunden. Det blir då 915 000
dollar totalt för de 3 spelare vi tappar. Eventuellt då minus
några tusen som HV får för Felix S fjärde ersättningsår.

Med nuvarande dollarkurs så blir 915 000 dollar ca 8 mkr.
Kommentera

« · 1898979 · »