1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899423 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
pekka85: Om han äntligen får lyfta bucklan i år så kanske han känner sig färdig med NHL sen när hans kontrakt går ut (om två år?). Kanske är önsketänkade :)
Kommentera

Inkazar Det är aldrig för tidigt för en grogg.
Kommentera

jag tror dempzor varnat Bengtzen så dom dröjer nån dag med offentlig görandet 😅 allt för att Pettis ska få lite fel bara.
Kommentera

2064: Dom verkar helt lyriska över honom i Västerås. Hoppas han implementerar sakerna han gjort på VLT hos oss. Det har varit kraftigt eftersatt med studioprogram och liknande från Brynäs. Man startade Studio Brynäs, men det blev nerlagt efter två avsnitt.
Kommentera

Stuffbon: gammal :-)
Kommentera

Stuffbon: slutklämmen känns skön i kistan:

”Brynäs sportchef har däremot fortfarande förhoppningar om att behålla poängkungen.
– Vi för en dialog och hoppas fortsatt på en lösning, säger Stefan Bengtzén.”
Kommentera

Fruktansvärt nervös inför nattens drabbning...

Verkar som att Kuznetsov kan spela iaf
Kommentera

7800: visas matchen gratis nån stans tro?
Kommentera

8399: Fiska inte efter olagliga streams här. Kommer ta bort länkarna och banna de som länkar dit.
Kommentera

Peja: Behöver ju inte var olagliga streams. SVT har sänt på sin playtjänst förut(dock inte nu), sånna måste man väl kunna få tipsa om?
Kommentera

Peja: Hemma efter avslutning med ledarna i Brynäs ungdom, många härliga ledare med Andreas Dackell i spetsen, roligast att höra va att Dacke kommer fortsätta va med i ungdom fast grabben Tim är klar med ungdom.

Med Dacke kvar på tåget har vi garanterat en bra framtid på ungdom i Brynäs!
Kommentera

Detta med att se hockey mitt i natten. 😍
Kommentera

2-0 för Capitals efter två perioder. Ovechkin och Kuznetsov målskyttar. Ryskt björngrepp om Vegas nu. Caps tätare i defensiven och känns inte så stressade... de vet att chanserna kommer👏
Kommentera

ante08: 3-1 👏🏻👏🏻
Kommentera

Peja: Jag skulle aldrig kolla på en olaglig fulstream.
Kommentera

8399: olaglig finseam då?
Kommentera

8179: Ja, absolut, men jag såg i tablån att den här matchen inte gick på SVT.
Kommentera

Peja:
Är det någon som känner till om någon av matcherna går på någon av de vanliga kanalerna eller play-tjänsterna? Har inte Viasat men är lite småsugen att se Bäckis och Djoos i någon av finalerna.
Kommentera

Vuollerim:
Svarar mig själv 😎☀️
Det verkar som att åtminstone match 4 och 5 sänds på kanal 10.. Å den har jag, nu är de bara frågan om man orkar... 🤔
Kommentera

Vuollerim: Ett ”knep” som jag brukar göra är att se matchen i efterhand på morgonen. Givetvis utan att kolla mobilen innan så man inte vet resultatet. Blir faktiskt riktigt spännande.
Kommentera

Peja: Viaplay sänder ju matcherna med
Kommentera

Metalman: Absolut, men Viaplay är inte gratis. Det som efterfrågades här var en gratis-stream vilket jag tolkade som en olaglig stream i och med att SVT inte visade matchen.
Kommentera

Skrubben:
Så gjorde jag med nattens match... Passade bra när huset hade sovmorgon! Undrar om Vegas sprattlat färdigt?
Kommentera

Peja: Man får nöja sig med att se dem på TV3 sport i efterhand. När man redan vet resultatet så slipper man bli lika nervös som under Brynäs matcher... :-)
Kommentera

Vuollerim: Vi får hoppas att Caps tar det med 4-1 då så kan man se avgörandet på Kanal 10
Kommentera

Peja: Vill man verkligen se får man väl lägga ut ett par tior :D
Kommentera

Bud Holloway klar?!
Kommentera

Anders Berg: vad har du fått det ifrån?
Kommentera

Anders Berg: Enligt EP spelar han för Skellefteå nästa säsong? Så har tyvärr svårt att tro att Brynäs skulle vara aktuellt på något plan. Om det var det du menade?
Kommentera

Det har varit dödstyst kring Palushaj under helgen. Jag ser det som ett gott tecken då Brynäs aldrig släpper nyförvärv/förlängningar på helger. Hade han varit klar för Minsk hade den klubben säkert redan släppt nyheten.
Kommentera

Skrubben: 👍
Kommentera

Stuffbon: Pettisbif.... ;-)
Kommentera

Händer det något idag tro?
Kommentera

Anders Berg: Lol vilken random kommentar från ingenstans. Inga källor, tweets eller artiklar. Haha. Vafan?
Kommentera

Mrassarson: Emil Larsson förlängde med Luleå till 19/20.

Nu lär han väl eventuellt hamna i NHL innan dess. Men det känns tråkigt att han väljer Luleå före Brynäs.
Kommentera

Inkazar: Luleås strategi är att dom gett honom ett helt nytt kontrakt som gäller kommande säsong och nästa. Genom att skriva på får han alltså en mycket bättre lön redan denna säsong, vilket han inte fått om han valt att spela vidare med kontraktet han skrev förra säsongen.

Han går säkert från en lön på 50k till 150k. Svårt att tacka nej till det. Men visst är det tråkigt att han blir tvungen att stanna kvar i den hålan istället för att komma till oss.
Kommentera

Mrassarson: Hur kan du tro det...?
Kommentera

Skrubben: ja så är det ju. Och inget fel med det. Jag tror inte han kommer vara i Sverige säsongen 19/20 ändå så det lär bli ett mindre bekymmer.
Bara hoppas att han väljer Gävle när han kommer hem igen. För blir någon storstjärna i Nhl? Nä det tror jag inte. Harva i Ahl ett par år sedan hem igen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Följ tråden, Pettisbif... :-)
Kommentera

Charles: Haha. Fan vad udda att en klubb går ut och skriver så. Kanske beror på att Bengtzéns mailbox är mer eller mindre bombad med samma frågor.
Kommentera

Pettisbif nu får du fan börja snacka... Inga små grejor du har skrivit!
Kommentera

MrCarla: Det är klart han har chansat bara. Han har gjort samma sak flera gånger tidigare. Blir affären av säger han ”vad var det jag sa”. Blir det ingenting säger han att affären sprack.
Kommentera

Skrubben: Äntligen börjar vissa förstå. Sagt detta så länge nu...
Kommentera

atilla: Haha, jag har misstänkt det sedan lång tid tillbaka, men valde att inte förstöra stämningen här när han skrev inlägget om Palushaj.
Kommentera

Skrubben: Inget ont om pettisbif men det är fan nyhetstorka deluxe när han är hetaste ämnet i forumet 🤣
Kommentera

Skrubben: Ja, det är väl många som misstänkt att det ligger nåt i det. Tycker ändå man kan lugna sig lite med högafflarna. Just för att inte avskräcka de som KAN sitta på insiderinformation och vill hinta om nåt i framtiden. Gillar när det florerar rykten här :)
Kommentera

Skrubben: Nu har ju Stefan själv sagt att förhandlingar pågår. Sjukt utav Pettis att gå ut och skriva något sådant och vara så säker. Ska man skriva något sådant trovärdigt så ska man fan ha varit med själv och se honom krita på. Fan gått hela helgen och bara, för en gångs skull, väntat på att det ska bli måndag så att man skulle få höra någon bra nyhet. Men nej, istället det man hört sen dag 1, ?förhandling pågår?, något sådant säger man inte i min värld iaf om en spelare är klar. Som Stefan själv sa ?vi håller inte inne på några spelare, så fort någon blir klar så går vi ut med det?. Svara gärna på det Pettis, vad skulle vara annorlunda angående denna spelaren? Inget...
Kommentera

dAVydov: Ändå kommer hälften i forumet och försvarar han såfort man ger minsta kritik.
Kommentera

« · 1899423 · »