1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899689 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Lite kluven inför värvningen av Emil Forslund. Har tyckt det är en vettig strategi att hellre ha en bred trupp med många unga spelare på väg upp än att värva dyra stjärnor som sällan motsvarar förväntningarna. Samtidigt kan man tycka att vi redan har välbesatt av hans spelartyp.

Tror dock han kan bli en attraktion, kolla speeden:
www.youtube.com/watch?v=enywPfCE1ws
Kommentera

Aaron Palushaj klar för Örebro Hockey!
Kommentera

Jaha...
Det här var ju en käftsmäll...
Kommentera

Vad i hela helvete?!

Vi förlorar vår överlägset bästa spelare till Örebro Hockey?!

Nä, det här är fan inte bra, och forwardsidan är långt ifrån godkänd.
Kommentera

Eeeh!? Trodde det var nån som jävlades först. Fy fan
Kommentera

Ö R E B R O V A D I H E L V E T E
Kommentera

Skrubben: Tur att BZ säkrade Forslund.
Kommentera

Uppenbart att Örebro la mer pengar, varför skulle han annars gått dit?

Varför kunde vi inte lägga Forsberg-pengarna på det vi redan erbjöd Hajen?

Usch, det här kom som en kalldusch, och spetsen i vår offensiv är allt annan än imponerande. Oroväckande.
Kommentera

Kan någon be denna storkäftade bz lämna vårat Brynäs nuuuu!!Helvete ..
Kommentera

Kent747Socker: Förhoppningsvis innebär detta att han har något ännu bättre på kroken, kanske en hemvändare t.o.m? Nä, det är nog fan bara önsketänkade. Helt jävla ofattbar transfer. ÖHK måste pröjsat otroligt mycket.
Kommentera

6984: stäng av mytomanen nudå 😂
Kommentera

Fan. FYFAN. Jag är så förbannad nu så jag. Ååååååå....
Kommentera

8399: 😂😂😂😂😂😂😂😂
Kommentera

Med tanke på tweeten i dag . Så måste förfan kontor på åsen tömmas . Vilken jävla besvikelse .. fyfaan som man väntat sen avslutet på säsongen som gick .
Kommentera

dAVydov:Underkänt som vanligt för BZ.
Borde man anat redan igår när han svamlade om plan B och C.
Nu kommer set att låta... ? fler måste kliva fram och göra poäng?....
Hajen kan vi vara utan- maken till penningkåt spelare går man leta efter. Iofs rör det sig inte om några stora summor, Brynäs var helt enkelt inte beredda att betala...
Kommentera

Jaken: Vilka summor rör det sig om, du som vet? Redogör gärna här.

I övrigt har väl silly season varit succé fram tills idag.
Kommentera

Jan Grismöbel: Palushajs skåp töms iaf...
Kommentera

Flörtar med Minsk, går till Örebro. Vilken jävla lirare egentligen.
Kommentera

Jävlar vad oväntat. En annan SHL-klubb kändes osannolikt och särskilt ÖREBRO. Efter fansens kärlek också, haha. Tvåårskontrakt?!? Jaja, den där snubben kan dra åt skogen. Vi är Brynäs IF. Fan vad vi ska spöa Örebro.
Kommentera

dAVydov: Det är väl klart som fan att han inte har något bättre på gång!

Nu sitter han i skiten Bengtzén, en spelare ska in som är god för 50 poäng. Det måste bli en chansning likt Palushaj och missar han den är vi illa ute med tanke på det låga antalet kreativa forwards vi har i laget. Jag ger mig fan på att det kommer visa sig att Danielsson inte hänger med i SHL tempot också.
Kommentera

Judas11: Första intrycket: vilka är VLH? Förknippade verkligen inte detta med något - Valbo Land Hockey?? Sorry - fick faktiskt klura lite.
Andra intrycket: 5 miljoner efter serieseger och guld (ärligt grattis!) är väl inte så mycket - kan det vara stora ”personalkostnader” som tynger? Kanske räntekostnader på lånet för arenan? Inget fel med det så länge man inte låtsas annorlunda - men våga stå för det. MIF/Percy på 90-talet var ju åtminstone mer öppna med att man ”köpte SM-guld’. Säg som det är - tror smusslel retar upp folk i andra föreningar. Tror det ger en bättre image om man skryter öppet om sin lönsamma affärsmodell och hur den ger möjlighet att storvärva. Erkänner att jag gärna skulle se att Brynäs hade Växjös spelarbudget.
Kommentera

munkas: BZ kan aldrig rätta upp något mot fansen nu . Så jävla trött på den mannen . Hockey suget dog nu . Så satans besviken . Bra bakåt . Heldött framåt . Detta bådar för en ny jobbig säsong .
Kommentera

Örebro använde sina nya tv-pengar. MONEY TALKS!
Kommentera

dAVydov: Förlusten av Hajen var inte oväntad men den där jävla F5 tweeten med Aaron i hörnet var lagom pinsam. Vem lade ut tweeten?
Kommentera

Zzz: ok
Kommentera

dAVydov:

Rödin skulle väl vara en helt ok ersättare. Problemet med att värva från AHL är att det kan gå hur som helst, antingen är det flipp (Hajen) eller flopp (Miller). Med Hajen visste vi vad vi skulle få, en riktig toppspelare, med en ersättare från AHL kan det bli bättre, men de kan också bli mycket sämre. Prickar vi fel med denna värvning som nu ska ersätta Hajen kommer det troligtvis påverka vår säsong oerhört negativt, då vi enligt mig var svaga innan Hajen, nu är det än värre.

Hajen
Ikonen
Clark

Det är tunga förluster, utan tvekan. Vår offensiv kommer vara medioker kommande säsong, och det kommer påverka oss oerhört mycket. Vi skulle behöva 2-3 klasspelare, nu kan vi räkna med en.
Kommentera

Är så jävla chockad. Örebro alltså....
Kommentera

alltså efter pengar insamling och allt snack om att han gillar fansen. folk som gett han namnlista etc och så drar han till Örebro, ursäkta mig men otacksama pengakåta jävla judas fyfan få sådana hockeyspelare.
Kommentera

Jaken: Hajen är mao en legoknekt , inte oväntat men nog borde väl KHL ha givit mer klirr i kassan? Att det blir Örebro kom som en chock verkligen. Nu är det dax för BZ att visa om det verkligen finns en plan B. Annas lär det bli tjära & fjädrar när han visar sig på stan . Forza Brynäs
Kommentera

Det är uppenbart att Palushaj enbart gått efter pengar i detta fallet. Det får vi köpa helt enkelt.

Jag blir bara så jävla förbannad på amatörerna på Brynäs kansli som pissar oss fans rakt i ansiktet. Hela hockeysverige skrattar åt Brynäs just nu. Örebro tar så klart tillfället i akt och använder samma GIF som Brynäs gjorde för några timmar sedan. Jag kräver någon sorts förklaring från Brynäs håll. Just nu låtsas man som ingenting. En första åtgärd bör vara att sparka den nuvarande kommunikationschefen och anställa Kevin Johansson på heltid.
Kommentera

Jan Grismöbel: Kan du vara lite mer mogen när du skriver, trots besvikelsen.
Kommentera

Tröttma! Fan va konstigt det blev... har försökt att lugnt vänta ut beskedet och så blev det Örebro....
Vet knappt vad jag känner... smått sinnesförvirrad :-)
Kommentera

micke63: men det visste vi väl alla att han var en hoppjerka eller? Det borde finnas pengar att köpa en forward från NHL
Kommentera

Kan vi inte alla bara komma överens om att aldrig mer ta upp palushajs namn här igen?... vilket jävla luder...suck vilket mörker.
Kommentera

Skrubben: Visst är känslan ändå att ÖHK kommit med ett monsterbud just i elfte timmen? Hela transfern känns så jävla weird. Vetifan vad man ska tro. Nu vet man ju vad Aaron är för typ av lirare iaf, lika bra att bli av med honom antar jag. Fyfan
Kommentera

Kent747Socker: Ja vad säger man, det här fanns nog inte varken för Bengtzen eller nån i Brynäs!
Men så klart pengar och agenten trissa ju upp detta med KHL intresse och hela köret, detta visar ju hur svårt detta är!

Men la dom så mycket pengar så han skrev på för Örebro så vad göra?
Kommentera

HOPPAS PETTISBIFF LOGGAR UR SIG FRÅN DENNA SIDAN FÖR GOTT NU!!!!
Kommentera

Väldigt konstigt klubbval av Hajen då jag inte ser Örebro som något annat än ett lag för de klart nedre regionerna.
Klart som fan att det är pengarna som styr, det förstår jag också.
Men iom att vi tog Gunderson från Örebro så får jag ändå säga att detta inte är något som rör mig nämnvärt.
Hajen visar tydligt att han är en spelare som aldrig kommer komma upp i den status i Brynäs som tex Bissett.
Det hade han lätt kunnat göra om han skött sina kort rätt vilket han ej gjorde denna gång.

Väljer man Örebro och framförallt väljer man Örebro för pengarna, då är jag ändå på ett sätt glad att vi kan gå efter en annan spelare.
Kommentera

Att Örebro ens kan erbjuda mer än vad vi kan är ett mysterium. Vi borde ha betydligt större muskler än vad dom har. Känns ju liksom som att vi gått all in på Palushaj. Kanske bränt betydligt mer pengar på Danielsson och Kellman än vad som tidigare trotts.
Kommentera

Att klaga på bz känns så otroligt tröttsamt. Han gjorde garanterat allt han kunde, även vi fans. Om det är någon som ska ha skit så är det Hajen. JUDAS JÄVEL.
Kommentera

Charles: instämmer, blir så jävla besviken på #8 bättre han gått till en annan liga.
Kommentera

atilla: Du har inte sett vårt resultat än.,,
Kommentera

Den enda förklaringen jag kan köpa nu är att BZ i sista stund fått en öppning på minst två i trion Thuresson-Scott-Rödin.

Helst idag också med tanke på F5-tweeten.

Jösses.
Kommentera

8482:

Jag kan köpa att Hajen väljer en annan klubb, det är så hockeyvärlden fungerar. Spelare byter klubbar till höger och vänster eftersom de är fria att förhandla med andra klubbar när deras kontrakt går ut.

Det jag motsätter mig är att vi har en medioker offensiv. Föregående säsong hade vi massvis med breddspelare, men vi väljer ändå denna sommar att fylla på med än fler breddspelare? Vi hade redan bra 3e och 4e kedjor, men vår 1a och 2a kedja är bland de sämre i Elitserien, och däri ligger också problemet. Hade BZ värvat 2-3 spetsspelare offensiv hade förlusten av Hajen inte varit lika tung.

Idag har vi två spelare som på förhand ska leda vår offensiv:

Kellman (kommer från ett bottenlag)
Danielsson (kommer från Schweiz)

Möjligtvis Boqvist, men han är ett frågetecken.

En skada på Kellman eller Danielsson och vi är RIKTIGT illa ute offensivt. Jag minns inte sist vi hade så dålig spets offensivt, någon som kan påminna mig?
Kommentera

Gusten: Det var det jag också tänkte först. Men den enda som känns realistisk där är väl Thure. Och han måste ju ses som en nedgradering isf. Även om jag gillar Thure.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Det är inte ofta man hoppas på en knäskada men nu är det jävligt nära.
Kommentera

dAVydov: Ja känslan är att Brynäs faktiskt trodde att de hade klart med Palushaj när de la ut tweeten i förmiddags o att de två timmar senare fick släppa Forslund istället. Lär säkerligen kännas lika bittert för Bengtzén som för oss...
Kommentera

Gusten: tänkte samma sak och jag skäms inte ens det minsta för det
Kommentera

mattiask: jag håller med i det du skriver men problemet är dagens F5 flopp. Trodde Brynäs att Aaron skulle signa och drog på med en F5 tweet och när det sket sig panikvärvade de Forslund för att mörka misstaget?

Osannolikt visst men vad är alternativet? En F5 tweet för Forslund med signaturen Aaron ? Lika osannolikt.
Kommentera

« · 1899689 · »