1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899741 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Retse: Jag tycker vi samlar till en näsduk åt BZ så han kan torka tårarna...
Kommentera

KulaShaker: Fast som jag förstått det så har ju Örebro haft problem med ekonomin länge. -18 miljoner förra året, -4 året innan...
Kommentera

Kent747Socker: Beroende på vilken vi får in så kan offensiven bli bra ändå och nyckeln till det är våra MV samt att vi har på pappret shl:s bästa backlinje vilket göra att FW kan agera på ett helt annat vis än med en medioker backlinje.
Kommentera

Retse: Ja, den där jävla tweeten är det som irriterar mest! Så innihelvete oproffsigt!!
Kommentera

8399: Känslan är att de skulle skriva på men att agenten gjorde en sista runda med telefonen typ "För X kr får ni honom IDAG, Brynäs vägrar gå högre" och ÖHK nappade. Det är min egen fan fiction iaf.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Klart att Bengtzén gjorde det, vi har ju ingen aning om hur mycket Örebro verkligen betalde upp. Men det som känns trist är att han lämnar ett så stort hål efter sig, och jag har svårt att se att Bengtzén ska kunna få in ett namn som fyller den luckan direkt. Sen kan han säkert hitta en till fullträff som Palushaj, men hur ofta händer det?
Det hade känts bättre om han hade kunnat sprida risken på två nya spetsspelare, men det känns kört nu då vi redan har 15 forwards.
Kommentera

Rumpelstiltskin: jag hade inget med denna värvning o göra. Annars hade jag gärna sett honom i VLH dressen. Undrar hur Örebro har råd med tanke på att de hade problem med ekonomin nyligen. Vet att klubbarna kom överrens med att inte använda alla TV pengarna på spelarbudgeten....men men
Kommentera

Judas11: Kanske har samma inställning till lön som Växjöspelarna? Spelar för kaffe och en ostmacka....
Kommentera

8399: Att man inte heller insåg hur idiotisk tweeten var och bara raderade den är ett mysterium
Kommentera

Antagligen rejält med pengar i Örebro om hoppjerkan är beredd att stanna två år?!
Litet trist att ofta tappa så pass bra lirare
Kommentera

Lika upprörda tongångar på DIF-forumet. Nästan komiskt. Om det ändå inte var så jävla sorgligt.
Kommentera

Tisdagen den 5 juni 2018 går till historien som en av de mest bisarra dagarna hittills..

Kl 13:10 Bilhandlar-Steffe presenterar stolt en forward som gjorde 3 mål på 36 matcher i division 1 (!) för ett par säsonger sedan följt av standardfraserna "gått under radarn", "en spelare jag har följt under ett antal säsonger"

Kl 21:05 Örebro Hockey presenterar Aaron Palushaj som vår sportchef tidigare under dagen lugnat oss med "Vi har fortsatt starka förhoppningar om att komma till ett avslut med Aaron Palushaj"
#bizarroworld
Kommentera

Kan absolut förstå besvikelsen över att Palushaj kritar på för Örebro, men att såga våra nyförvärv innan de ens fått på sig träningsstället känns konstigt. Ska vi inte önska dom lycka till istället ? De har ju ändå valt att spela för vårat Brynäs.
Kommentera

Skrubben: håller med, det här är ren förnedring. Riktigt, riktigt jävla klantigt agerat. Tycker det är ovärdigt att en klubb som Brynäs hanterar sina sociala medier som de gör. Ändå investeras det pengar i folk som anställs och ska bygga intresse i kanalerna. Skulle gå att göra så mycket mer och bättre. Kontaktade själv klubben förra sommaren med en lång lista på förbättringsmöjligheter och konkreta förslag på (enkla) grepp som mer effektivt skulle bidra till mer publik och engagemang. Fick inte ens svar.
Kommentera

Pettisbif: hmmmmm
Kommentera

Pigalle: ja nog blev det ett avslut allt.... :-/
Kommentera

Mest besviken är nog BZ. Detta kom nog som en bomb för honom och förstörde troligen hans ledighet i morgon. Nu kommer det värvas in en spetsspelare till kommande säsong, men jag tycker vi skulle behöva åtminstone två till.
Kommentera

honken21: När vi värvar Aarons ersättare kanske vi kan värva in en ersättare för sociala media-inläggen. Pinsam nivå allt som oftast.
Kommentera

munkas: vilka härinne tycker att bz borde ha tagit Emil forslunds lön och lagt den ovanpå budet till palushaj?
Bz har verkligen misslyckats och visat att han inte duger på shl-nivå nu. Brynäs är så profillöst och saknar helt lirare och målskyttar. En grå massa som ska brunka runt i vinter, ett nytt Bofors.
Att bz ska hitta en spelare i Ahl som är lika bra som palushaj ser riktigt svårt ut.
En otroligt mörk dag för Brynäs och ett totalt haveri i lagbygget iaf om målsättningen är att bli bättre. Tråkigt dessutom att nya tv-avtalet gett mer pengar och att bz trots det kraftigt försämrat truppen.
Kommentera

Tommy: Känns som det är mycket i Brynäs som förening som behöver rättas till. Räcker inte bara med krafttag inom damhockeyn som man tydligen glömde bort att vi hade. Har det varit för mycket fokus på engagemanget utanför idrotten så man glömt bort kärnverksamheten?
Kommentera

Ove Myling: Snacka om att ta i från tårna hahah
Kommentera

Som sagt, lägger man dessutom till den från officiella håll (Hej Brynäs marknadsavdelning) utlagda tweeten "@aaron" så känns det som att man är med i ett random avsnitt av The Twilight Zone eller en novell av Kafka...
Kommentera

Man kan ju vara rätt säker på att ”ersättaren” för #8 inte kommer vara av samma kaliber för då borde man rimligtvis gått efter ddn spelaren i 1:a hand.
Kommentera

Ove Myling: fast nu får vi inte använda det nya TV avtalet på spelarbudgeten? Iaf inte majoriteten... vår sportchef gick ut med att man kommer att öka spelarbudgeten från 42 miljoner till 45 miljoner, vilket inte är så stor skillnad
Kommentera

Alltså... funderar mer på den här tweeten. Brynäs skriver alltså t.o.m ”vad vill ni höra idag?”. Kan Aaron ha gett positivt besked och sen ändrat sig? Annars helt absurt att man skulle skjuta sig i foten så pass mycket. Tweeten var ju 100% uppenbar. Tycker det här kräver sin förklaring.
Kommentera

Jaha, då kan vi släppa hajen och se vilken annan det blir, men vänta lite, valde han Örebro, hahaha:)) Det är fan ett av de största skämten i modern tid:)
Kommentera

8302: Det är väl vi som är Brynäs ??
Kommentera

KulaShaker: kan säkert vara så. Saknar i stort sett insyn och vet eg inget om hur det är tänkt att fungera.
Kommentera

8399: Är det han storsponsorn Fahlander som pumpat in nån miljon till detta?

Jaja en av mina favoriter va Aaron både på och utanför planen men nu orkar man inte se karln ens, blir ju iallafall mer känslor när vi ska möta Örebro som har vart kalla matcher tidigare!

Nu jäklar hoppas vi på en grym spelare och att Aaron och Örebro missar slutspel, tråkigt som tusan men nu hoppas jag fansen och Brynäs går ihop och visar ett jäkla hjärta och jävlaranamma!!!!
Kommentera

Han verkar ju inse själv att beslutet väcker känslor, "många anledningar" till varför det vägde över till Örebro, känns som att han inte var nöjd över någon del i laget. nej fyfan den här dagen glömmer jag gärna bort, gör fan ont.
Kommentera

honken21: Rätt säker på att det var typ som jag beskrev det tidigare:
Aaron ger muntligt löfte eller liknande hint > vår sociala media-ansvarige hetsar ut ett riktigt dumt inlägg (vilket indirekt ger oss sämre förhandlingsläge) > Aarons agent gör en sista rundringning med ett KÖP NU-pris som är sinnessjukt högt > ÖHK nappar och nu är vi här, förbannade och äcklade av hela situationen.
Kommentera

Jag önskade Palushaj lycka till... fick svaret: ”Thank you! My time in Brynäs will always be cherished and never know if I play there again.
I appreciate the message”
Kommentera

honken21: Jag är övertygad om att du har rätt om Tweeten och dessutom misstänker jag att Forslund värvades i panik för att dölja tabben.
Kommentera

honken21: Vad fint! Vi kanske ska samla till en avskedspresent också?
Kommentera

honken21: Let's hope not
Kommentera

Det enda som förvånar mig är att det är så många här som är förvånade.

Palushajs fru studerar som ni alla vet till läkare i USA och de är därmed särbor i olika länder under hockeysäsongen. Det är 100% säkert att de kommit överens om att Palushaj ska spela hockey där han får bäst betalt tills frun har studerat färdigt och de kan rota sig.

Palushaj har ju dragit ut på detta så långt han kunnat för att om möjligt kunna kräma ur några extra tusenlappar (därför jag tycker folk borde förstått vartåt det barkade)

Jag är dock lite nyfiken på om BZ fick en chans att matcha Örebros erbjudande?

Annars är jag glad att han hamnade just i örebro, då brynäs kan behöva extra motivation när vi möter det trista skitlaget.

Såg också att någon svamlade om att Palushaj skulle kunna uppnå Bissett status om han stannat....det var väl ändå att ta i för mycket? Bissett tog två sM-guld vartav det 1999 nog är det mest magiska som någonsin inträffat i svensk hockey i match 4. Bissett är en legend.

Palushaj har inte gjort någonting egentligen.

Nu får vi hoppas att Palushajs knä-skada inte läker ordentligt och att det blir fiasko i Örebro - dock tror jag Palushaj inte bryr sig så mycket mer än att han får betalt om så nu skulle bli fallet.
Kommentera

honken21: jag personligen hoppas att han blir utbuad av våra supportrar!
Kommentera

honken21: vilken tur att du inte är en så lättkränkt jävel så att du ber honom dra helvete..., som
jag kanske skulle gjort :-)
Kommentera

8302: Det löser Andersén & Co i höst
Kommentera

Enligt Sanny är vi lite för tjocka på backsidan....
Kommentera

8302: Kanske en Dinamo Minsk-tröja?
Kommentera

honken21: Gulligt...
Kommentera

dAVydov: Eller en sedelklämma?
Kommentera

dAVydov: Hahaha...Örebro. Århundradets nedköp för penningkåta Palushaj. Skitstad och skitlag.

Vill aldrig se honom i en brynäströja igen...
Kommentera

Zappaholic: Wandell-Sallinen-Palushaj matchar inte Brynäs.
Kommentera

8399: Nä, ÖHK är nog en guldkandidat
Kommentera

8399: Allt handlar inte om namn på ett jävla papper...
Kommentera

Zappaholic: vilken jävla sopa ! Varför snackar han om Brynäs som att han älskar oss och kanske kommer spela i vårt lag igen ! Jag vill inte se honom i våran tröja igen 😨kräktes just lite i munnen . Örebro 😂😂😂🤣🤣
Kommentera

dAVydov: seriöst när senast värvade ett bottenlag, som Örebro, en spelare som gjort så bra ifrån sig i poängligan, som palushaj, från ett annat shl-lag högre upp i hierarkin? Har det hänt i modern tid?
Tänker på när Brynäs värvade nick Johnson från Växjö, men då ville väl Växjö inte behålla honom riktigt.

Nu har Brynäs skeppat Clark för att få utrymme för palushaj och det bidde ingenting. Otroligt dåligt jobbat av bz. Hade ju varit betydligt bättre att haft Clark kvar än att chansa med en ny spelare från Ahl.
Kommentera

8399: Håller defintivt med. Frågan är ju bara om den som lade ut tweeten endast tänkte på katten som typ tryckte på F5 eller om personen ens uppmärksammade att det stod Aaron?
Jag tror ju definitivt att personen i fråga helt enkelt gjort bort sig.
Men chansen att personen ej sett "Aaron" finns där.
Kommentera

« · 1899741 · »