1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446115 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv:Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Horace76c: Ja verkligen. 37 år. Skrapade ihop 8 poäng denna säsong.

björne:
37år, 8 poäng???? Trodde jag aldrig skulle säga detta men...nej tack markku..

mattias - 74: Nja.. visst är Andreas Johansson bra osv.. Men det måste gå att få tag på en spelare som inte är så skadebenägen.. Tänk dig Johansson som förstecenter och Lind som andre.. efter halva säsongen går båda skadade till slutet av serien och då är vi nere i kvalserien igen..

mattiaskarlgren: "Tänk dig"
Va fan, alla spelare kan ju skada sig, sånt händer.. Man måste kunna chansa lite

mattiaskarlgren:
Det var det jag mena att det är ju bättre att värva en bra finne eller liknande spelare som håller säsongen ut

lillovechkin: visst kan alla skada sig, men inte 3-4 ggr varje säsong. då är man väldigt skadebenägen.. och det är andreas johansson! Inget ont om honom som hockeyspelare för han är riktigt duktig men vi kan inte "handla" in en massa spelare som man vet bara kommer att gå skadade..

mattiaskarlgren:

Nä, här har läkarna lite att göra INNAN påskrift...

Har vi mindre pengar än ssk

Topi Jaakola (D) Kärpät Södertälje
Hannes Hyvönen (F) Kärpät Södertälje
Sundlöv ta upp pengarna nu inte om 5 år

Vill se dig värva Lars Jonsson eller Salmela av backarna.
Forwards är det Osala eller Santala (artist kontrakt) eller Vesce
Inga spelare som skulle göra någon besviken

rackham: SSK värvar på, tänk om man fick se Brynäs jobba på liknande sätt någon gång?

Finns lite att göra:

Målvakter
1.
2. Anders Lindbäck 08/09

Backar
1.
2.
3.
4. Juuso Hietanen 08/09
5. Jörgen Sundqvist 08/09
6. Markus Kankanperää 08/09
7. Niclas Andersén 08/09
8. Jonathan Carlsson 08/09

Centrar
1.
2.
3. Mads Hansen 09/10
4. Alexander Sundström 08/09

Forwards
1.
2. Pavel Brendl 09/10
3. Daniel Widing 08/09
4. Andreas Dackell 08/09
5. Björn Danielsson 08/09
6. Daniel Hermansson 08/09
7. Johan Alcén 08/09
8. Emil Sandin 08/09
9.

70 Rodrigues:

Ja, vi får se vad Mormor hittar på...

rackham: När man ser den uppställningen så krävs det ju ingen Einstein för att se att det måste in toppnamn på varenda ledig plats, annars så blir det en ångestfylld kvalserie igen. Markström lär ju gå in på plats nr 1, hade dock känts tryggare med en riktigt 1:a spade, låna ut Lindbäck.

rackham: Hade ju varit trevligt om karln kunde lyfta arslet från stolen uppe på Sätraåsen och åka ut i Europa och kolla läget, varför inte till nordamerika?

rackham: Ja, det är bedrövligt att inte Mormor lyckats spika nästa års trupp.
Det borde han faktiskt ha gjort redan INNAN kvalserien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huge: "Ja, det är bedrövligt att inte Mormor lyckats spika nästa års trupp.
Det borde han faktiskt ha gjort redan INNAN kvalserien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Är det någon som har krävt det?? Du tolkar ju för fan inlägg som fan tolkar bibeln, kamma till dig nu för fan.

70 Rodrigues:

Nä, precis!

Men det är en chans att verkligen få ut så mycket som möjligt av insatta pengar.

In med Markan = två billiga målvakter.
En offensiv och två defensiva backar!
Två bra centrar!
En bra forward!
In med junior eller en farmarspelare i fjärdelinen.

Opportunities...

70 Rodrigues:

Ja, det skulle behöva scoutas på ett större område...

70 Rodrigues: "SSK värvar på, tänk om man fick se Brynäs jobba på liknande sätt någon gång?"

Vad är det i SSK:s värvningar av Hyvönen och en halvskaplig back som gör att du är så jätteimponerad?
Är det att dom så snabbt lyckats signa dessa spelare eller är det deras kvaliteter som du är så imponerad av?

Huge: Ja, Hyvönen är en bra spelare som skulle ta plats i Brynäs hur lätt som helst.

Hyvönen är en "Brendl light"-kopia och Jaakola känns som en Kankanpeerävärvning, så jag begriper inte din enorma beundran för deras jättekap.

Huge: Hade Brynäs värvat honom så hade du tyckt att det varit en kanonvärvning, typ som Jamie Ram.

Dom måste ju spara som in i helvete på Målvakterna backarna så har vi ju Danne.J ,Sjödin hulkonen och kanske både angell och nolander.
Om alla dom försvinner så finns det pengar för både L.Johnsson och Salmela.
Sen forwards är det ju
Ove Molin Lars Erik Spets Johannes Salmonsson Richard Gynge kanske Månsson och Lind då är det ju inte dåligt med pengar över till spelare.

1.Blues Oskar Osala 53 18 17 35
2.Kim Hirschovits 54 17 24 41(det ryktas att han ska till HIFK inte klart)
3.Patric Blomdahl från LHC

Det är tre forwrds som jag vill ha

1 Femman
L.Johnsson Niclas Andersén
Patric Blomdahl Kim Hirschovits Pavel Brendl

2 Femman
Salmela Jörgen Sundqvist
Daniel Widing Mads Hansen Oskar Osala

3 Femman
Juuso Hietanen Jonathan Carlsson
Johan Alcén Alexander Sundström Andreas Dackell

4 femman
Morgan Hassel
Henrik Thegel Emil Sandin Jakob Silfverberg

Lånas ut
Markus Kankanperää
Björn Danielsson
Daniel Hermansson

70 Rodrigues: Vi behöver främst karaktärsspelare och ledartyper.
Ingen gnällig finne som valsat runt i Europa och jagat pengar.
Varför tror du han fick gå från Färjestad?

Brynäs_89: Vad f*n svamlar du i om jag får fråga?

Huge: Hyvönen är en fantastisk hockeyspelare, skulle inte tacka nej till att se han i Brynäströjan.
Jaakola vet jag inte så mycket om, har bara hört talas om honom. Och det jag har hört har mest varit positivt.

Huge: Håller med dig där. Å andra sidan så är det skoj att se Staal-Eriksson-Zackrisson i LHC.. Allvarligt, det hade kunnat vara en första kedja i Brynäs.. och det är en fjärde kedja i LHC. Då förstår man hur långt efter Brynäs är på topplagen i ES. Dom behöver ha två riktigt heta kedjor som kan producera, dvs ha in två riktigt bra centrar (lägg allt på detta). Sen minst en riktigt bra back (Lars Jonsson).. sen måste man försöka hitta spelare som tex Zackrisson som är billiga men är villiga att gå in i en tredje/fjärde kedja och göra det jobbet dom gör i LHC. Man måste ha minst en riktigt bra chekingline!

mattiaskarlgren:

Ja, nog gäller det att att tänka rätt i värvningarna allt.

Framför allt att värva för att bygga ett robust lag som kan kriga i ett slutspel, men också ett lag där det finns karaktärsspelare och en KAPTEN...

mattiaskarlgren: Minns BIF-LHC 9-1...

Inte så länge sedan...

bradberry: samtidigt minns man ju även LHC-BIF 6-0

GävleLasse: Absolut, men repliken gällde uttalandet om att vi skulle vara så gastronomiskt långt efter elitlagen...

rackham: Jo precis.. vet inte om jag tänker likadant som dig nu men Dacke blir väl kapten nästa år. Dock så måste vi ha in en KAPTEN på isen som kan styra och ställa lite, som Davidsson, Mårtensson osv..

Såg på svenskafans att Jari Kaupilla är ledig.. värva? Iofs inte som första eller andra center utan för tredje eller fjärde kedjan?

bradberry: Spelar väl ingen roll med 9-1 då LHC är i final och vart var Brynäs? på väg ner i AS.. det säger en hel del om vad man har för pengar, spelarmaterial osv!

mattiaskarlgren: Minns oxå:

Kvalserien 1996, nära åka ur avgjodes i sista matchen. Tappade 14 spelare till 96-97 och sm-guld 98-99...

Det svänger fort...

bradberry: mjo :D det kan svänga fort men i dagens hockey är det faktiskt stor skillnad på pengar, lag osv och det märks! Brynäs hade inte haft en chans i en sm-final i dagens hockey.. dom hade aldrig haft en chans att ens ta sig dit. Bara att inse fakta!

Sen ser jag gärna att dom plockar hem Salle från Rögle om det går? (är han under kontrakt?) Han har visat hur bra han är i AS samt Kvalserien! Jag har försvarat honom hela tiden i detta forum men hela tiden fått mothugg.. kanske dags att inse att han är bättre än vissa andra i Brynäs?

mattiaskarlgren: Salle är tyvärr släppt till Rögle. Knappast aktuell... Tror dock att vi inte behöver vara så långt efter rent sportsligt om vi bara lyckas värva rätt till nästa säsong. Att vi organisatoriskt har lång väg kvar står ju däremot utom all rimligt tvivel. Dags att sluta sätta gamla spelare på viktiga poster. Krävs nog lite studieskulder för att klara av jobbet när arbetet i en ES-förening i dag är att likna med ett stort företag.

....frågan är om man inte tog in Janne Larsson som tredje (?) tränare bara för att få bort honom från marknadsavdelningen. Han stod ju på lönelistan... :-)

bradberry: Salmonsson vill inte tillbaks till Brynäs.

bradberry: Mm såg detta, trodde att han hade kontrakt över nästa säsong också. Nu börjar man bli riktigt trött på att Brynäs släpper iväg bra talanger för att istället satsa på Sjödin, Molin, Danielsson osv, sen spela i KS.. inte bra..!

lindberg: Tänkte väl det.

bradberry: men det är iofs historia nu.. det kvittar om Brynäs får Johansson och Jonsson, dom är långt, långt efter ändå!

Huge: Hyvönen slog väl poängrekord i det här SM-liigaslutspelet om jag inte minns fel. Han är en extremt bra spelare.

mattiaskarlgren: Eriksson-Zacke-Staal hade inte varit en förstakedja i Brynäs. Zacce är en bra allsvensk spelare, på elitserienivå är han en helt okej spelare som blixtrar till ibland. Och de andra, pja... Tror du att Staal hade petat Brendl på högerforwarden? Tänk om.

Peja: Helt rätt Peja, sågningarna av Brynäs trupp och hyllningar av andra lags spelare och värvningar är överdrivna.

Om Brynäs värvat Zacce och Staal innan förra sädongen så skulle Mormor ha hånats.
Självförtroende och tränare(rotationssystemet) inverkade förmodligen starkt till att Brynäs kollapsade denna säsong. Jag är övertygad om att spelarmaterialet var tillräckligt bra för att spela slutspel.

Ett par tre riktigt bra spelare, den nya tränaren och en lite mer realistisk målsättning kommer att få Brynäs på rätt kurs igen..

Min drömvärvning är Andreas Johansson, en av de bästa spelare jag sett i rinkarna utanför NHL.

Peja: Samtidigt är Hyvönen en spelare som tar mycket plats. Hans personlighet är lite väl egocentrisk. Men att han är en vass målskytt råder det inte någon tvekan om. Men är han en spelare som jobbar hårdare när laget ligger risigt till? Hade han varit i Brynäs i år så lär han vara den förste som ringt sin agent.

arnio: Andreas Johansson är jag tveksam till. Jag ser hellre att man satsar på en spelare som är yngre.

arnio: Klockren analys.
Boorks tokerier i början och det som kom som ett brev på posten efter att han sänkt allas självfortoende :skakiga backar och ännu skakigare målvakter.
Om forwards får lägga all kraft på försvar så blir även riktigt bra killar (Dackell) "dåliga".
Dackell var ju landslagsmässig förra året.

Tror inte det behövs så jävligt stora värvningar bara vi har målvakter som håller måttet.

Andreas Johansson vore underbart.

GävleLasse: Å andra sidan så är inte Sundlöv direkt känd för att lyckas med sina värvningar. Brendl är väl egentligen den ända riktigt bra han lyckats knyta..

Gurra88: nja jag är ganska nöjd med Andersén och Hietanen den här säsongen och innandet så har han ju tagit in en del andra spelare som varit bra. Månsson, Kristan mfl.

« · 1030000 · »