1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1043510 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Gusten: Av det jag kan förstå så gäller det en back från Kärpät. Var det inte en center som mormor var ute efter?

Finnar, vart e ni? översätt!
Kommentera

Någon som kan finska? Jag tycker mig skönja ett Brynäs i texten.
Kommentera

Lunkan:

Jag hoppas du har rätt ! Att han verkligen har något bra på gång och döljer det väl. Men jag tycker ändå att det borde läcka till slut, det behöver ju inte vara Sundlöv som läcker. Men som sagt, jag hoppas du har rätt.
Kommentera

MarcusElving: Är det nått Sundlöf är bra på så är det att inte läcka ínnan nått är klart vilket är bra enligt mig.
Kommentera

Fel tråd första gången :S .........När kommer centern? :/ borde iallfall dyka upp något rykte, som någon annan skrev, har man koll på 3-4 spelare, borde detta läcka ut nånstans :P
Kommentera

66Berglund: Nej när han representerade Brynäs så var han Brynäsare.

EN av de största klubbhjärtan i modern tid jag kan koma på är Tommi Miettinen- Han gick in till Sundlöv och sänkte sin lön under förra stålbadet. Sundlöv däremot fortsatte att kamma in sin lön...

Vissa hjärtan är dyrare än andra.
Kommentera

GävleLasse: Han har nog hjärtat i Skellefteå,men hockeyklubbkänsla hade han ochså!!!
Kommentera

66Berglund: Dåså, Krobbe faller in under kategorin spelare som inte tar en lats i ett annat ES lag och därav "klubbhjärtat".
Kommentera

GävleLasse: Han var ju gammal o lite avdankad när han avslutade karriären i Örebro(Min kusin har spelat mot honom när han spelade i Örebro)Kusinen spelade med tv-puck laget i Gnällbälteland!
Kommentera

66Berglund: Ändå så spelade krobbe bara4 säsonger i Brynäs. Sedan var det Örebro som gällde. Tag han inte en plats i Brynäs eller var det andra skäl som fick honom att byta klubbadress? Jag är osäker.
Kommentera

Huge: Klubbkänslan spelar en marginell roll

Vad menar du med det? Klubbkänsla måste väl alla ha?Krobbe var exeptionell.Lars-Göran likaså.Daniel Johansson kan man diskutera!
Kommentera

tjugo8: svar nej du har fel och jag har rätt!
Kommentera

GävleLasse: "Åja, I början på 90-talet så var MIF en ´maktfaktor vilket bevisas av de två SM-gulden."

Vilket jag försökte poängtera genom att visa på att de två gulden togs just med spelare som väl knappast hade ngt hjärta för Malmö.
Kommentera

Kom inte uttalandet av AJ efter att han bestämt sig för att spela i Ryssland? Om så ärfallet så är det inget konstigt med det.

Det som gäller är hjärta för laget/gruppen dvs. att spelaren ifråga ger allt för att nå framgång med det lag som han för tillfället spelar för.
Att denna känsla inbefinner sig är nog tränaren till stor del ansvarig för, det gäller att skapa en stark grupp av alla individer och få dem att dra åt samma håll.

Foppas hjärta är tex. i Modo liksom Janne Larssons var i Brynäs när han spelade för Modo.
Utmaningar, nya upplevelser/äventyr och feta löner måste vi unna spelarna trots att de kanske inte alltid spelar i sin favoritklubb.

Hur skulle ni själv göra om ni var elitspelare? Automatiskt nobba alla anbud från andra klubbar än Brynäs eller kanske använda er hockeykarriär till att tjäna feta pengar och dessutom få uppleva nya platser och nya utmaningar under några år?
Kommentera

Lunkan:
Ja, eller så inser man att klubben i hjärtat kan vara helt oväsentligt.

Är det inte prestationen på isen som är viktigast?
Det finns inget absolut samband mellan att spela i klubben i ens hjärta och att prestera sitt bästa/i nivå med krav.

Årets säsong är nog ett exempel gott som något på just detta.

Hellre en överpresterare i Brynäs med uttalat hjärta i Mockfjärds IF än en underpresterare med röd-svart-gult hjärta
Kommentera

GävleLasse: Man behöver inte gå ut med vilket lag man har i hjärtat när man förhandlar med andra klubbar, klantigt att göra så enligt mig.
Kommentera

Huge: Åja, I början på 90-talet så var MIF en ´maktfaktor vilket bevisas av de två SM-gulden. Däremot så känns det som att lag som MIF saknar en själ som andra lag har. Det är väl traditionens makt antar jag. Skulle en utökning av ES bli av så tror jag att den sk. klubbkänslan försvinner ännu mer för då får vi minst två lag till som skall slåss om namnunderskrifterna. 
Kommentera

Hahl Bundy: Som det känns så tenderar spelare som inte är så bra att de kan välja och vraka bland anbuden vara de som visar mest klubbhjärta.

I scratch your back if you scratch mine...
Kommentera

GävleLasse: Vi supportrar lever i den tron att alla spelare i laget har hjärta för klubben.
Naivt o godtroget bara för att vi har hjärta för klubben.

Dags att vakna upp o se den bistra verkligheten som vi gjorde för nån dag sen, naiv som man är.
Kommentera

GävleLasse: Håller med.
Det spelarna bryr sig om är att sammansättningen av laget blir bra och att alla drar åt samma håll.
Klubbkänslan spelar en marginell roll i sammanhanget vilket bevisas av ex Malmös köpelag när Percy öppnade plånboken nån gång i början på 90-talet.
Kommentera

Huge: "Lag i sitt hjärta" en så sliten fras som denna är. Den är mer värd för supportrarna än för spelarna. Vad är det som gör en bra spelare? Är det hans kvalitéer som spelare och vinnarinstinkt eller är det hans kärlek för klubben han spelar i? Vore det de sistnämnda så kanske sundlöv skall leta förstacenter på hemmastå ;)
Kommentera

AD: Widing har ju sagt att han har Leksand i sitt Hjärta(kan ha fel).
Kommentera

Huge: Vilken skulle då Widing ha? Gör om, gör rätt
Kommentera

Huss: "Huge: Senaste citatet från AJ
"Färjestad kommer alltid vara mitt lag i hjärtat!"
Han må vara en bra center men åtminstone jag ställer mig högst tveksam till en 35-årig golddigger med hjärtat på fel ställe."

Ähh, alla spelare har väl ett lag i hjärtat.
Ett lag som nödvändigtvis inte är samma lag man för tillfället spelar i.
Brendl, Nolander, Jonsson, Widing m.fl har säkert andra lag än Brynäs i hjärtat så jag ser inget större problem i att en spelare vare sig öppet deklarerar vilket hjärtelaget är eller om man håller tyst om den saken.
Jag hade varit lite mer förstående om du varit tveksam vad gäller AJ:s fysiska status istället för var hans hjärta finns.
Kommentera

GävleLasse: Har du läst mina tankar, bäste bror?

Tror att dom mycket väl kan vara med på mormors lista med tanke på att de lirat i Svedala..

Problemet är väl att TIK/SAIK/LHF hugger efter samma gubbar, har dock en viss känsla av att vi för en gångs skull har mest pengar att slänga in.
Kommentera

Annars har vi den här killen. Väldigt bra ålder med.

Kommentera

bobby: Då ser jag hellre den här killen. Han har ju dessutom redan bevisat sig i ES
Kommentera

bobby: "Jag hoppas Sundlöv kollar på denna lirare från Jokerit.
visst han börjar bli om åren men han producerar ju än såå
och dels att han är kontraktslös"

Varför inte ringa till Sundlöf direkt med dina tips? Annars kan du ju maila till Brynäs eller till Keb på GD som kan vidaresända ditt tips till Sundlöf.
Kommentera

Jag hoppas Sundlöv kollar på denna lirare från Jokerit.
visst han börjar bli om åren men han producerar ju än såå
och dels att han är kontraktslös
Kommentera

Lunkan: Det är ju det han inte kommer att göra...
Kommentera

Huss: Klantigt uttalande, har man fbk i sitt hjärta ska man inte lira i BIF!
Kommentera

Huss: Precis. Det uttalandet säger väl det mesta. Han må vara en bra hockeyspelare, men det finns en ryggradslöshet över agerandet utanför isen som skrämmer.
Kommentera

Huge: Senaste citatet från AJ
"Färjestad kommer alltid vara mitt lag i hjärtat!"
Han må vara en bra center men åtminstone jag ställer mig högst tveksam till en 35-årig golddigger med hjärtat på fel ställe.
Kommentera

arnio:
Absolut inte
Lika lite som jag påpekade att solen skulle gå upp idag
Kommentera

tjugo8: "Vissa saker är lätta att inse även utan facit i hand..."

Ok och detta är någonting som du påpekade redan innan förra säsongen eller?
Kommentera

Bissett19:

"och träna med 5-6 femmor är inte heller helt enkelt och där blir kvalitéten lidande på så vis att det blir för mycket vila kanske på träningen och inte tillräckligt bra fart"

O fan!

Vissa saker är lätta att inse även utan facit i hand...
Kommentera

Peja: " Frågan är ju hur realistisk en värvning av AJ var"

Ungefär lika realistiskt som att han skulle gå till nån annan svensk ES-klubb, eftersom det då hade gällt andra saker än enbart det ekonomiska.
Men det var ju inte det saken gällde utan att många verkar rata AJ på sportsliga grunder, vilket känns oerhört konstigt.
Och det oavsett om vi haft nån realistisk chans att få honom eller inte.
Kommentera

Peja: uttalande*
Kommentera

mattiaskarlgren: Jag syftade på ditt uttal förra sommaren när du skrev att Angell var högaktuell/klar för Frölunda någon vecka efter att han hade förlängt kontraktet med Brynäs.
Kommentera

Huss: Han är aktuell för Mora, Leksand, Brynäs samt en utländsk klubb, vet dock inte i vilket land..

Peja: Angell fick erbjudande ifrån Frölunda men gick till HvSkjuterSnett..
Kommentera

Huge: Frågan är ju hur realistisk en värvning av AJ var. Att Brynäs skulle kunna matcha ryska bud finns ju inte på 2008 års världskarta.
Kommentera

mattiaskarlgren: Samma källa som sa att Angell var klar för Frölunda, eller...?
Kommentera

mattiaskarlgren: Eric Johansson, tyckte jag läste Leksand eller Mora någonstans men Brynäs...näee
Kommentera

Jompe: " AJ tycks ha det som kallas endimensionell beslutsmatris: pengar. Kul för honom men inte för klubben han spelar i."

Nu hänger magistern inte riktigt med i svängarna.
AJ är en av landets bättre centrar och att ryssarna vill behålla honom säger kanske en del om hans kapacitet.
Utöver hans spelmässiga fördelar handlar det om en slitvarg och pådrivare som alltid spelar för laget.
Om han sen är pengagirig skiter jag fullständigt i, eftersom alla spelare mer eller mindre är av samma skrot och korn.
Det viktigaste är att spelaren har hjärta för den klubb han för tillfället spelar i sas, om man nu kan tala om klubbhjärta inom dagens hockey.
En AJ i Brynäs vore ett jättekap av Sundlöv enligt min mening.
Då har vi fått en förstecenter av rang och realistiskt sett är möjligheterna små att på annat håll matcha den värvningen.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Du glömmer att klubben inte har råd att värva vad som helst!
Kommentera

mattias - 74: Vad ska Brynäs med en förstecenter till som knappt platsade i Hv71:s fjärde kedja.. Ska vi ha någon chans att kriga om en slutspelsplats så måste vi ha in spelare som lika gärna skulle vara hv, fbk eller timrås förstecenter.. en spelare som gör skillnad!
Kommentera

mattiaskarlgren:

Han är aktuell för Leksand också , varför vill du inte ha spelaren som avgjorde sm finalen i Brynäs ? Värst vad kräsna ni är :)
Kommentera

Har hört ryktesvägen att Hv71:s Eric Johansson är aktuell som förstecenter i Brynäs. Bara hoppas innerligt att så inte blir fallet.
Kommentera

« · 1043510 · »