1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1043510 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Gusten: Av det jag kan förstå så gäller det en back från Kärpät. Var det inte en center som mormor var ute efter?

Finnar, vart e ni? översätt!
Kommentera

Gusten: "Mikko Lehtosen sopimuskuviot vaikuttavat myös Jere Karalahden uran jatkoon."

Betyder att Brynäs spanat in en kille som är billig, har tidigare jobbat på en sopstation som uranavfallsätare tillsammans med sin farfar Jere Karalahden.
Kommentera

Gusten: Jo jag såg det. Det verkar vara en väldigt intressant back och skulle smaka fågel att se i Brynäströjan framöver.
Kommentera

Gusten:

Fråga DB_04 han kan finska
Kommentera

mattias - 74: Man kan även i IE 7.0 högerklicka och välja Pageinfo/Translate så får man något som är nästan läsbart :-)

Before Lehtonen will make a decision before the season club, the Swedes will not sign any agreement with the Karalahden.

Ruotsissa ainakin Frölunda, Luulaja, Skellefteå, Brynäs, Linköping, Rögle ja Timrå ovat ilmoittaneet tarvitsevansa puolustajaa. In Sweden, at least in Frölunda, Luleå, Skellefteå, Brynäs, Linköping, Rögle and Timrå have declared a need defenders.

Kommentera

65selander: "Brynäs have declared a need defenders."

Någon som vet vad "tidningsanka" heter på finska? :)
Kommentera

Gusten:

Aku Anka.
Kommentera

Bissett19: Du stal mitt skämt. Fyy! :-)

Kommentera

Trevlig nationaldag på er, och en trevlig helg.
Kommentera

GävleLasse:

känns som att Brynäs får svårt att locka till sig honom, med tanke på vilka andra klubbar som är intresserade. Vi är ju som känt inte särskilt penningstarka.. Men vad kan vi locka med istället? inget vad jag kan komma på ? :P
Kommentera

MarcusElving: tja, Stjärnstatus i laget, massor av speltid och en förhållandevis hög lön brukar kunna vara nog för att locka en del.
Kommentera

GävleLasse: Kanske de kanske, beror nog på honom som person. För det mesta brukar det vara: Mest pengar vinner. Menmen, man får hoppas du har rätt :D

Vad vad tycker du egentligen? för att gå in på honom som spelare. Behöver vi verkligen ännu en offensiv back? jag vet dock inte vad han går för defensivt, har du någon aning? :D
Kommentera

MarcusElving: Jag har inte en clue om honom. Men jag utgår från att han skulle vara en förstärkning sett till vår nuvarande backkuppsättning. Hans meriter talar ju för sig själv. Så på pappret håller han nog likvärdig om inte högre klass än L.J.
Kommentera

GävleLasse: Jo, rent offensivt verkar han kanon. Jag hoppas det defensiva spelet är hyggligt om han nu skulle hamna i Gävle :D
Det finns ju inte överdrivet mycket defensiv kvalité i laget så.
Kommentera

MarcusElving: Defensiven hänger ju inte endast på hur bra backar man har. Visst hjälper det att ha såna men det är så komplext att man absolut inte kan tycka att det "där laget" är bra defensivt för de har bra backar...

Brynäs var i topp på minst insläppta mål förrförra säsongen och sämst den här säsongen. Detta med i stort sett samma backuppsättning.

- Spelidé
- Målvakter
- Defensivt samarbete från HELA laget...

Sett till hur det såg ut senaste säsongen så var det för mycket spelvändningar från mittzonen, svaga förstapass och dåligt målvaktsspel som grundlade sållet Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Frågan är då vad den stora skillnaden var med tanke på att det också var samma tränare?

- Spelidé
I stort sett samma men betydligt större trupp
- Målvakter
Däri låg nog den stora skillnaden tyvärr. Tillit mellan försvarare och målvakt är oerhört viktigt.
- Defensivt samarbete
Spelare som Davydov, Brendl etc är oerhört giftiga framåt men skapar nästan box play liknande situationer defensivt.

Skulle vilja säga att Bäckis kloka spel nog saknades mer än man trodde.
Sen leder det ena till det andra. Sviktande självförtroende ger obeslutsamhet = svaga förstapass, tappade puckar i mittzon etc.
Kommentera

MarcusElving:

Undra om Mora vet vad dom värvat.....:)

Artur Gregersson 2008/2009 B 1972-02-06 175 85 L
Kommentera

Huss: "- Defensivt samarbete
Spelare som Davydov, Brendl etc är oerhört giftiga framåt men skapar nästan box play liknande situationer defensivt."

Alla tjatar om detta på Brendl men vad de missar är att motståndarna aldrig vågar låta Brendl vara oskymd vid motståndarnas blå, så därmed blir det ändå 4 mot 4.
Kommentera

Bissett19: haha, de kanske ska se över vilken person som ska sköta hemsidan ;P
Kommentera

"Brynäs var i topp på minst insläppta mål förrförra säsongen och sämst den här säsongen. Detta med i stort sett samma backuppsättning"

En gigantisk skillnad i defensiven var Sjödin som för två säsonger sedan var en gigant, en superstjärna som höll ihop försvaret på ett imponerande sätt, han spelade dessutom halva matcherna.
Skillnad nr två var Bäckis som iom. sina offensiva kvallitér gjorde att den femma han spelade i för det mesta höll till i offensiv zon och dessutom ofta sysselsatte motståndarens förstafemma.
Skillnad nummer tre var målvaktsspelet som för två säsonger sedan höll toppklass då vi hade supernollan Kristan i kassen.

Bäckis försvann likaså Sjödin i alla fall som gigant i försvaret då han mer eller mindre tog tvärslut. Kristan byttes mot Sperrle som tyvärr inte håller som förstakeeper och Korhonen som tyvärr visade sig bli en jätteflopp.
Kommentera

GävleLasse:
Du har alltså full koll på denna, inte så lite, okända finne. Du rankar honom högre än L J, why?????????????
Kommentera

Da Bike: " Jag har inte en clue om honom. Men jag utgår från att han skulle vara en förstärkning sett till vår nuvarande backkuppsättning. Hans meriter talar ju för sig själv. Så på pappret håller han nog likvärdig om inte högre klass än L.J."

Läs Lasses inlägge en gång till Da Bike
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Fick sms från Bissett att Brynäs har värvat Andrei Yagolin . Han är visst en jävligt hyfsad defensiv back från Metallurg. Var på väg in i VM-laget i år.
Kommentera

65selander: Hm, var det där ett skämt eller? :P
Kommentera

65selander: Är de lite tradionellt "vemdals-fyllesnack" vi hör eller?
Kommentera

lillovechkin:
Får väl hoppas att det inte är det för det är ju en spelare av klass.
Hoppas på en Center som kan klara pressen från oss suportrar..
Kommentera

Brynäs_89: Jag har aldrig överhuvudtaget hört talas om en Andrei Yagolin.. Kan inte hitta någon information om honom heller. Känns som snack i nattmössan för mig iallfall.

Men är det som ni nu säger en klassback så välkommnar jag självklart honom. En defensivt skicklig back skulle sitta fint.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Misstror ni Bissetts rykte? Jag gör det inte ;-) En sak som är säker jag är äldst på Statt i Hudik ock då är man f-n ett farfar ämne.
Kommentera

arnio:
Jag har läst hans "inlägge" många ggr, problemet är, som du inte ser är att lassebasse rankar en okänd finne lika bra om inte bättre än L J. Jag synar.
Kommentera

65selander: Skärp dig nu, vissa saker skämtar man inte om! Fyllo!
Kommentera

65selander:

Sluta knarka.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bissett: Du löva styggt....
Kommentera

Da Bike: Jag skrev "på pappret" men sedan är det ju mycket som skall stämma. Precis som i fallet med LJ.
Kommentera

Da Bike: " Jag har inte en clue om honom. Men jag utgår från att han skulle vara en förstärkning sett till vår nuvarande backkuppsättning. Hans meriter talar ju för sig själv. Så på pappret håller han nog likvärdig om inte högre klass än L.J."

-------------------------------------------------------------------------------

"GävleLasse:
Du har alltså full koll på denna, inte så lite, okända finne. Du rankar honom högre än L J, why????????????? "

Lasse skriver "jag har inte en clue om honom"
INTE EN CLUE !!!
"Så på pappret håller han nog likvärdig om inte högre klass än L.J."
PÅ PAPPERET, NOG, LIKVÄRDIG....

Läs Lasses inlägg en gång till Da Bike.
Kommentera

Da Bike.

Om man krypterar Lasses inlägg till dig så blir det:

Jag vet ingenting om honom. Men han skulle säkert vara en förstärkning i Brynäs svaga backbesättning. Om man bara tittar på hans stats så ser det ut som att han är i klass med L.J eller till och med bättre.
Kommentera

arnio:
Fan vad du SKRIKER. På papperet är det många som ser bra ut.........
Kommentera

Da Bike: Enligt AB så är han en toppback.
Kommentera

Da Bike: "arnio:
Fan vad du SKRIKER. På papperet är det många som ser bra ut........."

Jag ville bara få dig att förstå, vilket jag tror att jag har lyckats med nu.
Kommentera

GävleLasse:
Å de ä inte L J?
Kommentera

arnio:
Jag förstår fortfarande ingenting. En "på papperet" finne är bättre än L J. Jag synar!
Kommentera

Da Bike:
Jag går faktiskt "all in".
Kommentera

Da Bike: Han är lika bra som LJ på papperet men kanske inte lika bra på isen.
Kommentera

GävleLasse:
Jag ger mej, AB har alltid rätt.......;)
Kommentera

arnio:
I`ll rest my case!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten: Såg Yagolin och Sundlöv i Hudik idag, han såg spänstig ut.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten: Måste dementera, Yagolin är högerskytt. Dessutom så har Custemo tackat nej.
Kommentera

65selander: Verkar vara dags för ytterligare en vit månad va? ;)
Kommentera

Gusten:

För dig eller Brynäs :-)
Kommentera

« · 1043510 · »