1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1049459 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Huge: Vart spontant negativ inställd till Frans Nielsen, men om kollar på hans ålder,utvecklingskurva och finfina stats i AHL så är han på pappret en bra värvning iaf. Det mesta pekar ju på att han utvecklas positivt för varje säsong nu.

Men jag sitter fortfarande och hoppas på en tuff transatlantisk center.
Kommentera

66Berglund: Går Lillhonken till Frölunda,då ska jag säga upp mitt ständiga medlemskap i Brynäs!!!

(Då måste jag stödja Brynäs med att lösa årskort=mera pengar !!)

Har vi inte råd med en Världsmålvakt då har vi ingen känsla,ni som snackar om inavel(jag håller med)men utan 2 bra målvakter har vi ingenting att hämta i ES.

Markström är nummer 1 i Sverige just nu,men man måste ha en backup.(Johan ta inte illa upp,ni får slåss om platsen!!)
Kommentera

Huge: Håller fullständigt med du!!
Kommentera

mattias - 74: Såvitt jag vet/sett/läst har inte någogn es-klubb visat intresse för honomn ännu. Betyder ju dock inte att så är fallet ;)
Kommentera

mattias - 74: Har inte hängt med så noga ,jag har inte läst nått om intresse från klubben bara sett att folk här tydligen vill ha han.
Kommentera

RavenLord:

Är det fler klubbar än Brynäs som vill ha Vesce ?
Kommentera

Om ändå spelarmarkanden kan ta och krympa rejält nu så Sundlöv kan hitta en av alla fantastiska spelare som finns lediga ;)

Situationen just nu för Sundlöv är som för en 5åring i en enorm godisbutik,vad ska man välja för gosaker för sin slant.
Men väntar man länge nog kan man nog få 2-3 chokladbitar med kort datum för en billig slant ;)
Kommentera

Peja: "Sen har jag fått berättat för mig av folk som känner honom väl att han är en bra karaktär som är härlig att ha i laget och som kliver fram när laget behöver det."

Stämmer säkert, men Thoresen tycker jag har samma kvaliteter och det vet vi dessutom med säkerhet.
Utan att på nåt sätt förringa dina kontakter och deras information... ;-)
Och utan att ha nån större koll på Sprukts så känns det som att vi borde kunna vaska fram nåt bättre.
Läste nåt om att Frans Nielsen var ledig.
Kunde isf vara nåt...
Kommentera

Blire många här som ska på Clas olsson cup?
Kommentera

Huge: Utan att ha sett Vesce i fler än ett tiotal matcher uppfattar jag honom som en matchvinnartyp. Sen har jag fått berättat för mig av folk som känner honom väl att han är en bra karaktär som är härlig att ha i laget och som kliver fram när laget behöver det. Men vi får väl se, jag tycker att Sprukts är en bättre spelare (kollar inte bara på statsen).
Kommentera

Det kanske är lite överdrivet att kräva att Brynäs (framtida) förstacenter ska vara lika bra som Davidsson och Mårtensson. Jag menar, den sistnämnde var ju till och med för bra för elitserien och inte ens en rik klubb som LHC kunde hålla kvar denne i landet... Att kräva att Brynäs nästa värvning ska vara av den kalibern är ju bara skrattretande.

Thoresen är en bra spelare, men han är ju ingen utpräglad center. Han gör sig bättre på ytterforwardspositionen än på centern, tycker jag.
Kommentera

Hitman: "Vem har sagt att jag kommenterade din jämförelse mellan Thoresen och Vesce?"

Ingen.
Jag utgick bara ifrån att du ville kommentera ngt i Thoresen/Vesce-debatten, eftersom det var ett seriöst försök att snacka lite hockey så här under offseason när nu en förstecenter var uppe på tapeten och där vi dessutom var med i bilden.
Istället väljer du att kommentera det du uppenbarligen anser var mkt viktigare: mitt och andra rundsnack om ditten och datten.

Vem sa nåt om dumförklaring?
Kommentera

Davey_22:

Ja, det finns nog med på kartan hos samtliga klubbar. Det blir ju en period i höst där spelare rör på sig igen...
Kommentera

rackham: Jo, syftade på att man kunna avvakta för att se vart de brister mest och sen förstärka, men sen vart ordvalet mindre lyckat ;)
Kommentera

Davey_22:

Njae, men det har ju lite betydelse för hur man skall tolka ditt inlägg... = )
Kommentera

rackham: Okej, så fel man kan ha. I stand corrected.
Kommentera

Davey_22:

Ja, och det kan Mormor göra till 31 januari, sedan är det stopp för den här säsongen.

Nästa fönster (som du skriver) är alltså detta fönster (tom 31/1 -09) om du inte menar efter säsongen...?
Kommentera

Brynäs_89: Helst ingen av dem, men definitivt Vesce framför Sprukts, Sprukts skulle inte sno en förstaplats av Lind.
Kommentera

rackham: ok ? Menade iaf att om truppen nu håller bättre än väntat så kan kan avvakta och förstärka under säsongens gång där man ser att det brister.
Kommentera

Allvarligt talat Vesce är ingenting för Brynäs.

Brynäs behöver som jag tidigare sagt ha in en förstecenter samt en riktigt bra forward till som kan göra skillnad!

Inget ont om Vesce men han skulle kanske vara 3:e center, möjligtvis 2:a i tex Hv71, Frölunda osv och det är ju dessa lag vi ska försöka komma ikapp. Varför då ta hit en sådan spelare? Ta istället och signa spelare som gör skillnad i matcher. En som kan avgöra matcher på egen hand. Klart det kostar, men nu snackar ju Sundlöv om att man har råd eftersom att Brendl såldes..
Kommentera

Huge: Hmmm. Vem har sagt att jag kommenterade din jämförelse mellan Thoresen och Vesce? Inte jag iaf, jag menade mer allmänt, att du liksom dumförklarar dig själv så fort du låter klövarna ströva fritt över tangentbordet. Förstår du nu hur jag menar?

Det var inte heller min mening att försöka höja nivån på mina inlägg, det var mest för att egga upp dig. Trodde att det framgick men det var kanske lite svårt att förstå?
Kommentera

Brynäs_89: Av Sprukts och Vesce röstar jag defenitivt på VESCE! :D
Kommentera

Tänkte att alla får rösta på vår nästa Center
Janis Sprukts 53 12 17 29 20
Ryan Vesce 56 26 18 44 42
Andra spelare får Asien eller Afrika
Kommentera

Davey_22:

Nästa transferfönster är efter säsongen...
Kommentera

mattiaskarlgren:

Håller med till 100 % angående forwardsbesättningen, utöver centerplatsen så bara MÅSTE vi ha en stark forward till..

Sundlöv och Co måste bara inse det, helst före omgång 1...men nästa trasferfönster är väl ok också..antar jag.
Kommentera

Huge: Nu kan vi ju som sagt var även glömma Thoresen också. Och som förstecenter hade han aldrig klarat av. Eller ja.. Om man nu jämför tex med Davidsson samt Mårtensson som är bra förstacentrar så anser jag att ska man nu värva något så ska man värva i klass med dom (För pengar måste finnas med tanke på försäljningen av Brendl).

Sen så måste man ha in fler forwards som kan göra skillnad i tuffa matcher, du har bara Widing just nu. Ingen annan!
Kommentera

Hitman: Bortsett från lite småtjafs och nonsensinlägg så här under offseason, ngt som ingen tar på nåt större allvar utom du som det verkar: exakt vad i min jämförelse mellan Thoresen och Vesce tycker du kan liknas vid en dumförklaring?

Dumstruten passar bäst på dig själv, den sitter som en smäck.
Särskilt med tanke på att du ojar dig över att vi ännu inte hittat nån förstecenter och att vi inte tagit första bästa. Som vi gjorde med Hutten.
Och det blev ju jättebra, eller hur?
Och att Sundlöv ännu inte hittat nåt vettigt kan ju förstås aldrig i livet bero på att dom som ev kontaktats har tackat nej, av olika anledningar?

Ledsen att behöva säga det, men nivån på dina inlägg har inte höjts nämnvärt jämfört med dina tidigare meningslösa alster...
Kommentera

mattiaskarlgren: Det är ju ett riktigt drömlag ju! Det innehåller ju allt, junisar, föredettingar, småvuxna, you name it!

För att i korta drag återberätta vad en Brynässpelare som jag snackade med för ett tag sen sa:
"Men allvarligt, hur tänker man när man kickar/inte förlänger med Månsson och värvar Granström?! Hur kul blir det att lira med ytterligare en 3.4:e-center? Det lär ju inte bli killen som lyfter laget direkt"

Det var dessutom innan Brendl blivit ersatt av Vas. Undrar hur pass nöjd han är nu....
Kommentera

70 Rodrigues: Skönt att se att ingenting har förändrats här inne; Hoppet är det enda vi har (även om det är sjukligt litet just nu), Huge dumförklarar sig fortfarande, Huge skriver fortfarande små intetsägande romaner och Sundlövs värvningar uteblir. Extra skönt när han i dagens tidning sitter och beklagar sig över att "spelarmarknaden är så jäkla stor nu" och att han fortfarande inte har någon förstecenter på gång.

Borde inte en "jäkla stor spelarmarknad" göra att Brynäs precis som alla andra klubbar kan vara med i huggsexan? Eller kan man kanske tycka att Sundlöv borde vara medveten om att just detta händer i början av juli och ha fixat någon ungrare eller så redan innan?

Så, nu har även jag bidragit med status quo genom ytterligare ett något försiktigt negativt inlägg.
Kommentera

70 Rodrigues: Nu ska jag vara snäll i min kritik. När man tittar på dom spelarna du räknar upp i dom fyra kedjorna så finns det bara en sak att säga. HERREGUD vilket dåligt lag vi har!
Kommentera

Anders Berg:

1. Du är Honken
X. Du är Honkens agent
2. Du har inte en susning
Kommentera

70 Rodrigues: Om vi vill att något ska hända med det här laget kan vi inte fortsätta att sätta dom unga spelarna på bänken eller i tredje och fjärde kedjan. Det blir ingen ny back och det blir förmodligen ingen Honken.
En ny center/forward kan vi hoppas på...

Markström (Lindbäck) den som är bäst för dagen är inte alls så säker på att Markström blir given etta.

Jonsson - Andersén Vas- Ny center - Alcén
Heitanen - Norlander Granström - Lind - Widing
Sundqvist - Carlsson Dackell - Hansen - Sandin
Svanberg - Junior Danielsson - Sundström - Molin

Hermansson och Persson.

Svanberg måste vara en av de mest motsägelsefulla värvningarna, varför värvar man en medelmåtta när man ska satsa på Juniorer?

Hoppas på att Alcén kan blomma ut offensivt i år. Svårt att sätta ihop en femma när man inte vet vilken spelare som kommer som center, men så får det bli.
Granström kommer att fungera fint som Månssons ersättare.
Tredje femman blir defenvit inriktad, tror Sandin passar bra in här.
Tycker egentligen att Sundström är för långsam, men han är ung och får plats för det. Hermansson är Brynäs mest svårplacerade spelare, har sina styrkor i offensiven men producerar inte speciellt mycket och för långsam för att spela i fjärde femman. Tycker han ska spela i någon av de två första om han ska spela annars kan vi vara utan honom. Persson har jag sätt för lite av men jag ser gärna att han får en ordentlig chans.
Kommentera

Honken hamnar inte i Brynäs. Hur jag vet det? Det gör jag inte. Men jag vet att det blir så...
Kommentera

70 Rodrigues:

Mmmm... men inte Czarnecki när han formerar laget...
Kommentera

rackham: Man kan ju alltid HOPPAS :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Precis...
Kommentera

70 Rodrigues:

Du har redan räknat in Honken?

Hua!
Kommentera

rackham: Det är sant, frågan är hur BRA alla är på att spela center, tror säkert att Molin kan spela målvakt, men som sagt hur bra :-)
Kommentera

Czarnecki har svårt jobb framför sig när han ska försöka få ihop ett lag av den här truppen, ser fram emot och ser hur det kommer att formera sig.

Målvakter: Holmqvist(Markström)

1:a Jonsson-Andersèn Vas-Ny center-Widing

2:a Hietanen-Nolander Dackell-Lind-Molin

3:e Sundqvist-Ny back Danielsson-Hansen-Hermansson

4:e Svanberg-Carlsson Alcèn-Granström-Sandin

Extra: Persson och Sundström

Det blir en tung kommande säsong, hua!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Alla kan spela center...
Kommentera

Bissett19: Skulle dock inte bli förvånad ifall det inte blir någon ny center, med tanke på att vi har Lind, Sundström, Granström, Hansen samt att Danielsson, Molin och Sandin också kan spela center?
Kommentera

pastorn: Ja visst finns den risken, och Markström måste får vara mänsklig kommande säsong..men håller han bara normalnivå är jag nöjd, förra säsongen förlorade vi ett antal matcher endast p g a svagt målvaktsspel.
Kommentera

Davey_22:

Visst känns det som man i detta läge vill lägga pengarna på utespelare men samtidigt håller Markan för Elitserien? Han gjorde några kanonmatcher i kvalserien varvat med en hel del enkla misstag. Hur han klarar sig under 50 matcher i Elitserien är mycket ovisst. Självklart hoppas man på succé och att Markan gör premiär i landslaget i vinter men det kan gå åt andra hållet med...
Kommentera

Bissett19: Ska bli kul och se vad Sundlöv nu hittar på??
Kommentera

Anders Berg:

Så var Thoresen officellt klar för Lugano.

hclugano.ch/news/news.cfm
Kommentera

Hence: Sundlöv har ju letat i flera månader nu, så han måste ju ha koll på en hel hög.
Kommentera

Peter Vrana som tidigare ryktas vara sugen på spel i Europa, där Brynäs har nämnts som en möjlig klubb, enligt rykte, har förlängt med New Jersey Devils.

Även om Vrana kanske aldrig riktigt var ett hett spår, så känns det som att Sundlövs möjligheter att hitta en förstaklassig center börjar bli väldigt små. Hur länge törs han vänta?
Kommentera

Bissett19:

Honken är en grym målvakt, men jag ser hellre att Brynäs lägger pengarna på utespelare i detta läget då jag tror att Markström åtminstone kommer vara 2-3 klasser bättre än både Sperrle och Korhonen.

Fast visst sjunker Honken i respekt om han signar på för en annan es-klubb..
Kommentera

GävleLasse: Mkt möjligt att Vesce är en kanoncenter som en massa ES-lag lyckats missa under ett antal år.
De fakta jag baserar min bedömning på är:
Han är relativt lätt rent fysiskt.
Har inte spelat i ES tidigare utan varit van med lite mer rakt spel i AS med Rögle och senast i Finland.

Hans stats från Finland är visserligen bra men det säger inte så mkt då spelet därborta är lite annorlunda jämfört med spelet i ES.
Lite mer ostrukturerat (grovt sett), ungefär som i Allsvenskan.
Kanske därför han gick från AS, över till USA och sen åter hamnade i ett land med ungefär samma spelstil rent generellt.

Detta är mina bedömningsgrunder vad gäller Vesce.
Och motiveringar varför jag föredrar Thoresen i valet mellan de båda.
Kommentera

rodge: Det skall bli intressant och se vilka åtärdsplaner Karlsson har. Kommer han att banta ner i organisationen eller kommer han att fortsätta att devalvera klubbmärket genom fortsatta besparingar på laget?
Kommentera

« · 1049459 · »