1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1052116 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues:
Widing gör 10 fler, Vas gör 10, Sandin, Alcén och Hermansson gör 10 fler tillsammans. Inte helt orealistiskt.
Kommentera

sylf: Vi har även blivit av med Brendl, vem ska göra målen han gjorde ändå 31 mål?
Kommentera

Anders Berg: Nyfiken jag med kan jag säga...Fan inte ens ett litet rykte verkar ha läckt ut..
Kommentera

70 Rodrigues: Det blir slutspel, helt grundat på att vi blivit av med Humle&Dumle i målet. Bara det ger 15-20 poäng extra!
Kommentera

Anders Berg: Inte det nej...
Kommentera

Är det någon som hört vem centern är? Jag är så nyfiken!
Kommentera

Huss: Det kan jag oxå vara, men dom som är kontrakterade kan ju inte sparkas hela bunten.
Jag tror å hoppas att vi skräller i vinter, titta bara på Dif som tack vare en Ryggrads spelare höjde sig massor.

Det lustiga/tragiska är att alla tycker att vi hade ett SÅ bra lag förra året..
Jag tycker det är kanon att vi vart av med samtliga UTOM nr.28

Nu kanske man tar sin roll och inte är is prinsessor längre.
Kommentera

rackham: Det intressanta skall väl bli om nästan samma laguppställning + DJ kan hålla dem kvar i ES också...
Kommentera

Lindström: Ingen gnäller på laget, de har inte börjat spela än. Det en del insändare är lätt missnöjda med är kvaliteten på laguppställningen.
Kommentera

rackham: Folk verkar ha glömmt att man kan skrälla.
Sluta gnäll på laget NU. Låt dom åtminstonde spela, innans stora sågen åker fram..
Kommentera

Huss:

Nä, kanske det och man trodde inte att Rögles laguppställning skulle spela upp dem i ES heller...
Kommentera

jaja, som kommer nå slutspel då....
Kommentera

rackham: Ja, det är väl lagprestationen vi får hoppas på. Tittar man på laguppställningen så är Brynäs inget lag för slutspelet.
Kommentera

70 Rodrigues:

Nä, vi kanske inte har en chans i slutspelet... = )
Kommentera

rackham: Slutspel, inte en chans!
Kommentera

70 Rodrigues:

På totalen lite sämre på pappret i år än föregående år.
Och det är givet att vi får se en bättre lagprestation i år.

Slutspel.
Kommentera

rackham: Så vad tycker du själv om årets trupp, hur skulle du beskriva den?
Kommentera

MarcusElving:

Ja, det är klockrena påståenden?

"Att Mads Hansen känns som en av Brynäs hetaste anfallare säger också en del om truppen man förfogar över just nu."

Ja, han är defensiv center...

"Att Daniel Widing kan upprepa fjolårets säsong är ju långt från självklart. Han har fortfarande att bevisa att fjolåret inte bara var en engångsgrej."

Ja, han har en dalande utvecklingskurva?

"Känslan man får när man tittar över Brynäs trupp är att om Pavel Brendl inte var tvungen att säljas för att rädda elitlicensen till klubben, så var försäljningen en usel affär.
För en omotiverad Brendl hade, som laget ser ut nu, kunnat avgöra fler matcher själv - än resten av laget kan göra tillsammans."

Ja, en omotiverad spelare tillför ju ändå?

Herregud!
Kommentera

GävleLasse:

Nä, men Lars då!
Kommentera

65selander: Sänka ribban? Sänker man den mer så blir resultatet Kronisk impotens.
Kommentera

rackham: eventuellt....
Kommentera

Anders Berg:

Mormor...
Kommentera

Orkar inte läsa de senaste inläggen, det är ju sommar... Men vem är killen som eventuellt presenteras redan idag, någon som faktiskt VET?
Kommentera

65selander:" Vi kanske skall sänka ribban. Denna säsong gäller det att överleva"

Som dom senaste 9 åren menar du :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Säga vad man vill J.J, dock inte förväxla med rödtotten. Vi kanske skall sänka ribban. Denna säsong gäller det att överleva
Kommentera

mok: Han är längder sämre än vår Micke Lind, som även han är på väg uppåt i åldern. Så som förstecenter i Brynäs platsar han inte. Han skulle vara en utmärkt 2:e center eller så, men det är inte det Brynäs söker.

Visst, han har gjort en hel del nytta genom åren, men han blir varken yngre, snabbare, starkare eller klokare. Och tittar vi på förra säsongen så hade nog Tommi och Niklas en hel del med Jonas poängproduktion att göra skulle jag tro.
Kommentera

MarcusElving: Visst så håller kanske inte JJ som 1e center iaf inte i Frölunda men tror nog många lag hade vart nöjda o ha han som 1e center då han fortfarande kan. Han skulle lätt funka i ert lag kan jag tänka mej. Och att bara ge Kallio och Andersson credit för att JJ gör poäng är helt fel. JJ har gjort mycket nytta genom åren.
Kommentera

Och att jag skulle skita i Brynäs var väl att ta i, bara ett utryck för hur missnöjd jag skulle bli om någon av Jonas eller Quinn värvades. Så det är lugnt Selander ;)
Kommentera

mok: Jonas Johnson är inte av den kvalité (längre) som behövs av en förstecenter. Jag ser mycket hellre Micke Lind som förstecenter i så fall. Jonas Johnson är slut som artist, Att han har producerat hyfsat i Frölunda stavas Tomi Kallio och Niklas Andersson, riktigt vassa kedjekamrater.
Kommentera

Det som känns riktigt trist är att det nu gått så lång tid av silly season att alla centrar med kvalité bara passerar Sundlöv förbi. Tjecken Michal Bros från Kärpät till Sparta Prag, Geoff Platt från Syracure i AHL till Ilves, bara för att nämna två spelare som producerat i sina lag. Hade inte klagat om nån av dessa skrivit på för Brynäs.
Som det börjar kännas nu så skulle jag nästan vara nöjd med Hancock till laget...
Kommentera

rackham: Absolut. Men om man ska titta på pappret innan du värvar. Värvar du då hellre en person som gjort 80 poäng på 50 matcher eller en som gjort 20 på 50 matcher?
Kommentera

mattiaskarlgren:

Är det inte bättre att visa på planen att han kan producera...?
Kommentera

MarcusElving: Att han skulle värva Johnson tror jag ingenting på. Däremot så är Hancock ett möjligt vapen som Sundlöv säkert tycker är bra. Men jag vill inte se någon av dom. jag vill se en center som visat i statstiken att han kan producera!
Kommentera

MarcusElving:
det skulle vara en tjeck som Brynäs ska ha värvat och han skulle ha gjort över 120 p i AHL, på ryktet lät det som de nästan var klart (vrana har gjort 128 p på 3 säsonger)
Kommentera

MarcusElving: O varför skulle du inte se Brynäs om Jonas Johnson spelade då?
Kommentera

65selander: Amen!!
Kommentera

mattiaskarlgren: Bishai skulle inte göra ont.
Kommentera

MarcusElving: Går inte att skita i Brynäs oavsett vad de sätter för folk på isen.
Kommentera

MarcusElving: Jonas Johnson och Quinn Hancock är två spelare som jag definitivt INTE vill se i Brynäströjan. Har Sundlöv signat någon av dem så skiter jag i Brynäs kommande säsong! Det är en sak som är säker.
Kommentera

Linström_92: Hade inte sett den där artikeln på hockeysverige.. då är det som du säger mycket tveksamt att det är Vrana Sundlöv pratar om.
Kommentera

AD: Nä fy f-n, då tar jag våran kära Mongol Jargalsaikhan alla dar i veckan :-)
Kommentera

Gusten: Ja vem vet, kanske DJ omskolas till Center?
Kommentera

Gusten: Det har alltid varit mitt mål :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Fortsätter vi att sänka förväntningarna så här så kanske vi får en glad överraskning i morgon :)
Kommentera

70 Rodrigues:

Det där är väl ringette?
Kommentera

Gusten: Shit, du hann före :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Widing - Jargalsaikhan - Vas
Kommentera

« · 1052116 · »