1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1052116 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues:
Widing gör 10 fler, Vas gör 10, Sandin, Alcén och Hermansson gör 10 fler tillsammans. Inte helt orealistiskt.
Kommentera

Hence: Sandin och Alcen är väl inga målgörare?! Grovjobb är nog deras avdelning.
Kommentera

70 Rodrigues: Räcker att vi släpper in 31 färre.........
Kommentera

Anders Berg:Att det inte finns något som helst rykte väcker väl lite oro,eller?
Antingen har man hittat nått riktigt bra som det ska hållas tvärtyst om eller så är det en "äkta BIFvärvning" alltså en spelare som ingen jävel i hela världen visste att den höll på med hockey.
Jag tror på en indier på Bramaputra Hockey Sällskap som signas på 8+1 år. Iofs fyller kanske denna lirare 39 år snart men det gör ju inte BIF något.

PS. Jag hoppas att jag har fel i mina spekulationer;)
Kommentera

aphac: Nåja, vi kunde göra som Luleå. Säkert defensivt duktig men troligtvis lär denne Philipp blir någonting annat än en stor Phlopp...
Kommentera

Huss: Hur kan du göra den bedömningen? Han har alltid varit ordinarie och jag tror ingen tror att det är han som ska stöta in målen utan hålla reda framför egen kasse, vilket jag tror han kan duga till.
Kommentera

aphac:
Sandin och Alcén gjorde tillsammans 4 mål förra säsongen (alla av Alcén). Att de denna säsong ska kunna skrapa ihop 10 kassar tillsammans, nu när båda med största säkerhet tillför förstalaget, är väl ingen radikal beräkning? Visst, de är båda mer av grovjobbare än finlirare, men jag tycker båda har visat helt ok offensiva kvaliteter
Kommentera

Hence: Kan ju ifs vara svårt för te x Sandin att pyttsa in mål då han hade typ max 3min per match förra året.
Lika med Alce`n som skapade men vart åsidosatt för namnkunningare spelar (som INTE tillförde ett skit).

Så nog kommer dessa gossar att hänga baljor allt.
Kommentera

spud: I Tjeckien kan jag tänka att han varit helt ordinarie men lite stats pekar på att han kanske inte varit helt ordinarie alltid typ tradad i Finland, nionde(!) bäste poänggörare bland backarna i sitt ryska lag t.ex.
Var inte Luleå ute efter en pp-back?
Jag tror på flopp.
Kommentera

Lindström: Det är bara att hoppas att båda grabbarna får mer speltid denna säsong.
Kommentera

Hence: Jepp. Tror båda kan tillföra mkt!!
Hoppas nu tränarn vågar röra om å bänka om man inte gör sitt yttersta. Så det inte blir som förra året då några var i skyddad verksta..
Kommentera

Det ska bli mycket intressant och se vem Sundlöv presenterar som 1:e center(om det nu blir någon)? Hade gärna sett ytterligare en back då kvalituttan på backuppsättningen inte är den bästa samt en ytterforward till. Sen är det bara och be om att truppen får vara hel o frisk, för med den tunna trupp vi har så finns det ingen plats för skador.
Kommentera

70 Rodrigues: Vi får tyvärr vänta till nästa vecka :(

"Har nyss pratat med Sundlöv och han låter meddela fansen och alla andra att inget kommer att bli klart under helgen."
Kommentera

Gusten:" Men att han fortfarande är förhoppningsfull om att det ska lösa sig - och att det i början av nästa vecka kanske kan bli klart med spelaren ifråga, som är center.

* Men det kan gå fort i den här branschen - och givetvis avvaktar denne spelare i det längsta att få bud från NHL, säger även sportchefen."

Vad gör Sundlöv om spelaren i fråga får ett NHL kontrakt, har han fler spelare på G eller har han jobbat som fan på bara ett namn, vilka bortförklaringar får vi höra då?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag antar att han har ett huvudspår och skiter det sig så blir det till att jobba hårdare. Lär nog inte stå 3-4 centrar av klass med hjälmen i handen och vara backup:er. Sån jävla dragningskraft har inte Brynäs :)

Försöker se positivt på detta...spelaren i fråga har tydligen CHANS på NHL...kanske det inte är en bulgar eller mongol ändå? :)
Kommentera

Gusten: det har du nog rätt i, en makedonier, kosovoalban eller uzbek låter troligare.
Kommentera

Gusten: Mongol kan vi nog glömma helt men bulgarspåret är nog rätt hett fortfarande :-)
Kommentera

Gusten: Mormor har väl inte tid, han ska ju köra Roslagsloppet i morgon....
Kommentera

sylf: Kanske var han jag såg utanför Gåshaga idag?
Nån galninge i en jätteutombordare som lät som en jumbojet som laddar för start...
Kommentera

Ja, det var alltså utombordaren som lät som en jumbojet, och inte Sundlöv..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf: Vem är sidekick nu när Boork är hemma?. Hörde ett litet rykte om att det kan vara Tyler som är tillbaka. Sponsrad utav MAX
Kommentera

65selander: Han har inga vänner längre, han får navigera själv. Eftersom Brynäs inte har nåra stålar får han köra efter gula sidorna. Vi får se om han är tillbaka till seriestart:-)
Kommentera

65selander: Förmodar att du syftar på Tyler Arnason..? Han gjorde väl ingen succé i Brynäs vad jag kan komma ihåg..

Med tanke på att en viss Mats Sundin inte verkar ha bestämt sig för någon klubb ännu så kan man ju börja fundera om det är honom mormor förhandlar med.

Det är väl i o f en utopi att han skulle välja Brynäs om han hamnar i eliserien..lär väl vara Djurgården som ligger närmast till hands för honom i sådana fall skulle jag tro.

Hoppas att det är en bra spelare i alla fall som momor förhoppningsvis kommer att presentera.
Kommentera

brynästigern: "Det är väl i o f en utopi att han skulle välja Brynäs om han hamnar i eliserien"

Näe, tror du????
Kommentera

sylf: Jo, skrev jag inte det..men å andra sidan gick det rykten om Teemu Selänne till Leksand för ett tag sedan. Det är väl lika osannolikt det i sådana fall ?
Kommentera

En fråga:

Har Huss spelat i Brynäs? Var han en stjärna?
Kommentera

haggen: Dem enkla svaren på dem frågorna är ja och ja.
Kommentera

Kolla in hans statistik på länken här.
Kommentera

Davey_22:

Tackar
Kommentera

Davey_22:

Fick han spela med Larsson, Molin o Co?
Kommentera

haggen:

Antagligen inte.
Kommentera

haggen:

Märks att det är fotbollssäsong, hejja Gefle IF.
GIF finns i Sundsvall (Giffarna)
Kommentera

Den här skulle man vilat ha... men man kan inte få allt här i världen...
Kommentera

Sedan i framtiden, när Bäckis kommer hem till Brynäs igen, att han tar med sig denna.... :-)
Kommentera

Lite mera om Centerjakten.

Brynäs centerjakt når målet nästa vecka?

Brynäs centerjakt intensifieras. Räkna med att den når kulmen nästa vecka. – Det känns som att det närmar sig, säger sportchefen Michael Sundlöv.

Kommentera

65selander: Blir nog en Plopp.
Kommentera

Hahl Bundy: Eller en Käck ;-)
Kommentera

Jag Kan tänka mig att det är den här spelaren sundlöv kollar på.
Han lirar i AHL men ändå så är han nära NHL och så har han
ett bra mål sinne :D jag hoppas han lirar i brynäs kommande säsong !
Kommentera

65selander: Mormor kom iväg bra i starten idag, låg 3:a efter Persbrandt och Aschberg efter c:a en distansminut. Vid sjökortet: Tomas "Kuben" Andersson.
Kommentera

bobby: Med tanke på att han säkert har huserat i tredje och fjärdelinan i både islanders och Canes så har han producerat skapligt. Sen är det det där med spelstil och om han trivs på stor rink etc etc
Kommentera

GävleLasse: joovisst , men han har ju vart iväg i både Finland och ryssland men framför allt i finland där de gick bra för han i kärpät såå han har ju en del rutin ! och jag tror inte han skulle göra bort sig i elitserien.
Kommentera

bobby: Men spelet i den finska ligen liknar ju mer NHL än ES. De har även mindre rinkar där. Så det ger ingen indikation direkt.
Kommentera

Mathias Tjärnqvist till Rögle! intressant för dem..
Kommentera

MarcusElving: Kul med spelar som har hjärta för moderklubben!!!
Bara till att grattulera Rögle till en kanon förstärkning
Kommentera

Lindström: ja verkligen, det finns spelare med hjärta fortfarande! Kul för Rögle såklart, Desto tråkigare för oss Brynäsare..
Kommentera

MarcusElving: Hade vart en kanon kille för oss, men SKÖNT att han dissa Dif!!
Kommentera

Lindström: ja verkligen !!!
Kommentera

Varför i helvete har J20-lagets bästa tacklare gått till Huge? Han hade väl kunnat fått varit kvar som sistaårsjunior, polis i laget. J20 kan nog inte räkna med storpublik kommande säsong heller :)
Kommentera

Ser att Huge är inne och försöker dominera med sina inlägg på följande sida.

Att han inte får nog av att vara här inne och klanka ner på alla och skriva diverse saker om läktarcoacher osv!
Kommentera

« · 1052116 · »