1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1050293 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues: Håller dock klart med om att varken Seb eller Salle har visat särskilt mycke Es-klass,tyvärr...låt oss hoppas att det fortsätter så.
Kommentera

70 Rodrigues: Om jag kollar på de andra trupperna så säger jag nja, jag tror vi kommer slåss om platserna 9-10.

Så nä, lovande skulle nog vara fel ordval.
Kommentera

Davey_22: Laget har slutspel som mål till kommande säsong, men då krävs det en 1:e center av klass, ytterligare en ytterforward samt en back som kan läga ett bra 1:a pass ala Djoos.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, man får avvakta och se lite vilken 1:a Center som trillar in, men jag tycker det är rätt av laget att slutspel som mål, allt annat vore löjligt. Men skulle jag själv avlägga ett tips så skulle det bli ingenmansland.

Va tror du själv ? dead last ?
Kommentera

Davey_22: Som det ser ut just nu så är det ingemansland som gäller, vi borde vara starkare än både Rögle och Luleå.
Kommentera

70 Rodrigues: Absolut, även om Luleå alltid oroar mig lite..sen vet man aldrig med SAIK och Djurgården, kan bli floppar där om vi har tur. Pallar fan inte mer KS..
Kommentera

Davey_22: Både SAIK och DIF kommer att bli obehagliga överaskningar.
Kommentera

70 Rodrigues: Obehagligt? Javisst. Överraskningar? Knappast.
Kommentera

mattiaskarlgren: "man kan säga vad man vill men att Brynäs har ett lag där flera av spelarna knappt skulle platsa i AS är ingen underdrift. Att däremot många tror att Brynäs kommer toksist är väl rätt så realistiskt med tanke på vad man har för trupp."

Du har missat poängen.
Som är den här: om vi nu har ett lag som enligt dig och många andra består av knappt AS-mässiga spelare och som tippas bli toksist, varför i hela friden klagar och gnäller du/de som har denna uppfattning, när laget ligger i botten och börjar sladda i tabellen?
Borde inte det istället vara ett fullt logiskt och acceptabelt scenario när vi nu inte har ES-mässiga spelare?

Förklara gärna den logiska kullerbyttan som du och andra gör er skyldiga till i det här fallet....
Kommentera

Hur långt borta är förstecentern?

– Det kan ploppa upp ett namn i morgon, det vet vi inte? Men jag tror att det kommer att dröja ytterligare ett tag säger Czarnecki.

Man börjar ju fundera om Czarnecki överhuvudtaget har något med valet av 1:e center att göra??
Kommentera

70 Rodrigues:

Hur funderar du då baserat på det du läser i tidningen?
Kommentera

rackham: Du vet nog hur jag funderar, det är ju Brynäs vi pratar om :-) Hur funderar du själv???
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag funderar på att sportchefen ansvarar för värvningar och tränaren för att träna och matcha laget. Jag funderar över att det finns en kommunikation mellan sportchef och tränare när det gäller potentiella spelare. Jag funderar över att tränaren och/eller sportchefen inte berättar för media hur värvningsläget ser ut i detalj.

Vad får dig att överhuvudtaget fundera över att Brynäs inte skulle utöva intern kommunikation?
Kommentera

rackham: "Vad får dig att överhuvudtaget fundera över att Brynäs inte skulle utöva intern kommunikation?"

Tro mig, det har hänt förut.
Kommentera

70 Rodrigues:

Och Czarneckis uttalande idag visar att han och Mormor inte kommunicerar angående värvningar...?

Eller var det bara en allmän iakttagelse?
Kommentera

rackham: Det är ju en tolkningsfråga.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jorå, men jag förstår inte hur du ur det aktuella citatet kan tolka det som om Czarnecki "överhuvudtaget" inte är inblandad i värvningarna...?
Kommentera

rackham: Som sagt, det har hänt förut, så det är därför jag funderar?
Kommentera

70 Rodrigues:

Ok.
Kommentera

Vad var det för snack om Kontiola? Vem hade läst det ryktet och vart? :P
Kommentera

MarcusElving: Finns inget sådant rykte, det var ett inlägg likt följande "Jagr till Brynäs" på någon chatsida.
Kommentera

Huss: Fasen också, snart kommer väl no 70 länka upp Jagrs stats från Eliteprospects, skulle ha tänkt mig för.....
Kommentera

Huss: Jaha, skitsnack med andra ord då?
hur som helst, utan att tro att det någonsin skulle bli så att han hamnar i Brynäs, så skulle det ju vara en kanonbra värvning. Men Sundlöv vet ju inte vad det är :P
Kommentera

Huss: Oroa dig inte :-)
Kommentera

MarcusElving: DEt var någon som hade skrivit en kommentar på Hockeysverige.se, thats it!!
Kommentera

70 Rodrigues: (suck av lättnad)
Kommentera

MarcusElving: Jo, det var väl just det att spelaren i fråga hade varit klockren som var riktigt irriterande.
Kommentera

70 Rodrigues: Kommentaren finns inte ens kvar på Hockeysverige.se
Kommentera

Huss: Vad tror du själv när det gäller frågan om 1:e center??
Kommentera

70 Rodrigues: Förstår inte frågan, har vi inte värvat Jonathan Granström?
Kommentera

Huss: Allvarligt nu :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja du, för lagets skull så vore det lämpligt att få in någon så snart som möjligt. Men det verkar råda någon form av waiting game bland spelare och sportchefer. Skulle Sundlöv hitta någon med Kontiolas kvalitéer vore det riktigt bra men laget behöver fortfarande förstärkas med en 8e back som är defensivt skicklig om laget skall nå slutspel. Ytterligare en ytterforward behövs också men det kan man avvakta med fram till i december.
Kommentera

Huss: Då är vi inne på samma linje, en back som kan slå ett bra genomskärande första pass ala Djoos :-) en 1:e center av rang samt en ytterforward av bra klass. Skulle gärna se denna kille som ytterforward, stor, tung, tuff och vet vad målet finns.

Se länk!
Kommentera

Huss: Det som är lite oroande är att vi inte har någon riktig tuffing i laget, det är ett litet lag.
Kommentera

70 Rodrigues: Japp, det är därför jag vill ha in en defensiv back a la Majesky/Di Pienta/Kudroc i laget . Vem skall flytta motståndarforwards i box play i år? Sundqvist? Andersén i all ära, men han är för ensam och orutinerad. Djoos-passningarna hoppas jag Hietanen och Jonsson slår.
Kommentera

Huss: "Djoos-passningarna hoppas jag Hietanen och Jonsson slår."

Det är nog att hoppas för mycket?
Kommentera

70 Rodrigues: Säg inte det. Iofs var Djoos ett unikum men både Hietanen och Jonsson har bra speluppfattning.
Kommentera

Huss: Vi får greppa efter halmstrån ;-). Vi måste bli tungre även i anfallet, inte så många som skrämmer just nu?
Kommentera

Skellefteå värvar forward från AHL.

Se länk!
Kommentera

70 Rodrigues: Hyfsad AHL-värvning av SAIK måste jag säga. Tror de blir starkare än många tror kommande säsong :P
Kommentera

MarcusElving: Vi kommer troligen att få slåss med Rögle och Luleå i botten, tror att Skellefteå slutar 7:a och då självklart är klara för slutspel.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag blir inte förvånad om de kniper 5-6 platsen jag. Vet inte varför, har en känsla av att de kan komma att bli en obehaglig överraskning :P Jag hoppas inte det, men jag tror faktiskt det.
Kommentera

MarcusElving: Äh han är inte ens på topp 50 i p-ligan :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "rackham: Som sagt, det har hänt förut, så det är därför jag funderar?"

Jaså, det har hänt förut?
Vilken eller vilka spelare skulle Sundlöv isf ha värvat utan att öht ha konsulterat eller diskuterat nämnda värvning/värvningar med tränaren?
Kommentera

Huge: Ja, det du, tänker inte nämna några namn här på HS, har mer insyn i föreningen än vad du tror, därmed är ämnet avslutat.
Kommentera

70 Rodrigues: Av vilken anledning vill du då inte avslöja vilken eller vilka spelare det gällt?
Du kräver ju dagligen Sundlövs avgång så jag begriper inte varför du isf helt plötsligt vill skydda honom, genom att inte avslöja nåt namn.
Och förresten: du har ju redan avslöjat ATT han inte kommunicerar med tränaren vid värvningar, så varför skulle isf ett konkret namn kunna göra saken värre?
Kommentera

Huge: Var det något du inte fattade med att ämnet var avslutat?
Kommentera

« · 1050293 · »