1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1050691 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues: haha det där var nog det larvigaste försöket till att döda en diskussion jag NÅGONSIN sett.
Kommentera

spud: Ja, och inte skäms han för det heller.
Att hänvisa till nån sorts sekretess är ett klassiskt knep när man tappat ansiktet.
Det djävliga är att man då tappar ansiktet ännu en gång.
Hur många ansikten har karl´n, månntro? :-)
Kommentera

spud: Ni får tycka precis vad ni vill om det, det rör mig inte i ryggen.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej jag förstår att du har den inställningen. Men då kan du säkert räkna ut att din trovärdighet är extremt liten.
Kommentera

spud: Jag vet inte hur det är med dig, men jag brukar inte bryta ett förtroende jag fått?
Kommentera

Huge: "du har ju redan avslöjat ATT han inte kommunicerar med tränaren vid värvningar, så varför skulle isf ett konkret namn kunna göra saken värre?"

Jag skrev att det har hänt förut och givetvis så tolkar du det som att jag menar att han aldrig kommunicerar med tränaren, how come??
Kommentera

70 Rodrigues: hoho kan du be din pappa komma till datorn?

Men du måste väl förstå att du inte kan avsluta en diskussion med hänvisning till att någon viskat i ditt öra? Även det nu mot all förmodan skulle ha gått till så, är det inte meriterande i en diskussion. Du råkar inte vara från timrå? Eller åtminstone gått i skola där? För resonemanget känns igen från diskussioner med dylika.
Kommentera

spud: Jag har iaf en pappa :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, det är ju inte många människor som inte har 50% att tacka sin pappa för.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker att ditt försök att inte verka dum verkligen lyckades.
Kommentera

Jag kan bara sitta här och drömma mig tillbaka till bättre tider. Tänk om man skulle få uppleva detta igen!

Se Länk!!!
Kommentera

arnio: Jag har tagit det här med Huge privat via bubbla, så du kan lägga ner alla försök att vara sarkastisk.
Kommentera

Alisandali: Grattis till Frölunda då....
Kommentera

Checka in dessa tankar om Brynäs... och värvningar

LÄNK!!!!
Kommentera

Alisandali: Det är bara att önska "Honken" lycka till i Frölunda. Känns lite surt för en Brynäsare men samtidigt tycker jag att det är rätt av Brynäs att satsa på Markström och Lindbäck. Om det sedan blir flipp eller flopp lär ju framtiden utvisa.

Frölunda verkar få ett kanongäng i år..åtminnstone om man ser hur de har värvat inför kommande säsong.
Kommentera

Jag fick rätt om Johan Holmqvist - så jag visste vad jag snackade om hela tiden (till de som tvivlade på mig). MEN - vi har ju Anders Lindbäck som inte ens spelat en minut i elitserien - blir nog bra. Nej, hoppas verkligen Markström håller för 40-50 matcher.
Kommentera

Anders Berg: Ja Brynäs målvakspar ser ju verkligen svagt ut. Honken hade varit precis vad Brynäs hade behövt. Floppar Markan så är der kriiiiiiis...
Kommentera

Visst kan man säga Lycka till i Frölunda Honken.. MEN efter att han nu valt Frölunda (som är mitt "hat-lag" nr 1) så vill jag absolut inte se honom i Brynäs tröjan igen. Nu vet man inte om Brynäs gav honom ett erbjudande eller ej, men med tanke på att han nu valt Frölunda så är det ju bara inse att det var för att dom betalade bäst och en spelare som "bara" spelar för pengarna gillar jag inte.

Så tack för åren som du lirade i Brynäs, där du egentligen har hjärtat. Finns det hockeyspelare med hjärtan? Absolut, titta bara på Modos spelare!
Kommentera

mattiaskarlgren:
Du tror inte att han valde Frölunda pga det sportsliga?
Honken vill nog helst av allt att fortsätta i NHL och vill då visa upp sig i ett av dom bästa skyltfönstren.
Nu säger jag inte att Frölunda är det men dom satsar åt det hållet. Vinna SM Guld med Frölunda är nog ett bättre steg mot NHL än att spela Kvalserie med Brynäs.. Till exempel...
Kommentera

JBlom: Jag förstår Honkens val, och sen som sagt vet man ej hur han och Brynäs har resonerat.

Jag gillar honken, men nån Brynäslegend blir han aldrig i mina ögon efter detta. Fast det skiter han nog i...hehe.
Kommentera

"Honken" är en vinnare, har har valt en klubb som har en STOR chans att vinna SM-GULD, det har inte Brynäs. Gå till er själva, vill ni vinna eller spela i ett skitlag??
Kommentera

70 Rodrigues: Om Brynäs skulle ringa mig och erbjuda 50 000kr i månadslön så tror jag faktiskt att jag skulle acceptera det erbjudandet.

Dock skulle jag nog tillföra mindre än vad DJ gjorde...
Kommentera

AD: det man undrar över är ju varför du tror dom skulle äns tänka tanken att erbjuda dig dom summorna
Kommentera

niclasg: det har jag ingen aning om, jag bara refererade Rodrigues inlägg;

"Gå till er själva, vill ni vinna eller spela i ett skitlag??"

Och jag sa som det var att jag skulle inte ha något emot att spela i ett "skitlag". Dock kan jag inte bromsa med skridskorna så chansen att de skulle ringa mig är väl inte så stor... men större under har hänt, som att DJ fick förlängt efter hans självmål?
Kommentera

Jonte321: Lycka till med bloggandet.
Kommentera

70 Rodrigues: Lite perspektiv på Honken debatten i dagens GD.
Det låter på Sundlöv som att vi har överflödets förbannelse gällande målvakter, men det förutsätter ju att de utvecklas på samma sätt som Honken och att vi inte sitter med tre "Asplundare" om ett par år.
Kommentera

Huss: Återstår och se hur Markström kommer att agera nu när han har allt och förlora. Ang grabben från Pustan så finns det en liten artikel om honom [url=gd.se/sport/ishockey/brynas/1.71566]här[url]
Kommentera

Huss: Finns öht inget som pekar på nåt annat än att Markström kommer att få samma utveckling som ex Daniel Larsson i Djurgården.
Markan känns dessutom som en målvakt med större potential och har redan visat sin klass under slutet av förra säsongen och det framförallt i KS.
Skulle inte bli förvånad ifall Markström får debutera i 3KR redan denna säsong.
Kommentera

65selander: GD öppnar artikeln med "Han vet var motståndarmålet befinner sig" Det är ju i alla fall lovande :)

"jag visste efter mina fem år i Sverige att Brynäs var ett av de bästa lagen historiskt sett" Historiskt sett, ja...

Om man ska vara lite serieös så tycker jag Vas verkar vara en intressant och seriös spelare.
Kommentera

MickeASthlm: Danke mein Clubhopper ;-)

Återstå och se hur han är på isen och tyvärr så lär inte försäsongen visa vart Brynäs står eftersom vi brukar vinna allt där för att sedan krashlanda :-))
Kommentera

65selander: Det är därför jag aldrig går på försäsongsmatcherna, förutom en match mot Djurgården i Östervåla när farfar levde och jag hade livet framför mig...

Jag inväntar kvalserien istället. Gäller liksom lite mer då.
Kommentera

65selander:

Ja, det var bättre förr när vi vann mästarCupen i alla fall... = )
Kommentera

Och nu kan även Rodrigues mfl sluta drömma om Vesce då han skrivit på try-out med Ottawa, som om det inte leder till NHL iaf kommer ge AHL spel.
Kommentera

rackham: Förra försäsongen så blev det inte en förlust under fulltid om jag inte minns fel.
Kommentera

65selander: Du minns fel, sista matchen mot Mora i Långshyttan blev det förlust med 1-2.
Kommentera

65selander:

Ja, jag måste nog ge Landlord rätt i det här fallet... annars får jag ingen lunch på lördag... = )
Kommentera

rackham: Fortfarande så är jag upptagen på lrdag =)
Kommentera

HF:

Ja, du ska ju bjuda mig på lunch! = )
Kommentera

rackham/HF: Stämmer. Kollade inte så långt in i September.
Kommentera

rackham: Ja, det är jag fullt medveten om, men inte på lördag utan antingen söndag eller måndag.
Kommentera

Huge: "Skulle inte bli förvånad ifall Markström får debutera i 3KR redan denna säsong".

Nja, nu får du nog ta på dig solhatten eller uppsöka skugga;-)
Kommentera

rafalski: Kom ihåg var du läste det först... ;-)
Tänkte framförallt på nån av försäsongsturneringarna (om dom nu finns kvar) eller nån match i EHT.
Kommentera

70 Rodrigues: Man vill ALLTID spela i det lag där man har hjärtat. Sen att man samtidigt vill tjäna pengar säger jag inget om. Men dagens idrottsmän är så jävla pengakåta så det är sjukt.
Kommentera

Ska väl också tillägga efter att ha läst dagens intervju med Honken att man bara blir ännu mer arg på Sundlöv.

När en sådan spelare som Honken VILL spela i föreningen så tackar man nej, även fast man har en orutinerad Lindbäck som backup.

Sen så blir man "sura" för att man inte han ge Thoresen ett bud eller tex att A.Johansson inte ville komma. Pinsamt Sundlöv.
Kommentera

mattiaskarlgren: Pinsamnt var ordet..
Det har gått bra att skicka junisar runt runt i allsvenska lag. Som varit ute spelare. Men målisarna är heliga kor tydligen..

Inte undra på att "Stjärnor" som vänder hem INTE väljer Bif..
Hoppas Honken dominerar i vinter!!
Kommentera

mattiaskarlgren: "Ska väl också tillägga efter att ha läst dagens intervju med Honken att man bara blir ännu mer arg på Sundlöv.

När en sådan spelare som Honken VILL spela i föreningen så tackar man nej, även fast man har en orutinerad Lindbäck som backup."

Klockrent ! Honken hade dragit kanske 500 pers extra per match och vunnit massor av points åt Bif. SKANDAL ! Sundis = Pajas !!!
Markan skulle nog sporras av att konkurrera med Honken och dessutom kunna snappa upp en del saker från Honken och utvecklas på detta sett.

AVGÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snyft snyft.
Kommentera

arnio: Nu har jag aldrig sett Lindbäck spela så ska inte kasta skit på honom, men han platsade ju knappt i Almtuna när han var där. Hur ska han då ta en plats i Brynäs? Nej tack, bara att inse att utan bra värvningar i slutet nu så kommer inte Brynäs att ha en chans. Varje match är en ny match men Brynäs har i längden en alldeles för dålig trupp.
Kommentera

Personligen tycker jag att Brynäs gör rätt som satsar på sina unga målvakter! Dom har ju ändå 3 av Sveriges största målvaktstalanger! Glöm inte bort att Lindbäck förmodligen hade spelat i A-laget förra säsongen istället för Marckan om han inte blivit sjuk.

Kom ihåg att senast brynäs vann guld så var målvakterna lika unga som nu! ;)

Sedan hoppas jag att Brynäsarna hyllar Honken i LA när Frölunda kommer på besök! Han är och kommer alltid vara en stor Brynäshjälte!
Kommentera

« · 1050691 · »