1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446720 inlägg · 7963 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Bissett19: På ett sätt vore det bra om någon utifrån kommer som inte är genomsyrad utav Brynäskulturen samt har ett brett kontaktnät.

Tichonov skulle nog sitta fint något år innan han trillar av pinn. ;-)

Bissett19: På ett sätt vore det bra om någon utifrån kommer som inte är genomsyrad utav Brynäskulturen samt har ett brett kontaktnät.

Tichonov skulle nog sitta fint något år innan han trillar av pinn. ;-)

tompap71: Det hade ju varit drömmen, men som sagt en utopi :-(

65selander: Äh, med lite ståltråd runt spelarbänken kan nog Tichonov sitta fint även efter att han "has gone to meet his maker"

70 Rodrigues:

Peo Larsson kanske? Han var ju med och byggde upp SAIK till vad dem är idag så där finns uppenbarligen kunskap, o han har inget för sig nästa säsong vad jag vet.

tompap71: Peo larsson vore mumma

tompap71: Peo Larsson är väl ansedd som ett skämt i hockeysverige. Att han skulle få ett erbjudande av en ES klubb håller jag som helt osannolikt.

Gurra88:

Jag tycker det.
Men är det inte lite märkligt att jag som brukar bli skylld för att tycka att allt som Brynäs gör är bra ändå har lyckats komma med tre namn till ny sportchef, om än en utopisk, trots att jag inte skriker på nuvarandes omedelbara avgång? Må vara att jag har usel humor men jag tycker det är ett rätt kul faktum. :)

spud:

Ett skämt jag har missat, vilka anser det? Han har ju rätt ok meritlista iaf och har del i två av de senast etableringarna i ES så jag tycker han vore en bra idé, men som sagt, jag har tydligen missat något. Upplys mig gärna. :)

Redigerad kommentar

tompap71: Han har även fått gå från de klubbar du tog upp. Killen största egenskap är hans mun. Sånt håller inte hur länge som helst.

spud:

Vad gäller Timrå minns jag inte hur det var, men i Skellefteå vill jag minnas att han valde att lämna, inte att han fick gå. Kan iofs minnas fel men jag har också för mig att det var en del rabalder över att han lämnade?

kent norberg?

spud: Han slåss å andra sidan inte i spelartunneln.

Gurra88:

Men tycker du Larsson är en bra SC?

Om vi nu ska önska bort Sundlöv och hoppas på nån annan så är det mesta troligt att det blir Sjödin skulle jag tro. Om han inte är alltför bitter på Brynäs så är nog det mest troliga, kanske inte det bästa, men troligast. Han var tänkt för jobbet innan Sundlöv, men styrelsen tyckte att Micke hade gjort det så pass bra sitt första år så han fick ett år till, som nu blivit nåt år för mycket kanske... Största skillnaden mellan Sundlöv och Sjödda är ju att Sjödda har varit ut lite och spelat och skaffat sig ett större kontaktnät. Nu finns ju Masken och Inge m.fl. som har funkat som Sundlövs kontaktnät, men är nog inte fel att SC:n har ett eget stort kontaktnät.

Nubben tror jag inte heller är en utopi... Helt omöjligt är det nog inte att han heller blir tillfrågad.

Roger Ramkvist: Jag saknar idag lite tyngd framåt och tycker att två storväxta och fysiskt spelande forwards ska in till nästa år. Desharnais är 170/80... Oskar Osala är 193/103. Så att välja på dom två blir det då lätt val för mig. Brendl, ja tack...

Honken - Svedberg

Ekholm - Meech
Brendl - Nordquist - Lauritzen

Jonsson - Andersén
Somervuori - Järnkrok - Silfverberg

Junland - Bertilsson
Osala - Granström - Rohdin

Carlsson - Sundqvist
Wännström - Hansen - Rensfeldt/Larsson

Larsson/Rensfeldt
Sandin

"Huruvida Svedberg tar sin giftiga position på bänken, där han varit oväntat nyttig för Brynäs under säsongen, eller om han kommer vakta målet är ännu oklart. "

NordaBoy:

Jävligt märkligt.
Jag kan bara se att en utlåning till Mora för Svedberg är att Markström är på väg hem=)

Bissett19: Ja jag begriper heller inte vad detta skulle göra för nytta. En match och då på bänken. Kanske handlar det om att ge och ta lite i sammarbetet med Mora men det kan ju inte kännas så kul för Svedberg.

NordaBoy: KÄÄÄÄÄ tänk om han skulle spela och bli skadad nä fan detta är jag faktiskt skeptisk till!!

foppa78: Ja vad f-n är det som händer. Får väl kolla om Brynäs skriver något under dagen.

Bissett19: Man kan ju hoppas att det är pga att Markström är på väg hem, men tror nog att det bara gäller en match?

70 Rodrigues: Ja med all säkerhet, men vad otroligt skönt det skulle vara om Markan kom hem!

70 Rodrigues:

Moras ordförande sa att det är en match till att börja med,så vi får se.

Men NC har en plan likt Sickan i Jönssonligan vad gäller forwardssidan iaf;)

Brynäs tränare Niklas Czarnecki:

"– Jag har en plan för allt, men jag vill inte berätta den här och nu. Vi har ett par forwards för mycket, för alla JVM-spelare spelar mot Södertälje på lördag. Det kan tyckas vara angenäma beslut för mig att ta, men jag bygger lag på trygghet och långsiktighet."

Vad händer med Sandin,Rensfeldt och Rohdin tro?

Bissett19: Sandin o Rensfeldt får vi nog inte se mer, blir väl antagligen utlånade?

Bissett19: Tråkigt med Sandin, men vad göra? Jag tycker Rohdin har varit riktigt bra och det börjar bli många i kön framför Sandin. Hoppas nu bara att kontraktet inte bryts utan att man lånar ut honom resten av denna säsong. Han har ju kontrakt även nästa och jag tror inte att detta är det sista vi ser av Sandin i elitserien.

Bissett19:" men jag bygger lag på trygghet och långsiktighet."

Ska bli intressant o se hur det ser ut i verkligheten?

70 Rodrigues:

Czarnecki är ute efter ett 5-årskontrakt....;)

Bissett19: Nä fy fan!!!

70 Rodrigues: Här får du lite mer att svära åt...:)

Bissett19: Ni som är på plats, märks det någon skillnad?

70 Rodrigues: Horribelt hur man kan ens debattera Hansen/Larsson. Hansen är så jävla dålig att klockorna stannar. Han har inte varit bra sen han fick en tackling i nyllet för ett år sedan. Larsson är bättre på alla punkter och bör såklart spela istället. En storcenter inom nåra år om han får förtroende och mycket speltid.

Rensfelt och Sandin går en oviss framtid tillmötes, synd på Ludde men jag tror att han sticker till USA nästa säsong hellre än att nöta bänk under NC, vem fan skulle inte göra det?

Undrar hur nästa års trupp ser ut, om vi nu håller oss kvar?

Arbetarbladet har en artikel uppe nu om utlåningen av Svedberg

mikeymike: Detta förklarade en del. Förövrigt så visas Mora matchen på Viasat ikväll.

Apropå Hansen

Huss: Men vad har Järnkrok gjort för att han ska placeras med Hansen, byt plats på Järnkrok o Dackell så ser det bra ut :-)

mikeymike: Vore bättre att skicka Clarke till Mora och behålla Löf! Vill dom inte ha honom kan vi locka med lite Gatorade och Hansen på köpet!

sylf: Ja det är lite synd att dom skickar tillbaka Löf. Men samtidigt är det förmodligen det bästa för hans utveckling med tanke på den minimala speltid han hade fått i Brynäs när alla är tillbaka.

Jag skulle gärna se Berglind i några matcher men det verkar ligga väldigt långt bort.

Redigerad kommentar

Anders Blank:

Honken - Svedberg

Ekholm - Meech
Brendl - Nordquist - Lauritzen

Jonsson - Andersén
Somervuori - Järnkrok - Silfverberg

Junland - Bertilsson
Osala - Granström - Rohdin

Carlsson - Sundqvist
Wännström - Hansen - Rensfeldt/Larsson

Larsson/Rensfeldt
Sandin

Skulle vara mumma. Fast jag tycker att Brynäs borde kicka Hansen och in med Sundström. Sundtröm är så mycket bättre än Hansen, alla dagar i veckan.
Hansen bäst före datum gick ut 2010-01-22.

Anders Blank: Nu tycker jag att vi tar och sansar oss lite grann. Vi är supportrar och vår uppgift är att heja på det lag vi har och inte agera låtsastränare och sportchefer, det blir liksom löjligt. Hansen är inte den bästa men han är brynäsare liksom resten av truppen så nu tar vi och hejar på dem.

Lev i nuet och skippa name-droppingen och tränarleken. Kom igen grabbar, i morgon är det match. Ska vi ta och heja på de våra och skippa skitsnacket?

arnio: Om du anser att din uppgift bara är att heja på Brynäs... Vad gör du då på ett diskussionsforum? För det är väl meningen att man ska diskutera här?

70 Rodrigues: Han tänker inte, han kan inte. Forumet finns för diskussioner!

"Men om det blir ett tillfälligt inhopp i Mora bestäms först efter Växjöfajten."

WTF! Svedberg är ju Brynäs andremålvakt! Ska han dubblera i Mora?

arnio: "Jag kan ju inte veta om det stör mig innan jag läst."
Det där är ju riktigt fyndigt.

Sen tror jag det är viktigt att vi har högt i tak här på HS. Om inte annat för det höga underhållningsvärdet. När de självutnämnda hockeyexperterna härinne avslöjar hur Czarnecki har jobbat i båset under en match är vi nog rätt många som har jävligt kul.

Bissett19: Markström stannar i Nordamerika

Linus: Är det säkert att utlåningen av Svedberg endast gäller en match??

70 Rodrigues: Till att börja med, ja. Mora har båda sina målvakter skadade.

Norberg: Ok, då är det alltså Greiss som står mot SSK imorgon, slipper man fundera på det :-)

sylf: Heja Brynäs!

arnio: Ja, alltid!

sylf: Ja oj vad Larsson med sina +5 min/match kommer att få lira när han kommer hem efter JVM.
Undra om Khana eller om det är Eero som kommer att få mindre istid.

För att ta bort en vilsen norrman som ser ut som en div.4 spelare det kan man då inte göra.
Men de är klart om han får 20 matcher till så kommer han säkert att snubbla in ett mål eller få en ass så dom kan förlänga ytterligare 3 år.

För vad ska vi med talanger och hungriga spelare när vi har kompisklubben?!

Lindström: Fyfan va frustrerande det är att se MODO krypa närmare i tabellen. De gör sig av med spelare som underpresterat och tar in nya som kommer in och lyfter laget. Samtidigt kör vi huvudet i sanden och gnuggar på med ett spel som inte funkat alls.

« · 1328917 · »