för tillfället är det fyra spelare vi har på Lån från NHL, Ekholm, Larsson och Silfverberg kommer sticka över. Men kvar har vi (får jag förmoda?) Wännström, Järnkrok har kontrakt med BIF en säsong till och både han och Detroit pratar om att han ska stanna en säsong till. Så tappet är alltså tå på Tre spelare. Ekholm går att ersätta, Silvferberg måste självklart ersättas med en/två riktigt bra ytterforwards Larsson där emot kanske inte behövs ersättas? Finns ju redan en fin bredd på Centersidan som ABSOLUT håller bra ES klass.
Järnkrok, Nordquist, Granström, Hansen och Lindholm . (Mot att både Nordan och Granström förlänger). SÅ det som behövs värvas är tre backar och 4 forwards. 7 spelare in var av 2-3st lär komma från AS.
Fyra tänkbara forwards, Rödin(VAN), Cehlin(DIF), Persson (BIK-K), Danielsson (MoDo).Tre tänkbara backar, Hietanen (Novorgod), Jacobsson (TAIF),Berglund (FBK).
Detta r inte mitt drömlag utan spelare jag ser rimliga som kan hamna i BIF. Tycker det är kul att många fans här KRÄVER superstjärevärvningar, kolla på vårat lag i år, det bästa laget BIF haft på många många år, här är inga stjärnor här är ett kollektiv, lagen som har stjärnor (Modo, LHC, FBK) går inte så jävla bra. Bättre att värva smart, få tag i spelare som passar in i modellen och producerar och inte vilken spelare som är dyrast.
Med dessa spelare skulle en möjlig trupp se ut så här (mot att spelarna förlänger sina kontrakt)
Rödin-Järnkrok-Wännström
Danielsson - Nordquist - Ollas
Cehlin-Lindholm-Molin
Widing-Granström-Lavander
Persson-Hansen-Rodhin
Johansson
Andersén - Gunderson
Jacobsson - Hietanen
Berglund-Bertilsson
Djoos, Löf, Carlsson?
Holmquist, Svedberg, Dansk.
Jag vet inte jag bara svamlar men detta är ett lag som känns som ett lag Sundlöv skulle kunna bygga, spelare som har Fart och Finess och skulle passa in i modellen.
Clarence: "Det står trots allt 1972 i födelseattesten."
Ja, tänk om det alltid vore prästbetyget som avgjorde när en spelare borde få spela eller inte, vad enkelt allting vore.
Det står trots allt 1992 i Johan Larssons födelseattest, och med all respekt: är han inte lite för ung för att spela i ES?
teddykgb:
Vi ska vara minst lika bra säsongerna framöver och har ekonomiska muskler för det. Visst, det kanske inte kommer upp någon ny Johan Larsson eller Jakob Silfverberg från den egna organisationen nästa säsong, men då får vi lösa det med spelare utifrån, säger Hans-Göran Karlsson.
Bissett_19:Var hittar man den artiklen om det HGK säger...?
Länka gärna..
Bissett_19: Vi får hoppas Karlssons ord blir verklighet då. Jag tror honom när "de bra" värvningarna skrivit på och finns på plats.
Nu uttalar sig även M Ekholm (Expressen) om att det givet blir Nashville och NHL till hösten.
Än en gång blir man påmind om att Brynäs den här säsongen verkligen är ett lag i lånta fjädrar.
Vad blir det egentligen för lag vi får nästa säsong? Uj uj, man vill inte tänka på det...
arnio:
Ja, jag tror att Lasse har alla möjligheter att få bra med andbud i Alperna.. kan Åkerman lira där o vara dominant med sin lön så kan ju LJ de oxå,, det kan jag lova!
Redigerad kommentar
atilla:
Men som du ser så skrev jag på
IN:
Emil Molin och Elias Lindholm som jag tror blir ordinarie nästa säsong... rent lönemässigt så tar Nicke D upp Silver,Johan och Wännas löner eftersom dom tre tsm har liknade vad Nicke D kräver.. ND kanske kräver mer.. men som sagt avr det skulle ju sattsas!!!
Tänk till själv.... :S
Expressen är roliga är det nån som har trott nått annat när det gäller Ekholm och NHL nästa säsong. Men att sätta rubriker med nån sans i är inte Expressens melodi....
http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/het-igen-han-spelar-som-ett-nhl-proffs/
"Lasse Jonsson (kontraktet bryts liknande lön som Ferna)"
Vem ska betala Lasses lön då?
Anders Berg:
IN:
Jonas Andersson
Nicklas Danielsson
Sebastian Enterfeldt
Niklas Olausson
Daniel Fernholm
Jusso Hietanen
Elias Lindholm(från J-20)
Emil Molin (-||-
Christian Djoos(-||-)
UT:
Lasse Jonsson (kontraktet bryts liknande lön som Ferna)
Mattias Ekholm (han tsm med Jonte har samma lön som Hietanen, som jag ej kräver sån jätte lön, då han trivdes bäst i Brynäs utav alla klubbar han vart i)
Robin Jacobsson (om han nu inte är klar för luleå, en bra sjunde back ist för Löf)
Jakob Silfverberg, Sebastian Wännström, Emil Sandin (som lämnade tidigt), Johan Larsson går jämt ut med Danielsson
Dackell har något mindre lön än vad Jonas Andersson kräver, dock har Sundlöv sagt att det ska ersättas med BRA spelare
Lauritzen lika som Enterfeldt
Nordquist lika som Olausson samt lite lön från Basse eftersom jag tror att Sebbe Enterfeldt inte har riktigt lika lön som Basse
Så varför skulle inte detta laget kunna vara möjligt???!!!
Ferna är en grymt stabil elitserie back med defensiva egenskaper som vi saknat så länge!
Sen lägger Sundlöv ner mycket krut på att behålla, Andersén, Sunkan, Hansen och Granis!
Clarence: "Brynäs kan inte fortsätta med att "uppehålla" en plats i sin trupp för en spelare som aldrig är disponibel mer än högst 25 matcher per säsong."
Du menar denna säsong? Tidigare har Dacke inte missat speciellt många matcher. Förra året var han skadad fem slutspelsmatcher pga bruten arm men spelade totalt 53 av 61 matcher. Du har lika bra koll som vanligt...
Hoppas Dackell inser att han definitivt nu gjort sitt som spelare efter den här säsongen. Brynäs kan inte fortsätta med att "uppehålla" en plats i sin trupp för en spelare som aldrig är disponibel mer än högst 25 matcher per säsong.
mattiaskarlgren:""Efter att ha sett Oddset Hockey Games så förstår jag inte varken varför du eller någon annan vill se Fernholm i Brynäs-tröjan?"
Förmodligen för att han anses i alla fall lite bättre än någon back i nuvarande brynäslag
Redigerad kommentar
arnio:
Mitt lag nästa säsong.
MV:
Johan Holmqvist - Niklas Svedberg
Oscar Dansk
Backar:
Simon Bertilsson - Ryan Gunderson
Jusso Hietanen - Niclas Andersén
Daniel Fernholm - Jörgen Sundqvist
Robin Jacobsson - Victor Berglind
Christian Djoos
Forwards:
Elias Lindholm - Calle Järnkrok - Emil Molin
Nicklas Danielsson - Niklas Olausson - Jonas Andersson
Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Daniel Widing
Mats Lavander - Mads Hansen - Jonathan Granström
Joachim Rohdin - Martin Johansson
Jajjen: Faktiskt ingen aning och orkar inte scrolla igenom historiken, men det kan det ha varit...
Tony: Alltid spännande läsning om hur tränare tänker och fungerar.
Svensk 4-2 vinst. 4 mål på 81 skott! Djoos 1 mål, mest istid av alla svenskar, i särklass. Lindholm 2 ass, bäste tekare. Dansk båsöppnare.
Sverige leder med 4-2 mot tjeckerna i J18-turneringen.Djoos 1 mål, Lindholm 2 pass en bit in i tredje perioden. Vad är det med svenskt målskytte? Sverige har 65-19 i skott.
Tommy: Du menar Nostradamus och hans profetior. Ja, Clarence alltså.
Jajjen:Självklart vet ingen vad som händer i framtiden. Hade bara för mig att jag läst nån kommentar om att han aldrig kommer att återvända..undrade då om det fanns nån substans i det eller om det var skrivet av nån som gillar att måla fan på väggen typ....men men, bara att vänta och se...
Bissett_19: kan hoppas att han får/gör en deal som Ekholm att han provar därborta men kan komma hem om det inte funkar. Iofs leder väl det till att ingen ersättare värvas innan säsong och ingen kan värvas under säsong om det behövs då marknaden är död ;-).......
Pratet om att han inte kommer att välja Brynäs vid en återkomst till svensk hockey, var kommer det ifrån? Nåt att ta på eller bara lösa spekulationer?
Redigerad kommentar
HappyX3: Jag tycker Brynäs ska göra en liten satsning på spelare född -88"
Aa fatta grymma dom kommer vara eftersom dem e födda på samma år, speciellt tysken som du har sett spela?
Redigerad kommentar