Brynäs IF

727652 inlägg · 7962 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1484490 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013
Stratan: Nja,ironin är så uppenbar i det här fallet att den knappast kan missförstås.
Tror att Sundlöv och Persson vet exakt var dom har varandra, fattas bara efter alla gemensamma år i klubben och den förmodade personliga vänskapen som dessutom finns mellan de båda.
Jag ser isf Sundlövs snack mer som ett försök att på ett skämtsamt sätt tona ner Persson ev löneanspråk om affären blir av.
Är dessutom rätt säker på att man kommit överens, nåt som Sundlövs ironiska kommentar också kan indikera.
Kommentera

Huge: Om det är ironi så är den använd i fel sammanhang tycker jag. Skulle ju kunna tolkas som att ett nedvärderande av Gunnar som tränare.

Jag tycker rent allmänt att det ger ett konstigt intryck att alltid köra med just den kommentaren. Att Brynäs ekonomi är förhållandevis stabil vet ju alla. Inget konstigt att en sportchef svarar intetsägande mot media innan något är klart, men denna typen av svar förstår jag inte riktigt vitsen med.

Nu låter det som jag har en jäkla hang-up på detta..  ..det har jag inte. Det var bara en liten reflektion. Jag tycker för övrigt att Sundlöv (med scouting-gruppen) gjort ett bra jobb de senaste åren.

Ikväll gäller det - taggad som satan!!

Kommentera

Huge: " Ironi, tror jag visst att det kallas för, när Sundlöv i det här fallet snackar om att råna en bank för att ha råd med Persson.... "

För min del tycker jag Sundlövarn inför hockey-Sverige är väldigt bra på att göra dålig reklam för Brynäs med sina återkommande påminnelser om att klubben inte har råd.Bådar inte direkt gott inför hans stundande mastodontuppgift med att upprätta en spelartrupp värd namnet inför nästa säsong...

Kommentera

Tomas Pettersson i Sportexpressen:

"Jag var en av dem som skrattade åt Timrå för några veckor sedan. Jag förstod aldrig att Timrå under samma tid använde matcherna till att träna detaljer inför kvalserien.

Nu förstår jag. Och tackar för lektionen."

Ja, det var ju svårt att räkna ut.
Att Timrå ägnade återstående tid i ES till att förbereda sig inför spelet i KS, när man nu ändå var totalt avsågade...
Kommentera

Stratan: Ironi, tror jag visst att det kallas för, när Sundlöv i det här fallet snackar om att råna en bank för att ha råd med Persson....
Kommentera

*asg*, Sundlöv fortsätter med sitt " vi har inte råd" mantra. Ganska kul faktiskt:-)
Kommentera

Skitstöveln: "Vi får nog råna en bank för att klara det ekonomiskt.."  Den kör ju Sundlöv alltid med. OM det nu är så att Brynäs jagar Persson så klart som fan att man har råd, dvs att man prioriterar den utgiften.
Kommentera

Skitstöveln: Jo, vi har ju saknat en backcoach. Frågan är om Persson eller Djoos kan vara en lösning.
Kommentera

Skitstöveln:
Så länge han tillför nåt och INTE coachar under matcherna (minns med fasa "Svågercoachningen" av bl.a. Lind och Ove som han körde benhårt med) ..... så.. visst.
Kommentera

Skulle gärna se Kent McDonell i Brynäs, vi behöver en sådan spelartyp.
Kommentera

Lindström: Vi ska väl inte värva spelare till bänken.

Måste ju värva spelare som går rakt in i laget, självklart måste sundlöv leta efter.

Defensiv backklippa, bra PP Back , Målskyttar, hårt jobbande spelare o.s.v

Kommentera

foppa78: haha har Djurgårdarna börjat inse att det inte längre går att leva på att laget är mästa mästare, nu måste fansen börja jobba också!!? ! ;)
Kommentera

Lindström: I måndags började det en Djurgårdare på jobbet :-)) hehe

Imorgon gäller det att sätta våra chanser hoppas dom tränat avslut på öppet mål idag!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag oxå, men han är knappast en extra kille man har råd att ha på bänken.
Kommentera

Lindström: Då ser jag hellre Noah Welch.
Kommentera

arnio:Så att det var storstädning hos Hv.

Skulle Rahimi plats som 7é? Jonte lär väl inte bli kvar som bänk värmare eller?

Kommentera

HappyX3: ska vi snacka silly season så kan jag ju bara nämna att Växjö ratat min favorit i deras lag nämligen Anders Eriksson. Han är en spelare som jobbar grymt hårt och kan användas både som forward och center. Bra spelsinne och och bra teknik (bra på straffar dessutom). Ingen stor poängmaskin men bra på allt.

Om jag var i Sundlövs uniform så hade jag i alla fall faxat

Kommentera

Brynäslegenden: Eller hur, Dacke i sin nuvarande form hjälper inte laget
Kommentera

Huge: Är rätt säker på att Rödin inte återvänder i år. Har lite inside eftersom jag känner hans familj och speciellt hans flickvän som inte så gärna vill åka tillbaka till Sverige och Gävle. Inte Anton heller låter det som. Om de återvänder till Sverige ska vi inte vara helt säkra heller på att han väljer Brynäs eftersom båda vill bo i en större stad. Lutar väl därmed mot Dif, aik eller Frölunda.
Kommentera

Brynäslegenden: Varför hoppas du de?
Kommentera

Går det att se Timrå-Djurgården på nätet ikväll?
Vore isf tacksam om nån kunde lägga ut en länk...
Kommentera

Lower body injure på Dacke, spelar troligtvis inte imorgon. Hoppas han kan lira på fredag eller söndag.
Kommentera

mattiaskarlgren: Helt rätt, att hitta en sådan är inte alls svårt. Det som är svårt är att få dem till sin klubb, då alla andra klubbar i världen också råkar gilla att han riktiga klippor i sitt försvar.
Kommentera

Finns ju en tydlig spelartyp som vi behöver till nästa år om man bortser från ersättare till J.Larsson samt Silfverberg.

Vi måste ha in minst en riktigt stabil defensiv back. Och då menar jag med den pondus som Frögren tex har. Det ska vara en riktig klippa. Det ska inte vara så svårt att hitta.

Kommentera

Hur fan gör jag för att få biljetter o bortaklacken i Löfbergs Lila imorgon? hört att det inte går via ticnet om man är bortasupporter? ngn som har ett snabbt o bra svar?
Kommentera

Ja både Rödin och Rensfeldt får gärna återvända!! men tror nog båda kör nått år till Over there ;/
Kommentera

Enterfeldt verkar ju klar så det låter bra!!
Chelin är en spelare jag tjatat om hela säsongen så han får gärna komma, tror han skulle må bra av et miljöombyte.

Wännström-Järkrok-Chelin i en andra kedja?

Skrev för nån vecka sen Harju och Fleury men Harju sticker utomlands och Fleury vet faktiskt inte riktugt hur jag tänkte där ;)

Men andra spelare som jag vill se i BIF är Brodin (DIF), Lagerström (SSK) och Hillding (FBK). Gärna också Heitanen på backen samt en riktigt sniper framåt (A'la Brendl eller nån AHL spelare i Jason Krog Kaliber?).

Min känsla säger att Nordquist och Lauritzen lämnar, sen gör det mig väldigt orolig att Andersén inte förlängt sitt konrakt ännu! vill gärna ha kvar honom nästa säsong!

Kommentera

Roger Ramkvist: Kan nog mycket väl vara så. Han har ju en hyfsad farsa ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Rödin kanske skulle kunna vända hemåt?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7084

Kommentera

renen: Nej tack även om han har en teknik om är underbar men hans tempo är för dåligt tyvärr det går lite för sakta och i elitserien tror jag han kommer få stora problem att hinna med. 
Kommentera

Roger Ramkvist: Conny Strömberg!!
Kommentera

Brynäslegenden: Jepp Ryssland kanske inte är det bästa stället att få sin första kontakt med europa sen var han i Alperna med. Tror dock att han skulle passa som hansken med järnkrok. Tycker det är förbannat underligt att han inte får chansen i Caps i år men det har nog med storlek att göra då Hunter är väl inte känd för små kortväxta lirare :)

Kommentera

70 Rodrigues:

Johan Wiklander, Örebro. Stadig poängplockare i Allsvenskan, vore kul att se hur han skulle lyckas i Elitserien nu.

Kommentera

Roger Ramkvist: Har också lite koll på honom och han är en riktigt duktig spelare tror dock inte att han är så sugen på Europa igen?
Kommentera

Brynäslegenden:

jag har min önskespelare väldigt liten men förvånadsvärt bra checkare och en poängspruta  http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6667

Sen hur dyr han skulle bli vetefan.

Kommentera

70 Rodrigues: Skulle vilja se Enterfeldt som ersätter Larsson. Hietanen som ersätter Ekholm och en ny producerande spelare från AHL/NHL som gjort massor med poäng som ska ersätta Silfverberg.
Kommentera

Vad har ni för önskemål ang spelrtyper till nästa säsong, ni kanske har några namn som ni skulle vilja se i laget(realistiska) :-) 

Silfverberg, Larsson och Ekholm vet vi försvinner vad gällande Wännström så är det bara vänta o se likadant när det gäller Lauritzen.

Har en känsla av att vi kan förlora ytterligare ett par tongivande spelare.

Kommentera

Zzz:"Ännu en spelare som Brynäs plockat upp från soptippen som ger klubben långfingret så snart det finns möjlighet. Vill han lämna så får han göra det, det är ingen spelare som Sundlöv ska tömma kassakistan för."

Vad är problemet då? 

Kommentera

70 Rodrigues: Eftersom Brynäs tittar mycket på karaktär tror jag att Strömberg är diskvalificerad.
Kommentera

70 Rodrigues: Lauritz får gärna lämna. Trodde dock att Ryssland låg närmast för hans del (om det finns nått sånt erbjudande).. 
Kommentera

Vill inte ha Strömberg till Brynäs, då ser jag hellre Aulin som Sundlöv och scoutinggruppen också var o studerade i vintras.
Kommentera

Zzz: Lauritzen sitter ju i ett bra förhandlingsläge eftersom han vet att vi kommer att tappa ett par kreativa spelare och att Sundlöv förmodligen ser att han förlänger sitt kontrakt.
Helt klart ett rejält tapp om han försvinner, om han sen själv vill flytta för att få lite omväxling så är det nog inte så mkt vi kan göra.
Ett påstått 3-årskontrakt med Färjestad som ligger och väntar är ju nåt som Sundlöv isf får svårt att matcha, och som du säger: inget som Sundlöv heller bör försöka toppa genom att tvingas öppna plånboken på vid gavel.
Finns ju som sagt fler vakanser som ska tillsättas...
Kommentera

Tommy: Visst är det så. Bara att hålla tummarna för att Sundlöv och scoutinggruppen har koll på läget.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det blir inte lätt på den konstant döda marknaden....Skämt åsido så blir man ororlig över att för många lämnar, men kanske för tidigt att ta ut eländet...

Bara att hoppas att vi går så långt som möjligt i år och genererar pengar samt goodwill till klubben. Attraktivare att skriva på för en mästarklubb :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:  "Kan ju inte säga att jag gråter floder direkt, låt han dra. Han kommer dock inte att lyckas i FBK, det är jag övertygad om. Han kommer inte att få all den istid som han haft hos oss."

Nej han är inte så jätteviktig för oss tycker jag. Han har ju varit skadad titt som tätt också

Kommentera

70 Rodrigues: Ja visst har han det. Vi lär inte vara ett topplag nästa år.
Kommentera

Zzz: Det går rykten om att han redan har ett 3-års kontrakt klart med FBK. Sundlöv har ett rent litet helvete framför sig.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker att Sundlöv ska ge honom ett bra bud men ingen budgivning med överlön. Men eftersom vi riskerar att tappa så många producerande spelare så hade det varit skönt om någon stannade. Lämnar Silfverberg, Järnkrok, Larsson och Laurizen så har Sundlöv 160 poäng att ersätta. Nu kanske någon stannar men annars känns det lite tröstlöst. Det är 4st 40 poängsspelare...

Kommentera

Zzz: Kan ju inte säga att jag gråter floder direkt, låt han dra. Han kommer dock inte att lyckas i FBK, det är jag övertygad om. Han kommer inte att få all den istid som han haft hos oss.
Kommentera

« · 1484490 · »