Brynäs IF

730568 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1654317 Till forumet

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Cehlin, var inte han rätt ok i Dif? Har ju lirat m Ekholm ett tag,kan berätta om karaktären.

Ersättare t Brodin? Skadedrabbad. Case closed!

Fö, en ytterligare omständighet om Guter är att Challe signade ett 3-årskontrakt m honom i april

Leksand har letat efter en Jakob Blomqvist-typ länge. Nu har de hittat den i Guter. Rightare som ska direktskjuta på Rynos passningar.

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
tjugo8:Synd med Guter, annars har väl vi en Blomqvist typ att avvara....
Kommentera

tjugo8:Jag gillade Cehlin i DIF, skadedrabbad alltså passar han in i BIFs profil.
Kommentera

Luleå intresserad av Rödin

How about it?!

Kommentera

tjugo8: Fan men Luleå tror jag inte han går till men han blir svår att behålla tyvärr!
Kommentera

Forsberg 1978: Räknar rätt kallt med att vi tappar Rödin. Just Luleå skulle förvåna mig dock. 
Kommentera

tjugo8: Känner bara att alla andra lag kan dra åt helvete. Vi ska alltid urholkas på talang så vi inte kan bygga långsiktigt. 

Vill skrika könsord åt alla klubbar som försöker sätta klorna i våra spelare...

Kommentera

tjugo8: Alltså om Luleå börjar norpa våra stjärnlirare är det verkligen ett kvitto på att vi är extremt fel ute i dagsläget..
Kommentera

Växjö lyckas behålla "sin Gunderson" i 2 år till...

Men visst, de är i lite olika läge i sina karriärer...

Kommentera

tjugo8: Föreningarna är väl framförallt lite i olika lägen rent ekonomiskt.
Är man skyldig kommunen 256 miljoner och får ekonomiskt stöd för såna värvningar så underlättar det nog en del i försöken att behålla spelare som Murphy...
Kommentera

www.hockeysverige.se/2015/01/23/patrick-thoresen-oppnar-for-spel-i-sverige/ här har Bengan en spelare att sätta tänderna i inför kommande säsong.
Kommentera

TobiasR:Är han klar?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej?
Kommentera

TobiasR: En sån spelare tror jag skulle kosta mer än det smakar. 350k i månaden och ingen garanti för succé. Lägg allt krut på Johan Larsson istället. En lite grisig spelare som dessutom kan göra en hel del poäng. Det måste vara Bengtzéns drömvärvning till nästa säsong.
Kommentera

Skrubben: Självklart hoppas jag ju på Larsson också ;) 
Kommentera

Skrubben:

Fan, är orolig för att vi bränt många skepp som organisation inför nästa säsong, om vi öht är i SHL

Ingen publik, inga resultat, stukad stomme (hörde jag revansch...?)

Blir jävligt viktigt för Bz o knyta en attraktiv o bra tränare

Kommentera

tjugo8:"Ingen publik, inga resultat"

Överdriv inte så otroligt mycket nu.

Inför helgens matcher.....3 poäng i morgon är prio 1, ikväll skiter jag nästan i resultatet bara man ser en bättring i spelat och att vi gör en bra match. Förlust i morgon vore otroligt tungt...nervös nu...fy

Kommentera

Såg Matushkin live ganska mkt ifjol i Hästen/Ettan, tveksam om han klarar steget

Mer imponerad av Viktor Amnér i kategorin isf, en Gällstedt-typ, för Er som kom ihåg honom

Kommentera

TobiasR: Passar perfekt till Brynäs..skadad och allt.
Kommentera

tjugo8: Stålmusen!
Kommentera

wesley: Jag förmodar att du har sett Henrion live. Tycker att det verkar vara en riktigt intressant spelare. Tror du att han skulle göra det bra i SHL o då i Brynäs såklart😃.
Kommentera

70 Rodrigues:

Henrion gillar jag. Han är giftig framåt. Men gör även hemjobbet. Try - out några matcher skulle vara helt okej. Men misstänker att han redan är överens med en annan klubb.
Kommentera

Wesley: Misstänkte det, Luleå typ😠😠😠
Kommentera

Idag har vi inte råd med någon hedersam förlust.
Tror på backmål idag. Andersen och Bertilsson
Kommentera

krobbe: Orkar vi spela som igår måste i alla fall Leksand vara bra för att slå oss. Det är däri lite skillnaden kan komma att ligga med Bulan. Att lag måste vara bra för att slå oss. Inga ska kunna gå på halvfart och vinna numera.
Kommentera

Zappaholic: Om vi leder med 4 mål inför sista så vinner vi.
Kommentera

Zappaholic: Det absolut viktigaste är att man hittar bägar att vinna även på bortaplan. Det kommer att krävas i en eventuell kvalserie. Jag vill absolut inte vara med om en 7:e avgörande hemma om det skulle gå så illa.

Sen är det minst lika viktigt att fler kedjor börjar bidra framåt. Förstalinan är väldigt bra men det är illavarslande med deras höga istider i varje match.

Sjukt nervöst för kvällens match :(
Kommentera

70 Rodrigues: Försök att inte vara så positiv hela tiden😂😂
Kommentera

Zappaholic: Allvarligt, tror att grabbarna är grymt trötta, du såg ju 3:e igår😢
Kommentera

70 Rodrigues: jo jag såg det men jag tror vi orkar. Lyxfällan är ju inte i närheten av att spela lika tempofylld som Köpsjö

Då håller vi väl alla här på HiV och SAIK under eftermiddagsmatcherna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Hur är man överens om man inte är överens😂
Kommentera

Enligt twittigrarna så är Brynäs med i kampen om Rob Schremp. Vad tycker ni om det?
Kommentera

TobiasR:Lite underligt måste jag säga, Schremp är absolut en bra offensiv spelare men är knappast känd för bra skriskoåkning och sin defensiv som kommer behövas med Bulan som coach. Men han är väl en av få namn tillgängliga, så han duger säsongen ut. 
Kommentera

Linus Wickman: Är osäker på hur villig han är och lägga ner den arbetsinsats som behövs i det läget BIF är i. Tror dock att han skulle vara väldigt bra för offensiven och även PP.
Kommentera

Linus Wickman: Jag tycker det är märkligt att SAIK bryter med ännu en spelare de värvade inför säsongen. Har de i slutändan verkligen sportslig råd med att skeppa två såpass goda spelare som  Lehtonen och Schremp är de bara att gratulera. Eller kan det bli så att de biter sig i tummen? 
Kommentera

Skrubben: "Synd"... Nja. Behöver vi fler ynglingar?
Kommentera

Rossa: Ja, in med schrimpen! Det behövs lite mer offensiv spets i den grå mellanmjölken. Om Rödin och co fortsätter att spela 25 min/match kommer skadorna som på beställning.
Kommentera

ser gärna nåt nyförvärv för att spetsa eller en gärna en tung forward att ställa framför mål. Tror vi tar hv. Såg matchen mot modo å tyckte inte de var så skrämmande
Kommentera

munkas: Schremp, hm kanske men man är ju tveksam
Kommentera

Den här spelstilen verkar passa Brynäs bra. Tänk om vi hade haft Ollas och Enterfeldt. Då hade vi varit farliga. Om vi lyckas komma till kvarten (inte omöjligt) och lyckas behålla laget till nästa säsong. SM-Guld
Kommentera

hahii: Det kan bli guld redan denna säsong om vi hittar rätt.
Kommentera

Carl Lejonkräk o hahii: Drömvärldarnas konungar...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, om du med "hittar rätt" menar att vi hittar tre nya femmor och får tillbaka Ollas och Enter i toppform lagom till play in börjar...
Vem vet, Modo kanske snuvar oss på guldet? Attans!
Kommentera

munkas: Jepp, i längden går det ju inte att bara ha en kedja som producerar. Det var meningen att Niinimäki och Wallace skulle avlasta i produktionen. Wallace har i och för sig satt ett par baljor de senaste matcherna så hoppas han kommer igång. Om Klasen kunde spela under Rönnqvist så borde Schremp kunna spela under Bulan. 
Kommentera

Jag har alltid gillat Schremp så varför inte. Grym playmaker, bra straffskytt, avig och tekniskt med grymt skott!

Apropå något helt annat. Jag tror fan att Honken kan konkurrera starkt om första spaden.

sen tycker jag fan att det är grovt tjänstefel om man inte tar tillbaka Olden nu när Bulan är här. Hans spel är något vi saknar!!

Starkbaum - Holmqvist

Andersén - Djoos
Bertilsson - Eklund
Slovak - Kilström
Westlund

Sweatt - Scott - Rödin
Wallace - Schremp - Lindblom
Brodecki - Blomqvist - Brodin
Olden - Nordquist - Lööke
Lindgren

PP1:
Slovak
Scott
Sweatt
Rödin
Schremp

PP2:
Djoos
Brodecki
Wallace
Brodin
Lindblom

Po & Pa Westerholm håller inte! Och Lööke är klasser bättre än Linkan!!
Kommentera

Pettisbif: Bra uppställning där.
Kommentera

Mannberg på g.
Kommentera

SWEATT: En till jävla luleå-spelare. Vem påstår detta?
Kommentera

SWEATT: Låter ju inte omöjligt då Bulan kan ha ett finger med i spelet, räkan i SKAIK är nog för dyr ändå.

Imorgon tar vi HV!

Kommentera

Honken: Ja det sa ju jag redan för en vecka sen....
Kommentera

« · 1654317