Brynäs IF

730969 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 2016/2017

« · 1736262 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2016/2017
Zappaholic: O m nu Bengtzén spanar ut i Europa ja. Säker på det och att det inte är i Allsvenskan han prioriterar sitt fiske...?
Kommentera

Rodrigo: Det hade ju snarare varit hur konstigt som helst att behålla Olden, med tanke på att han inte har tränarnas förtroende. Extremt misstag? Tja, vi får väl se om han lyckas någon annanstans. Det krävs ingen djupdykning i Oldens spel för att se att han har stora brister på SHL-nivå.
Kommentera

Rodrigo: Vad vet du eller någon av oss rent konkret hur Olden hanterats? Vi vet ju faktiskt inte så mycket mer än att han fått sparsamt med speltid. Personligen tycker jag inte han imponerat nämnvärt när han spelat.
Kommentera

Svårbedömda båda två, men av Broadhurst och Vrana hade jag nog först kickat Broadhurst. Känns som att Vrana skulle fått chansen en säsong till.
Kommentera

ellis: Du inser väl att det pågår massa slutspel runtom i Europa. Då lär det ta tid om du vill ha spets. Annars kan ju BZ signa från de lag som åkt ut. Är det vad du förespråkar?
Kommentera

Lindström: Tar en back som kan spelfördela istället, alla dagar i veckan. En back som inte behöver spendera så mycket tid kring egen kasse.
Kommentera

Sex släppta snabbt. Då vill vi gärna se sex inkommande någorlunda snabbt också. Och inte den långbänk nära in på seriestarten som brukar vara fallet i den här föreningen.
Kommentera

ellis: När det kommer till Olden så är det ju Bulan som totalförstört alla hans chanser...

Jaja Frölunda plockar väl upp båda och låter dom blomma ut medan vi sitter kvar med Sundqvist och Broadhurst.
Kommentera

Extremt misstag ... Nääää
Kommentera

7225: Luktar lite så, jag är kluven till ex Ollas som vart helt osynlig låååånga stunder.
Alcen - Billig avlastare, räker det?

Sen MÅSTE det till en tung elak back, som kan hålla rent runt kassen.
Gärna en tung anfallare med...
Kommentera

Rodrigo: Bengtzén gillar inte norske gutter?
Kommentera

Sådant extremt misstag att släppa Olden och Nörstebö. Hanteringen av Olden denna säsong är som sagt helt bedrövlig.

Det här med at Sundlöv förlängde med Sundqvist... Brynäs hade varit så mycket bättre med Nörstebö istället.

Visst förstod jag att både Nörstebö och Olden inte skulle få vara kvar men... Detta är ett sådant extremt misstag, det känns tomt.
Kommentera

Chris11: Alright, du kan ha rätt!
Kommentera

Dr Spec: Nej eftersom att vi tog över hans kontrakt säsongen ut så är han inte det. Han hade ju bara ettårskontrakt med Sixfingers AIK så nu är han alltså inte deras spelare längre.
Kommentera

Chris11: Fast Brödrosten är väl Skellefteås spelare fortfarande? Han är ju på lån i Brynäs.
Kommentera

Brynäsgubbe: Läser man mellan raderna så har Bengtzén erbjudit kontrakt till Jocke:
"Men på frågan om Brynäs ens har anmält sitt intresse väljer agenten att bolla över till Stefan Bengtzén.
- Det får han berätta i så fall. Det är inte min sak att göra det."
Kommentera

bradberry: Gillar inte att man diskuterar eventuell förlängning med Broadhurst. Killen gjorde 13 matcher och fick inte in ett enda mål på de chanser han hade. Det finns bättre utfyllnadsspelare på marknaden.
Kommentera

Tycker det är otroligt trist att både Brodecki och Nörstebö får lämna. Många "gnäller" ju över att våra talanger, till skillnad från Skellefteås, är för bra och försvinner från laget. Dessa två är ju exakt sådana spelare som med tålamod hade kunnat bli grymma stomspelare! Istället satsar vi på Mannberg..
Kommentera

Skulle bli väldigt besviken om vi inte får Joacim Eriksson efter hans invit i GD. Han ber ju praktiskt taget om att signas. Kom igen nu!
Kommentera

Lindström:

Fortfarande konstigt det här med Sondre. 4+5 trots att han var utanför laget, bänknötare och när han väl fick spela hade han 3-4 minuters istid. Det måste vara något stort jag missar för jag kan inte förstå varför han inte fått chansen ordentligt.
Kommentera

Lindström: Är väl en signal om att man kanske är intresserad av att diskutera med övriga på utgående...

Broadhurst?😳
Kommentera

Lindström: Jag undrar om resten utan kontrakt kommer att få kontraktsförslag då..
Kommentera

Tankar?
Det är nu klart att sex spelare i herrlaget inte kommer att erbjudas förlängning inför nästa säsong.

Igår spelade Brynäs IF den sista matchen i slutspelet, men lagbygget inför nästa säsong är redan i full gång. Det är nu klart att sex spelare i den nuvarande truppen inte kommer att erbjudas förlängning med Brynäs IF.

Det är målvakten Bernhard Starkbaum, backarna Mathias Porseland och Mattias Nörstebö samt anfallsspelarna Petr Vrana, Adam Brodecki och Sondre Olden.

- Vi tackar dem för deras tid i Brynäs IF och önskar dem lycka till i deras fortsatta karriär, säger Stefan Bengtzén, sportchef i Brynäs IF.
Kommentera

Låt oss se vilka som är kvar av de spelarna med utgående:

Jonas Johansson, 20, målvakt

Anssi Salmela, 31, back

Greg Scott, 27, forward
Anton Rödin, 26, forward
Johan Alcén, 28, forward
Terry Broadhurst, 27, forward
Jesper Ollas, 31, forward
Jens Lööke, 18, forward

Klara Förluster:
Bernhard Starkbaum, målvakt

Mattias Nörstebö, back
Mathias Porseland, back

Adam Brodecki, 21, forward
Sondre Olden, 23, forward
Petr Vrana, 30, forward
Kommentera

70 Rodrigues: Broadhurst-NY-Mannberg i förstakedjan kanske?
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker han spottade upp sig rätt bra på slutet!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo han blev bättre och bättre, speed, attityd, skapar chanser
Kommentera

Sitter och funderar på vad Broadhurst skulle kunna åstadkomma nästa säsong, med en hel försäsong tillsammans med laget, känns som att det skulle funka ta me fan😃
Kommentera

7057: Ollas till Leksand kanske...
Kommentera

Pecka gillar långa målvakter, Rautio är 180 cm, typ 5 pannkakor hög. Ja ja, det ska bli mycket intressant o se vem/vilka som vaktar kassen kommande säsong.
Kommentera

Chris11: Känns bra. Hoppas verkligen att ollas förlänger. Skulle vara riktigt surt att se han i en annan shl klubb. Undrar om bz funderar på broadhurst? Hoppas inte det.
Kommentera

Chris11: Nörstebö känns tråkigt att tappa....Sondre hm var kan han hamna tro? KHK?
Kommentera

Det var väntat.
Kommentera

7225: Helt klart, hade vi haft en toppmålvakt så hade vi garanterat hamnat högre i tabellen den här säsongen. När det blåser hårt mot laget så är det viktigt att ha en matchvinnare i kassen.
Kommentera

Chris11: Man når heller inte topp 4 i tabellen utan en stark målvakt, krutet måste läggas här.
Kommentera

Chris11: Vi borde rikta Bengtzéns uppmärksamhet mot honom. Det du sa om att vi ända förlorar trots att vi gör fler mål är helt sant, man kan verkligen inte klaga på offensiven men vi släpper in alldeles för enkla mål.
Kommentera

Jag tror att målvakten är den viktigaste pusselbiten att lägga för Bengtzén. Utan en stark målvakt tar man sig ingen vart i ett slutspel. Det har ju vi fått uppleva under veckan som varit, laget gjorde 13 mål på tre matcher, ändå förlorade vi... Tragiskt.
Så Bengtzén, vad du än gör: SATSA PÅ EN TOPPMÅLVAKT!
Kommentera

Zappaholic: Starkenklass kanske?
Kommentera

Steenm: Är inte Rautio en topp sex målvakt i shl, statistiskt sett? Knappast en looser men inte heller den bäste.
Kommentera

kennys: Skadad just nu. Vågar man chansa?

Tar hellre in Joacim Eriksson eller Svedberg.
Kommentera

Steenm: Om det skulle bli Rautio så kan man ju fundera på varför inte Starkbaum lika gärna kunde vara kvar? Båda två är ju ok målvakter i grundserien men har haft det tuffare i slutspel. Är Starkbaum så mycket dyrare?
Kommentera

Steenm: Med sportchef och tränare utifrån kanske gamla brynässpelare inte är självklara val längre.
Kommentera

Usch vad tråkigt om det blir Rautio. En riktig looservärvning, och ett väldigt osäkert målvaktspar. Nej, Jocke Eriksson ska vi ha!
Kommentera

Honken: Rautio och Felix är väl ett lågbudget-alternativ som man känner igen.
Överraska med en stjärnmålvakt som Lindbäck
Kommentera

7225: Läcker som ett såll är väl lite överdrivet? Vi slutade väl på övre halvan av tabellen gällande minst insläppta mål? Lägg där till skadorna på Salmela och Bertilsson, så ger jag Brynäs godkänt.

Gällande målvakt så hoppas jag på Lindbäck, han har varit bra i NHL, men har haft oflyt. Hometown discount på honom kanske?
Kommentera

Enaranger: Nja, längden har nog inte avgörande betydelse för Alcen. Sperrle var väl ungefär Hobbitlång och han plockades in ändå. Är det förresten redan klart att Felix kommer bli en stjärnmålvakt och kommer höja sig flera snäpp över sommaren? Om inte så känns väl Felix/Rautio ganska mediokert.
Kommentera

5915: Tror faktiskt oxå på Lindbäck, han spelar inte så mycket och kanske vill vända hemåt, skadad nu tror jag. Nån Rautio får det fan inte bli....
Kommentera

KulaShaker: Då kan det ju vara Rautio. Men jag tror det är Lindbäck. Eller hoppas.
Kommentera

Vi kan nog inte räkna med att spelarbudgeten till nästa säsong
blir högre än vad den var till denna säsong. Mer troligt att
den i så fall blir något lägre.

För trots att vi hade ett högre publiksnitt i grundserien
den här säsongen, än vad vi hade förra säsongen. Så blev
ju den totala mängden besökare lägre den här säsongen
än vad det var den förra säsongen.

2015/2016: 145 849 + 5 368 = 151 217
2014/2015: 142 887 + 6 104 + 11 290 = 160 281

Jag gissar att det innebär ca 1,5 - 2 mkr lägre publikintäkter
den här säsongen än vad vi fick in förra säsongen.

Hade vi däremot gått till kvartsfinal så hade vi troligen
dragit in lite mer publikintäkter den här säsongen än vad
vi fick in förra säsongen.
Kommentera

« · 1736262 · »