Brynäs IF

727619 inlägg · 7962 ämnen

Silly Season

« · 268867 · » Till forumet

Sv: Silly Season
LUNDSTRÖM 6: Även om jag är benägen att hålla med Keb i bedömningen om Nylander så är hans ord inte en automatisk sanning. Jag tycker han yrar i nattmössan alldeles för ofta.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Och sen när bryr jag mig om vad keb tycker? Han kan tycka att Asplund är stabil, det tycker fortfarande inte jag(inte sagt att Keb tycker så)... Jag ändrar inte min åsikt för att Keb tycker en sak, alla är olika, alla ser olika på saker och ting... Men att han(Nylander) är en sargkrigare som är helt oundgänglig håller jag inte med om, en krigare som kan kriga vid sargerna och även ute på öppna ytor och har utvecklingspotential(Rönnqvist) anser jag vara mer oundgänglig i ett lag som vill bli bättre!!!
Kommentera

P J Davydjoos: Har du läst vad Keb i gd har skrivit om honom.
"Jag tror han får förlängt kontrakt. En sån kämpe och sargspelare behövs i Brynäs."
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Jo - men Nylander har väl inga remarkabla färdigheter som mäter sig mycket högre än Rönnqvist.
Rönnqvists utvecklingpotential och redan så friska kämpatag och noll respekt väger också tungt!!!
Kommentera

Strozzi: Det finns andra mått en kg och cm.
Kommentera

65 Selander: Det står lite om Nolander på Arbetarbladet.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: väger för lite? Rönnqvist väger 87 kg och är 1,87.. Med de måtten är han en av d största spelarna i Brynäs. Typ samma mått som allas favoritsargnötare Nordström...

Så d så! =))
Kommentera

Jag förstår inte allt gnäll här på Hockeysnack att vi inte värvar den och den spelaren. Men finns det inga pengar så får man ta vad plånboken tillåter. Det är väl enkel matamatik.
Kommentera

Makkan: Då vart det inget kontrakt med DIF då, konstigt att han inte överväger kontrakt från annan ES klubb?
Kommentera

Backen Peter Nolander har skrivit ett nytt 1-års-kontrakt med Mora.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Nylander 88kg - Rönnqvist 87kg faaan, att jag inte tänkte på det kilot :)
Tror nog att han kan bygga lite muskler i sommar, att han kan kämpa minst lika mycket som Nylander, tacklas mer frevent, har mer linjer i sitt agerande och han har mer utvecklingspotential osv. osv...
Kommentera

P J Davydjoos: Ok fram med honom! Skriv ett brev till Brynäs och säg vad du tycker! Tror du det hjälper? :)
Kommentera

P J Davydjoos: Väger för lite
Kommentera

Tomas HOCKEY: Jag försöker att akta mitt Brynäs hjärta, därav kritiken mot Nylander :)
Brynäs har redan en ersättare för Nylander inom klubben - Rönnqvist!!!
Kommentera

P J Davydjoos: Så så akta hjärtat nu! :)
Tydligen gillar du inte Nylander och jag försvarar inte honom på det planet! Jag sa bara att han kämpar i alla fall! Hellre har jag en Nylander som irrar som en get med galna kossjukan i sarghörnen än det vissa andra Brynäs spelare visade upp , absolut noll kämpaglöd!

Det är ganska enkelt tycker jag i Nylander frågan : Finns det en som gör ett bättre jobb än Nylander så värva honom!!!! Går det inte av någon anledning så får vi har kvar honom. OCh är det i så fall supportrarnas fel? NÄE. Nylanders fel? NÄE. Brynäs fel? JA!
Kan inte Brynäs hitta någon annan så nöjer jag mig med Nyllet!
Kommentera

Tomas HOCKEY: Lill-Nyllet är en krigare, ja, inte mer... Får inte fram puckarna - så sant så sant, passar ut puckarna ur offensiv zon, tröttar ut medspelarna lika mycket som motspelarna med sina felpass och oförmåga att göra nånting rätt med pucken.
Det enda han gör med puck är att snurra åt ena hållet och snurra åt andra hållet och slänga iväg den på måfå - ibland har han turen på sin sida, men oftast inte...
Han jobbar ganska bra utan puck ja, men är usel med densamma... Förstår inte någonting av allt beröm som vissa öser över honom...
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Nyllet är en riktig krigare och jag hedrar honom för det! Men tyvär så får han fram aldeles för lite puckar in i slottet!
I blnd känns det som han jobbar i tommerna, men helt klart så tröttar han ut en hel motståndarkedja :)

Har du flera tips på bra backar?
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Ja, Hurtig har ju t.o.m. tränat med Brynäs förut... Han är ju rätt intressant, tung, och ett bra skott har han väl också? Har för mig att jag har hört nått om att han inte har varit sitt bästa jag på isen sedan hans bror blev mördad för nått år sedan - vet inte om jag minns korrekt, någon?
Kommentera

Tomas HOCKEY: Lill-Nyllet har vi men skulle behöva den STORE
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Tunga backar är viktigt!
Jag vill ha en riktig powerforward! En redig krigare på isen, gärna lite smått uppkäftig när det hettar till. Kan krafsa fram puckar från sarghörnen osv. En Wernblom-typ!
Kommentera

Lilljanne: Jag har varken läst eller hört ett ljud om att Jakob Johansson skulle vara på väg till Brynäs, förän idag. Kan vi tolka det som att det kan dyka upp flera spelare i truppen utan att det stöts och blöts tusen ggr först. Sen om JJ är rätt/bra spelare varken kan eller vill jag uttala mig om. Visst det går att läsa lite siffror från tidigare klubbar, men ger det rätt bild av en spelare??

Honken??!! Är det någon som verkligen har koll på hur bra han är just nu. Många ser han som gud och vill ha tillbaka honom till varje pris. Men är han den toppmålis vi behöver??

Många malmöiter har grattat mig till att Malmström har valt Brynäs. Och varför han inte har fått spela så mycket i Malmö ska enligt dessa personer bara bero på att han inte drog jämnt med Bäckis. Tror han kan bli en riktig joker. Under förutsättning han drar jämnt med Gunnar. Skulle nu han bli "dryg" så får väl Sjödda trycka ner ett paket hubba bubba i halsen på han.
Kommentera

Kan vi inte ta över lite tunga backar som inte har något nytt på gång från LHC Peter Casparsson Jan Mertzig Bjarne Hurtig Andreas Holmqvist Mattias Ahxner

lite för tungt för Brynäs...
Kommentera

Nog fan hade dom väl kunna skrivit hans namn rätt på hemsidan åtminstone. Kul byta klubb och bli kallad för Jacobsson :-(
Kommentera

Brynäs blir grymme nästa säsong.

1:a kedjan: Anger Miettinen Malmström

2a: Molin Kyrö Soling

3: Danielsson lind jacobsson

4: Danielssonjr ? Östlund
Kommentera

Bright: Jag är INTE skeptisk till Johansson d.y.! Han och dom övriga nyförvärven är säkert bra spelare och trevliga grabbar. Men jag tror inte att dom räcker för att lyfta Brynäs från elfteplatsen till en slutspelsplats. Särskilt inte när andra lag hittar spelare som Westlund, Pavlikovsky och Tarvainen. Jag tror Brynäs resonerar likadant. Dom jagar givetvis fler och bättre nyförvärv. Frågan är hur väl dom kommer att lyckas. Jag tror dom kommer att hämta nån eller några bra lirare från Finland. Ingen av dom namnkunniga förstås men säkert av Miettinenklass. Det jag väntar på är att Gävleföretagen chockar omvärlden med att börja satsa riktiga pengar på sitt elitserielag. Gör dom inte det efter den här säsongen gör dom det aldrig.
Kommentera

Brynäs duger nog inte åt en sån som Fredrik Norrena.
Kommentera

Lilljanne: Nu ska jag förvåna dej/er lite... jag tror faktiskt att Jacob Johansson är ett bra förvärv! Vad jag förstår är du skeptisk även till honom men själv tror jag ganska gott om i varje fall Johansson och Lind av de som skrivit på. Däremot är jag inne på samma linje som dej att det gäller att förstärka med ännu bättre namn - också. För sammantaget i detta nu så räcker inte laget alltför långt och det hoppas man ju värvningsgänget är helt på det klara med!
Kommentera

Tja!

Laget just nu:

Målvakter: Joakim Lundström, en förste målvakt behövs , "Jocke" blir andrekeeper.

Backar: Tommy Sjödin,Adam Andersson, Veli-Pekka Laitinen,Henrik Petre.
Daniel Johansson förhandlar om nytt kontrakt och Henrik Rehnberg kan tvingas sluta på grund av hjärnskakning.
Daniel Casselståhl har värvats från Timrå och skrivit 2 års kontrakt med Brynäs.
Minst 1-3 nya backar behövs, etablerade killar vill jag ha.

Forwards:Jonas Soling, Simon Östlund,Roger Kyrö,Ove Molin,Tommi Miettinen,Niklas Anger,Björn Danielsson.
Nicklas Danielsson förhandlar om ett A-lagskontrakt.
Anger kan vara på väg till Montreal.

Mikael Lind har värvats från Timrå och skrivit på för två år, Jakob Johansson har värvats från Rögle och skrivit två års kontrakt, samma sak har Henrik Malmström gjort som värvats från Malmö.

En forward till behövs, men då ska Nicklas Danielsson ha kontraktertas.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Silly Season går vidare!
Kommentera

Lilljanne: Han är bra var 25:e match då han fått chansen att spela i förstakedjan, förra säsongen var det någon sväng med Larsson och Molin, denna med Anger och Miettinen...
Kommentera

Bright: Ska vi lira i Elitserien eller inte?
Kommentera

Nu är Wågen på utgående enligt Hockeymagasient. Kan inte bestämma mej för om han är bra eller inte. Jämfört med nyförvärven tar han väl en plats lätt.
Kommentera

Kan inte Brynäs norpa Jacob Johanssons radarkompis Kristoffer Starck också? Vore inte så dumt. Plus Andreas Jämtin då.
Kommentera

Sylf: nä precis...jag tror inte heller att bif kan lyckas på samma sätt med värvningar och förmodligen inget annat lag heller
Kommentera

Sylf: Timrås "15 minutes of fame" är slut nu!
Kommentera

tom-2: Begriper inte att alla jämför oss med Timrå.Skit i vad dom lyckas eller inte lyckas med.Det här är en helt annan klubb med annan kultur och sätt att arbeta.Timrå gick bra för att ingen trodde på dom,precis som Bajen fotboll för 2 år sen.Det håller aldrig i längden.
Kommentera

spookyMulder: Alldeles för många om och men för att jag ska få en skön sommar.
Kommentera

Sylf: Vi är ju tacksamma att det handlas, det ska ledningen ha credit för. Samtidigt får man ju inte värva för värvandets skull. Det måste ju till nytt folk som, precis som du skriver, förbättrar laget och inte bara täcker upp platser för de som slutar/ går till andra klubbar. Har ni läst nyaste nyheten på Brynäs hemsida. Där nämns tre nyförvärv - Lind, Casselståhl OCH JACOB JOHANSSON (Rögle). Johansson, som jag tycker är ett intressant tillskott.Malmström från Malmö står det däremot inget om, konstigt nog! Var det inte klart med honom??
Kommentera

Lilljanne: Det är nästan sjukt vad bra det gick för Timrå..... skulle det lyckas i bif oxå? knappast!!
Kommentera

KungMartin: Hade gärna sett Stefan Pettersson, Tommy Westlund, Jussi Tarvainen, Juha Lind, Fredrik Norrena, Mika Strömberg till ex! Men som vanligt så finns det ingen deg, jag undrar om det överhuvudtaget kommer att finnas pengar i Brynäs IF så att man har råd att köpa spekare av den kalibern. Färjestad, HV71, Frölunda och Djurgården spelar i en egen div o dom andra klubbarna kan bara titta på när dom turas om att ta guld!
Kommentera

Sylf: Jag håller med om att namnen i sig kanske inte ingjuter skräck i motståndarna. Men får vi bara en riktigt bra målvakt och en duktig back till så tror jag detta kan bli rätt intressant...

Jag tror att de nya spelarna kommer att bidraga med en entusiasm och spelglädje som gruvligt har saknats i år. Lind och Cassel... får återvända till "hemmet", Jakob kommer från en kanonsäsong med Rögle, Malmström vill visa Bäckman och Mif vad de gick miste om. Och dessutom så kommer Bif förmodligen att vara lite nederlagstippade nästa säsong, och just detta tror jag talar till lagets fördel. Bif har oftast haft problem med att leva upp till förväntningar (se bara på gångna säsongen) och att slå ur underläge tycker jag känns perfekt! Visst hoppas man på en Dackell, Lill-Honken eller dylika lirare...men jag tror vi klarar oss rätt bra ändå ;-)
Kommentera

Nike89: Timrå lyckades med en unik kombination av flax och fingetoppskänsla. Händer bara en gång. Garanterat. Det j-vliga är att nu tror alla brynäsare att det här är en modell som funkar varje gång.
Kommentera

KungMartin: Och egentligen är inte jag missnöjd med värvningarna. Jag är missnöjd med resten av laget.
Kommentera

Nike89: Skillnaden är att Norberg i Timrå har lite bättre koll på läget än vad Bäckis har/hade!
Kommentera

Nike89: Timrå är för mig unikt, tycker det är kanon...
svårt att lyckas till 110 %
Kommentera

70 Rodrigues: Vilka spelare anser du vara bra värvningar till nästa säsong?
Kommentera

Sylf: Den enda som jag kan tycka är bra är Lind men tyvärr så har han rätt svåra ljumskproblem som har gjort att han har missat ett gäng matcher dom senaste säsongerna o Casselståhl har suttit en del på bänken likaså Malmström som suttit där ooooofta!
Kommentera

KungMartin: Allting är relativt! (Nåt jag kom på alldeles själv precis nu.) Jag säger inte emot dej. Dom KAN vara riktigt bra. Men jag vill att dom spelare mitt favvogäng köper SKA vara riktigt bra. Om vi tex tittar på laget från Dalarna. Westlund, Pavlikovsky, Witehall. Dom VET jag är bra. Typ.
Kommentera

tom-2:Men hur många namnkunniga spelare värvade Timjå till förra säsongen(2002/2003) då?
Kommentera

KungMartin:Tror inte folk här klagar på nyförvärven.Däremot på dom som ska skaffa oss ett BÄTTRE lag nästa säsong,inte ett likvärdigt.
Kommentera

KungMartin: Nä man kanske inter ska klaga för mycket.....men det är inte direkt namnkunniga spelare man värvat om man gämför med andra lag
nästan så att man börjar oroa sig redan nu för nästa säsong
Kommentera

« · 268867 · »