Brynäs IF

727608 inlägg · 7962 ämnen

Silly Season

« · 269189 · » Till forumet

Sv: Silly Season
Glad Påsk alla hockey vänner
Kommentera

70 Rodrigues: Jag undrar vad de har för försäkringar för sina spelare. I år hade man inte råd att ta in en kille på artistkontrakt. Varför inte? Soling har varit sjukskriven hela säsongen, Djoos och Luovi nästan likaså. Wågström var borta halva. Det måste ju frigöra pengar eftersom spelarna rimligtvis ersätts av försäkringskassan som alla andra. Inte fullt ut naturligtvis, men en del av det. Och har man dessutom försäkrat spelarna så... Men det är klart, kan man betala Sandlin sisådär tio år efter att han fått sparken så. Det ska bli skönt när årsmötet väl rensat ur styrelsen så det blir nån ordning.
Kommentera

70 Rodrigues & Igor! Jag har alltid funderat varför inte Gevalia kan gå in med samma storsatsning som Löfbergs lila gjorde i Färjestad! Kan ha fått min förklaring nu i att Löfbergs lila är svenskägt och Gevalia ägs numera av amerikaner!
Kommentera

Igor: Nä, som det verkar så letar dom inte efter någonting, hade Brynäs haft deg så hade dom jobbat hårt för att få honom, det snackades om honom förra eller om det var förr förra säsongen, men som vanligt när det gäller Brynäs så finns det inga pengar. Det är nog bäst att dom fixar pengar till nästa säsong om dom vill behålla sin elitlicens o plats i elitserien.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror inte Banham är den typ av spelare som Brynäs letar efter i nuläget. Om jag känner dig rätt så tror inte du det heller. Banham är säkert jävligt målfarlig men också svindyr eftersom han är en färdig världskänd målskytt av högsta rang. Jag tror nog Brynäs snarare försöker bygga ett lag av yngre spelare i utveckling typ Jämtin, Johansson & kanske Bruun och hoppas att det ska räcka för att skapa blivande Banhams. Man köper in halvfabrikat enligt gammal god Brynäsmodell och utvecklar dom till svindyra färdiga storspelare.

Sen skulle jag också gärna se storfräsare i laget men då hellre Dackell eller någon annan svensk med potential att stanna några år och inte en Banham som håvar in storkovan i klubb efter klubb efter klubb...
Kommentera

Igor: Ser att Djurgården är ute efter Frank Banham, det vore något för Brynäs det, han är den målskytt ala Bisset som Brynäs behöver. Säsongen 00/01 och 01/02 gjorde han succe i finska ligan med Blues o jokerit. I Blues gjorde han 51 poäng(24+27 på 56 matcher och i Jokerit blev det 38 (22+16) på 52 matcher. Dessutom så är bara 28 år.
Kommentera

70 Rodrigues:

Antti Bruun tidigare år:

2000-01 Ilves Tampere FNL 49 9 5 14 24
2001-02 Ilves Tampere FNL 56 6 16 22 53
2002-03 SaiPa Lappeenranta FNL 56 1 11 12 38

Jag röstar för att värva Antti + en mer rutinerad back typ Wallin, Tuulola eller nån annan finne.
Kommentera

Igor: Kan hända,men jag vill ha en namnkunnigare back till Brynäs, man börjar bli rätt trött på grisen i säcken syndromet! Brynäs har inte råd att chansa mer nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Kollar man vad han gjorde i Ilves åren innan så blir man lite gladare. Han började tydligen säsongen i Ilves även i år och gjorde där 10 av de elva poängen. Både Ilves och Saipa har dock varit stryklag i år i finska ligan.

Hans tidigare siffror är dock rätt mycket bättre än Pekkalas t.o.m. i stil med Pasi Petreleinen som ju alla verkar vilja ha.
Kommentera

Kessler: hmm..borde han inte heta Antti Pekkala då? =)

Rätt att byta med Aslund för han har ju inte glänst direkt.

Norrena, hur blir det med honom? han är ju borta som rykte nu men vi har väl inte råd att värva honom från frölunda eller finns det nån med inside information som kan glappa lite men det var väl bara ett rykte.
Har lagt märke till att så fort man nämner en spelar på HS så dyker den upp som ett rykte på hockeymagasinet.

"-Det ordnar sig nog med skridskor bara det blir is.."

Glad Påsk alla
Kommentera

Antti-Jussi Niemi är i praktiken klar för Frölunda, han har varit med i 4 VM turneringar o spelat 89 landskamper.
Kommentera

rafalski: Snacka om lika som bär. Måste vara Pekkalas brorsa. :)
Kommentera

rafalski: Anti Bruun är 182 cm och 84 kg tung/lätt på 56 matcher mäktade han med 1 mål o 11 ass -16 i +/- för sitt Saipa. Låter som en lysande investering. Det får inte vara sant!
Kommentera

gordo: Min tanke är att han borde ha större chanser att utveckla sig som spelskicklig center i ett hyfsat Allsvenskt lag än han har som liten till växten i ett brunkargäng i USA. Där blir det väl till att bara försöka akta sig för att bli mos.
Kommentera

70 Rodrigues: Ser på transfersidan att en viss Antii Bruun, senast i SaiPa är på gång ? Oroväckande lik Pekkala till utseendet, hoppas det är enda likheten. se länk.
Kommentera

myra: Jag har hört ryktas att ni håller på att övertala Freddan Andersson!
Han har ju åldern inne! :))
Kommentera

Igor:
College. Ängelholm.
Ängelholm. College.

Svårt val.
Men din idé är bra...
Kommentera

Martin Gerber *flinar*
Kommentera

Humm..jag har hört vilken keeper som e pågång nu till Brynäs..
Kommentera

gordo: Varför inte låna ut Engström till Rögle ett år som kompensation för att vi snodde Johansson.
Kommentera

70 Rodrigues:
En eller flera fw-platser kvar att fylla?

Rönnqvist in?
Östlund utlånas?

Jim Engström får anses som förlorad med tanke på att det redan finns 4 centrar under kontrakt.
Det innebär med stor sannolikhet collegehockey för den gode Engström...
Kommentera

Ehhh.. jag tror det blir en bra säsong..Outstanding.

Jocke Lundström kan ju lätt slå igenom, han e ju riktigt jävla bra. En kommande NHL keeper garanterat.
Kommentera

70 Rodrigues: Det ser tunt ut!

Det är mycket som ska stämma för att dessa herrar ska ta sig till slutspel

- Molins prestationskurva måste byta riktning med 180 grader

- Kyrö måste få vara hel och höja sig betydligt mot förra säsongen

- Lind bara att hoppas att ljumskarna håller.

- J Johansson oskrivet kort måste bara visa att han vill vara med och leka.

- Solings knä ska hålla och hittar han tillbaka till forme han hade i slutspelet 2002 får vi vara nöjda.

- Samtliga junisar måste få sina genombrott

- Backarna hmm ja vad säger man. I år var det bara Sjödin VPL och i vissa matcher D.J som var elitseriemässiga, Uppryckning på alla fronter.

Vi får hoppas på att de spelare som återstår att knyta till sig blir riktiga klasspelare.

NY MÅLVAKT ETT MÅSTE
Kommentera

70 Rodrigues: Jag menade att kalla honom Lovikavante förstås ;-)
Kommentera

Igor: Mikko har väl gjort sitt i Brynäs, han är ju ständigt sjuk/skadad.
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske Roy, Lidström, Rafalski, Iginla & Näslund ;-)

På HM:s transfersida stod för en stund sen Mikko Lovikavante som rykte att lämna Brynäs. Är det humor?
Kommentera

Ok! Det kanske räcker med en målskjutande forward?
Kommentera

Nu behövs det 1 kanonmålvakt 2 tuffa backar och 2 målskjutande forwards!
Kommentera

Truppen så här långt:

Målvakter: Lundström

Forwards
Soling
Anger
Molin
Lind
B Danielsson
N Danielsson
Malmström
Johansson
Kyrö
Miettinen
Östlund

Backar
Sjödin
P3
Laitinen
Andersson
Casselståhl
Kommentera

70 Rodrigues:
Det kostar att ligga på topp!
Kommentera

gordo: Den som är en god förlorare kan aldrig bli en bra vinnare!
Kommentera

Makkan:
Kanske dags att ifrågasätta de nya hårda sargerna och det härdade glaset som alla arenor ståtar med nu för tiden i sann NHL-anda...
Skador, skador.

Tacklingar mitt på plan ser man inte många nuförtiden...
Kommentera

Artikeln är om Henrik Rehnberg. Han verkar vara borta från Brynäs.
Kommentera

70 Rodrigues:
En center som viker ned sig i motvind (Miettinen)
En habil defensiv elitseriecenter (Kyrö)
En defensivt tunn och skadedrabbad center (Lind)
En oerfaren om än allround center på tillväxt (Johansson)

Hmmmm...
Nja.
Nä.

"Det lustiga med livet är att om man vägrar accepterar något annat än det bästa..."
Kommentera

Här är en artikel att läs i Värmlans Folkblad.
Se Länktips.............
Kommentera

Lunkan: Tja, vi kan ju inte direkt glädja Djurgårdarna på samma sätt i fallet Bergqvist. :-)
Kommentera

Det var helt rätt att inte förlänga med Aspen. Han har haft sina chanser nu dom här åren, och han räcker inte till. När Honken och sen Aspen kom fram så sas det att Aspen hade större talang än Honken. Det är väl möjligt, men det gäller att plocka fram den också.
Kommentera

Lunkan: Det är lättare att "glänsa" i AS. Enligt Röglefansen så var matchen mot Brynäs i Ängelholm deras absolut bästa för säsongen. Och det var inget jag blev imponerad av. Men som man brukar och bör säga, ge grabben chansen.
Kommentera

Cricke: Ser man på reaktionerna på Rögles GB är J.J ett kanonförvärv likaså Lind enligt TIKs supportrar. Alltid nått är det några som kan spelarna så är det de egna fansen.

Malmström en joker låt oss hoppas det!
Kommentera

70 Rodrigues: Kan inte Asplund sadla om till målskytt?
Kommentera

Av dom 3 st forwards dom har värvat så är det ingen som är en utpräglad målskytt. Vi får hoppas att det tillkommer en sådan!
Kommentera

Det känns bra att vi redan nu säkrat 4 bra centrar, säger Janne Larsson. Yeah right!
Kommentera

Asplund får foten av Brynäs o inget annat elitserielag är intresserat.- Det är inte lätt att hitta en ny elitserieklubb när man inte får vara kvar i ett av elitseriens SÄMSTA lag säger "Aspens" agent Björn Rockström.
Kommentera

P J Davydjoos: Helt rätt beskrivningt av Nylander, tack för det.
Kommentera

Makkan: Så... Antagligen ingen Jämtin, antagligen ingen Norrena... Det börjar se ut som vanligt.
Kommentera

Saxat från Hockeynytt...............................................................

Andreas Jämtin stannar i AIK? - Onsdag den 16 april 2003, kl 16:02
Idag ringde vi upp Andreas Jämtin för att få lite information om vart han ska spela nästa säsong, vi fick svaret att han gärna spelar kvar i AIK.
Om det blir så återstår att se.

Petter Lindqvist
Kommentera

Nu står det även om Jakob Johansson på AB.
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Men fortfarande, att referera till en annan persons åsikter är inte särskilt givande, ge din åsikt i frågan istället!!!
Varför ska Nylander vara kvar i ett lag som måste bli åtskilligt bättre än förra årets upplaga, och som också måste få in ungt blod för framtiden, vad har Nylander för funktion i ett sånt lag?
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Skillnaden är att Keb får betalt samt omnämns som hockeyorakel stup i kvarten, vilket känns rätt obefogat. Både lönen och ryktet. ;)
Kommentera

Ford Prefect: Inte mer en dom som husserar på hs.
Kommentera

« · 269189 · »