Brynäs IF

727978 inlägg · 7962 ämnen

Silly Season

« · 269445 · » Till forumet

Sv: Silly Season
70 Rodrigues: Jag vill ha bilnycklar och Norrena i mitt påskägg he he
Kommentera

E de ingen som tycker att vi ska försöka locka hem "honken" ?
Kommentera

Lilljanne: Hur var läget i tältet under påsken....
Kommentera

kacken: ...det är till att vara på den ironiska sidan idag ser jag...;-)
Kommentera

kacken: Men garanterat ganska lite i lön...
Kommentera

70 Rodrigues: Det måste ju vara kanon för Norrena att komma till oss, garanterad 1:a keeper och desutom garanterat mycket att göra i varje match!!!
Kommentera

Clarence: Wow!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Visst är det så. Men Anti Bruun kommer ju. Till att börja med...
Kommentera

Clarence: Om Norrena ska vara den kanonmålvakt han kan så måste han ha ett bra försvar till hjälp för annars så är han rätt mänsklig.Det försvaret har tyvärr inte Brynäs idag, det måste in 2 kanonbackar!
Kommentera

myra: Toppen! Men som den skeptiker jag är tror jag inte på detta med Norrena förrän allt i så fall blir officiellt!
Kommentera

70 Rodrigues: Det är samma kille som sa tidigare idag att Gerber var på väg
Kommentera

Polare med en scout till brynäs soon..*lleer*
Kommentera

myra: Och hur vet du det???
Kommentera

Bara så att ni vet så kommer Gestrike-Kraft gå in och lösa Norrena, Allt är så gott som klart!! Vi har en bra målis till nästa år!! =)
Kommentera

Igor:Man blir ju faktist lite förvirrad då det faktist finns en Jimmie Lindström i Sundsvall också=)Därimot är han inte aktuell för Brynäs utom hör och väpna Västerås Ungdom.Och då heter ju klubben Västerås Ungdom.
Kommentera

Nike89: Jag tror nog han menar Jimmy ;-)
Kommentera

33Laitinen- Har du hört något om Norrena eller någon annan finsk spelare som kunde vara aktuell för Brynäs ?
Kommentera

Sylf:Är det säkert att du inte tänker på Jimmy Lindström som faktist är aktuell för Brynäs där?Sundsvall har ju visserligen en som heter Jimmie Lindström också men han är ju absolut inte aktuell.
Kommentera

70 Rodrigues: Denne Jimmie Lindström, är han verkligen så mycket att stå efter? Det är en sak att vara framträdande i ett undanskymt Sundsvall men steget till att förstärka ett elitserielag är faktiskt väldigt låångt.
Kommentera

Sylf: Ryktet driver nog i så fall med dej. Fredrik Norrena kommer inte till Brynäs. Det kan vi sluta babbla om nu. Det börjar bli krisigt värre med truppen, tycker jag. Asplund och Ram får inga nya kontrakt. Djoos slutar, Rehnberg är förmodligen borta, Janne L lägger av... Får Brynäs ihop en trupp värd namnet, tro?
Kommentera

Sylf: Ständigt denna Norrena. Är det samma källa som förra gången?
Kommentera

70 Rodrigues: Mårten kommer nog inte till BIF,om han nu får för sig att komma hem,de andra verkar realistiska,skulle betyda fullt på FW sidan.Inte så tokigt faktiskt.Ett rykte säger idag att Norrena är klar....vi får se vad som händer.
Kommentera

70 Rodrigues: Det vore hemskt att få hit en ny Pekkala. De siffror du rdovisade för denne Bruun är katastrofala. Men "katastroferna" har ju sin destination i Brynäs ...
Kommentera

Sylf: Skulle gärna se Mårtensson, Jämtin, Lindström i laget, satt bara o fnulade lite!
Kommentera

70 Rodrigues: Det där laget ställer jag upp på,men ser gärna Jimmie Lindström i laget också.
Kommentera

70 Rodrigues: Ser ju faktiskt riktigt bra ut. Jag skulle gärna se Jämtin i stället för Malmstöm i 3:e och sätta in Rönnquist när någon går sönder vilket kommer ske innan ES startar om jag känner Brynäsarna rätt.

Annars så var det faktiskt precis den här laguppställningen jag hade i huvudet i natt när jag inte kunde somna ;-)
Kommentera

Tänk er detta!

Målvakter: KANONMÅLVAKT(Lundström)

1:a Sjödin-Laitinen Anger-Miettinen-Nemirovsky

2:a NY-Johansson Molin-Lind-Soling

3.e NY-Casselståhl N Danielsson-Kyrö-Malmström

4:e NY-Andersson B Danielsson-Johansson-Rönnqvist

Reserver: Östlund o P3
Kommentera

Igor: Nemirovsky vore inte helt fel!!!
Kommentera

Igor: Håller med dig.. Tycker Brynäs borde satsa på honom.. Det har ju faktiskt förekommit rykten (om än svaga) om en flytt till BIF för honom.
Kommentera

Ford Prefect:

Som tur var så kan nästa alla i haparanda finska (förutom jag)
Men tjejen och polarna tolkar åt mej :-)
Kommentera

BrynäsTorBjörne: Tack för länk!
Kommentera

Ser att David Nemirovsky inte har nån ny klubb. Han öste in poäng förra året i samma kedja som Tommi Miettinen. 30 p på 20 matcher. Dags att återförena dom?
Kommentera

wesleyjah: Tackar och bockar. Nu återstår bara att lära sig finska. ;)
Kommentera

wesleyjah: Jasså du ;)
Kommentera

Ford Prefect:

Ursäkta att man kliver in så här men....
Under Länktips hittar du länken...
Kommentera

BrynäsTorBjörne: Är inte Tuulola i äldsta laget för att åka över Stora Pölen? Förresten vill jag minnas att han flyttade hem till Finland för barnens skull. Men det är klart - saken hamnar ju i ett annat läge när det är NHL som kallar. Vem tackar nej till att få sin lön tiofaldigad eller mer?
Kommentera

BrynäsTorBjörne: Har du någon länk till den där ryktessidan? Verkar intressant.
Kommentera

Ford Prefect: Just det, Brad Berry den tomten! Ha ha ha!
Kommentera

70 Rodrigues: hade det då inte varit bättre att få in en spelare eller så för de pengarna?
Apropå påskharen så tyckte jag mig se att han hade klämt in Janos i ägget också.

Tänk vilket lag vi kunde ha om vi behöll alla spelare som ingen annan vill ha. Johan Hansson, Andreas Custemo och så hade vi väl nån back som hette Andreas Westlund också? Och Pushkov, Janos, Williams framåt. Nån som minns Brad Berry förresten? Han som förmodligen hade tid nog att inreda utvisningsbåset...
Kommentera

Rykten

SaiPa Lappeenranta
-Antti Bruun, p (Brynäs/SWE ***, Tappara *)

HPK Hämeenlinna
-Marko Tuulola, p (NHL) *

Lukko Rauma
+Jamie Ram, m (Brynäs/SWE) *

Tappara Tampere
-Tom Bisset, h (?) ****
Kommentera

Ford Prefect: Ja och så skulle väl Bergfisen ha sitt oxå..
Kommentera

Ford Prefect: Nä, men 2 spelar löner! Jag vet ju själv hur mycket mitt företag tar ut när vi konsulterar o det är inga småpengar....;-)
Kommentera

65 Selander: Jag ska strypa harjäveln.....;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jamen inte kan de väl ha kostat motsvarande nästan fyra spelarlöner iaf? Förresten kom de in ett år försent; våran JET-line är ju redan skingrad för vinden. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Såg Easter Bunny på E4'an med Custemo i ägget ;)
Kommentera

Tomas HOCKEY: En annan skillnad också: Löfbergs Lila är skitäckligt och behöver sympatier för att sälja. Antagligen köps det bara i Värmland och till kaffeautomater på snikställen. ;)
Kommentera

Tomas HOCKEY: Om jag inte är felunderrättad ägs väl Gevalia av Kraftfoods som väl är amerikanska eller multinationella. Såg att dom sponsrar Annika Sörenstam. Det kanske är på den nivån idrottsstjärnor behöver vara för att de ska vara intresserade - vad vet jag. Lilla Brynäs har dom väl aldrig hört talas om. Nån här föreslog att man skulle kontakta Zoegas istället, varför inte? Godare kaffe och antagligen bättre stålar.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Detsamma! Vi får väl hoppas på att harfan kommer med något trevligt i Brynäs IF:s påskägg?
Kommentera

Ford Prefect: Flygpsykologerna var inte gratis kan jag säga!
Kommentera

« · 269445 · »