Brynäs IF

728137 inlägg · 7962 ämnen

Silly season

« · 546537 · » Till forumet

Sv: Silly season
GävleLasse:
För en som inte har byggkoll: När skulle byggandet börja bygget?
När blev gränsen för misslyckande 2 veckor när det gäller smådetaljer?
Kommentera

Huge: Den stora frågan är vad Clarence hade sagt om det INTE åkt ner...Troligtvis hade han beklagat sig högljutt om detta.
Kommentera

Clarence: "Huge: Låt oss se den "siffran" du menar då först. Än har vi inte gjort det, eller hur?"

Här kommer en av dina "siffror":

"Skellefteå är minst en halv klass bättre än Brynäs. Det står redan klart. Brynäs håller inte elitserieklass. Laget, och klubben, är i spillror . Det blir SAIK och Leksand som går upp."

Inte många siffror rätt i den spekuleringen, enligt min mening.
Vilket skulle bevisas. :-)

Poängen är dock att du ifrågasätter Sundlöv och Boorks ev förhandlingar nere i Wien, utan att ha en aning om vem eller vilka dom talat eller inte talat med.
Eller så var du med i förhandlingarna.
Vilket alternativ gäller?
Kommentera

AD: Stackars honken
Kommentera

wesse: Han gjorde två räddningar åtminstone
Kommentera

AD: Vilket jävla såll
Kommentera

Ja ingen drömstart för Honken precis....
Kommentera

Huge: Låt oss se den "siffran" du menar då först. Än har vi inte gjort det, eller hur?
Kommentera

GävleLasse: *ASG* "Om man sätter ett datum när byggandet skall börja bygget och misslyckas att börja byggandet så är det inget annat än ett misslyckande." På tal om misslyckande... min gamla svenskalärare vänder sig i sin grav över den meningen.. Men jag hoppas att ni förstår vad jag menar....
Kommentera

rackham: Om man sätter ett datum när byggandet skall börja bygget och misslyckas att börja byggandet så är det inget annat än ett misslyckande.

Om man går ut och säger att det endast är smådetaljer som är kvar och det fortfarande inte hänt något efter två veckor är det även det ett misslyckande.

Det finns fler "anledningar" till varför förseningen blivit men det finns ingen anledning att belysa detta här. Däremot så förväntar jag mig ett full rapport på årsmötet.

Nu är jag av min fulla övertygelse förvissad om att det inte är DÄR som "tröskeln" till en ljusare framtid, ekonomiskt, sportsligt och organisatoriskt ligger. Detta problem löser vi inte med att bygga en ny arena. Kanske skjuter vi problemet framför oss ett tag till genom att få in friska kronor in i verksamheten genom kringarrangemang som mässor och liknande. MEN Brynäs har fortfarande en rent amatörmässig skötel av klubben på många områden och så länge det fortgår kommer problemen fortsätta att finnas.

Det går inte att bygga sig ur krisen.
Kommentera

GävleLasse: mm-...han skulle vat bra..
Kommentera

GävleLasse:
"Fatalt misslyckande... Definition: Ett misslyckande som ger allvarliga konsekvenser."

Min tanke är att det är först när vi vet om det är ett misslyckande eller inte som vi kan kritisera föreningen...

Nu är jag inte insatt i byggsvängen, men att under kortare tid än ett år projektera en arena är nog ganska bra jobbat.
Sedan går det ju alltid att fråga sig varför Brynäs hängde på de orealistiska (och för Brynäs ofördelaktiga) planerna på en event-arena på Alderholmen.

Byggklart ht 2006 eller ht 2007 kvittar, bara vi får ett besked!
Kommentera

65selander: Som jag ser det en ältande signatur om att man ska hålla på Brynäs och inte vill ha några nya guld.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu ser jag inte länken ang Karlber mm. Det är ruggigt mycket pengar i Schweiz. Anger fick väl upp till 2 mille samt fri bostad och bil nu när han värvades till 1:a ligan.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Frisco det där är inget ältande utan en bön eller en sk signatur. :-)
Kommentera

Lundström 6: [Till den som tar åt sej: Ältande av samma saker inlägg efter inlägg är ett sätt att skapa dåliga vibbar.]

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

bobby: Hur skulle vi kunna martcha Schweiz lagen när inte ens Leksand klarade av att behålla Mikael Karlberg när dom öppnade valvet. se länk:

ALLTID
Kommentera

Joshua_Tree: ...eller så var det Keb Eriksson som hade skrivit artikeln...
Kommentera

prosten: Hoppsan! Då mindes jag fel om vad som stod i den där artikeln lik förbannat då. Det måste vara mitt alzheimers... ;)
Kommentera

Joshua_Tree: Shanahan lirade inte i Red Wings samma säsong som Bisset bara....

www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0000341991.html
Kommentera

prosten: Bissett gjorde ett par matcher i Red Wings innan han kom till Brynäs första rundan, och om inte jag missminner mig så gjorde han ett par byten, och ett stolpskott, ihop med Shanahan och Yzerman. Det var nåt reportage om det där i nån av gävletidningarna för en massa år sen - att hade den där pucken gått i mål istället kanske han hade fått fler chanser i Red Wings, och lyckats.

Det är små marginaler i hockey som bekant.
Kommentera

ERIKSSON47: Va?? Spelade inte Anger? Men de andra på min lista spelade väl med oss? Annars är det ju inte undra på att det blev kvalserien... ;)
Kommentera

prosten:
Innan Bisset kom till Brynäs, om man ska tro Joshua_Tree rätt...
Kommentera

Joshua_Tree: När lirade Shanahan och Bisset i samma kedja?
Kommentera

90Steen_:
Om inte du upptäckt det så är detta forum involverat om Brynäs och dess ev motståndare. Om man vill läsa om landslagets bedrifter där det inte inkluderar Brynäs spelare i samtalet går man till ett annat beskrivit forum. Nämligen "Tre kronor"...

Detta skulle nog passa som ex ""Honken" kommer att stå bronsmatchen", om det nu skulle vara så att "Henke" inte söker en revanch...
Kommentera

Ärsh va synd asså .. Sedin som man inte sett nått i matchen sätter 2-2 och allt känns super!
Aja .. men känns knappast lika bittert som att förlora en VM Final iaf! :p

Tjeckien - Kanada imorrn i finalen .. tror och hoppas på Tjeckerna! :)

Det är ju oxå bronsmatch mellan oss och Ryssland .. det kan bli en riktig tuffing! :) .. men vi vinner !
Kommentera

Joshua_Tree:
Anger spelade inte ens i Brynäs denna säsong samt att Sachl inte har någon större möjlighet att fortsätta pga skatte problem tror jag att det var...
Kommentera

Joshua_Tree:
Nu tyckte jag att det var onödigt att gå in så mycket på detalj på vilka spelare i hela vida världen som haft dessa nummer. Den listan kan bli oändlig... Låt oss säga att alla är på G för Brynäs men att de tar andra siffror ;P
Kommentera

Såg Schweiz - sverige i förrgår och tyckte att Schweizarna var riktigt kvicka på skridskorna ..någon
Schweizare av dessa
skulle va något för brynäs kanske:

De la rossa
De pietro
Bezina

men själv så hoppas jag på Staffan kronwall eller skulle inte Per Anton Lundström va något? som spelar i EHC Wolfsburg Grizzly Adams
Kommentera

ERIKSSON47: Fler spelare som vi kan räkna bort:

Petr Sachl (22 - hade han väl?)
Greg Parks (också 22)
Niklas Anger (27)
Johan Lindström (27)
Niklas Wallin (14)
Brendan Shanahan (14)
Tom Bissett (19)
Steve Yzerman (19)

De sista tre på den listan har faktiskt bildat kedja ihop en gång. Bissett sköt i stolpen och skickades tillbaka till farmarlaget, för att sen hamna i Sverige och Brynäs.

Vi har den stolpen att tacka för mycket...
Kommentera

Falken:
Eller varför inte vad som helst där nyheten handlar om Brynäs. Det senaste från det hållet är ändå att de nyförvärven vi har, har nu även egna bestämmda nummer på tröjorna...

Jonas Almtorp tröja nr: 11
Mathias Månsson tröja nr: 14
Jörgen Sundqvist tröja nr:22
Lars-Erik Spets tröja nr:27
Nicklas Bäckström behåller sin tröja nr: 19 från föregående säsong.

Man kan konstatera att man knappast har någon förväntning på att Miettinens polare kommer tibaks när då nummret hammnar på Månssons tröja :P

Mot flera nyheter...
Kommentera

Men men.... Vi får hoppas att vi läser något sådant snart och på bilden ser vi några från Brynäs IF istället.
Kommentera

Usch va glad jag vart över den här övertexten. Se länk....
Kommentera

Lundström 6: Ska du ens yttra dig om att vara tjatig?

;-)
Kommentera

Clarence: Jag fick inget svar på min tidigare fråga: var du med ner till Wien, eftersom du verkar veta vilka spelare man talat eller inte talat med därnere.
Eller är det som vanligt: du spekulerar och gnäller för att sedan bara låtsas som om det regnar när det visar sig att du inte haft en siffra rätt.
Kommentera

Clarence: Touché!
Kommentera

JanT: Och du är som vanligt praktexemplaret av sanddykande strutsar...
Kommentera

Clarence: Plockat fram kristallkulan igen? Tycker att den är av värsta "palantirklass" om vi skall använda oss av lite Tolkienterminologi. Ständigt negativ och ständigt snett ute. Att du orkar......
Kommentera

Clarence: Sanningen blir aldrig luggsliten...
Kommentera

Peja: Du har så rätt. Det finns verkligen spelare från exempelvis de länder du nämner som Brynäs borde satsa på. Men värvningsledningen kommer väl som vanligt med sitt luggslitna argument att klubben inte har råd ta hit utländska spelare ens på gränsen till landslagen...
Kommentera

Båda Kronwalls hade självklart varit riktigt bra i Brynäs, även om Staffan inte är lika vass som sin storebrorsa...

Det finns massa bra utländska spelare i tex Tjeckien, Slovakien och Finland som Sundlöv borde höra av sig till. Förmodligen gör han det också.
Någon brist på spelare att rekrytera är det i alla fall inte, tycker jag.
Kommentera

Clarence: Varför inte BÅDA...
Kommentera

Staffan Kronwall vet jag inte men gärna brorsan.
Kommentera

bobby: Men Staffan Kronwall verkar inte ha skrivit på hos någon än. Där har vi en back som bevisligen gör nytta i försvaret.
Kommentera

bobby: En back som har skrivit på för HPK.
Kommentera

Bif_FANS:

Ja det tycker ja..en spelare som ser intressant ut är David Schneider från TPS Åbo (back) högerskytt som är 26 år..mycket mycket intressant back som jag tycker sundlöv bör kontakta!
Kommentera

Lundström 6: Det finns många exempel på när folk har hört av sig till ledningen utan att få ett svar. Vad ska vi diskutera här då? Ska vi gå igenom match 5 i finalen 1999 i slowmotion.

Och det där med att vara seriös i sin kritik kanske du själv skulle ta en stund och reflektera över.
Kommentera

Till den som tar åt sej: Ältande av samma saker inlägg efter inlägg är ett sätt att skapa dåliga vibbar.
Skriv " jag tycker att det är dåligt att vi inte är klar med arenan redan" en gång är ju ockej.
Men att dra upp samma sak flera gånger varje dag eller flera veckor det skapar "hemskt bra vibbar"
Det är ungeför som om ni säjer om er ex. eran son, dotter, lag eller ........
att dom är soper och inte klarar av något om och om igen. 

Att man är kritisk är helt rätt, men man ska ta upp det på rätt ställe och med rätt folk och då är inte detta forum Rätt ställe eller rätt församling att ta och älta det i.
Har man fråger till styrelsen eller folk i kanslit ska man vända sej till dom och det går ju bra på webben om man inte vill ta dom öga mot öga.
Så det är bara att gå dom rätta vägarna om man vill vara "seriös" i sin kritik.

Kommentera

Lundström 6: Så att lägga fram fakta om hur saker och ting verkligen ligger till är att skapa "dåliga vibbar"? Min fråga till dig Lundström är då: VEM är det som skapar de dåliga vibbarna? Vad vi behöver är att diskutera sakfrågorna och ifrågasätta vad egentligen den nuvarande styrelsen håller på med. Jag förbehåller mig rätten till att vara kritisk, trots att jag är rakt igenom Brynäsare.
Kommentera

Till den som tar åt sej: Ja det är vad man gör på Årsmötet KRÄVA SVAR!
Sen måste ni skriva in redan nu vilka fråger som ni vill ska svaras på under det mötet för annars så tas dom inte upp.
Så det måste vara inne redan den 16 Maj vad som ni vill ska tas upp på årsmötet.

Hur jag stöttar Brynäs och styrelsen är på många sätt, men jag står inte med mössan i handen för den har jag på mej:) och man stöttar inte Brynäs mad att hålla på att skapa dåliga vibbar runt laget för då kan man ju fundera vad ni är för Brynäsare.

Kommentera

« · 546537 · »