Brynäs IF

728141 inlägg · 7962 ämnen

Silly season

« · 546194 · » Till forumet

Sv: Silly season
Bif_FANS: Förhoppningsvis så letar de efter en bra back i nuläget. Drömmen vore ju om de kunde presentera en bra back typ S.Kronwall.
Kommentera

Lundström 6: "Styrelsen har väll ingen skyldighet till att gå ut och informera kreti och pleti innan ett beslut heller." Vad är Brynäs IF? Jo en medlemsförening där medlemmar kan och SKA kräva information.

Hur stöttar du Lundström styrelsen? Genom att stå med mössan i hand och hoppas eller?
Kommentera

ja vet inte men e det någon som tycker att Brynäs skall börja värva någon back nu eller??
Kommentera

Till den som tar åt sej: Kan ni inte hitta något annat att klaga på innan det har kommit ett beslut är tagit än åt det en eller det andra hållet.
Styrelsen har väll ingen skyldighet till att gå ut och informera kreti och pleti innan ett beslut heller.
Sen tycker jag att vi ska börja bevisa att vi är Brynäsare och stötta Styrelsen och Sundlöv och inte hålla på och klaga hela tiden, vi stöttat inte med att kasta skit i olika media hela tiden utan det få ni göra på åkrarna där det kan plöjas ner.
Nä upp till bevis att ni Tror och Håller på Brynäs.  

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

AD: Visst i långa loppet är en arena en superlösning. Men blir det någon arena? Vart är informationen? Huvudfrågorna är, VAD skall Brynäs göra fram tills den är klar? Hur skall Brynäs sälja dessa loger om de inte tar krafttag för att återupprätta ett förtroende hos sponsorerna?
Kommentera

GävleLasse: Nog är inte marknadsavdelningen tillräckligt bra, det kan jag hålla med om. Men en ny Arena är rätt väg för att bli bättre sportsligt. Med en ny arena så skulle vi få åtskilliga mer miljoner.
Kommentera

stefan Bskv: Visst kan det bero på många saker. Men med tanke på hur temperaturen bland sponsorer är jämtemot Brynäs så är jag tveksam till att några större alternativ mellan olika sponsorer finns.

Många verkar tro att en ny arena skulle vara någon slags generallösning på de problem Brynäs har och jag är övertygad oom att så är INTE fallet. Tvärt om. Ibland så läser man insändare från företag som ger direkt kritik till Brynäs marknadsavdelning. Hade densamma haft lite professionalism så hade de givetvis bemött denna kritik i en öppen debatt. Visst kan Janne Larsson mfl. ha kontaktat skribenten av insändare för att bemöta kritiken men i mina ögon är detta fel väg att gå. Det är många som läser allt som står om Brynäs i papperstidningarna, inklusive sponsorer och samarbetspartners där för är det hyperviktigt att Brynäs bemöter kritiken i en öppen debatt. Istället blir det huvudskakningar som svar där Brynäs helt saknar förståelse för kritiken. Ett bra exempel på detta var Ahlgrens kritik mot Brynäs för ett tag sedan. Hur bemöttes den kritiken? Proffsigt? Nej det var tummarna innanför hängslena och bröstet ut istället för att verkligen ta åt sig av kritiken och bemöta den med ett pressmeddelande som verkligen ger en förklaring och en plan för att en liknande händelse skall undvikas.
Kommentera

65selander: Brist på någon att prata med.. *skratt* Nej, jag svarade på frågan om definitionen av fatalt misslyckande, som jag glömde i första inlägget.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse- varför jag undrade var för att du svarade dig själv.
Kommentera

GävleLasse:
Om man nu får tro något, så kan arenaprojektets fördröjníng bero på en massa saker. Min egen teori är att det finns för få intressenter som vill sätta sin signatur på ett 10 miljonerskontrakt. Om styrelsen endast förhandlar med EN motpart, så har man ej ett bra förhandlingsläge. Det bästa vore givetvis om det vore ett par företag som visar sitt intresse...
Kommentera

65selander: Ingenting har hänt... Det är ju det som är problemet.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse Nu ser inte jag om du har skickat med en länk (syns inte när man wappar) om du har gjort det beskriv kortfattat vad det är som har hänt
Kommentera

GävleLasse: Fatalt misslyckande... Definition: Ett misslyckande som ger allvarliga konsekvenser.
Kommentera

rackham: Visst är det ett fatalt misslyckande när de haft så lång tid på sig att sy ihop hela projektet. Jag personligen kan inte se det som något annat om man har en grupp människor som har EN uppgift som inte blir klar i tid.
Det är stora pengar det handlar om och det är viktiga beslut som skall tas. Då kan man inte lalla runt å leka bigshot. Ända sedan beslutet om Arenabygget togs så har massor av tid och kraft lagts ned helt i onödan, en arenaansvarig har lyfts bort från sina uppgifter. Informationen har alltid kommit ut väldigt sent om ens alls.
Kommentera

GävleLasse:
"Som jag sa förut, ställa styrelsen till svars för det fatala misslyckandet med Arenaprojektet."

Innan vi ställer styrelsen till svars för det fatala misslyckandet så är det kanske bra om vi vet om det är ett fatalt misslyckande...
Hur definierar du ett fatalt misslyckande?
Kommentera

micke: Jag kanske var otydlig. Jag menade naturligtvis att de skulle komma igång med bygget, inget annat.

Däremot så tror jag att det absolut viktigaste på agendan är att återupprätta en BRA relation till sponsorer och samarbetspartners. Att vi skulle ha stor nytta av en arena är det inte tu tal om. Givetvis skulle det gagna brynäs men vi kan inte sitta här och rycka efter halmstrån och hoppas på en lösning på arenaprojektet i elfte timmen. Fokusera hellre på att göra det som KAN göras, saker som inte ligger i andras händer, namnsponsorer om undersöker möjligheter att dra av för sponsringen, skattemyndigheten som tydligen inte kan ge raka besked etc.

Men med en rejäl uppryckning organisatoriskt så KAN Brynäs skapa relativt sett BRA förutsättningar för att överleva den kris som vi nu upplever. Som jag sa förut, ställa styrelsen till svars för det fatala misslyckandet med Arenaprojektet. VI som medlemmar KAN visa att vi inte tolererar hur föreningen sköts idag.

Med en bättre styrelse kan vi visa sponsorer att det är bättring på gång.
Med en "ny" marknadsavdelning som vet hur man driver en rörelse FRAMÅT kommer ett nytt förtroende jämtemot sponsorer byggas upp.

Till sist, jag är för en ny arena. Men det finns viktigare saker att genomföra INNAN
Kommentera

Clarence: Har aldrig pratat om ledning och styrelse. Däremot kommenterade jag hur olika sportchefer hanterar rykten om spelare som eventuellt är på väg till klubben i fråga. Skönt att du blivit dig lik igen och plockat ner motorsågen från hyllan ;-)
Kommentera

micke: En arena är inte hela världen,(ironi) bara ett måste för att kunna konkurera om övriga aragemang som kan erbjudas i en Arena. Fler stora tillställningar ger klirr i kassan och Gävle får en större plats på kartan. Tex- melodifestivalen, inomhus idrotter i både VM och EM, utställningar, hästhoppningar, hundutställningar, konserter osv. osv. Tänk så många sköna slantar det skulle rulla in!!!! Tänk så många nya spelare det skulle kunna generera i!!! Och tänk så kul om vi inte snart var den enda klubben i landet som fortfarande spelar i en islada!!! UTVECKLING KALLAS DET!!!
Kommentera

GävleLasse: i år? Planen var väl att få en ny arena till nästa år, nu kommer absolut inte det inträffa.
Håller med dig i allt annat. Det har blivit kattskit av allt ihop. Lösningen skulle ha presenterats senast förr-förra fredagen och nu två veckor för sent har vi inte hört ett korvspad från BIF. Alla fattar väl att dom amatörerna har misslyckats kapitalt med den enda uppgift dom har. Inte faen får BIF en ny arena om vi inte får en ny proffessionell styrelse. Bara en sån sak att ha Janne Larsson som marknadsansvarig/sportchef är ju ett skämt.

Det gör mig ont ända in i benmärgen och känns som att hjärtat bränns att Brynäs IF ska misskötas så år efter år...

Skit i gravöl för Monica Zetterlund, jag höjer min gravölsstånka för Brynäs IF, 1912-1906, RIP kärasta vän
Kommentera

Joshua_Tree: Arenan är till för att locka nytt folk, alla som skaffar ny Arena får nytt folk som är där för att titta på arenan och inte hockeyn. Det ger pengar!
Kommentera

Joshua_Tree: Vad fint det blir när man ändrar formuleringen mitt i en mening...

Antingen vill jag skriva: "Jag sitter gärna på Nynäsplan och tittar på hockey..."
Eller så ville jag skriva: "Jag tittar gärna på hockey på Nynäsplan..."

Välj själva. :-)
Kommentera

GävleLasse: Kan inte annat än hålla med. Jag tycker diskussionen genomsyras av en övertro på nya arenan. Som om den skulle vara nåt slags frälsare.

Bara vi får en ny arena så ordnar det sig!

Varför skulle det göra det? Varför skulle folk plötsligt vallfärda till nya arenan? Det är vad som försiggår I arenan som är intressant.

Jag sitter gärna på hockey på Nynäsplan om jag får se BRA hockey.

Enklaste marknadsföringsknepet i boken: Ha en bra vara. :)
Kommentera

Clarence: Jag förstår inte varför du vill säga att det skulle vara förödande. Det är en enorm överdrift. Källan till problematiken med att få in pengar ligger inte på själva arenan utan helt på marknadsavdelningen.

- Ett flertal platser på sargen stod tomma.
- Dålig marknadsföring av Brynäs.
- Obefintlig sponsorvård
- Hel avsaknad av fantasi för att bygga upp kringarrangemang vid matcher.

Där har du fyra saker som måste förändras radikalt innan man ens kommer att få nytta av en ny arena.
Kommentera

GävleLasse: Jag har också svårt att tro på nån Arena nu. Förmodligen har det skurit sig på nån elementär punkt. Så länge Brynäs-ledningen inte går ut och informerar om händelseutvecklingen med ett enda ord, blir det negativa spekulationer. Att det skulle vara bra med ett uppskjutet bygge håller jag dock inte alls med dej om. Förödande skulle det vara. Men typiskt Brynäs.
Kommentera

Clarence: Det kanske är lika bra att du inser att det inte blir någon arena i år. Jag utgår från det och skulle de lyckas sy ihop nåt i sista stund så må det väl vara så. Tyvärr så har sittande styrelse inte gjort det som ålagts dem. Fel personer på fel uppgifter. Ingen samordning mellan de olika personerna som jobbar med Arenaprojektet ha gjort att de jobbat helt åt skogen, motarbetat varandra etc.

Nej, jag hoppas att man skjuter på det hela ett år för jag känner på mig att man kommer att förbise (missa) många viktiga saker om man skall försöka hasta ihop nåt i brådrasket. Detta skulle medföra problem i framtiden, hur stora vet ingen.

Hela denna Arena karusell får VI medlemmar använda som argument vid årsmötet och KRÄVA bot och bättring. Till vilken grad och vem/vilka denna bättring blir på bekostnad på får tiden utvisa.

Något säger mig att det kommer att bli tufft, riktigt tufft ekonomisktett tag till.
Kommentera

JanT: "Föredöme" när man lägger "locket på"... Tror faktiskt inte särskilt många Brynäs-medlemmar och fans håller med dej att det är så en styrelse och ledning ska agera utåt. Den tysta lagens politik som Brynäs-organsationen envist förordar ger jag inte mycket för. Arena-frågan är ett praktexempel på detta just nu. Dagarna går och intet får vi veta, trots att det är två och en halv vecka sedan frågan egentligen skulle vara avgjord...
Kommentera

micke: Beror nog på att det är dödstyst från BIF.

Får väl passa på och önska Kyrö lycka till med Björnligan sedan så får han bra mycket närmare till Föräldrarna i Kiruna
Kommentera

Jag måste ha missat att Kyrö bestämt sig för att sticka...

www.nsd.se/index.php?artikel=145205&option=2
Kommentera

70 Rodrigues: "Huge: Jag citerade vad Sundlöv hade sagt i GD, thats it!!"

Mkt möjligt, men nu var det Clarence slutledningsförmåga jag kommenterade.
Eller snarare brist på slutledningsförmåga.
Att man inte presenterat ngt nyförvärv efter besöket i Wien säger i dagsläget ingenting om hur man lyckats därnere.
Och Arenaprojektet behöver inte heller ha gått i stöpet bara för att det inte står ngt om förhandlingarna i tidningarna.
Poängen är som vanligt: tro inte på allt som skrivs eller inte skrivs i pressen... :-)
Kommentera

Kingbif: Ja, säg det!!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Nu orkar man ju inte vänta längre på det förbannade arenabeslutet- vad händer????
Kommentera

Huge: Jag citerade vad Sundlöv hade sagt i GD, thats it!!
Kommentera

Gusten: Ja då slipper vi vänta på dom
Kommentera

Gusten: Öhrstedt är en sämre Björck kopia...
Kommentera

Lundström 6: Kommer alla fyra nummer samtidigt då? :)
Kommentera

Gusten: Den brukar komma ut när ES drar igång.

Kommentera

Gusten: eller på sistone :)
Kommentera

Förresten är det någon som fått "Brynäsaren" på länge?
Kommentera

Jag hoppas då verkligen inte att det blir den där Öhrstedt som tar sista backplatsen. Spelar ingen roll om Boorken går i god för honom, en 30-åring med SÄMST +/- statistik i laget...då kunde vi lika gärna ha förlängt med Björck.
Kommentera

Huge: Glömde bort LHF i brådskan, där formligen väller det ut transferrykten varje vår. 1 signad spelare/10 rykten?
Kommentera

Huge: Sundlöv är ett föredöme när det gäller att lägga locket på vad gäller nyförvärv. Jämför med "masken" som leker lill-percy så gott han kan; Pinsamt är ordet!

Clarence; Anar jag ett uns av optimism i dina senaste 2 inlägg? Keep up the good work!
Kommentera

Joshua_Tree:
Ingen större ide lägga bud på killen , han kommer spela i nashville igen till hösten , är ganska säker det drar igång igen så kanske inte hel säsong men kommer dra igång iaf
Kommentera

Huge:Det är ju det Sundlöv är berömd för att hålla tyst till det är klart, man kommer ihåg når Honken skrev på ifjol så var man in på martchen svarta mot vita som skulle vara den dagen och så hörde man ett ryckte att vi hadde klart med Honken och sprang in på kanslit och fick det bekräftat.
Jag var in till Gavlerinken och träffade Sundlöv förra måndagen och försökte få ur honom något men han knep igen och bara flinade och då sa jag åt honom att släppa i alla fall något innan han drog till VM, sen så träffade jag några spelare och pratade med dom och dom hadde inte hört någt dom heller.

Kommentera

Clarence: "70 Rodrigues: VM-resan var alltså bara en nöjestripp för herr Sundlöv. Hittar man inte några tänkbara nyförvärv i ett VM då kan man undra..."

Och hur vet Du att man inte hittat några tänkbara nyförvärv?
Var du med ner till Wien, eller?
Du tror inte att det kan vara så att man håller alla ev kontakter för sig själva?
Och inte till höger och vänster basunerar ut vad man har i kikaren.
Kommentera

Clarence: Nej, han har verkligen inte blivit den NHL-spelare som han spåddes att bli. Vad spelar det för roll att han sågs som ett kap när han kom, när han har gjort bort sig fullständigt i Brynäströjan... Såhär på efterhand är han ett fiasko - bara att konstatera.
Sen att Sundlöv gav honom ett tvåårskontrakt kan ju inte Johansson så still svars för. Men bröt inte Brynäs Greg Parks kontrakt förut?
Kommentera

Allt snack om att få bort Daniel Johansson börjar bli patetiskt.Om karln har ett löpande kontrakt med Brynäs så har han. Illa om man börjar bryta kontrakt till höger och vänster, tycker jag. Brynäs får stå sitt kast när man skriver för långa spelarkontrakt, anser jag. F ö är väl Danne inte fullt så dålig som så många vill påstå. Men visst, han har tyvärr inte blivit den spelare han en gång verkade ha potential till som junior. Han gjorde ju faktiskt också några A-landskamper i slutet av 90-talet. Och när han först kom till Brynäs talade många om ett fint kap, minns jag...
Kommentera

Peja: Om det är det dom menar med städa bort så är jag helt med på noterna, om man inte producerar så ska man sitta på bänken oavsett namnet på ryggen!!
Kommentera

70 Rodrigues: Städa bort och städa bort... Han kanske i alla fall inte ger Molin förtroende i varenda ****** Power Play när han inte producerar något, till exempel. Han är nog heller inte rädd för att bänka gubbarna som inte alltid håller måttet.
Kommentera

Och vilka skulle han städa bort, alla har ju kontrakt. Varför ska man tro på deras ord, det är ju en journalist som har skrivit och enligt vissa så har ju dom för det mesta fel eller gäller bara det när det skrivs något negativt om Brynäs :-)
Kommentera

Lundström 6: Hörde på Sportsnacket just och det är bara att konstatera: Brynäs har gjort rätt val i tränarfrågan! Så fort jag hör Lefffe Boorks klarsynta hockeyteorier nickar jag bara instämmande för mej själv. Han inger på nåt sätt ett självklart förtroende. Det skulle vara en stor besvikelse om denna kraft inte skulle lyckas i sitt jobb hos Brynäs. Men... Det gäller ju att ha ett bra lag på isen också. Annars fungerar det ju inte ändå. Och jag tycker inte Brynäs i detta nu har en tillfredsställande bra trupp att visa upp inför säsongen 05/06. Det måste till ytterligare åtminstone två, helst tre, nyförvärv. Som, märk väl, är m e r i t e r a d e! Om inte så tror jag inte ens Boork kan undvika en ny kvalserie för Brynäs.
Kommentera

« · 546194 · »