Brynäs IF

727039 inlägg · 7960 ämnen

Silly season

« · 536158 · » Till forumet

Sv: Silly season
rackham: Brilliant minds think alike.
Kommentera

rackham: första saken borde vara att nå slutspel, tänkt att se vårat Brynäs möta Frölunda i en kvartsfinal.
Nu säger jag bara kvartsfinal eftersom det borde vara det första målet.
Tänk er BIF i slutspel, då skulle jag vara nöjd ivarjefall, åtminstone nästa säsong.
Kommentera

rackham: Målsättningen måste alltid vara att vinna GULD!!!
Kommentera

AD:
Ok!
Räcker det med att ha en målsättning slutspel för nästa säsong, eller vad tror du behövs för föreningen i dess kontakter med omvärlden (ldare, spelare, sponsorer, publik osv)?
Kommentera

rackham: Topp 4:a i grundserien sen ska vi slåss om GULDET!! Det är sånt som ev nyförvärv/ledare, sponsorer och publik vill höra, att ha som mål att bara gå till slutspel visar ju bara vilken låg ambitionsnivå föreningen har!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Topp 4 i grundserien kommande säsong eller alla säsonger?
Varför topp 4? Räcker det som målsättning?
Är kravet GULD alla säsonger?
Kommentera

rackham: Jag har som målsättning att få 10 rätt utan utdelning på stryktipset på lördag. :)
Kommentera

rackham: Självklart ska det vara målsättningen för varje säsong, tror ju knappast att Frölunda, FBK, Djurgården eller Timrå har som målsättning att bara gå till slutspel. Ambitionen måste alltid vara att vinna, tycker jag iaf!!
Kommentera

Bissett19: Bäcker skulle inte vara dumt alls!!
Kommentera

Brynäs topp 4??Vilket sekel då:-))?Nej nu måste vi komma ner på jorden igen va?............med den truppen vi bestitter just idag så är det bara realistiskt att sikta på Playoff!!!
Kommentera

..............MEN det kanske är nån storsatsning på gång,Ove Molin antydde ju i nån tidning att nåt var på gång............
Kommentera

Gusten:
Du är blygsam... :-)

Men det är en jävligt bra liknelse.
Vem fan tippar utan att sikta på alla rätt!?
Kommentera

70 Rodrigues:
Målsättningen är med andra ord att alltid vinna?
Är det det som är förväntningarna på Brynäs från omvärlden?
Kommentera

Bissett19: Topp 4 är något vi får sikta på när den nya arenan är klar, först ska vi till slutspel. Och om vi knyter till os Fleming så ser jag det steget i rätt riktning, och det kommer sponsorer göra med.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej Bäcker är en bra lirare,skulle gärna kunna tänka mej Björn Melin i MIF oxå........
Kommentera

rackham: Jag vill iaf att Brynäs alltid ska vinna, sen vad omvärlden tycker får stå för dom!!
Kommentera

rackham: Vad tycker du att Brynäs ska ha för målsättning/ambitioner??
Kommentera

70 Rodrigues: givetvis vill alla det, men ju mer tryck de har runtom sig desto jobbigare är det att spela.
Kommentera

Vi måste bara kunna hålla kvar Lind......tror inte vi kan ersätta honom, jag håller tummarna för att han stannar.
Kommentera

AD: Frölunda verkade ha jättejobbigt den här säsongen, vilket tryck har inte dom spelat under den här säsongen??
Kommentera

70 Rodrigues: skillnad på kapital och sponsorer och stad, går inte att riktigt jämföra oss "än"
Kommentera

AD: Det är just det som är grejen, Brynäs måste kunna jämföra sig med lag som Frölunda och FBK, vi ska vara med i toppen. Karlstad o Gävle kan man nog jämföra med varandra.Rätt folk på rätt plats i Brynäs IF så kommer det att ordna sig!!!
Kommentera

Bissett19: "..............MEN det kanske är nån storsatsning på gång,Ove Molin antydde ju i nån tidning att nåt var på gång............"

Tänk om det nå´n gång kunde komma i klarspråk från nå´n med beslutanderätt i föreningen. Jag skulle bli ständig medlem igen.

Mikael Wahlberg i Mif är tillgänglig. Bara för grejen att ha två med samma namn i laget. Det har aldrig hänt förut. Eller vad säger 20 Lindgren?
Kommentera

Lilljanne: Dom enda jag kommer på är dom båda Peter Eriksson "Firsov" och "Kessler" som huserade i HV.
Kommentera

Bissett19:

Ska det bli storsatsning så har jag 4 alternativ klara till backsidan.

Chris Philips
Kimmo Timonen
Josef Boumedienne
Marko Tuulola

Det är bara till att signa för Sundlöv, så har storsatsningen tagit sina första steg.
Kommentera

A_x_e_l: Lind är helt klart ersättningsbar,tycker han har gjort en ganska habil säsong,har tappat ordentligt i skridskoåkningen,så jag tror Micke lirar i Timrå nästa år!!Så mitt förslag där är fortfarande Per Bäcker!!!
Kommentera

Bissett19: Jag tycker att man först och främst skall satsa på en tränare och bygga laget ifrån dennes filosofi. Om W.F vill stanna och att Brynäs har råd så är han den jag helst vill se. Sedan måste backarna prioriteras. Sedan får man även gärna ta in ett par tre nya forwards. Jag tror inte att N.Danielsson får så mycket förtroende i framtiden, han har visat för lite på träning. Är jävligt självisk i sitt spel och verkar vara lite för tunn.
Kommentera

Makkan: Kimmo Timonen till Brynäs? Lycka till!!
Kommentera

RTS:

Tack.
Kommentera

RTS: Killen kan väl få drömma... för det är precis vad det är...drömmar.
Kommentera

RTS: Malmström till Timrå IK, lycka till!!!
Kommentera

GävleLasse:

Det är ingen dröm det är en storsatsning.
Kommentera

Makkan: På vilken planet bor du? Du får ju vara lite realistisk i dina spelarförslag. Visst, Timonen kanske kommer hit en vacker dag, när han tröttnat på NHL. Men nu har ju hans moderklubb tagit sig upp i SM liiga så han lär nog spela där OM han nu skulle få för sig att strunta i NHL...

So.. dream on!
Kommentera

GävleLasse:

Fattar du inte att jag skämtar.
Jag gav bara ett förslag på en storsatsning.
Kommentera

GävleLasse:
Nej för fan, GävleLasse!

Brynäs måste:
1. Bestämma sig för en långsiktig spelfilosofi som matchar förväntningarna på Brynäs spel.
2. Bygga en organisation som klarar av att införa punkt nr 1.
3. Hitta/utveckla spelare som passar för det spelet.
4. Anställa en tränare som inte förstör för mycket under den korta tid han (hon?) är i föreningen...
Kommentera

Makkan: *skrattar* Jag misstänkte väl att du skämtade, för hade du inte gjort det så hade man ju fått anledning att undra. ;)
Kommentera

GävleLasse: Lika bra alla bereder sig på resterna från Finland mm.
Kommentera

65selander: Skulle inte förvåna om dom plockar hem Luovi :-))
Kommentera

rackham: Nu pratar du om nånting som tar år att genomföra. Först och främst måste Brynäs bli ett ETABLERAT ES lag och inget lindansande får förekomma. Att bara bestämma sig för att "så här ska vi spela" och sedan ge sig ut att shoppa spelare, tror jag inte mycket på. Detta skulle innebära att Brynäs måste värva tänkbara och lovande spelare redan i J15. Sedan skall hela organisationen byggas efter den spelidén. Visst kan man börja att utforma en spelidé som man kan gå över till PÅ SIKT, men vad som behövs idag är att få ighop ett bra lag som kan ta oss över tröskeln till att bli etablerade.
Kommentera

GävleLasse:
Ok!
När skall det arbetet påbörjas då...?
Kommentera

rackham: Så snart som möjligt. Men med det missnöje jämtemot ledningen som många har så kanske det är viktigast att först ta uti med den biten. Så man får försöka värva ihop ett lag, kanske en mer kortsiktig satsning för att "vinna" tid. Det är mycket som måste förändras inom föreningen och jag ser med spänning fram mot årsmötet. Där kommer en "plan" för framtiden att presenteras och det skall bli jäkligt kul och se om sittande styrelse klarat av att se längre än till september 2006 när nya arenan skall stå färdig...
Kommentera

Som sagt, dom här killarna kan dom behålla, resten ska bort o ersättas:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

Backar: Sulku, N Andersson

Forwards: Soling, Molin, Sachl, Miettinen, Malmström, Wahlberg, Viitakoski, B Danielsson, Lind??
Kommentera

70 Rodrigues: Jag ser gärna att de försöker behålla linan med Soling Miettinen och Björne D intakt till nästa säsong. Det är ju ett antal spelare som har kontrakt även nästa säsong så jag gissar att det kommer att byggas runt dessa spelare.

N.Andersson???? Hmmm... jag vet inte det ja.
Kommentera

GävleLasse: Kul att bygga ett lag runt D Johansson o Kuparinen, NOT!! Lös dom från sina kontrakt!!
Kommentera

70 Rodrigues: snälla, vi behöver andra forwards, satsar hellre på några målskyttar än 10 helt nya backar. Casselståhl är en som vi kan behålla, likaså tror jag Björck ska skriva på för ett nytt år, han kommer vara okej. Jag menar han klev in och gjorde ett okej jobb efter sin skada.
Mattias Karlsson vill jag också se i Brynäs, jag tror han skulle kunna göra ett bra jobb.
På forwardsidan kan jag inte hålla med:
Sachl, för dyr för vad han skapar
Björne är en okej spelare men han har verkligen spelat ner sig i år.
Soling har varit bra under kvalserien, men jag tycker vi har gett honom extremt många chanser och han har fortfarande inte blommat ut, tyvärr Soling du får gå till en allsvensk klubb. Tragiskt nog kommer han vara bra i ett annat lag.

Jag vet att du inte håller med på alla punkter men ändå....
Likaså Korhonen kommer inte acceptera att Honken är kvar, så det är bara att välja mellan en av de där två målvakterna, tyvärr....
Kommentera

70 Rodrigues: även kan jag tillägga att Kuparinen har spelat upp sig rejält, han är en spelar de ska bygga vidare på.... D Johansson kan jag helt hålla med om att han inte håller måttet.
Kommentera

AD: Med Björck, Kuparinen o Karlsson på backen så kommer det att bli kvalserien igen!!
Kommentera

70 Rodrigues: kan kanske stryka Karlsson, men det jag har sett av honom så är han lovande, men de andra står jag fast vid.

Tur att vi har olika uppfattningar ivarjefall.
Kommentera

GävleLasse: "Så man får försöka värva ihop ett lag, kanske en mer kortsiktig satsning för att "vinna" tid."

Det låter som Brynäs strategi dom senaste 10 åren. När ska nå´n i föreningen börja tänka mer långsiktigt? Alla tycks ju säga att "det går inte, vi måste överleva nästa år". Ungefär som med arenan: "varför ska vi ha en ny, dyr arena när vi inte har ett lag"? Jag har hört att man ska börja skylta vid infarten till Gävle C: "Gävle - Sveriges kortsiktigaste stad".
Kommentera

Lilljanne: Detta gäller ENDAST själva lagbygget. Det går inte att ändra på allt över en sommar. Först och främst så MÅSTE Brynäs få en stabil organisation.
Kommentera

« · 536158 · »