Brynäs IF

728195 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 543234 · » Till forumet

Sv: Silly season
RavenLord:
"Take a wild guess..."
Kommentera

ERIKSSON47: Nä men förstår nu varför han tog tränarjobet i BIF då han har den inställningen och de är ju bra han tror att han kan ta guld med ett korplag typ.
Kommentera

RavenLord:
...det skulle bli guld med tre kronor med...
Skämt å sido. Det måste nästan ligga något i det du säger. Han/man måste ha en j**la possetiv inställning för att ta över ett lag i en klubb med lite av ett krisläge. Men ligger man sämst kan det inte gå sämmre...
...för mig är Brynäs ändå "nr1 in hockey", hur skulle man annars klara av att följa dem? Jag sa det under hela föregående säsong "Dom kan ligga under med 25 - 0, jag ska iaf stå kvar tills sissta periodens signal ljuder"

Leve inställningen!!! ;)
Kommentera

ERIKSSON47: Håller med. Jag har och kommer aldrig lämna en match för slutsignalen ljuder! Vet en match då Brynäs låg under med 7-1 mot Linköpig, satt troget kvar tills matchklockan stod 20:00 i den tredje perioden.
Kommentera

Falken:
Tror att jag var på den matchen med, två år sedan eller något sådant (?). Visst var det trevligt... :P

...men nu får du drömma vidare om nya SM-guld för Brynäs. Det ska jag göra iaf. Nattus
Kommentera

ERIKSSON47: Mjo, var ju typ så. Kommer ihåg att slutet/mitten av tredje var N.Danielsson mycket nära att sätta ett mål, tror han lurade bort LHC:s målvakt rejält :P
Kommentera

Det vart inte 1-7, utan 2-7. Fel av mig. Matchen var under säsongen 03/04.

Brynäs IF - Linköpings HC 2 - 7
Kommentera

Kommer också ihåg den underbara matchen mot Färjestad förra säsongen, då Brynäs körde över dom och vann med 7-2. Minns att Hyvönen gjorde mål typ efter 30-40sekunder av matchen, sedan vände Brynäs på matchen rejält och Anger gjorde bland annat 3mål. Underbart vart det.
Kommentera

ERIKSSON47: "Kan du nämna ett "dåligt" lag som tagit guld?"
Leksand, men det var väldigt väldigt länge sedan.
Kommentera

Lyck:Det jag kommer att tänka på är väl HV71. Snubblade sig till slutspel och hade flyt hela vägen 1995. Guld blev det, men särskilt bra lag var det väl inte??
Kommentera

aphac: Jag skulle tro att det finns en hel del midioter som tycker att Brynäs anno -99 var ett dåligt lag som vann oförtjänt. Men de har fel. :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Inte för att vi var dåliga men snubblade vi inte in 1980 och gjorde rent hus?
Kommentera

Lyck:
Dom var nog ändå tillräckligt bra för att vinna guld det året...och om dom nu hade en dålig trupp då så kan bara fantisera hur dåligt de andra lagen igentligen spelade mot dem. Men att slå i underläge brukar vara effektivt för många sämmre lag i vissa lägen...
Kommentera

ERIKSSON47:
Ett riktigt goddag yxskaft- inlägg : )
Vad ville du få sagt
e g e n t l i g e n ?
Kommentera

Joshua_Tree:
Tycker nog att vårt guld 1993 var mer imponerande än 1980 och 1999 eftersom vi stundtals spelade skjortan av motståndarna då (Malmö i semi t ex).
Kommentera

måste säga att djurgården värkar sattsa stort med värvningar nu :)
Kommentera

VM-fynd?

Matchfakta

Vitryssland - Österrike 5-0 (1-0, 2-0, 2-0)

Målen:
1-0 (14.41) Mikhail Grabovsky (Oleg Mikulchik, Konstantin Koltsov), spel fem mot fyra
2-0 (29.34) Mikhail Grabovsky (Konstantin Koltsov, Vladimir Tsyplakov)
3-0 (38.58) Sergei Zadelenov (Uladzimir Svita, Andrei Skabelka)
4-0 (44.19) Mikhail Grabovsky (Konstantin Koltsov, Andrei Bashko)
5-0 (49.43) Mikhail Grabovsky (Sergei Erkovich, Vladimir Tsyplakov)

Är väl dock tveksamt om man inte hellre spelar i Ryssland...
Kommentera

Peja:

Det vore nog ett jättefynd.
Det är nog det bästa förslaget på ett nyförvärv till Brynäs på länge.
Förmodligen så spelar han där han får bäst betalt, och det är nog tyvärr inte i Brynäs :-(
Kommentera

Borde det inte vara dags snart för både ett besked om Korhonen och om arenanamnet? Tyst om Björck/DJ/NA också.....*skakar och hackar tänder*
Kommentera

Gusten:
Ännu är det lite tid kvar på den 2-veckors frist man utlyste förra veckan.
Kommentera

Kingbif: Jo men man MÅSTE väl inte vänta till fem i tolv. Korhonen skulle väl ha ett snack med Sundlöv i helgen som var.
Kommentera

Falken: kommer du även ihåg matchen efter? ;)
Kommentera

Ahlbom: He he, jepp. Brynäs förlorade med 5-7 mot MIF. Brynäs tror jag hämtade upp ett 3-0 underläge till 4-3, men tappade det liktförbannat sedan (i tredje perioden). Undrar om det var den matchen som Hadelöv gjorde en jätteräddning alldeles vid mållinjen med plocken, dock så videogranskade domaren det hela och dömde mål :P. Tror det var i den matchen som det skedde. Minns hur sur man var efter den matchen...
Kommentera

Vad är det som hänt här inne.....inte ens Huge och Rodrigues bråkar längre...
Kommentera

prosten: Var bara lugn, det här är nog lugnet före stormen :-)
Kommentera

Nu är det dax att Syndlöv börjar leverera lite mer nyförvärv, eller kommer med något nytt iaf! Det är oroväckande tyst just nu!
Kommentera

prosten: Dom kanske blivit religiösa. Tony Imsen och Huge Ekman ......
Kommentera

sylf: Halleluja!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ha ha,som i nilecity:-)
Kommentera

70 Rodrigues: "prosten: Var bara lugn, det här är nog lugnet före stormen :-)"

Orkanen.... :-)
Kommentera

Huge: En seglare skulle nog kalla detta för stiltje.
Kommentera

aphac: Vänta bara tills DJ skriver på..... :-)
Kommentera

Huge:Då kan jag inte hålla mig!!! Anhåller om att få vara en aning negativ då?:-(
Kommentera

aphac: Beviljas....
Kommentera

Huge: Han är väl redan påskriven...
Kommentera

Mikael Samuelsson ryktas till HV enligt hockeycentralen, det är ett namn för Sundlöv att jobba på, vill han lämna SSK kan han väl lika gärna flytta till Gävle som till Jönköping.
Kommentera

Falken: jo jag vet tyvärr så var jag på den matchen och det var inte kul att se först en jätte match mot färjestad sen platt mot malmö. redan efter matchen mot fbk sa ju alla icke brynäsare att det va läggmatch sen fallet mot malmö...
Kommentera

lindberg: Det är spelare som Micke Samuelsson som verkligen skulle stärka Brynäs. Men, som vanligt, har inte klubben stålar för såna värvningar. Ett "evigt" faktum som står en upp i halsen ...
Kommentera

Clarence: Glädjespridare Ior, var det inte så Du sade om Honken också? Och Boorken?
Kommentera

Orkar inte starta en ny tråd. På omröstningen borde det finnas 8e plats och därmed slutspel..
Kommentera

Clarence: Har någon verkligen sagt att det inte finns pengar till värvningar? Kanske Micke helt enkelt inte vill spela i Brynäs? Kan det var så enkelt? Vad jag har förstått så har han väl inte ens blivit tillfrågad av BIF. Men jag kan ju ha fel. De kanske har frågat honom och en del andra klasspelare utan att det har kommit fram till oss supportrar. Ryktena som stod i Expressen för ett tag sedan angående värvningar har ju i alla fall inte stämt så himla bra in på Brynäs. Där nämndes ju bland andra Oscar Steen som gick till Leksand.
Kommentera

BÖRJA VÄRVA BRYNÄS!!!
Kommentera

AD: Om jag har rätt på vem som har gjort omröstningen så skall du vara glad att du har mer val än kvalserien att välja på ;-)
Kommentera

65selander: Tänker vi på samma person tro? I så fall borde alternativen vara:

Den sämsta säsongen nånsin!!
Åt helvete!!
Får magsår bara av att tänka på det!!
Bryr mig inte, jag är djurgårdare!!

;-)
Kommentera

Joshua_Tree: hm.... verkar som vi tänker på samma person :-))
Kommentera

65selander: Jag tror jag vet vem ni tänker på :)
Kommentera

Korhonen är väg att röra på sig.

Peo Larsson i Skellefteå är intressedad ny målis vilket även Malmö verkar vara.

"– Jag pratade även med agenten till Markus Korhonen (i Brynäs den gångna säsongen) som sa att han var sugen. Sedan ringde han plötsligt tillbaka och sa att han hade fått ett bud från Malmö och då handlade det om helt andra pengar."
Kommentera

MJ: "intresserad av" ska det vara så klart.
Kommentera

Om nu Korhonen skulle lämna Brynäs för Malmö Redhawks. Kan det vara så att en bytesaffär är på g? Brynäs lär ju vara intresserade av Matthiasson som dock har ett år (eller mer?) kvar på kontraktet och Malmö verkar vilja ha vår "Karhu" som också har ett år på kontraktet kvar. Hmmm.
Kommentera

Falken:
En rimmlig ekvation det där. Men frågan är om man verkligen vill släppa Markus i år "igen"...
Kommentera

« · 543234 · »