Brynäs IF

726971 inlägg · 7960 ämnen

Silly season

« · 709482 · » Till forumet

Sv: Silly season
Bissett19: "eller ska Öhrstedts tröja upp i taket?"

Nä det får räcka med Skoogs :)
Kommentera

Gusten: Jag föreslår Brad Berrys..skämt åsido hoppas att Angell skriver på, sedan får han ta vilket nummer han vill.
Kommentera

I Puckens intervju med Bäckis (på sportextra) så låter det som om Sebastian K är klar för Brynäs.
Kommentera

Gusten:

Gud vilken stel människa som intervjuade.... hehe
Kommentera

Svaret "ännu längre" fattas ju på omröstningen, borde det inte åtgärdas???
Kommentera

Bissett19: Öhrsteds tröja i taket? Skärpning! Då tycker jag hellre att vi tar Stefan Klockares. ;-) Ang. tröjnummer så hade Widing 41 i Pelicans om jag inte är helt ute o seglar... Mads Hansen kanske tvingade till sig 24:an som "signing bonus" :-D
Kommentera

Låter som att Sebastian Karlsson är så gott som klar för Brynäs:

"Sebastian Karlsson flyttar, troligen till Gävle, Tom Koivisto flyttar till Rapperswil-Jona i Schweiz och Richard Demén-Willaume flyttar.

-Det är ingen överaskning för oss. "Sebbe" vill byta klubb för att få mer istid. Vi önskar honom lycka till och välkommen tillbaka till oss, säger Christer Kellgren, Frölunda Indians sportchef."
Kommentera

Davve17: jo lite ur kurs, han hade nr 14
Kommentera

AD: Jag tror det har varit klart sen länge, jag läste på SVT att han hade skrivit på.....och det var för ca 3 veckor sedan.
Sedan har det även skrivits i div. kvällstidningar att ett kontrakt är skrivet.
Återstår att se för hur många år han har blivit kontrakterad då.
Kommentera

A_x_e_l: Det är väl inget bekräftat från Brynäshåll att Sebastian Karlsson är klar ? Borde ha stått på hemsidan i sådana fall.
Kommentera

mattias - 74:

Det är uppenbart att Pucken skall hålla sig till att skriva. Så otroligt okarismatisk och han kan ju för fan inte ens stå still, stackars kameraman!
Kommentera

Flynt: Tror knappast att Pucken får jobb på SVT sport efter den där intervjun,men kul att höra Bäckis iaf,som sagt som nån skrev det låter ju som om Sebastian är så gott som klar för Brynäs.

Kanske får vi se en Kinderäggskedja bestående av Salmonsson-Bäckis-Karlsson.......

Kommentera

Sebastian Karlsson klar. Han bekräftar det till GD/AB. Blir spännande att se han i Brynäs. Jag undrar bara hur långt kontraktet är.
Kommentera

Falken: Det kommer ju inte som nån överraskning direkt,kommer säkert upp nåt på hemsidan imorrn.......
Kommentera

Bissett19: Så nu är det bara att invänta Angell och en till målvakt. För Sundlöv kan väl knappast försöka locka till sig en ännu en forward, som exempelvis Jens Karlsson (Sebastians storebrorsa) som ser ut att lämna HV71.
Kommentera

Falken: Nä nu är det nog stopp bland forwards,storebror Jens hamnar nog nere i Ängelholm,han var ju utlånad till Rögle under NHL-strejken.
Kommentera

Bissett19: Men visst var Brynäs ute efter honom innan han gick till HV71? Har för mig att Sundlöv och Boork gärna vela se honom i Brynäs.
Kommentera

Falken: Om jag räknar rätt nu så har Brynäs 4st utav dom 6 första i poängligan för i J-20 VM !! Är det inte påläggskalvar eller inte :-)

1: Bäckis
2: Sebbe
5: Salmonsson
6: Ryno

Niklas blev 17.e

Kommentera

65selander: Sedan när värvade vi Ryno? ;)
Kommentera

Falken: Vi kanske fick honom på köpet när vi tog Sebastian....:-)
Kommentera

Bissett19: Då tar jag hellre Fabricius! ;)
Kommentera

Bissett19/Falken
Ville bara se om ni var vaken... Gynge skall det vara, så det blev ingen kostym utan bara ett par långkalsonger ;-)
Kommentera

Falken: Han är för gammal för Brynäs,jävla gubbe ju.......:-)
Kommentera

Bissett19: Fabbe var smart eftersom dom säkert pröjsar bra men frågan är om han kommer närmare än 3:e/4:e, i BIF hade han varit en rejäl förstärkning oavsett vad Konsumlovers hade sagt ;-)

Blir fruktansvärt intressant och se vad våra kycklingar  kan göra. Synd att Lavins kommer senare p g a skattetekniska skäl

Kommentera

65selander: Ja Lavins dyker väl upp ngn gång i Oktober om jag inte minns fel,bara hoppas han sköter sommarträningen lite bättre än vad han gjorde förra året när han kom till Brynäs,för då var han ju inte i topptrim direkt.Men Boorken har säkert en pulsklocka på honom hela sommarn......

Kommentera

Bissett19: DEt är ju inte dyrt precis i Lettland ;-)

Är jävligt sugen att ta en tripp till Riga och VM. Vem vet, Lavins dyker nog upp där i korvkön. Bäckis och Honken sitter nog och spelar Xbox då...

Kommentera

СИСТЕМА ЭФФЕКТИВНОГО СНИЖЕНИЯ РИСКОВ
Kommentera

Bissett19: Lite koll på Lavins får vi ju innan oktober. För i finland måste han ju kunna vara med och spela.... eller?
Kommentera

GävleLasse: Tror inte dom får träna med laget heller oavsett vilket land man härjar i.
Kommentera

Menar dom som fortfarande sitter i karantän efter artiskontraktena i respektive lag.

Kommentera

65selander: Det är nog sant. Jag tror inte heller att Lavins har betalt för tiden innan han kommer heller...det skulle ju vara svarta pengar i sånna fall.. vitt går det ju inte.
Kommentera

GävleLasse: Det är väl så att de bara får vistas i landet mer än 180 dagar för att det ska kunna bli ett sk "artistkontrakt" dvs lägre skatter och sånt därför kan han inte vara med och träna heller med laget
Kommentera

65selander: Spelare med artistkontrakt som har gått ut, får inte ens vara här på semester.Så Lavins lär nog missa semesterutflykten till Furuvik eftersom han inte får komma förrän i oktober.
Jag tycker att Angell har rätt inställning i att han ska vara med från början och inte nått skit med att komma när det passar skattemyndigheterna. Se till att ha pengar BIF!!!

En trolig tråd här i GB:N längre fram kommer definitivt att heta "Vilka lånar BIF ut?". Vi börjar bli många!!!
Kommentera

I dagens Mora Tidning (pappersupplagan än så länge) så finns en artikel om att MIK börjat sin sommarträning. Noterbart är att man på bilderna kan se att Peter Nolander fortfarande är med Mora och tränar. Så min fråga till er nu är om ni inte har nån egen barmarksträning eller räknar ni med att få fulltränade killar skickade till er i början på augusti? ;-)

Kommentera

Sperrle är klar för Brynäs IF!!!! Se länk!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det måsta man ju säga att det var ett ganska bra val som andramålis,var ju lite orolig att det skulle bli Gusten.T ett tag.
Kommentera

Ja, han följer ju Boorkens röda tråd, spelat i Arboga, fostrad i Leksand och han kanske har nån liten anknytning till Almtuna nånstans också..

Kan inte ha varit lätt att värva en ny målis när dom vet att han är dömd till att stå i Honkens skugga i vinter. Om inte Honken ska myspysa med frugan och skära lite avocado i vinter med...
Kommentera

Clubsport: Eller om han inte idiotspelar som förstemålis i VM o sticker över pölen,hua hua......:-)
Kommentera

Bissett19:
En stabil plats som andrekeeper där han får stå matcherna mot blåbärsgängen utan att övertyga för mycket står på min önskelista.
Kommentera

Stigsson:
Jag tror att han håller sig undan, han har nog hört talas om Brynäs specialitet att springa på myrmark.
Kommentera

Clubsport: Det lär bli en hård kamp om förstespaden i Tre Kronor.Det är ju tre jämna målvakter,det bästa vore väl om New Jersey slår ut Rangers,då lär ju Henke flygas till Riga,o de andra tre får slåss om att öpnna båset......
Kommentera

Bissett19: Sperrle klar för Brynäs.. se länk
Kommentera

58Ollie: Tja blixten.......:-)

70 Rodrigues @ SIGTUNAIdag kl. 11:37  
Sperrle är klar för Brynäs IF!!!! Se länk!!

Kommentera

70 Rodrigues: Det var knepigt eftersom Sperrle tidigt deklarerade att han skulle gå till en klubb där han var garanterad att få förstespaden vilket han definitivt inte lär få i Brynäs.
Kommentera

Bissett19:
Ja, ingen av dom tre sticker ut över dom andra. Liv o Honken är ju matchotränade där har Henriksson en liten fördel. Att B-Å är coachen har han nog också en fördel av.
Henke Lundqvist till VM, det känns tryggt..!
Kommentera

Clubsport: "Henke Lundqvist till VM, det känns tryggt..!"

Absolut,i både Brynäs o Tre Kronorögon.....:-)

Kommentera

Bissett19:
Ja, det vore försmädligt om Honken tar förstaspaden och dominerar totalt.

Henke får se till att ställa upp om han blir utslagen.
Kommentera

Clubsport: Vilken organisation tillhör Honken nu ? Är det NY Rangers fortfarande ?
Kommentera

brynästigern:
Jag tror att han är fri och inte tilhör nån organisation. Dom tappar ju rätten till en spelare efter några år om han inte spelar därborta.
Är inte 100 men nästan...
Kommentera

Clubsport: Ok, oavsett om Honken får stå i VM eller inte så hoppas jag att vi får behålla honom i alla fall. Sperrle tror jag blir ett bra alt. som 2:e keeper. Lär väl inte ta första platsen, eller?
Kommentera

« · 709482 · »