Brynäs IF

731186 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 694967 · » Till forumet

Sv: Silly season
Pelle Borås: Minst en finsk back i varje fall. Det där med spelat färdigt inkluderar ju allt från allsvenskt kval till finska slutspelet så...
Kommentera

mattiaskarlgren: Det borde inte vara Gynge då det står så här:

"Enligt Micke Sundlöv är klubben överens med två nya backar och en ny forward utöver de redan klara nyförvärven, Mads Hansen, Johannes Salmonsson och Hammarbytalangen Rickard Gynge som Brynäs är muntligt överens med."
Kommentera

Huge: Hur nyanserat är det att ALLTID ta Brynäs i försvar,vad dom än tar för sig??
Kommentera

Huge: "Som sagt: nyansering.
Kul att fler börjar upptäcka att det till största del är bristen på denna egenskap hos dig, som jag främst vänder mig emot."

Så då har andra lags resultat och underprestation inte påverkat att Brynäs gick till slutspel då, är det en faktor man ska bortse ifrån??
Kommentera

Sundlöf snackar om spelare som snart har spelat färdigt för säsongen.
Är det någon som har koll på hur det är i finska slutspelet. Sundlöf har ju trots allt varit där ett par gånger i vinter och kollat läget.

Två finnar bort (Kupa/Sulku) - två finnar in?
Kommentera

Jag tror inte det är en ytterligare forward utan att det är Rickard Gynge dom skrivit kontrakt med nu! Sen tror jag garanterat att det är Fredrik Ericson från Oskarshamn (tror jag). sen sista backen kan vara svårt men förvånar mig inte om det är en ifrån Södertälje?
Kommentera

70 Rodrigues: Som sagt: nyansering.
Kul att fler börjar upptäcka att det till största del är bristen på denna egenskap hos dig, som jag främst vänder mig emot.

Jag har aldrig påstått att "ni" haft fel när ni påstått att tabellen aldrig ljuger.
Bara att ni ofta väljer att bortse från de faktorer du talade om (skador, otur osv), och att ni istället låtsas som att dom inte har ngn inverkar öht.
När dom de facto har en inverkan på resultatet, vilket för övrigt gäller alla lag.
Mao: nyansering, som ngn skribent nyligen mkt klokt påpekade.
Kommentera

70 Rodrigues: "Så när vi har missat slutspel, då har det ju enligt dig berott på otur, skador och en massa 2:a bortförklaringar, och då har ju jag och många med mig enligt dig haft fel när vi har sagt att Tabellen aldrig ljuger, men så fort dom har gått till slutspel då stämmer den devisen helt plötsligt, eller??"

Verkar vara tvärtom för dig, när vi går till slutspel så ljuger ALLTID tabellen ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Det är ju där vi kan ändra på saker och ting.
Kommentera

HF: Kul att du också försöker att vara med i andra diskussioner än bara klacksnack!!
Kommentera

Huge: "Du kan spekulera dig blå i ansiktet om detta, men till syvende och sist så är det väl tabellen som talar sanning. Eller gäller inte detta paradargument längre, det som dysterkvistarna brukar dra fram när VI haft en tung säsong och missat slutspel?"

Så när vi har missat slutspel, då har det ju enligt dig berott på otur, skador och en massa 2:a bortförklaringar, och då har ju jag och många med mig enligt dig haft fel när vi har sagt att Tabellen aldrig ljuger, men så fort dom har gått till slutspel då stämmer den devisen helt plötsligt, eller??
Kommentera

70 Rodrigues: På tal om nyansering...
Kommentera

Hence: Självklart så är det så, Boorken är ju kung och man får absolut inte kritisera honom, då tar det hus i helvete!!!
Kommentera

Hence: "Han hade säkert ett finger med i spelet, men inte hela handen som många vill få det till..."

Skulle vilja påstå att om handen räknas som 100% i detta fall, så har han åtminstone haft tummen, pekfingret, långfingret och ringfingret med. ;-)
Kommentera

HF: I så fall har du skrivit några inlägg för mycket ;)
Kommentera

GävleLasse: Kvalitet i stället för kvantitet =)
Kommentera

HF: Du är välkommen att oftare bidra med "nyans" så ofta du kan ;)
Kommentera

Hence: Jag menade ju självklart att Boork själv gjorde samtliga mål, stoppade de räddade skotten och körde bussen/flygplanet till samtliga bortamatcher. Eller så kan jag ha menat nåt annat, men nyansering och denna GB är inte direkt synonymt ;-)
Kommentera

HF: Visst kan så vara fallet, även fast jag håller med Rodrigues om att Brynäs fått hjälp genom att andra lag överaskat negativt. Nu är det dock framtiden som gäller vilket lämnar några frågor.

1. Kommer våra rutinerade spelare att kunna höja sig rent offensivt? Defensivt har ju dessa varit väldigt nyttiga, men ofta är det de rutinerade spelarna som måste kliva fram om laget kört fast.

2. Kommer utvecklingen att fortsätta på flertalet av de talanger som Brynäs satsat mycket kraft på. Jag tänker främst på Almtorp, Spets, Hermansson, Andersson, Morin och Månsson.

3. Tål truppen att ännu fler talanger tas in? De spelare som utger kärnan i laget har samtliga visat en stagnierad eller smått dalande kurva rent produktionsmässigt.

4. Målvaktsfrågan. Hur mycket energi läggs ner på att scouta målvakter kontra den som läggs ner på att behålla Honken. Man blir ju orolig när i princip oprövade namn som Heino-Lindström och Gusten Törnqvist kommer på tal. Törnqvist har ju inte visat att han utvecklats åt rätt håll de senaste åren.
Kommentera

HF: "Boork tog Brynäs till en meriterande sjundeplats, lev med det!"

Han hade säkert ett finger med i spelet, men inte hela handen som många vill få det till...
Kommentera

HF: Amen....
Kommentera

70 Rodrigues: Så du menar att hela fem lag har underpresterat i år och därmed lyckades Brynäs med ett nödrop, lite tur och med guds hjälp komma 7:a? Eller var det så att två spelare gjorde skilnaden mellan sista platsen och en klart godkänd 7:e plats? Brynäs avslutning på grundserien säsong var riktigt bra och självklart har Boork ett finger med i spelet. Har för mig att du brukar svänga dig med uttrycket "Tabellen ljuger inte", i det håller jag fullständigt med. Särskilt efter femtio omgångar, har denna åsikt plöttsligt förändrats?

Boork tog Brynäs till en meriterande sjundeplats, lev med det!
Kommentera

Kuparinen väljer spel i Finland och Jokerit.
Allt enligt Hoc´keymagasinet.com idag.
Kommentera

70 Rodrigues: "Är det verkligen av egen kraft som Brynäs tog sig till slutspel eller har andra faktorer spelat in, faktorer som att andra lag har överraskat negativt."

Du kan spekulera dig blå i ansiktet om detta, men till syvende och sist så är det väl tabellen som talar sanning. Eller gäller inte detta paradargument längre, det som dysterkvistarna brukar dra fram när VI haft en tung säsong och missat slutspel?
Självfallet spelar andra lags underprestationer in. Liksom att andra kanske överprestera. Skador, otur osv spelar också in, och det gäller för ALLA lag.
Men sammantaget kan ju inte gärna VI hjälpa att andra underpresterar.
Mer än att vi kanske bidragt till denna "underprestation de gånger vi mött och besegrat dessa lag.

"Vad var Brynäs med en iskall "Honken" och en skadad Sjödin? Det säger väl allt om lagets kapacitet när man fullständigt rasade ihop när dessa 2 spelare inte var med."

Sjödda var borta 2 matcher i grundserien, så att vi skulle ha "rasat ihop fullständigt" när han var borta ser jag som en otrolig överdrift.
Om jag inte missminner mig så var han väl borta i sista matchen före jul mot Leksand. Då vi hämtade upp ett underläge och avgjorde i sudden.
Om du menar slutspelet så tycker jag även här att du kraftig överdriver.
Vår bästa match gjorde vi väl nere i Göteborg (den första bortamatchen)
Utan Sjödda.
Kommentera

Vad sägs om försöka hugga Hurme och Petteri-berg? En bra målvakt och en meriterad back
Kommentera

Lunkan: *ASG*
Kommentera

Huge: "Ja, och hittills har ju "experrimentet" verkligen inte gått någe vidare....:-)

Är det verkligen av egen kraft som Brynäs tog sig till slutspel eller har andra faktorer spelat in, faktorer som att andra lag har överraskat negativt. Vad var Brynäs med en iskall "Honken" och en skadad Sjödin? Det säger väl allt om lagets kapacitet när man fullständigt rasade ihop när dessa 2 spelare inte var med. Unga spelare i all ära, men vem ska göra målen.Senaste en spelare gjorde 20 mål för Brynäs, var Niklas Anger under säsongen 02/03.
Kommentera

Så har BIF förstärkt på backsidan.
Kommentera

Portello: "Hur seriöst är intresset för Fransson? Har Sundlöf bekräftat att dom är intresserade eller är det bara era våta drömmar att han ska flytta till Gävle?"

Ja, du har ju redan fått svar ser jag. Var väl mest en undran hur landet ligger, sas. Alltid kul att röra om lite i grytan. Det håller iaf dysterkvistarna vid liv... ;-)
Kommentera

GävleLasse: "En del verkar inte ha förstått att Boork har en agenda, att köra ett litet experiment helt enkelt."

Ja, och hittills har ju "experimentet" verkligen inte gått någe vidare.... :-)
Kommentera

GävleLasse: Ryktet att Fabricius och Fransson skulle lämna Luleå har varit känt en längre tid, har ingenting alls med ev. rykten till Brynäs att göra.
De ville inte skriva på nya kontrakt med Luleå pga ev flytt till NHL, därav gnisslet med Chrunak.
Kommentera

Bissett19: Luleå skickar nog med en liten slant, för att bli av med han.
Kommentera

GävleLasse: Trevligt! Sen om det går åt helvete åker han hem och krattar löv och lämnar över det sjunkande skeppet till totalt oförstående Brynäsare

-Men Leffe sa ju att det skulle gå bra :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja Boork håller på att göra om Brynäs till en kolonilott serru.... Det är endast plantor som skaffas in. En del verkar inte ha förstått att Boork har en agenda, att köra ett litet experiment helt enkelt.
Kommentera

Portello: Det skulle gå helt emot Sundlöv/Boorks linje att värva en sån klasslirare,skulle bli mkt förvånad om så skulle bli fallet.......

Så det är nog bara våra våta drömmar att vi skulle få se Fransson i Brynäs Nr 5 kommande säsong!!
Kommentera

GävleLasse: Wow, vilka lirare!!!
Kommentera

Portello: Det är inget seriöst rykte alls utan nåt som dykt upp som en önskvärd värvning då det kom rykten om att Fabricius och Fransson inte skulle fortsätta i Luleå. Det finns ingen som helst substans i dessa rykten.

Men eftersom det är BRA rykten så hugger huge direkt ;)
Kommentera

Huge: Här har du en lista på mer "troliga" spelare som Boorken tittar på..

Richard Gynge - Forward från Hammarby IF (sägs vara muntligt överens)
Linus Klasen - Forward från Huddinge IK
Christoffer Heino-Lindberg - Målvakt från Färjestads BK
Johan Ejdepalm - Back från Växjö Lakers
Fredrik Ericsson - Back från Bofors IK
Daniel Larsson - Målvakt från Hammarby IF
Markus Lauridsen-Andersson - Back från Valbo AIF
Gusten Törnqvist - Målvakt från Almtuna IS
Johan Hägglund - Forward från IK Oskarshamn
Kommentera

Huge: Hur seriöst är intresset för Fransson? Har Sundlöf bekräftat att dom är intresserade eller är det bara era våta drömmar att han ska flytta till Gävle?
Kommentera

GävleLasse: "Linus KLasén är center..."

Jag tänkte mer på skelleftepatrik...
Kommentera

Huge: Linus KLasén är center...
Kommentera

GävleLasse: Ja, Fransson skulle inte vara helt fel på en av de sista två backplatserna.
Bäcker tror jag inte på, då centerkvoten väl måste anses vara fylld.
Den ena av backplatserna kan ju tänkas vara vikt för Ericsson från Bofors.
(rätt stavat?)
Kommentera

mattiaskarlgren: Å hur många här i forumet mer än Du tror du vill sitta å snacka om din farsas kusin....? ;-)
Kommentera

58Ollie: Widing har ju redan kontrakt nästa år, så det är klart vi behåller honom.
Kommentera

Jag vill se en tuffing i Brynäs nästa år
behåll Widing ffs!
Jag gillar det jag sett från honom hittils, det gjorde ju även Boork
Kommentera

Falken:
Bäcker ser ut att gå till DIF
Kommentera

Falken: Sundlöv säger till tidningen att de spelar just nu men hoppas kunna avslöja inom några dagar. Då Luleå är på väg ut så kanske han menar just dem. Lubos Bartecko kanske....

Nee jag går o drömmer vidare, gonatt.
Kommentera

Jag tror att det kan röra sig om Bäcker. Han ska ju tydligen vara på väg bort från FBK och Brynäs har ju jagat honom ett tag nu. Känns ju konstigt att man helt plötsligt kanske värvar den 15 forwarden när man sagt att den sidan skulle vara klar. Måste ha blivit någon spelare som blev ledig och man inte kunde motstå att värva.

Vi får se.
Kommentera

Läste nyss dagens morgontidningen (Arbetarbladet) och fann något intressant om Brynäs.

- Sundlöv gör allt för att Honken ska stanna
- Två nya backar ska vara klara samt en forward
- Mikko Kuparinen till Jokerit
- Gusten Törnqvist aktuell?
- Brynäs vill behålla Sjödin, Johansson och Morin

Enligt Sundlöv så ska alltså tre nya spelare, en forward och två backar, vara klara för Brynäs. Men eftersom dom fortfarande spelar kan man inte berätta vilka det rör sig om. Vi kan väl tippa att någon eller några av dom kanske spelar kvalserien just nu. Inom några dagar berättar man vilka det rör sig om.

Samtidigt vill Brynäs behålla Tommy Sjödin, Daniel Johansson och Linus Morin. Det skulle betyda att med dom tre nya spelarna och om dessa tre skriver kontrakt, så är laget nästan helt klart. Det enda som är kvar då är målvaktssidan där man vill behålla Holmqvist och kommer att göra allt för att göra det också. Samtidigt jagar Brynäs en ny målvakt, då Lundström knappast får nytt kontrakt, eller? Törnqvist från Almtuna kan vara aktuell.

Laget om nu Sjödin, Morin och Johansson blir kvar.

M1 -
M2 -
M3 -

B1 - Jörgen Sundqvist
B2 - Niklas Andersson
B3 - Daniel Casselståhl
B4 - Rodrigo Lavins
B5 - Tommy Sjödin (*)
B6 - Linus Morin (*)
B7 - Daniel Johansson (*)
B8 - Ny back, klar!
B9 - Ny back, klar!

C1 - Mikael Lind
C2 - Nicklas Bäckström
C3 - Mads Hansen
C4 - Jonas Almtorp

F1 - Henrik Malmström
F2 - Andreas Dackell
F3 - Björn Danielsson
F4 - Lars-Erik Spets
F5 - Mathias Månsson
F6 - Daniel Hermansson
F7 - Daniel Widing
F8 - Ove Molin
F9 - Johannes Salmonsson
F10 - Richard Gynge (Muntlig överens)
F11 - Ny forward, klar!

(*) - Inte klar.
Kommentera

Bara en liten "kul" grej.

Min faders kusin har öst in poäng iår i Mariestads BOIS i Div 1, och dom kvalar till Superallsvenskan just nu. Vinst ikväll mot Hammarby borta.

Nu till saken, eftersom Brynäs letar nyförvärv i AS så varför inte kika på honom?! :D hehe!

Lars Trygg Forward 21 26 47
47 poäng är ju rätt så bra iaf för att vara Div 1 och varför inte testa honom?

Bara en rolig grej att prata om eftersom det är farsans kusin :)
Kommentera

« · 694967 · »