Brynäs IF

731194 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 694967 · » Till forumet

Sv: Silly season
Pelle Borås: Minst en finsk back i varje fall. Det där med spelat färdigt inkluderar ju allt från allsvenskt kval till finska slutspelet så...
Kommentera

Huss: Glöm inte att damerna är mitt uppe i slutspel.Vem vet vad Boorken har för sig.....Holst?
Kommentera

sylf: Denne man är ju fortfarande i spel i Schweiz. Har dock inte hittat några aktuella stats på honom.
Kommentera

65selander: Här kommer stats på Tuulola:

2005-2006 Rapperswil-Jona NLA 42 4 23 27 46
Kommentera

Gusten:Hur fan tänker en sån som Gynge? Sundlöv har ju redan gått ut och sagt att Gynge kommer att lånas ut till nått allsvenskt lag. ALLA vet vad som händer med spelare som BIF "lånar ut", FRYSBOXEN!!!! Hej då lycka till någon annanstans!
Det måste vara två riktiga höjdarbackar som ska in, annars är det nästan samma lg som iår. Oj vad långt vi räckte i slutspelet! Men det är väl jag som inte fattar att alla BIF-spelare kommer att utvecklas 100% till nästa säsong.
Då kommer BIF att komma ur egen zon mot VF:s 1:a line.
Kommentera

aphac: Kan ta ett annat exempel, när Brynäs vann nere i gbg mot VF med 3-1 i Grundserien så var det Frölundas första line som knappt var ur egen zon. Sen att ej Brynäs ej räckte till var ganska väntat enligt mig då jag tror att Frölunda tar SM-Guld.
Kommentera

70 Rodrigues:
Det måste vara ett mellanting. Allt som är bra kan bli bättre. Man måste ständigt utveckla produkten. Då måste man ta tuffa beslut, komma med kritik etc. Detta sker även såväl på hockeysnack, som internt inom föreningen, supporterklubbarna etc...Det är jag helt övertygad om.

Måhända ger jag en bild utav mig att vara negativ, destruktiv samt allmänt tjurig gentemot allt o alla inom föreningen.
Jag har dock samtalat med många personer inom organisationen för Brynäs IF o jag tycker att de lyssnar, trots att våra åsikter står långt ifrån varandra.
Jag är dock helt övertygad om att det finns personer även inom en organisation som tar till sig kritik på rätt sätt ,och gör något bra utav det.

Det är absolut en styrka men jag förstår samtidigt de som kan uppfatta kritik annorlunda.

Jag tror att alltför många tyr sig till den grupp som tycker likadant som en själv.
Kommentera

mattiaskarlgren: Nej då var ju hela frölundas lag på väg till Landvetter för utlandsresan.. I alla fall mentalt. Skall man dra några som helst paralleller lag emellan så måste man kolla på samtliga matcher lagen spelat den här säsongen...
Kommentera

mattiaskarlgren:Letar förbrilt efter VF:s motivation i den matchen, har du nån länk kanske?
Kommentera

mattiaskarlgren:
I 3-1 matchen var VF:s förstaline redan ute ur zonen för länge sedan. De var på väg till Kanrieöarna.
Till kvartsfinalerna var de tillbaka igen. I anfallszonen.
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker Gusten Thörnqvist skulle hålla som andre målis,men vi måste få tag i en riktigt bra första ceeper!
Kommentera

mattiaskarlgren: Joo,precis...Din faders kusin platsar lätt som ordinarie i Elitserien!:D
Kommentera

GävleLasse: jo iofs, men dom hade fortfarande andra platsen att spela om så varför säga massa saker som inte stämmer, visst var dom där mentalt men Brynäs gjorde en jättematch :;D
Kommentera

lillovechkin: Knappast ;) Men å andra sidan så värvar ju Brynäs spelare ifrån AS som gör poäng så varför inte honom? Han gör ju poäng..
Kommentera

Ur AB:
"I övrigt är Brynäs inne i slutförhandlingar med tre nya spelare.
Enligt Micke Sundlöv är klubben överens med två nya backar och en ny forward utöver de redan klara nyförvärven.
Men vilka spelare det handlar om kan inte Brynäs sportchef berätta.
Anledningen är att de fortfarande spelar med sina nuvarande klubbar.
- Jag hoppas vi kan berätta vilka det är inom några dagar, säger Sundlöv."

Det ska bli Enormt intressant och se vilka spelare det är!
Kommentera

Pelle Borås: VFs första line är grymt bra frågan är bara hur länge till. Det är ju inga ungdomar direkt. Frågan är väl för deras del vilka som ska ta över om Kahnberg, Tolsa och Monkey (Joel) drar västerut.
Kommentera

Lunkan: För en gångs skull kommer det vara kul som Frölunda supporter att följa Silly Season. Det kommer vara stora förändringar på g. Vissa juniorer kommer bli upplyfta och ett flertal etablerade namn kommer säkert att bli kontrakterade.
Kommentera

Nicholas Angell 40M 18+24=42p född 1979 från Bofors, kan det möjligen vara en av dom nya backarna månne ?
Kommentera

Lunkan: Kahnberg och Joel (vad menar du med monkey?) drar ju troligen över, Tolsa lite mer tveksam även om jag nog tror han drar om han får ett vettigt förslag.
Kommentera

mok: Vi kallade han för den svenska översättningen när vi kollade kvartsfinalerna. Han bronkar ju som silverryggen i flocken vettu. Han är säkert omtyckt bland VF fans kanske inte lika omtyckt av motståndarnas dito.
Kommentera

Lunkan: Bronkar? Jodå klart han är omtyckt bland VF fansen då han gör ett bra jobb och smäller på och tacklar och gör inga direkt fula saker. Att ni inte gillar han tar jag bara som att han gör ett bra jobb :)
Kommentera

lillovechkin: Kan nästan lova att det är spelare från allsvenskan...
Kommentera

Daniel Johansson fortsätter i Brynäs.
Kommentera

mok: Bronkar = smäller på och tacklar. Visst gör monkey ett bra jobb inte tal om annat men han har en bit kvar till överstemonkeyn i SAIK!
Kommentera

BFG: 2 av 3 tror jag e från allsvenskan!
Kommentera

Lunkan: Så har man lärt sej något nytt idag oxå.. bronkar :)
Kommentera

Tycker att det gått hade kunnat räckt med ett 1-års kontrakt för DJ!!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Personalvård, 70R, personalvård.
Dessutom bra för båda parter att veta vad som gäller en rätt ok tid framöver.
Kommentera

rackham: Äldrevård är nog ett bättre ord :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker jag med!
Kommentera

70 Rodrigues:
Det krävs en bra balans mellan resurser till barnomsorgen och äldrevården, för att inte prata om primärvården och akutvården (skadorna, 70 R, skadorna...) :-)
Kommentera

rackham: Ja, det är ju sant :-))
Kommentera

rackham: Psykvården för oss fans då(några av oss iaf) :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Tänker att den ingår som en del i akutvården...
Kommentera

rackham: Så då kan man luta sig tillbaka och ta d lungt alltså :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Det låter som att det förebygger ett eller annat besök vid nämnda inrättning, ja... :-)
Kommentera

mok: Ja man lär sig nått varje dag. Kan dock inte garantera att det finns med i Svenska Akademins ordlista.
Kommentera

rackham: Omöjligt :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Inställningen, 70R, inställningen.
Det det där bådar inte gott!
Det är 6 månader till seriestart...
Kommentera

rackham: Inställningen beror nog på vad man har för ambitioner för sin älskade klubb!!
Kommentera

Två backar och en forward? Hmmmm......Aha, Gällstedt, Klockare och Rydmark. Så, nu vet ni!
Kommentera

70 Rodrigues:
Jag tänkte i förhållande till lugnet och behov av akutvård...
Kommentera

munkas:
Huvudsaken det inte blev Hållberg.
Med honom i truppen går det inte att vinna SM-guld. Pust.
Kommentera

rackham: Ok. då är jag med :-)
Kommentera

70 Rodrigues: kopierat från sidan elithockey´s silly season sida

Nyförvärv
Mads Hansen - Center från Storhamar IL
Johannes Salmonsson - Forward från Spokane Chiefs

Nyförvärv - Rykten:
Richard Gynge - Forward från Hammarby IF
Linus Klasen - Forward från Huddinge IK
Christoffer Heino-Lindberg - Målvakt från Färjestads BK
Johan Ejdepalm - Back från Växjö Lakers
Fredrik Ericsson - Back från Bofors IK
Daniel Larsson - Målvakt från Hammarby IF
Markus Lauridsen-Andersson - Back från Valbo AIF
Gusten Törnqvist - Målvakt från Almtuna IS
Johan Hägglund - Forward från IK Oskarshamn
Kommentera

munkas:

Jasså du tror att det blir Rydmark, jag tror mer på Esa Tikkanen, han har väl en brutta från Bollnäs ? Då är det väl självklart att han hamnar i Brynäs :-)
Kommentera

2-årskontrakt med Daniel Johansson?? Skrev dom kontrakt efter en blöt krogkväll eller? Med honom skulle man skrivit ett år i taget..

Jag hade hoppats på lite nya backar i stället för att förlänga kontraktet med honom!

Och drar honken till VF..Då jävlar!
Kommentera

Db_04: Zzz zzz zzz...Fy fan vilka "tunga" namn vi har på gång...
Kommentera

BFG: Tunga vette tusan men de finns några talanger med där i af... men

Boork verkar letar spelare som spelat i Almtuna eller Bajen
Kommentera

Db_04: Ja,det verkar som det! Och det är inte fler talanger vi behöver nu,utan rutinerade hockeyspelare..Tycker jag iaf!
Kommentera

« · 694967 · »