Brynäs IF

731164 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 696886 · » Till forumet

Sv: Silly season
65selander:
Små marginaler och flipp-pass på 3 dm kombinerat med pass från egen förlängd till anfallsblå samt dragningar som siste man.

Yes! Showbiz is back again!
Vad passande i den nya Arenan...
Kommentera

En till forward eller inte spelar ingen roll. Jag har inte direkt stort förtroende för Sundlövs förmåga att värva guldkorn. Av någon outgrundlig anledning tror jag BIF:s ekonomi är väldigt god (jag vet inte varför, kanske beror det på att man har bytt ut de dyraste spelarna mot allsvenska killar, har haft högre publiksiffra än budgeterat, ett par slutspelsmatcher man inte planerat för heller samt har en ny arena som är fullbokad vad gäller sponsorer och dessutom får 18 miljoner extra i TV-pengar). Jag tror som sagt att säga att BIF:s ekonomi är minst sagt god, men det märks inte i värvningarna. En TPS-back som är långt ifrån bäst i sitt lag men Sundlöf har ju sett killen spela ett par matcher, dessutom har säkert Widing sagt att är en skön kille i omklädningsrummet. Ett par juniorforwards, varav den ena ska lånas ut med en gång vad det verkar.

Tja, jag hade väl inte räknat med annat med Boorken vid rodret men jag undrar bara vad dom ska göra med alla pengar.

Det ska bli ett intressant årsmöte minsann....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bisset: Det var en gång en moring som kämpade på backsidan i ett lag från Gävle. En dag så satt alla läktarcoacher och skrek, din jävla sopa t o m Kuparinen är snabbare än dig och då var Kupan i Finland. Morr tänkte Djoosen innan jag skall hem så skall jag visa fårskallarna från Sätra och Andersberg vem som kan vända spelet från backplats trots att inlands isen är snabbare. Så -99 så gjorde Djoosen en av sina viktigaste pass när han passade Molle i slutet av 4:e matchen hemma som i sin tur passade en sketen jänkare som ernie the eagle skulle nämd honom. Snipp snapp norum så var sagan slut.
Kommentera

westerlind:
Bara lätt alltså...
Då finns det hopp om livet!
Kommentera

65selander: Kan man vara född under 90-talet och kolla på hockey? Då går man väl i lågstadiet fortfarande?
Kommentera

65selander: Nej,berätta för oss Frabror Selander.......:-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Nick får nog ett 1-års kontrakt ev 2-års, han tar det och hoppas på att resten av laget tar vara på hans öppnande spel pass. Tänk om han blir den nya Djoos. Ni som är födda under -90 talet kommer nog inte ihåg hans öppnande pass.
Kommentera

rackham: Är det de han äter själv, så är jag lite lätt tvivlande.
Kommentera

65selander:
Vore intressant om du plockade fram några burkar med Röra-sig-rätt-piller...
En storsäljare :-)
Kommentera

aphac:
Mycket spekulationer (i media), kan tänka mig att Kvalserien måste spelas klar innan en eventuell övergång kan presenteras.
Har inte sett Angell spela, men det verkar vara en friskus.

Hans framfart gör väl att han har ett antal alternativ att ta ställning till:

Istid
Lön
Kontraktslängd
Attraktiv klubb
osv.

Den som lever får se!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rodrigues: Jag jobbar på det. :-) Ang KS å sa alla att det var skitjobbig serie förra året. Frågan är om det inte är ännu värre i år?
Kommentera

65selander: Du är väl som mig och Brynäs, också full :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hmm... blev lite fel. Jag hoppas att BIF kan sätta formationerna tidigt eftersom laget verkar vara fullt.
Kommentera

aphac: Lär inte bli officiellt innan KS är klar!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Vill man plocka in icke matkunnig fluga så är ju Spets bra. Fast Sandlin tipsade nog inte Trønden som utfyllnads spelare. Tror dock inte att han kan bygga på kroppen så mycket i sommar utan att göra som den fd moringen och djurgårdaren... d Vs läsa fel på en proteinburk. Lär han istället att röra sig rätt samt försök att BIF lyckas sätta formationerna. Sitter det så vet man hur sina formationspolare rör sig.
Kommentera

rackham: Nån som vet eller hört nått om BIF:s ev. förhandlingar med Nick Angell från Bofors?
Kommentera

micke:
Sandlin rekommenderade (?) honom i ett läge där Spets spelade tillsammans med nr 1 och 2 i norska skytteligan i ett av ligans bästa lag.
Tom "Mormors" mormor skulle ha gjort många poäng då :-)

I Elitserien, i ett hårt arbetande lag på nedre halvan, med centerbrist under större delen av säsongen och med backspel som lämnat "en del" i övrigt att önska, krävs det lite mer för att prestera på de norska poängnivåerna...
Kommentera

65selander: Ursäkta mig, men fler landskamper eller tyngre betyder inte ett dugg för mig. Att han är äldre och fått chansen i allsvenskan men tidigare men inte lyckats kanske betyder lite. Jag hade stora förhoppningar till Spets, inte minst med tanke på att Sandlin var den som rekommenderade honom, han har ju alltid haft ett gott öga för talanger utöver det vanliga. Tyvärr verkar den norska elitserien ha halkat ett par pinnhål t.om efter den svenska allsvenskan och jag har inga större förhoppningar till Madsen...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
micke: Ang Madsen så tror jag att han kan prestera mera än vad Spets har gjort. Madsen är äldre, tyngre samt har spelat flera landskamper med Norge. Norge har trots sitt bleka landslag fått fram några matkunniga. Sedan att våran Trønd är för vek änu är en annan historia. Som tur är så är inte Brynäs med i Norrtälje denna försäsong vilket kan ge lite bättre översikt om laget på dom andra turneringarna. SCA-cupen förra året lämnar allt att önska förutom att vi spöade knähundarna i vanlig ordning...
Kommentera

Gusten: Japp, så var den silly season slut, med rekordfart...

Man kan ju alltid hoppas att Spets, Madsen och Hermansson bryter benen på försäsongen så Sundlöf är tvungen att värva ersättare. Tyvärr så kommer väl dessa bara komma från Almtunas/Hammarbys/Huddinges andrahandssortering...
Kommentera

micke:

Artikel 1. 21 mars:

" övrigt är Brynäs inne i slutförhandlingar med tre nya spelare. Enligt Micke Sundlöv är klubben överens med två nya backar och en ny forward utöver de redan klara nyförvärven, Mads Hansen, Johannes Salmonsson och Hammarbytalangen Rickard Gynge som Brynäs är muntligt överens med. "

Där utläser iaf jag att Gynge räknas in bland dom som redan är klar.

Artikel 2. 23 mars:

"De 13 forwards som ska ingå i A-truppen är klara. Hammarbys talang Richard Gynge är muntligt överens med Brynäs, kommer att träna med truppen innan han lånas ut till en allsvensk klubb. Ytterligare någon spelare kan få samma uppgörelse."

Mao så kan vi glömma nån etablerad sniper, det enda vi kan hoppas på i forwardsväg är väl ytterligare en junis som kommer att lånas ut.
Kommentera

Eftersom Sundlöv har sagt att en till forward är klar, men några dagar efter att ingen ska tillkomma till truppen, så tolkar jag det som att han har gjort en till "Gynge" - dvs signat en spelare som Brynäs kommer att låna ut.
Kommentera

Gusten: Men uttalanden är iofs inte motstridiga om det är så att den forward "som så gott som är klar för laget" gör att forwardstruppen är full. Räknar Sundlöv in honom så är det ju fullt.
Kommentera

Jompe: Det HAR kommit två motstridiga uttalanden/citat från Sundlöv. Tyvärr tror jag att det senaste om att det är fullt är det "sanna"
Kommentera

micke: Med Hansen och Salmonsson har vi tretton forwards (källa Aftonbladet):
Centrar:
1) Nicklas Bäckström
2) Mikael Lind
3) Mads Hansen
4) Jonas Almtorp

Forwards:
1) Andreas Dackell
2) Ove Molin
3) Björn Danielsson
4) Mathias Månsson
5) Daniel Widing
6) Lars-Erik Spets
7) Henrik Malmström
8) Daniel Hermansson
9) Johannes Salmonsson

Jag har också tolkat Sundlöv så att det skulle komma en forward till utöver dessa tretton och Gynge.
Kommentera

micke: I och med att man tar in Gyge och lånar ut honom så ingår han inte i truppen, bara i organisationen.... Man kan alltså inte räkna in honom bland våra forwards.
Kommentera

Måste bara bena upp mitt tidigare inlägg. Den 18:e mars säger Sundlöv:

"Hammarbys talang Rickard Gynge är muntligt överens med Brynäs, och enligt Sundlöv ska ytterligare en forward i stort sett vara klar för laget"

Tänkte först att han menade Salmonsson men det är det ju inte, han skrev ju på redan den 13:e.

Alltså är man förmodligen muntligt överrens med ytterligare en forward och när Sundlöv säger att forwardstruppen är full så inkluderar han den "okända" forwarden. Så har jag fattat det hela och då kommer såklart frågan, vem är det?
Kommentera

munkas: Jag har läst både det ena och det andra på GD, men det stämmer nog att silly season är slut för BIF:s del.

( I den här artikeln:www.gd.se/brynas/bif_grund/brynas_article.jsp?article=75736
kan man läsa: "Hammarbys talang Rickard Gynge är muntligt överens med Brynäs, och enligt Sundlöv ska ytterligare en forward i stort sett vara klar för laget")
Kommentera

micke: Enligt GD var det färdigvärvat på forwardssidan.
Kommentera

Kalle Kerman till Luleå, Andreas Johansson till FBK, Karlberg till LIF och Pärssinen till TIK. Uj, vad spännande det ska bli att se vilken målskytt mormor lyckas sno åt sig. För visst var han fortfarande ute efter en sådan förutom Gynning (som tydligen bara ska värvas för att lånas ut)?
Finns det någon i Almtuna, Huddinge eller Hammarby som Boorken inte har plockat upp än?
Kommentera

Sveriges kallaste hall ligger i Nittorp utanför Borås.
Där är det ständigt 20 minusgrader, året runt.
Om man ser hockey där och det är 10 minus ute kan man gå ut i pausen för att värma sig.
Kommentera

Huge:
Går också i god för att halljäveln heter "Pinbackshallen".
Och ful som stryk är den.

Kommentera

Bissett19: OK, tack.
Kommentera

Stigsson: Han har kontrakt över 06/07,skrev nyligen på för ett år......
Kommentera

65selander: Tja med Sundlövs "till varje pris" kontraktsförslag till Honken så lär vår gode "Honk" ha råd med kock.. ;)
Kommentera

65selander: Så länge Honken håller sig till mikromat så ska väl han klara sig utan skador. ;)
Kommentera

Har Ove Molin kontrakt över nästa säsong eller inte?
Enligt eliteprospects.com så finns han inte med i laguppställningen men aftonbladet hade honom med i sin silly artikel igår.
Hur ligger det till med Oves kontrakt egentligen?

Kommentera

Albert Hall: Kan förstå honom om han stannar eftersom det blir svårt att få matcher i Brynäs. Fast Honken kanske skall laga mat igen, vad vet jag ;-)
Kommentera

NSD har idag en artikel om er nya båsdörrsöppnare.
Kommentera

Hong Kong: Ja, faktiskt så är vi det :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ni är bara halvbröder då?..=)
Kommentera

Huge: Förhoppningsvis så är inte Boorken kvar när det är dags för Robin att ta klivet till ES om 4-5 år :-) Stor tung back med defensiven som sin styrka och kliver aldrig undan :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Nu springer lillebror Rodrigues uppför backen istället med Arlanda Wings A-pojkar :-)"

Snart dags för ett besök av Boorken, kanske.....? ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: " SAS ville finansiera hela hallen mot att den skulle heta SAShallen och att det på taket skulle stå SAS så att man såg det när man flög in mot Arlanda, men Sigtuna kommun sa nej konstigt nog!!"

Ja, det var väl inte så konstigt att dom sa nej?

Tänk dig själv ett gäng flygresenärer som tittar ner strax innan landning, och ngn glatt utropar: "Kolla, där ligger Så Att Säga-hallen....
Kommentera

Huge: Nu springer lillebror Rodrigues uppför backen istället med Arlanda Wings A-pojkar :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Har spelat i hallen i över 10 år, och den heter Pinbackshallen, men folk säger Pinnbackshallen."

Piiiiiiiinsamt att dom isf inte vet att det borde heta Piiiiiiiiinbackshallen!!!
Det blir bakläxa av magistern, som dock böjer sig för fakta. :-)
Kommentera

TIKbiff: Måste väl vara något sånt :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Var väl rädd att någon full norsk pilot skulle tro att dom skulle landa där
:-D
Kommentera

Huge: SAS ville finansiera hela hallen mot att den skulle heta SAShallen och att det på taket skulle stå SAS så att man såg det när man flög in mot Arlanda, men Sigtuna kommun sa nej konstigt nog!!
Kommentera

70 Rodrigues: Finns det öht någon snygg hall som byggts i samma anda, sas?
Tycker den ser ut som en flyghangar för Spitfireplan, på ett litet flygfält utanför London under andra världskriget , under "blitzen" när tyskarna bombade en massa engelska städer.... :-)
Kommentera

« · 696886 · »