Brynäs IF

731183 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 696886 · » Till forumet

Sv: Silly season
65selander:
Små marginaler och flipp-pass på 3 dm kombinerat med pass från egen förlängd till anfallsblå samt dragningar som siste man.

Yes! Showbiz is back again!
Vad passande i den nya Arenan...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Glöm inte Alavaaras styrning med skridskon oxå. Om du går ner två appor så serverar HF egen gjord smörgåstårta med en massa lull lull som den forne Christer Glenning skulle sagt
Kommentera

micke:
Känns bra att du är optimistisk angående det ekonomiska läget!

Det vore kul om du kunde dela med dig av din kunskap över när TV-pengarna väller in och när sponsorerna betalar in sina pengar samt när leverantörer, personal och långivare vill ha lite av sina slantar... :-)

En intressant ekvation för varje hockeyförening off-season...
Kommentera

65selander:
Jag visste att det var nåt på gång!
Han verkade så uppåt tidigare idag :-)
Oväntat besök...!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Han har fått ett klassiskt STIGA Hockeyspel också som han vill inviga. Hiphop, hiphop, hiphop, hiphop för supporterkluppens ordförande.
Kommentera

65selander: Klockren saga Selander,jag sparar den till nästa nattsaga som jag läser för grabben,han börjar tröttna på finalserien-99 nu......:-)
Kommentera

65selander:
Jag ilar...
Kommentera

rackham: Det är väl som det är varje säsong antar jag. När TV-avtalets pengar kommer på BIF:s konto bet jag inte men jag antar att det är rätt snart eftersom alla kontrakt och avtal är underskrivna. Man måste väl avvakta och se vilka lag som ska spela i elitserien nästa säsong. Samma sak gäller väl sponsorerna, jag antar att dom pengarna strömmar in under sommaren. Personalen vill väl ha sin månadslön den 25:e varje månad som du och jag antar jag... När långivarna vill ha sina pengar vet jag inte, personligen så betalar jag av mina lån i slutet av varje månad, vet ej om det är samma sak med BIF.
Kommentera

micke: "Det är väl som det är varje säsong antar jag. När TV-avtalets pengar kommer på BIF:s konto bet jag inte men jag antar att det är rätt snart eftersom alla kontrakt och avtal är underskrivna. Man måste väl avvakta och se vilka lag som ska spela i elitserien nästa säsong. Samma sak gäller väl sponsorerna, jag antar att dom pengarna strömmar in under sommaren. Personalen vill väl ha sin månadslön den 25:e varje månad som du och jag antar jag... När långivarna vill ha sina pengar vet jag inte, personligen så betalar jag av mina lån i slutet av varje månad, vet ej om det är samma sak med BIF."

Det haglar en massa "jag vet inte", "antar jag", "vet ej" osv....
Trots detta så är det imponerande att du ändå vet hur det ligger till. :-)
Kommentera

Huge: "Det haglar en massa "jag vet inte", "antar jag", "vet ej" osv....
Trots detta så är det imponerande att du ändå vet hur det ligger till. :-)"

Man skulle kunna tro att du citerade dig själv.. avd. "tror" "generellt"
Kommentera

Huge: Näe Huge, jag vet inte exakt vilket datum och klockslag BIF får in sponsorpengar eller TV-avtalspengar. Det varierar såklart år från år.

Sluta var så **** korkad och försök tänk lite själv. Du är som en hyena, som hugger direkt på citat tagit ur sitt sammanhang och bara väntar på en svaghet att uttnyttja. Du måste väl ändå vara så smart att du förstår kontentan av mitt inlägg, dvs BIF:s ekonomi bör vara god även om jag inte vet exakt tid när diverse transaktioner äger rum?

Summan av kardermumman än en gång så t.om Huge förstår:

*Miettinen och Viitakoski sparkade. Två av BIF:s högst betalda spelare, ersatta med allsvenska killar med mycket lägre lön.

*Sulku skadad hela säsongen och utan lön från BIF. Ersättare Lavins hade mycket lägre lön.

*4790 i publiksnitt mot budgeterat 4600. 4750 extra personer ger extrapengar i kassan.

*Ny arena nästa säsong innebär högre publiksnitt, mer kr/åskådare och sist men inte minst mer sponsorintäkter. Redan har BIF sålt alla sponsorloger och har nästan fördubblat sina intäkter på den sidan.

*18 miljoner kr i TV-avtalet extra jämfört med föregående säsong. Det är en betydande summa. Det är nästan hela BIF:s spelarbudget.

Självklart har ombyggnationen kostat en del för Brynäs IF, men inte i närheten av de summar de har tjänat i år och kommer tjäna nästa säsong.

F Ö R S T Å R du nu då H u g e? Eller ska jag stava det mer noggrant?
Kommentera

micke: Till mitt tidigare inlägg ska jag lägga in pengarna för två kvartsfinalmatcher som inte var budgeterat för. Bara det var väl ca en miljon plus.
Kommentera

Inget svar från Huge än. Näe han väntar väl på ett inlägg som han kan ta totalt ur sitt sammanhang och citera från. Huge är väl inte direkt känd att svara direkt på frågor när det blir för obekvämt.

Huge????

Är du där?

Jag väntar på ditt svar??

Du gjorde dig lustig på min bekostnad och jag besvarade dig med ett sakligt inlägg. Vågar du svara tillbaks eller har du loggat ut och kollar om någon annan kan hjälpa dig?
Kommentera

Oj. Märkte ni vad pinsamt tyst det blev. Bara för att jag hade ledsnat på Huges nedlåtande och nedvärderande stil och krävde ett enkelt svar på en enkel fråga. Vi svenskar är för konfliktsrädda helt enkelt...

Just nu sitter alla och väntar på ett svar från Huge. Huge själv sitter och filar på ett långt svar med en massa krumbukter om än det ena och andra och försöker med ett lååååångt ordvrängeri slingra sig ur fällan och tvärtom försöka föra över själva huvudfrågan på något helt annat än det handlar om.

Sedan postar han sitt 42 rader långa svar som ingen orkar riktigt trada igenom och han tycker "-Japp, jag har klarat mig igen! :)"

...............jobbigt med pinsamma tystnader och konflikter va? Väldigt osvenskt på något sätt...
Kommentera

Var beredd....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bryter tysnaden micke. Älskar du Brynäs eftersom du i regel bara hittar på skit eller syftar på skitlag.
Kommentera

micke:

Att håna någon är ju väldigt mycket bättre än vad det nu är du anklagat Huge för. Skärp dig!

Kommentera

micke: Du behöver inte sitta och trada igenom några 42 rader denna gång. Det blir ett kort svar: Mkt skrik för lite ull. Din monolog med dig själv, alltså.
Det är inte din sifferexercis som jag i sak är lite tveksam till. Den stämmer säkert någotsånär.
Jag tänkte mer på rackhams svar till dig, som väl mer handlade om att det kanske är lite mer komplicerat än att pengarna bara rasar in och att det sedan bara är att gå ut och handla spelare till höger och vänster.
Bland annat....
Kommentera

....och där kom hjälpen, i form av CIA som genast går tar till smutsangrepp och kommer med helt ovidkommande sakfrågor för att flytta fokus från sakfrågan till något helt annorlunda!!!

Ja, det är lustigt. Hockeysnack fungerar exakt som världspolitiken...

För att svara på Selanders "fråga": Ja, jag älskar BIF. Är ständigt medlem och har engagerat mig mycket i laget, var b.la med lite grand i styrelsen säsongen 1994/95. Jag hittar aldrig på skit om BIF eftersom det skulle vara kontraproduktivt.

Poffa: ? Vad menar du?. Jag ville ha ett enkelt svar på en enkel fråga där jag blev hånad. Bättre än så kan du väl?
Kommentera

micke:

Jag menar att du med de tre inläggen på rad betedde dig som en fjantig mobbare. En som försöker provocera andra till att göra bort sig, allt för att sedan stå där och skratta åt personen i fråga.

Bättre än så kan du, utan frågetecken på slutet.

Kommentera

Huge: Nej Huge, det är inte mer komplicerat i är jämnfört med föregående år. Till nästa säsong antar (märk det ordet) jag att vi har en väldigt god ekonomi pga det jag tagit upp tidigare. Men ingen av oss har märkt av denna goda ekonomi i form av kvalitativa spelaköp. Det var det jag ifrågasatte, vad gör dom med alla pengarna?
Kommentera

Poffa: Japp, lustigt att det kom exakt samtidigt som Selander inlägg. Exakt som jag hade förutspått, för att ta bort fokus från huvudfrågan- två sekunder senare kom Huge med sitt svar... :)

Du har inte tänkt att Huge kanske förtjänade det för en gångs skull?

Så många ggr han har varit överlägsen och "mobbande" i sina (nogrannt uttänkta) svar så skulle han få smaka på sin egen medicin?

Jag hade han i min fälla, han/ni gjorde allt möjligt (som jag förutspådde) för att slippa ur den men denna gång kom han inte undan.

Bättre lycka nästa gång.

Ps. Hälsa Huge Ds
Kommentera

micke: Det är bara pinsamt det du håller på med.
Kommentera

micke: Det beror väl helt på vad man lägger i begreppet "kvalitativa spelarköp".
Jag utgår från att man har en strategi och planering vad gäller ekonomi och lagbygge inför framtiden, och att man då helt logiskt agerar efter denna strategi. De spelare vi nu inhandlat passar väl in i de planer man har inför framtiden. Tror inte det är tänkt att vi ska vinna guld nästa säsong och det kanske vore lite mer hälsosamt för alla otåliga fans om dom insåg detta.
Som du ser så spekulerar jag lika mkt som du, och jag har väl aldrig påstått att ngn av oss skulle ha rätt. Jag påstår bara att de som är ansvariga förmodligen vet bättre än både du och jag, om hur pengarna skall användas och hur laget skall byggas. Typ....
Kommentera

Huge: *spekulerar vidare*

Med tanke på att Brynäs hade futtiga 600000kr i Eget Kapital när säsongen börjar så kan jag tänka mig att de finner behov att bygga upp ett större sådant. Det gör man endast genom att hålla inne med kostnader.

Det snackades om publiksnittet tidigare, det säger tyvärr inte så mkt om vilka intäkter man haft. I snittet räknas firbiljetter in och inget om vilka faktiska intäkter som publiken genererat, så att man är över det budgeterade snittet med några behöver inte betyda att det är plus.

De extra matcherna i Kvartarna är självklara pluskostnader, men det delades med all säkerhet även ut slutspelsbonusar, extra resekostnade i samband med slutspelet osv osv.

Nya arenan kommer förhoppningsvis generera mer pengar, men kommer också (tror jag) betyda fler anställda och mer utgifter, ingen kan garantera sportslig framgång och då är det bra med en pengabuffert.
Kommentera

eltifoso: *edit*

Kvartarna är skälvklara "plusintäkter"
Kommentera

Frisco: Japp. En till back-up för att ytterligare dra fokus från huvudfrågan.

Men jag känner till klyktattare, jag är själv en sådan. Uppvuxen vid Nolbykullen och Hammarvägen så kan jag alla våra gömsler och skråer.
Kommentera

micke: Huvudfrågan var ju ifall vi gör rätt saker med de pengar som kommer in. När dom kommer in, och beroende på hur mkt som kommer in.
Eltifoso var ex inne på en sak som inte är helt oväsentlig i sammanhanget, tycker jag. Och det är väl här som vi har lite skilda åsikter. Inget märkvärdigare än att många härinne har olika åsikter och ibland även överensstämmande diton. Nu känns det lite som att du gått bort dig i argumenteringen och den fälla du talar om, istället har blivit en grop som du själv fallit ner i.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
micke: du tittar mycket på arkiv-x eller?
Kommentera

micke:

Otroligt tröstlöst det här. Om det nu är så att Huge varit överlägsen och mobbande i sina inlägg tidigare, varför då inte vara en större man och inte hänfalla till sånt? På vilket sätt är du nu bättre än han som du just fördömt?

Personligen skiter jag i om du plattar till någon här på HS, men försök då göra det med värdighet. Inte med sandlådesnack. Det är liksom inte snyggt på något sätt och faller bara tillbaka på dig själv.

Kommentera

Huge:
1) Nej, det är ingen som planerar för SM-guld nästa säsong. Det faktum att vi behöver minst en kvalificerad målskytt försvinner inte för det.

2) Ja, Boorken har tagit en chans på en långssiktig satsning. I mina ögon innebär det även att vi måste ha en slagkraftig trupp för att klara ES och ge arbetsro till våra "allsvenska" praktikanter.

Äsch... Nu ringde en grannde och skulle ha datahjälp en timme så nu har jag glömt bort vad jag skulle säga...
Kommentera

Poffa: Du har så rätt poff. Jag ställde en enkel fråga till Huge, han svarade på sitt vanliga hånfulla/mobbande sätt, och jag satt med facit i hand och konfronterade honom med det.

Det skulle jag såklart aldrig gjort, det är fel att ställa någon mot väggen. Speciellt någon som krävt så många andra mot väggen med sina retoriska kunskaper. Det vore ju förjävligt att någon får smaka på sin egen medicin.

Kryp tillbaka under stenen klyktattare :) Det finns justare strider att försvare Huge i, i denna är han dock förlorad. Så är även du om då du fortsätter ditt meningslösa rabblande....
Kommentera

micke: Alla lag vill ha kvalificerade målskyttar. Men för att ha nytta av en sån så måste du ha kvalificerade backar som kan starta uppspel. Kvalificerade kedjekamrater som kan hjälpa denne målskytt att göra det han är inköpt för. En eller två målskyttar i dagens Brynäs är slöseri på pengar. Vad Brynäs måste få ordning på i första hand är LAGET. Vi behöver stabilitet i egen zon, vi behöver centrar som kan vinna fler tekningar. Vi behöver killar som skapar ytor offensivt. Vi behöver killar som kan gå in på kassen. Vi behöver killar...

Att du snöat in på att man måste ha en eller två målskyttar tycker jag verkar vara lite naivt. Man måste lära sig gå innan man börjar cykla...
Kommentera

GävleLasse: Men grejen är att jag anser att vi har ett ganska kompetent lag, på alla plan. Utom just en målskytt.

Du skulle knappast kalla Davydov 95/96 ett slöseri med pengar. Han var en irrationell målskytt som höll oss kvar den säsongen. Det finns mänger med liknade exempel där en utpräglad målskytt har visat sig varit tungan på vågen för många lag. Du vet ju själv statistiken, om du fick välja EN spelartyp BIF behövde just nu. Vad skulle du välja då?
Kommentera

micke: Om jag fick välja EN spelartyp så skulle jag väla en vass center som är en duktig tekare och playmaker.

Davydov? Tycker du att han är ett bra exempel? En spelare som knappast var i egen zon? Hur länge skulle han vara en spelare i Boorks tankesätt?

Nej, det Brynäs måste göra innan man börjar tänka på målskyttar är att bygga ett stabilare försvar. Vi släpper in på tok för många billiga mål. Allt för många och ånga stunder präglas av att en femma tillbringar hela bytet med att jaga puck, när de sen fåt tag på den så lägger de ner i offensiv zon och byter. Sedan börjar visan om igen.

Visst kan man tycka att Brynäs kunde döda många matcher med tidiga mål. Men ställ dig frågan, Hur får Brynäs detta tryck? Jo genom mycket skridskoåkning och mykcet jobb vid sargerna av samtliga forwards. Skall man då ha en Davydov som står å väntar på puck så tappar man den "edgen" man får genom det hårda arbetet och målskytten får inga lägen. Ett lysande exempel på detta är Viitakoskis "misslyckande" i sitt målskytte. Ute i sarghörnen gör man inga mål.
Kommentera

GävleLasse: Jag förstår inte varför du helst av allt vill ha en riktigt bra center. Okej, det finns inte överflöd av sådana i Brynäs, men både Lind och framförallt Bäckström skulle kunna servera passningar till en utpräglad målskytt. Jag hade nog föredragit antingen en riktigt bra målskytt eller en riktigt bra back... Svårt att säga i dagsläget innan truppen är spikad och man vet hur bra Hulken, Salmonsson och Hansen är, men en målskytt som jag ser det nu.
Kommentera

GävleLasse: Nej, inte faen skulle Davydov passa in i Boorks spelsystem, det kanske är lite det som är problemet. Ingen irrationell spelare som kan bryta mönstret passar in i Boorks betonghockey.

Viitakoski är ingen Nisse Ekman, han är mer en Shayne Toporowski. En Nisse Ekman behöver inte stå och vänta på puck vid blå för att bli fri och skaffa sig en målchans. Nisse Ekman kan på egen hand skaffa sig en målchans och blir det inte mål så blir det åtminstone retur. Det finns faktiskt mellanting mellan Davydov och Toppan. Man kan faktiskt vara giftig målskytt, lagspelare och tekniker på samma gång.
Kommentera

micke: Ja såna spelare växer ju på träd... Du kanske kan ge några förslag på spelare som inte har kontrakt? Nisse Ekmantyper brukar ju som bekant vara eftertraktade av de flesta klubbar, klubbar som har mer ekonomisk styrka än Brynäs.
Kommentera

GävleLasse:
Vad tror du om hans bror Ulf? En rackare på att dra in pengar i varje fall.

Se länk. >>
Kommentera

westerlind: Ja han skulle vara perfekt...;)
Kommentera

micke:
Nä, och bla Davydov och Sares hade en vänskaplig relation den framgångsrika säsongen 95/96 :-)

Apropå det här med lagkänsla...
Du som var med litet på den tiden kommer säkert ihåg det!
Kommentera

micke:
Ser att det runnit mycket vatten under bron sedan du skrev ditt inlägg med de följder det kan få, men...

Den som är satt i skuld är icke fri :-)
Kommentera

micke: "Men jag känner till klyktattare, jag är själv en sådan. Uppvuxen vid Nolbykullen och Hammarvägen så kan jag alla våra gömsler och skråer"

Jag klyktattare? Nej. Så uppenbarligen har du fel i det som du tror dig veta. Men nu ska det här inte handla om geografisk hemvist så....
Kommentera

westerlind: “Ulf?” Jag orkar inte öppna länken utan skriver ett svar istället så att jag kan känna mig påhoppad...

Det känns gott att kliva in här och göra ett avtryck efter ett par år med “tekniska bekymmer”.

Jag är förvånad över att Michael Sundlöv eller Leif Boork inte “gör en Alexander Bard” som i hockeysammanhang skulle låta:

Vi i vårt lag är väldigt ambivalenta. Hade vi gått vidare till semifinal skulle vi givetvis ställt upp där, men vi i gruppen har en internationell karriär att ta hänsyn till så det här var ett drömscenario för oss att bli god tvåa i alla fyra kvartsfinalmatcherna samtidigt som vi kände att vi gav Carol(und)a en match in till målsnöret när vi kände både Niklas Wikegårds och svenska folkets stöd i delfinalen i Scandinavium.

——————————————————————————————————————————

Nu gör 20 Lindgren en paus och kommer tillbaka ungefär vid jul 2007. Tschüß!
Kommentera

Kanske blir det ytterligare en forwards i truppen till nästa säsong,Daniel Wessner gäller det i sånt fall,iofs bara ett rykte,detta är saxat från Svensk Fans:

Filipstadssonen ryktas vara ett namn för Leif Boork och hans Brynäs. Tuffingen som tillbringat flera säsonger i Bofors, med undantag för utflykten till Almtuna, hamnade på en föga hedrande andraplats i hockeyallsvenskans "busliga". Med sina 194 minuter i utvisningsbåset var det bara Växjös, Jani Honkanen, som var värre.
- Daniel är en mycket duktig spelare, säger Boork till Karlskoga Kuriren.
Kommentera

Bissett19: Det verkar vara en Månssontyp så han skulle nog inte göra bort sig tror jag. Men samtidigt så verkar han vara en kille som får nöta bänk en hel del. I alla fall om Boork skall ha samma "tålamod" med Spets som den här säsongen.
Kommentera

Huge: Dessutom verkar vår notarie Micke glömt bort att arenan inte byggdes för välgörenhetspengar....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse:Jo Wessner är en riktig retsticka,när han spelade i Almtuna så retade han upp Boforsfansen genom att spruta vatten på dem!Året därpå spelade han i just Bofors,o blev snabbt en favorit bland fansen!
Kommentera

Enligt pappersupplagan av GT - Göteborgstidningen för den oinvigde ska Frölundas Sebastian Karlsson vara nära en övergång till Brynäs. Övergången kan vara klar direkt efter slutspelet.
Kommentera

Och enligt Tomas Roos blogg så var Bäcker nära att skriva på för er i Januari.Men Boorken ledsnade då Bäcker velade för länge.
Kommentera

« · 696886 · »