Brynäs IF

446090 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 696017 · » Till forumet

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Så nu har vi våran nya "buse". Det var väl gode Agnell som sänkte Kenny Jönsson med en ful armbågstackling... Rätta mig INTE om jag har fel ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Hade dom lyssnat på dig så hade vi fått lämna WO i årets ES eftersom du hade velat sparka alla ;-)
Kommentera

rackham: Uppochnervända världen här idag. Dysterkvistarna jublar, muntergökarna knarrar. Kanske dax att boota om systemet?
Kommentera

Jompe: Mutor.. Jompe, Mutor.. ;) Sen heter det väl "Boorka" om systemet.. för det är väl vad Brynäs gjort ;)
Kommentera

65selander: En riktig läckerbit! Brynäs behöver ju som sagt ett affischnamn ;)
Kommentera

Gusten: Inte visste jag att Village People hade en hockeyspelare med.. ;)
Kommentera

GävleLasse: *ASG*
Kommentera

Jompe:
Koorken ur...?
Kommentera

Man skall väl ändå komma ihåg att killen (Angell) aldrig har spelat hockey på elitnivå (förutom två matcher i AHL) och steget för en del kan vara väldigt stort att ta, för stort t.om. Så någon frälsare eller storback räknar jag det inte som, snarare ytterligare en av Boorks "allsvenska-taktik" som man hoppas ska slå väl ut.
Jag hade då föredragit ett säkrare kort...
Kommentera

har honken NHL klausul ?
Kommentera

Db_04: har honken NHL klausul?

Jag vet inte, skönt i alla fall att han skrev på ett år för oss!
nu går det bara utför!
Kommentera

Underbart att Honken stannar, den viktigaste pusselbiten är klar!!!
Kommentera

Enligt Radio Gävleborg så skall TPS Åbo backen
Antti Hulkkonen, född 77, inom kort skriva på.
Kommentera

Enaranger: jaså? det låter mycket intressant, ska kolla upp killen...
Kommentera

Enaranger: En defensiv kille verkar det som. Ingen poängmaskin. Kompletteras det med Agnell så ser det väl ok ut. (Se länk!)
Kommentera

Enaranger: Kanon! Är det någon mer som har hört detta på radion och kan bekräfta??

Det skulle vara riktigt bra med Angell och Hulkkonen. Dom känns helt klart som bra elitseriebackar.

En forward och en backup-keeper nu då, förutsatt att dessa blir klara.
Kommentera

Peja: Detta står att läsa på www.sr.se/gavleborg:

Torsdag 23 mars 2006
Finskt nyförvärv i Brynäs
På torsdagen blev det ju klart att Brynäs målvakt Johan Holmqvist skrivit på ett nytt ettårskontrakt med Gävlelaget. Och senare under dagen väntades också den finske backen Antti Hulkkonen skriva på ett tvåårskontrakt med Brynäs.

Den 28-årige finske backen kommer närmast från spel i TPS Åbo där han spelat de tre senaste säsongerna.
Kommentera

Davve17: Okej, tack så mycket. Det ska bli grymt intressant att se hur bra Hulkkonen är. Till skillnad från många andra som Brynäs värvar så är han ju i sina bästa år.
Kommentera

Adam fortsätter vara hockeyresande :-)

Han har visst skrivit på för Banjo HC ;-)

Kommentera

65selander: Nu spekulerar Aftonblandet i att Sjödda ska sluta.

Se länk
Kommentera

Så har då Bäcker knipsat navelsträngen med mamma.

Pär Bäcker lämnar Färjestad och Värmland för att få en nystart i karriären med Djurgården nästa säsong. Centern vann SM-guld 2002 med Färjestad och gjorde året därpå 27 poäng i elitserien - hans bästa notering i karriären. Totalt har hans spelet 234 matcher och gjort 61 poäng i högsta serien för FBK, dit han kom 2001 från Bofors. Han har även spelat 10 A- och 35 J-landskamper.

Samtidigt blir dom av med Rudslätt.
Kommentera

sylf: Vår vän Mattias Ek bloggar å spekulerar som vanligt...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf: Ang Bäcker så är det ganska kul eftersom DIF är FBK's Leksad
Kommentera

GävleLasse: Nåt ska väl han fylla sin blogg med oxå.........
Kommentera

Bissett19: Tja han kan väl göra som resten av expressen..Fokusera på de ligor och sporter som Sportexpressen visar...

Tänk vilken befrielse det måste vara för alla dessa journalister när bloggarna kom.. Att kunna sitta å skriva ogrundad dynga utan att behöva stå för det eller en tänka tanken att kolla trovärdigheten.
Kommentera

GävleLasse: Känns mer som att det är Ek själv som satt sig i en märklig sits... :-)
Kommentera

GävleLasse: Helt sant!!Värst av alla tycker jag ändå Tomas Ros på Aftonbladet är,han verkar ju svälja det mesta,om du förstår vad jag menar...:-)
Kommentera

Huge: Det kanske är dags att någon vill "ha ut honom på parkeringen" ;)
Kommentera

Bissett19: Finns det NÅN bloggare som skrivit något vettig? Inte i sportens värld i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: Vadå är det nått fel på Puckens blogg tycker du ;)
Kommentera

GävleLasse: Kanske dax för allihopa att (B)logga ut för gott........:-)
Kommentera

Gusten: På tal om bloggar. Var det inte någon Gävlejournalist (förutom pucken) som hade en Brynäsblogg?
Kommentera

Gusten: Den läser jag inte... Jag tycker den börjar lika nån kopia på Kebs frågespalt.. Pucken = Keb Wannabe ;)

Har ni tänkt på alla "viktiga pusselbitar" som läggs på Brynäs hemsida...
Min fråga är: Är inte ALLA bitar lika viktiga i ett pussel? Meningen är väl att ett pussel skall bli komplett?
Kommentera

McClane: Jo,den där Kalle-Anka journalisten Lars Frank hade ju nån blogg,men det var mest skvaller......
Kommentera

McClane: tänker du på sportif?
Kommentera

Bissett19:
Försökte gå in där idag, men det var borttagen...
Kommentera

GävleLasse: jepps.

Rackham: Har den lagts ned?
Kommentera

rackham: Märkligt....:-)
Kommentera

rackham: Ja, den där Frank blev väl antagligen bortplockad pga alla stav-och skrivfel han hade i sin blogg. Obegripligt hur man kan skriva så otroligt usel svenska i en blogg.
IGminus från magister Huge.
Till hans försvar kan man nog ändå framhålla att en blogg med lite skvallerkaraktär oftast brukar ha ngt korn av sanning i sig, och en blogg är ju också i mkt skribentens personliga uppfattning som kommer på pränt.

Annars såg jag detta i Puckens blogg:

"I dag presenterar Brynäs "nyheten" att Johannes Salmonsson är klar för klubben.
Det är en gammal "nyhet".
Den övergången presenterade Gävletidningarna för en månad sedan!!!"

Föreningen presenterar aldrig ett nyförvärv INNAN papperen är påskrivna, och det borde väl Pucken begripa. Men tydligen var det så att Gävletidningarna hade förhandlat med Salmonsson en månad tidigare och fått denne att skriva på för Brynäs.... :-)
Kommentera

rackham: Nu jäklar tar mina grabbar upp kampen med Läkerol Arena...

Se länk.
Kommentera

McClane + Bissett19:

Ja, märkligt. Den var underhållande i början...
Kommentera

rackham: Han skrev för ett tag sedan att den skulle gå i graven. Han insåg nog inte att alla hans fans skulle sörja enormt ;-)
Kommentera

Huge:
Bäva månde, Brynäs... :-)

Frank har väl tappat sina källor kanske...

Pucken... hihi.
Kommentera

rackham: Nu slipper kanske Melker frysa på träningarna iaf.... :-)
Kommentera

HF:
Sportif eller bloggen?
Kommentera

rackham: bloggen som jag fattade det. Det skulle visst komma igång igen när nästa säsong drar igång.
Kommentera

Huge: "Korsnäs sociala fond"

Idag låg vinden på ifrån Korsnäs...Då luktade det alltså IK Huge...

Igår låg den på ifrån Gevaliahållet..då doftade det Brynäs ;)

Sulfat luktar mat - Sulfit luktar skit...
Kommentera

rackham: Bloggen

micke: Jag fattade som om "projektet" brynäsbloggen var avslutat och det skulle inte fortsätta. Jag ser det mest som ett sätt att promota sitt magasin Sportif. Den var ju stundtals rolig men det fanns en del bottennapp i den också.
Kommentera

Huge:
Det brukar bli griskallt i de där enklare isladorna...
Kommentera

rackham: Toyotahallen i Valbo är ganska behaglig tycker jag..Å den är ju inte stor direkt.
Kommentera

« · 696017 · »