1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season

« · 696651 · » Till forumet

Sv: Silly season
micke: Med Hansen och Salmonsson har vi tretton forwards (källa Aftonbladet):
Centrar:
1) Nicklas Bäckström
2) Mikael Lind
3) Mads Hansen
4) Jonas Almtorp

Forwards:
1) Andreas Dackell
2) Ove Molin
3) Björn Danielsson
4) Mathias Månsson
5) Daniel Widing
6) Lars-Erik Spets
7) Henrik Malmström
8) Daniel Hermansson
9) Johannes Salmonsson

Jag har också tolkat Sundlöv så att det skulle komma en forward till utöver dessa tretton och Gynge.
Kommentera

Jompe: Det HAR kommit två motstridiga uttalanden/citat från Sundlöv. Tyvärr tror jag att det senaste om att det är fullt är det "sanna"
Kommentera

Gusten: Men uttalanden är iofs inte motstridiga om det är så att den forward "som så gott som är klar för laget" gör att forwardstruppen är full. Räknar Sundlöv in honom så är det ju fullt.
Kommentera

Eftersom Sundlöv har sagt att en till forward är klar, men några dagar efter att ingen ska tillkomma till truppen, så tolkar jag det som att han har gjort en till "Gynge" - dvs signat en spelare som Brynäs kommer att låna ut.
Kommentera

micke:

Artikel 1. 21 mars:

" övrigt är Brynäs inne i slutförhandlingar med tre nya spelare. Enligt Micke Sundlöv är klubben överens med två nya backar och en ny forward utöver de redan klara nyförvärven, Mads Hansen, Johannes Salmonsson och Hammarbytalangen Rickard Gynge som Brynäs är muntligt överens med. "

Där utläser iaf jag att Gynge räknas in bland dom som redan är klar.

Artikel 2. 23 mars:

"De 13 forwards som ska ingå i A-truppen är klara. Hammarbys talang Richard Gynge är muntligt överens med Brynäs, kommer att träna med truppen innan han lånas ut till en allsvensk klubb. Ytterligare någon spelare kan få samma uppgörelse."

Mao så kan vi glömma nån etablerad sniper, det enda vi kan hoppas på i forwardsväg är väl ytterligare en junis som kommer att lånas ut.
Kommentera

Gusten: Japp, så var den silly season slut, med rekordfart...

Man kan ju alltid hoppas att Spets, Madsen och Hermansson bryter benen på försäsongen så Sundlöf är tvungen att värva ersättare. Tyvärr så kommer väl dessa bara komma från Almtunas/Hammarbys/Huddinges andrahandssortering...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
micke: Ang Madsen så tror jag att han kan prestera mera än vad Spets har gjort. Madsen är äldre, tyngre samt har spelat flera landskamper med Norge. Norge har trots sitt bleka landslag fått fram några matkunniga. Sedan att våran Trønd är för vek änu är en annan historia. Som tur är så är inte Brynäs med i Norrtälje denna försäsong vilket kan ge lite bättre översikt om laget på dom andra turneringarna. SCA-cupen förra året lämnar allt att önska förutom att vi spöade knähundarna i vanlig ordning...
Kommentera

65selander: Ursäkta mig, men fler landskamper eller tyngre betyder inte ett dugg för mig. Att han är äldre och fått chansen i allsvenskan men tidigare men inte lyckats kanske betyder lite. Jag hade stora förhoppningar till Spets, inte minst med tanke på att Sandlin var den som rekommenderade honom, han har ju alltid haft ett gott öga för talanger utöver det vanliga. Tyvärr verkar den norska elitserien ha halkat ett par pinnhål t.om efter den svenska allsvenskan och jag har inga större förhoppningar till Madsen...
Kommentera

micke:
Sandlin rekommenderade (?) honom i ett läge där Spets spelade tillsammans med nr 1 och 2 i norska skytteligan i ett av ligans bästa lag.
Tom "Mormors" mormor skulle ha gjort många poäng då :-)

I Elitserien, i ett hårt arbetande lag på nedre halvan, med centerbrist under större delen av säsongen och med backspel som lämnat "en del" i övrigt att önska, krävs det lite mer för att prestera på de norska poängnivåerna...
Kommentera

rackham: Nån som vet eller hört nått om BIF:s ev. förhandlingar med Nick Angell från Bofors?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Vill man plocka in icke matkunnig fluga så är ju Spets bra. Fast Sandlin tipsade nog inte Trønden som utfyllnads spelare. Tror dock inte att han kan bygga på kroppen så mycket i sommar utan att göra som den fd moringen och djurgårdaren... d Vs läsa fel på en proteinburk. Lär han istället att röra sig rätt samt försök att BIF lyckas sätta formationerna. Sitter det så vet man hur sina formationspolare rör sig.
Kommentera

aphac: Lär inte bli officiellt innan KS är klar!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hmm... blev lite fel. Jag hoppas att BIF kan sätta formationerna tidigt eftersom laget verkar vara fullt.
Kommentera

65selander: Du är väl som mig och Brynäs, också full :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rodrigues: Jag jobbar på det. :-) Ang KS å sa alla att det var skitjobbig serie förra året. Frågan är om det inte är ännu värre i år?
Kommentera

aphac:
Mycket spekulationer (i media), kan tänka mig att Kvalserien måste spelas klar innan en eventuell övergång kan presenteras.
Har inte sett Angell spela, men det verkar vara en friskus.

Hans framfart gör väl att han har ett antal alternativ att ta ställning till:

Istid
Lön
Kontraktslängd
Attraktiv klubb
osv.

Den som lever får se!
Kommentera

65selander:
Vore intressant om du plockade fram några burkar med Röra-sig-rätt-piller...
En storsäljare :-)
Kommentera

rackham: Är det de han äter själv, så är jag lite lätt tvivlande.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Nick får nog ett 1-års kontrakt ev 2-års, han tar det och hoppas på att resten av laget tar vara på hans öppnande spel pass. Tänk om han blir den nya Djoos. Ni som är födda under -90 talet kommer nog inte ihåg hans öppnande pass.
Kommentera

65selander: Nej,berätta för oss Frabror Selander.......:-)
Kommentera

65selander: Kan man vara född under 90-talet och kolla på hockey? Då går man väl i lågstadiet fortfarande?
Kommentera

westerlind:
Bara lätt alltså...
Då finns det hopp om livet!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bisset: Det var en gång en moring som kämpade på backsidan i ett lag från Gävle. En dag så satt alla läktarcoacher och skrek, din jävla sopa t o m Kuparinen är snabbare än dig och då var Kupan i Finland. Morr tänkte Djoosen innan jag skall hem så skall jag visa fårskallarna från Sätra och Andersberg vem som kan vända spelet från backplats trots att inlands isen är snabbare. Så -99 så gjorde Djoosen en av sina viktigaste pass när han passade Molle i slutet av 4:e matchen hemma som i sin tur passade en sketen jänkare som ernie the eagle skulle nämd honom. Snipp snapp norum så var sagan slut.
Kommentera

En till forward eller inte spelar ingen roll. Jag har inte direkt stort förtroende för Sundlövs förmåga att värva guldkorn. Av någon outgrundlig anledning tror jag BIF:s ekonomi är väldigt god (jag vet inte varför, kanske beror det på att man har bytt ut de dyraste spelarna mot allsvenska killar, har haft högre publiksiffra än budgeterat, ett par slutspelsmatcher man inte planerat för heller samt har en ny arena som är fullbokad vad gäller sponsorer och dessutom får 18 miljoner extra i TV-pengar). Jag tror som sagt att säga att BIF:s ekonomi är minst sagt god, men det märks inte i värvningarna. En TPS-back som är långt ifrån bäst i sitt lag men Sundlöf har ju sett killen spela ett par matcher, dessutom har säkert Widing sagt att är en skön kille i omklädningsrummet. Ett par juniorforwards, varav den ena ska lånas ut med en gång vad det verkar.

Tja, jag hade väl inte räknat med annat med Boorken vid rodret men jag undrar bara vad dom ska göra med alla pengar.

Det ska bli ett intressant årsmöte minsann....
Kommentera

65selander:
Små marginaler och flipp-pass på 3 dm kombinerat med pass från egen förlängd till anfallsblå samt dragningar som siste man.

Yes! Showbiz is back again!
Vad passande i den nya Arenan...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Glöm inte Alavaaras styrning med skridskon oxå. Om du går ner två appor så serverar HF egen gjord smörgåstårta med en massa lull lull som den forne Christer Glenning skulle sagt
Kommentera

micke:
Känns bra att du är optimistisk angående det ekonomiska läget!

Det vore kul om du kunde dela med dig av din kunskap över när TV-pengarna väller in och när sponsorerna betalar in sina pengar samt när leverantörer, personal och långivare vill ha lite av sina slantar... :-)

En intressant ekvation för varje hockeyförening off-season...
Kommentera

65selander:
Jag visste att det var nåt på gång!
Han verkade så uppåt tidigare idag :-)
Oväntat besök...!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
rackham: Han har fått ett klassiskt STIGA Hockeyspel också som han vill inviga. Hiphop, hiphop, hiphop, hiphop för supporterkluppens ordförande.
Kommentera

65selander: Klockren saga Selander,jag sparar den till nästa nattsaga som jag läser för grabben,han börjar tröttna på finalserien-99 nu......:-)
Kommentera

65selander:
Jag ilar...
Kommentera

rackham: Det är väl som det är varje säsong antar jag. När TV-avtalets pengar kommer på BIF:s konto bet jag inte men jag antar att det är rätt snart eftersom alla kontrakt och avtal är underskrivna. Man måste väl avvakta och se vilka lag som ska spela i elitserien nästa säsong. Samma sak gäller väl sponsorerna, jag antar att dom pengarna strömmar in under sommaren. Personalen vill väl ha sin månadslön den 25:e varje månad som du och jag antar jag... När långivarna vill ha sina pengar vet jag inte, personligen så betalar jag av mina lån i slutet av varje månad, vet ej om det är samma sak med BIF.
Kommentera

micke: "Det är väl som det är varje säsong antar jag. När TV-avtalets pengar kommer på BIF:s konto bet jag inte men jag antar att det är rätt snart eftersom alla kontrakt och avtal är underskrivna. Man måste väl avvakta och se vilka lag som ska spela i elitserien nästa säsong. Samma sak gäller väl sponsorerna, jag antar att dom pengarna strömmar in under sommaren. Personalen vill väl ha sin månadslön den 25:e varje månad som du och jag antar jag... När långivarna vill ha sina pengar vet jag inte, personligen så betalar jag av mina lån i slutet av varje månad, vet ej om det är samma sak med BIF."

Det haglar en massa "jag vet inte", "antar jag", "vet ej" osv....
Trots detta så är det imponerande att du ändå vet hur det ligger till. :-)
Kommentera

Huge: "Det haglar en massa "jag vet inte", "antar jag", "vet ej" osv....
Trots detta så är det imponerande att du ändå vet hur det ligger till. :-)"

Man skulle kunna tro att du citerade dig själv.. avd. "tror" "generellt"
Kommentera

Huge: Näe Huge, jag vet inte exakt vilket datum och klockslag BIF får in sponsorpengar eller TV-avtalspengar. Det varierar såklart år från år.

Sluta var så **** korkad och försök tänk lite själv. Du är som en hyena, som hugger direkt på citat tagit ur sitt sammanhang och bara väntar på en svaghet att uttnyttja. Du måste väl ändå vara så smart att du förstår kontentan av mitt inlägg, dvs BIF:s ekonomi bör vara god även om jag inte vet exakt tid när diverse transaktioner äger rum?

Summan av kardermumman än en gång så t.om Huge förstår:

*Miettinen och Viitakoski sparkade. Två av BIF:s högst betalda spelare, ersatta med allsvenska killar med mycket lägre lön.

*Sulku skadad hela säsongen och utan lön från BIF. Ersättare Lavins hade mycket lägre lön.

*4790 i publiksnitt mot budgeterat 4600. 4750 extra personer ger extrapengar i kassan.

*Ny arena nästa säsong innebär högre publiksnitt, mer kr/åskådare och sist men inte minst mer sponsorintäkter. Redan har BIF sålt alla sponsorloger och har nästan fördubblat sina intäkter på den sidan.

*18 miljoner kr i TV-avtalet extra jämfört med föregående säsong. Det är en betydande summa. Det är nästan hela BIF:s spelarbudget.

Självklart har ombyggnationen kostat en del för Brynäs IF, men inte i närheten av de summar de har tjänat i år och kommer tjäna nästa säsong.

F Ö R S T Å R du nu då H u g e? Eller ska jag stava det mer noggrant?
Kommentera

micke: Till mitt tidigare inlägg ska jag lägga in pengarna för två kvartsfinalmatcher som inte var budgeterat för. Bara det var väl ca en miljon plus.
Kommentera

Inget svar från Huge än. Näe han väntar väl på ett inlägg som han kan ta totalt ur sitt sammanhang och citera från. Huge är väl inte direkt känd att svara direkt på frågor när det blir för obekvämt.

Huge????

Är du där?

Jag väntar på ditt svar??

Du gjorde dig lustig på min bekostnad och jag besvarade dig med ett sakligt inlägg. Vågar du svara tillbaks eller har du loggat ut och kollar om någon annan kan hjälpa dig?
Kommentera

Oj. Märkte ni vad pinsamt tyst det blev. Bara för att jag hade ledsnat på Huges nedlåtande och nedvärderande stil och krävde ett enkelt svar på en enkel fråga. Vi svenskar är för konfliktsrädda helt enkelt...

Just nu sitter alla och väntar på ett svar från Huge. Huge själv sitter och filar på ett långt svar med en massa krumbukter om än det ena och andra och försöker med ett lååååångt ordvrängeri slingra sig ur fällan och tvärtom försöka föra över själva huvudfrågan på något helt annat än det handlar om.

Sedan postar han sitt 42 rader långa svar som ingen orkar riktigt trada igenom och han tycker "-Japp, jag har klarat mig igen! :)"

...............jobbigt med pinsamma tystnader och konflikter va? Väldigt osvenskt på något sätt...
Kommentera

Var beredd....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bryter tysnaden micke. Älskar du Brynäs eftersom du i regel bara hittar på skit eller syftar på skitlag.
Kommentera

micke:

Att håna någon är ju väldigt mycket bättre än vad det nu är du anklagat Huge för. Skärp dig!

Kommentera

micke: Du behöver inte sitta och trada igenom några 42 rader denna gång. Det blir ett kort svar: Mkt skrik för lite ull. Din monolog med dig själv, alltså.
Det är inte din sifferexercis som jag i sak är lite tveksam till. Den stämmer säkert någotsånär.
Jag tänkte mer på rackhams svar till dig, som väl mer handlade om att det kanske är lite mer komplicerat än att pengarna bara rasar in och att det sedan bara är att gå ut och handla spelare till höger och vänster.
Bland annat....
Kommentera

....och där kom hjälpen, i form av CIA som genast går tar till smutsangrepp och kommer med helt ovidkommande sakfrågor för att flytta fokus från sakfrågan till något helt annorlunda!!!

Ja, det är lustigt. Hockeysnack fungerar exakt som världspolitiken...

För att svara på Selanders "fråga": Ja, jag älskar BIF. Är ständigt medlem och har engagerat mig mycket i laget, var b.la med lite grand i styrelsen säsongen 1994/95. Jag hittar aldrig på skit om BIF eftersom det skulle vara kontraproduktivt.

Poffa: ? Vad menar du?. Jag ville ha ett enkelt svar på en enkel fråga där jag blev hånad. Bättre än så kan du väl?
Kommentera

micke:

Jag menar att du med de tre inläggen på rad betedde dig som en fjantig mobbare. En som försöker provocera andra till att göra bort sig, allt för att sedan stå där och skratta åt personen i fråga.

Bättre än så kan du, utan frågetecken på slutet.

Kommentera

Huge: Nej Huge, det är inte mer komplicerat i är jämnfört med föregående år. Till nästa säsong antar (märk det ordet) jag att vi har en väldigt god ekonomi pga det jag tagit upp tidigare. Men ingen av oss har märkt av denna goda ekonomi i form av kvalitativa spelaköp. Det var det jag ifrågasatte, vad gör dom med alla pengarna?
Kommentera

Poffa: Japp, lustigt att det kom exakt samtidigt som Selander inlägg. Exakt som jag hade förutspått, för att ta bort fokus från huvudfrågan- två sekunder senare kom Huge med sitt svar... :)

Du har inte tänkt att Huge kanske förtjänade det för en gångs skull?

Så många ggr han har varit överlägsen och "mobbande" i sina (nogrannt uttänkta) svar så skulle han få smaka på sin egen medicin?

Jag hade han i min fälla, han/ni gjorde allt möjligt (som jag förutspådde) för att slippa ur den men denna gång kom han inte undan.

Bättre lycka nästa gång.

Ps. Hälsa Huge Ds
Kommentera

micke: Det är bara pinsamt det du håller på med.
Kommentera

micke: Det beror väl helt på vad man lägger i begreppet "kvalitativa spelarköp".
Jag utgår från att man har en strategi och planering vad gäller ekonomi och lagbygge inför framtiden, och att man då helt logiskt agerar efter denna strategi. De spelare vi nu inhandlat passar väl in i de planer man har inför framtiden. Tror inte det är tänkt att vi ska vinna guld nästa säsong och det kanske vore lite mer hälsosamt för alla otåliga fans om dom insåg detta.
Som du ser så spekulerar jag lika mkt som du, och jag har väl aldrig påstått att ngn av oss skulle ha rätt. Jag påstår bara att de som är ansvariga förmodligen vet bättre än både du och jag, om hur pengarna skall användas och hur laget skall byggas. Typ....
Kommentera

Huge: *spekulerar vidare*

Med tanke på att Brynäs hade futtiga 600000kr i Eget Kapital när säsongen börjar så kan jag tänka mig att de finner behov att bygga upp ett större sådant. Det gör man endast genom att hålla inne med kostnader.

Det snackades om publiksnittet tidigare, det säger tyvärr inte så mkt om vilka intäkter man haft. I snittet räknas firbiljetter in och inget om vilka faktiska intäkter som publiken genererat, så att man är över det budgeterade snittet med några behöver inte betyda att det är plus.

De extra matcherna i Kvartarna är självklara pluskostnader, men det delades med all säkerhet även ut slutspelsbonusar, extra resekostnade i samband med slutspelet osv osv.

Nya arenan kommer förhoppningsvis generera mer pengar, men kommer också (tror jag) betyda fler anställda och mer utgifter, ingen kan garantera sportslig framgång och då är det bra med en pengabuffert.
Kommentera

eltifoso: *edit*

Kvartarna är skälvklara "plusintäkter"
Kommentera

« · 696651 · »