Brynäs IF

731167 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 697070 · » Till forumet

Sv: Silly season
Dragan 2k: Kan det vara så att han vill känna lite stöd i Scandinavium..=)
Kommentera

Måste bara säga att dagens rykten (Wessner & Karlsson, båda centrar) gör att värvningen av Mads Hansen känns ännu mer underlig än vad den redan gjorde sedan tidigare.
Kommentera

Dragan 2k: Vad kan du berätta om Sebastian Karlsson?
Kommentera

Ser också att Hockeycentralen nämner SSK:s Dragan Umicevic som möjligen på vägtill Brynäs. Det ryktet har väl cirkulerat ett tag.
Kommentera

Nu får det fan räcka med kinderägg i truppen!!!
Kommentera

Peja: Boork kanske har insett att Almtorp passar bättre som ytterforward och vill ha in en center ytterligare.
Kommentera

Jompe: Sebastian, yngre bror till Jens, är en duktig center. Ung och utvecklingsbar och är i stort behov av speltid. En speltid som han kanske inte får i Frölunda. Han är skridskostark, en klok två vägsspelare.

Elitesprospects har en rätt bra sammanfattning av honom tycker jag.

Se länken
Kommentera

Dragan 2k: Nu finns GT's artikel på Expressens hemsida.
Kommentera

70 Rodrigues:
Är det inte 3 i varje förpackning eller rentav 6? :-)

Vill meddela alla debattörer att jag lämnar hockeysnack för tillfället.
Kommer tillbaka utvilad och fräsch lagom till nästa säsong.:-)
Kommentera

kentalalarsson:
Men, va synd kentalalarsson!
Jag gillar ju att debattera med dig!

Men vi fortsätter väl via bskv.com, va!
Kommentera

Sebbe karlsson skulle sitta som smort...2 femman kanske?!
Kommentera

Peter Nolander skrev på för Brynäs, Daniel Ström ska bli testad av Brynäs, Linus Morin förlängde med Brynäs, allt inom loppet av 30 min..

Dessutom 4 Brynäsare med i landskampen mot norge 6/4

Kanske, men bara kanske, hoppas, att detta är början på någonting stort,
Kommentera

Slarvigt att mig att skriva i fel tråd, men men.

Nu är den stora frågan jag ställer mig. Vad FAN händer med Sjödin nu?
Kommentera

Falken: Tja, antingen har vi så mycket pengar att vi kan ta in Nolander plus Morin plus Ström på try-out OCH förlänga med Sjödin, eller så har Sjödda ringt från Kola Puck eller vad det heter och sagt "sorry, boys". Det lär väl visa sig ganska snart vad som stämmer, men det finns ju förstås en gräns för hur många backar vi kan ha under kontrakt. Jag hade hoppats på Angell; blev det Nollan istället?
Kommentera

Jompe: Jag hade också hoppats på Angell. Nolander känns inte i närheten av lika het som Angell.
Men Sundlöv sa ju typ "Vi kikar på honom, men det finns alternativ..." angående Angell, och det kanske är Nolander han menar med alternativ...
Känns inte som nåt bra nyförvärv. En riktig medelmåtta. Har väl inte direkt gjort någon monstersäsong i Mora heller.
Kanske slutar Sjödda, det ger ju öppning för Angell isåfall, men man vill ju ha kvar veteranernas veteran. Han är en legend.
Ström? Tja, inte fan vet jag, har aldrig sett killen lira. Kanske är nåt att ha, kanske inte.
Kommentera

"Karl Fabricius tackade nej till Luleås kontraktsförslag"

Nu är det bara att sno honom innan, skulle sitta fint i Brynäs
Kommentera

Wesley: Skulle nog tror att han nappar på andra sidan pölen, även om det skulle bli AHL.
Kommentera

Hörde här i Borlänge att Mangnus Hedlund är på g till Brynäs han har redan tjejen där oxå...
Kommentera

MRMILAN: Ja han stämmer onekligen in i storleksprofilen för en brýnäsare...
Kommentera

MRMILAN: Isf är det väl bara att säga grattis. Mer allround-spelare får man väl leta efter.
Kommentera

RQT:

Ja han är en av mina spelare som jag gillar!! Liten men tuff! Dessutom hade han väl Boorken i mora om jag inte minns fel
Kommentera

MRMILAN: Stämmer bra det, jag hade gärna sett honom i Mora igen. Menhan väger nog lite för lätt, med tanke på att dom verkar rata egna produkter som är småväxta, men sjukt teknisk duktiga och spelmässigt bra. Tänker på Westerling och Jakobs.

Jag gillar Hedlunds powerplay, direktskott från blå, PANG! MÅL! :)
Kommentera

MRMILAN: Om det är Magnus Hedlund från Leksand du menar så är jag väldigt skeptisk. Sundlöv har sagt flera gånger att man INTE kommer att värva från Leksand.. av naturliga skäl ;)
Kommentera

GävleLasse: Hedlund är väl en utav få spelare i LIF som sett hyfsat bra ut denhär säsongen. Kämpar och sliter.
Kommentera

RQT:

Drar på sig alldeles för mycket onödiga utvisningar. Lite hetsigt humör :)
Kommentera

mattias - 74: Jaja, han är min favorit i vilket fall. Även fast han spelar i Leksand :) Kanske man kan se här under föresten :P
Kommentera

MRMILAN: Magnus Hedlund i Brynäs??Tillåt mej tvivla,har vi inte nog med fjäderviktare i laget?dessutom Leksing,nej det där ryktet förblir nog bara ett rykte får vi hoppas!!
Kommentera

RQT: Spelar ingen roll. Jag tror det finns för mycket prestige och liknande bakom det hela...Kanske det blir annat nästa säsong då de tenderar att värva från allsvenskan ;)
Kommentera

MRMILAN:
"Dessutom hade han väl Boorken i mora om jag inte minns fel"

Jo, Hedlund hade allt Boorken i Mora. Boork var väl hemmansägare på Sollerön även under Hedlunds tid i klubben. Däremot var väl Hedlund bara en liten pojkspoling i Borlänge när Boork var tränare i Mora :-)
Kommentera

GävleLasse: Nu vet jag inte vad du pratar om. Vart skulle Leksand annars värva spelare ifrån? Div1? :P
Kommentera

Okej att Gynge som är född -88? eller är han född -87? aja, iaf om killen gör 120 poäng i J20 så ska han givetvis spela i Brynäs, iaf vara med på bänken, okej att han får mer speltid i AS men gör man 120 poäng i J20 under en säsong så är man riktigt riktigt bra och satsa nu Sundlöv annars kommer det gå som det gick iår mot VF!
Kommentera

Knogen: Korrekt iaktagelse Knogen. Boorken gjorde sin sista säsong i Mora 90/91 och Magnus Hedlund gjorde debut i A-laget som 16-åring 98/99. Han bör alltså ha varit 8-9 år gammal när Boorken drog från MIK till Frölunda.
Kommentera

*bump*
Kommentera

*BUMP!*
Kommentera

Jag tror inte Agnell är något för Boorken.
En back som är med i stort sett varenda anfall och tokrusrar mot mål, det är nog inte vad Boorken vill ha.
Möjligtvis om han sätter strypkoppel på grabben så att han kan bromsa upp jänkarn vid rölinjen :-)
Kommentera

Nu borde väl Boumedienne vara intressant bland många klubbar. Undrar om Sundlöf är på tå, eller är det en för bra spelare för Boork.........

Hos oss förra året gjorde han 6+0, i SSK i år har han tydligen gjort 1+19.
Är killen målskytt eller passningsspelare? Hur som helst. Den våren han gjorde i Finland och de 13 matcher han gjorde hos oss imponerar enormt. Sen är det väl inte konstigt att han inte har synts lika mycket i ett uselt SSK.

Hade derbygrupperna varit kvar hade vi för en gångs skull sluppit norrgruppen.
Vi hade hamnat i en mittgrupp med Mora, Djurgården och Färjestad eller Linköping.
Men det är alltså om....
Kommentera

Pelle Borås: Du kan glömma Bommen i Brynäs. Han är för dyr.
Kommentera

Makkan: Varför snöa in på att man skall använda honom som back? Jag ser honom som en väldigt potentiell forward med defensiva förmågor. Att han vet vart målet står vet vi ju alla...
Kommentera

GävleLasse:

Det spelar nog ingen roll var han spelar.
Efter att sett Angell några ggr så tror jag inte det är en man som Boorken faller för.
Kommentera

Makkan: Nej man kan ju alltid hoppas att de satsar på en etablerad backklippa istället. En finne i Sulkuklass skulle göra mer nytta än Agnell, helt klart.
Kommentera

GävleLasse:

du tror på en back till alltså ?
Jag tror att det är färdigvärvat om Sjödda kör ett år till.
Med Sjödda i laget så har vi ju 10 backar i truppen, så lånar förmodligen Mormor ut Morin och N.A till allsvenskan. Då har vi 8 backar kvar, det finns väl inte plats för någon mer då.
Kommentera

Makkan: Man kan tycka att laget är så gott som fullt. Men som jag ser det så är det viktigt att ha många spelare i en trupp som man bygger långsiktigt på. Konkurrens om platser är en aspekt på det hela. En annan aspekt är att bygger man långsiktigt med talanger så händer det ofta att de "kör fast" och blir sämre än vanligt. Då måste man ha folk så att man kan flytta upp en annan spelare så att den som kört fast får lugna sig lite och slicka såren.

För att lära så måste man göra misstag. Gör man såna så kan det ta lång tid innan man får tillbaka självförtroendet. Ett lysande exempel på detta "fenomen" är Daniel Johanssons två senaste säsonger.

Jag tror att det är hyperviktigt att våra framtidsspelare ges chansen att kunna ta ett steg tillbaka från hetluften, för att sedan komma tillbaka. Att göra ett eller flera misstag under en match och känna att man gjort bort sig och ha en match två dagar senare ÄR inte bra för en spelare som är ung.

Nu kan det verka dyrt att ha en bred trupp. Men det kostar att ha ett hockeylag i högsta serien. Nu har Brynäs gjort ett val och då måste man vara villig att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för att det valet skall gå så bra som möjligt.

Jag ser helst att man har en trupp på 5 hela femmor, då får man konkurrens.
Kommentera

Makkan: Angell kan skolas om till forward, en poängörande sådan, en sådan behöver ju Brynäs, d ska gudarna veta :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nu har även Malmö även blandat sej i leken med Angell.

Från Hockeycentralen:

Bofors storstjärna, den offensive amerikanske backen Nick Angell, 26, kan vara ett aktuellt namn för nyuppflyttade Malmö. Angell som förra säsongen spelade i norska Frisk-Asker och dessförinnan allsvensk hockey med Arboga. Han har även gjort två matcher i AHL.

.05/06:

Matcher: 40
Mål: 18
Ass: 24
Utv: 62

2006.04.06 - 14:39 | Redaktionen

www.hockeycentralen.se

Kommentera

Bissett19:

Ähhh.. Lundström öppnar lädret så Leksand får honom !!
Kommentera

mattias - 74: O vem fan vill spela i ett lag på dekis??
Kommentera

Bissett19:

:)
Kommentera

Bissett19: Vi får väl se var han hamnar då...Percy ska ju satsa på ett antal toppspelare nu när ES platsen är säkrad. Hoppas dock att Angell väljer Brynäs, gärna Daniel Wessner också.
Kommentera

Huggsexa om Nic Angell,saxat från KarlskogaKuriren:

"Att det är huggsexa i elitserien om Nick Angell är inget nytt.
Brynäs och Linköping har tidigare nämnts. Nu kan Kuriren också avslöja att Malmö är ute efter Bofors IK:s succéamerikan.

Malmö lyckades ta klivet upp i elitserien efter bara en säsong i allsvenskan.
   Nu ska laget satsa för att på sikt bli ett topp fyra-lag i elitserien.
   Mitt i den satsningen kan Nick Angell hamna.
   Malmös sportchef Peter Andersson bekräftar.
– Jag har pratat med hans agent ett par gånger.
   Vidare berättar Andersson hur han har uppfattat Nick som spelare."
Se länk!
Kommentera

Enligt Pucken på Arbetarbladet så är nu Frölundas Sebastian Karlsson klar för Brynäs!!Saxat från Arbetarbladet/GD:

"Frölundas unge center Sebastian Karlsson, 19, är klar för Brynäs.
Frölundacentern har en längre tid varit rykternas man, men nu är övergången klar, kontraktet är underskrivet och Brynäs får därmed ytterligare en ung talang i spelartruppen".

Hur många jäkla kinderägg ska vi ha i truppen??

Kommentera

« · 697070 · »