Huss: Jo jag förstår,men det ryktet som vekar vara mest substans i är ju just Angell,Lotvonen hamnar nog i Timrå!!
Angående Angell så verkar det som om LHC inte är intresserade längre,se länk!!
Huss: Hellre det än örörliga o defensiva:-)
Vi vet ju inte än om sjödda kommer att fortsätta,kanske är det så att man letar en ersättare för honom!!Rena spekulationer iofs!!
brynästigern: Jo,men denne Persson om han nu värvas kommer inte vara ämnad för A-truppen det är jag rätt säker på!!
Vad gäller målvaktsfrågan så blir det det nog varken Jocke.L eller Gusten.T,Gusten är enligt UNT väldigt nära en förlängning av sitt kontrakt med Almtuna.Jag tror det blir Hammarbys Daniel Larsson som backup till Honken,Boorken syntes i Mariestad i Måndags, tittade på kvalmatchen mellan Mariestad o Bajen,förmodligen var han där och studerade Bajens sista utpost då.
Bissett19:
Gusten 'väldigt nära' kontrakt med Almtuna?
Vilken årgång läser du av UNT?
Länken från 2006.04.06 17:19
Nu är det klart att transferfönstren försvinner.
2006-04-08
Transferfönster tas bort
Systemet med transferfönster vid spelarövergångar tas bort. Det beslöt Svenska Ishockeyförbundets styrelse vid sitt möte torsdagen den 6 april 2006.
Detta innebär att spelarövergångar kommer att genomföras från och med 16 maj till 31 januari som är sista övergångsdatum. Detta är de regler som gällde innan systemet med transferfönster infördes för två säsonger sedan.
Källa:swehockey.se
GävleLasse: Ju längre tid Sjöddas beslut tar desto mer osäkert blir det ju helt klart,men Sundlöv sade ju i lokalblaskan att man hade tio backar i truppen nu,vet inte om man kan tolka det som att dem räknar med Sjödda iaf.Nionde o tionde backen torde då vara Ström(tryout) och Sjödin då,eller har jag missat nån??
#1 Niklas Andersson
#2 Jörgen Sundqvist
#3 Daniel Casselståhl
#4 Rodrigo Lavins
#5 Daniel Johansson
#6 Antti Hulkkonen -
#7 Peter Nolander
#8 Linus Morin
Ska bli intressant att se om nu Angell väljer Brynäs,tydligen har han fått ett kanonkontrakt Brynäsmått mätt.
Men skulle man signa honom så är jag rätt säker på att han kommer att bli en riktig publikfavorit i Tablettasken,det man har sett av honom så är det ju en back som mer än gärna följer med upp i anfallen som en fjärde forward.Vet inte riktigt vad han med skägget i båset tycker om det,men han lär ju ha följt honom en längre tid så han kanske har sett kvaliteer i defensiven oxå,eller så kommer man använda Nic som forward.Vad gäller det fysiska spelet så behöver man ju inte oroa sej,det är ju bara fråga Kenny Jönsson:-)
Det man bör oroa sej för är ju att Brynäs backuppsättning inte innehåller någon riktig defensiv back som kan rensa framför egna kassen,utan som det ser ut nu har vi många "spelande" backar.
Vad sägs om följande backpar?:
Sjödin-Nolander
Hulkkonen-Angell
Lavins-D.J
Sunken-Cassel
GävleLasse: Nej,jag utgår inte från nåt,inte ens att Nic Angell skriver på....
Men det kan ju vara så att Sjödda redan lämnat sitt beslut till Sundlöv att han lägger rören på hyllan,därav den intensiva jakten på Angell,men det är ju rena spekulationer från min sida,men det är ju Silly season:-)
Men det ultimata vore ju om Sjödda kunde mobilisera kraft en säsong till o att Boforsbacken skriver på....drömma får man ju.
RQT:mattiaskarlgren: Old news ;-)
Enligt Pucken på Arbetarbladet så är nu Frölundas sebastian Karlsson klar för Brynäs!!Saxat från Arbetarbladet/GD:
"Frölundas unge center sebastian Karlsson, 19, är klar för Brynäs.
Frölundacentern har en längre tid varit rykternas man, men nu är övergången klar, kontraktet är underskrivet och Brynäs får därmed ytterligare en ung talang i spelartruppen".
Hur många jäkla kinderägg ska vi ha i truppen??
Bissett19 @ Gnällbältet 2006-04-07 01:19
Lite mer modern musik i spelarbussen i höst alltså.
Kul att se att Boorken gamblar lite med en kille som inte är norrman eller har spelat i Almtuna...