Brynäs IF

446536 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 703525 · » Till forumet

Sv: Silly season
Bissett19:
Lite mer modern musik i spelarbussen i höst alltså.
Kul att se att Boorken gamblar lite med en kille som inte är norrman eller har spelat i Almtuna...
Kommentera

Bissett19: hellre Lotvonen än Angell....
Kommentera

Bissett19:

Ytterliggare ett litet ägg är på g.
Dennis Persson back från Västerås 17 år.
Se länk. www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=117063
Kommentera

Huss: Jo så kan man ju  oxå se det,då säger jag:hellre Mange Johansson än Lotvonen.....
Kommentera

Bissett19: spinner vidare Brian Rafalski........
Kommentera

Makkan:
Han är bra men inte elitseriemässig på långa vägar...
Kommentera

För övrigt så har han pratat med Djurgården ett bra tag nu.
Kommentera

Clubsport:

Misstänker det när han är 17 år, men i J-20 ett par år så kanske kanske.
Kommentera

Clubsport:

Prata räcker inte, måste signa också :-)
Kommentera

Bissett19: Jovisst. Poängen är att jag snarare ser en stor, tung defensiv kvalitetsback än ett offensivt yrväder.
Kommentera

Huss: Jo jag förstår,men det ryktet som vekar vara mest substans i är ju just Angell,Lotvonen hamnar nog i Timrå!!

Angående Angell så verkar det som om LHC inte är intresserade längre,se länk!!

www.kanon.se/060407/angellomif.htm

Kommentera

Bissett19: lägger inte TIK alla pengarna på Pärssinen, Kokko och ev Ryno istället? Frågan är hur bra det är om alla våra backar är "rörliga och offensiva"...
Kommentera

Huss: Hellre det än örörliga o defensiva:-)

Vi vet ju inte än om sjödda kommer att fortsätta,kanske är det så att man letar en ersättare för honom!!Rena spekulationer iofs!!

Kommentera

Makkan:
Han är inte intresserad av att spela J20 hockey när han spelar a-lagshockey i VIK. Med tanke på DIFs backbesättning så lär han platsa där!
Kommentera

Clubsport: Grabben är sjutton bast,inte tror jag han går i ett Es-lag vid den åldern(inte ens Djurgårn),speciellt inte som back.I sånt fall ska det vara nåt ut över det vanliga.Men du har väl sett honom,så du kan ju referera lite hur han är!!
Kommentera

Bissett19: Absolut inget fel av Brynäs att "knyta" till sig talangfulla spelare men fick jag välja så tog jag självklart Angell. Någon lite mer "etablerad" lirare i truppen inför nästa säsong skulle inte skada. Hur blir det på målvaktsfronten ? Kommer Jocke Lundström in i truppen igen eller är Gusten på gång ifrån Almtuna ?
Kommentera

brynästigern: Jo,men denne Persson om han nu värvas kommer inte vara ämnad för A-truppen det är jag rätt säker på!!

Vad gäller målvaktsfrågan så blir det det nog varken Jocke.L eller Gusten.T,Gusten är enligt UNT väldigt nära en förlängning av sitt kontrakt med Almtuna.Jag tror det blir Hammarbys Daniel Larsson som backup till Honken,Boorken syntes i Mariestad i Måndags, tittade på kvalmatchen mellan Mariestad o Bajen,förmodligen var han där och studerade Bajens sista utpost då.

Kommentera

Bissett19: Vi får avvakta och se vad det blir för keeper då...
Att Persson antagligen blir utlånad till någon allsvensk klubb (om vi nu värvar honom dvs..) det förmodade jag förstås...
Kommentera

Bissett19:
Gusten 'väldigt nära' kontrakt med Almtuna?

Vilken årgång läser du av UNT?
Länken från 2006.04.06 17:19

Kommentera

Metal Guru: Missade att han redan hade signat!!då va jag jävligt "nära" ändå......?
Kommentera

Nu är det klart att transferfönstren försvinner.

2006-04-08

Transferfönster tas bort
Systemet med transferfönster vid spelarövergångar tas bort. Det beslöt Svenska Ishockeyförbundets styrelse vid sitt möte torsdagen den 6 april 2006.
Detta innebär att spelarövergångar kommer att genomföras från och med 16 maj till 31 januari som är sista övergångsdatum. Detta är de regler som gällde innan systemet med transferfönster infördes för två säsonger sedan.

Källa:swehockey.se

Kommentera

Bissett19:
VIK har som krav att junisarna ska skriva 2-års kontrakt, själv ville han skriva 1-års kontrakt så därför drar han...
Storebrorsan Robin är inte dum han heller. Dennis spelar rätt fysiskt har ett bra skott och är rätt offensivt lagd.

Tror att han går till Djurgården.
Kommentera

Clubsport: Sundlöv verkar gå ifrån sina principer mer och mer. Han har tidigare sagt att han aldrig skulle värva spelare från Leksand men enligt artikeln i SportExtra skall Brynäs vara sugna på Johan Backlund.

Han dementerar även att Karlsson från Frölunda skall ha skrivit på.

Hmm, Vem ska man tro på, tro på nÄr, tro på nÄr det Är så hÄr?!?
Kommentera

GävleLasse: Johan Backlund.... Är han sugen att bli 2:e målis för jag tror knappast att Honken vill bli det. Eller kan det vara så att dom har fått bud på Honken från NHL?
Kommentera

65selander: Nja, jag tror att Sundlöv och Boork har insett att Honken är beroende av stark konkurrens för att vara bra. De är ju även och rycker i Moras Sperrle. Det ska bli intressant att se hur det hela utvecklas.
Kommentera

GävleLasse: Ja, Sundlöv säger ju varken bu eller bä. Bara att Backlund är en bra målvakt, och det var ju ingen nyhet direkt.... :-)

Som sagt: den som lever får se, men Backlund vore väl inte helt fel om han nu själv är beredd att agera lite av en backup till Honken, vilket han väl måste anses bli om han skriver på.
Kommentera

Pelle Borås: Ännu ett rykte man kan stryka. Vi får se om det var bra eller dåligt att han gick till DIF istället för till Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Vis av skadan så verkar det som att Djurgården öppnat plånboken och verkligen satsat på att få truppen klar i tid denna gång.
Skellefteå hade säkert också lagt ett bra bud, då dom nu fått lite mer pengar att handla för.
Och om nu Sjödda beslutar sig för att fortsätta, så undrar jag om vi inte börjar se lite mätta ut på backsidan?
Kommentera

Huge: Jag vet inte om jag vill känna mig "mätt" direkt. Backsidan är fortfarande väldigt tunn och den skulle behöva stärkas upp med minst en tung back. Det är många backar i Brynäs trupp idag men tyvärr så saknar samtliga tyngd som kan röja framför egen kasse.

Jag tror inte att Sjödda kommer att fortsätta, fråga mig inte varför men det är en känsla jag har.
Kommentera

Brynäs har ju ingen andra målvakt nu när Koronen drar hem till finland. kommer Lundström va andre målvakt?? eller söker Brynäs efter en ny? ja skulle kunna tänka mig Rögles målvakt Nieminen eller va han heter han e ju hyfsat bra som andre målvakt.
Kommentera

21olsson: Som typ hela silly season har handlat om hittills så letar Brynäs efter en ny andremålvakt... Lundström är aktuell för Sundsvall.
Kommentera

GävleLasse: "Jag tror inte att Sjödda kommer att fortsätta, fråga mig inte varför men det är en känsla jag har."

Då har vi samma känsla!
Kommentera

GävleLasse: Ju längre tid Sjöddas beslut tar desto mer osäkert blir det ju helt klart,men Sundlöv sade ju i lokalblaskan att man hade tio backar i truppen nu,vet inte om man kan tolka det som att dem räknar med Sjödda iaf.Nionde o tionde backen torde då vara Ström(tryout) och Sjödin då,eller har jag missat nån??

#1 Niklas Andersson
#2 Jörgen Sundqvist
#3 Daniel Casselståhl
#4 Rodrigo Lavins
Daniel Johansson
#6 Antti Hulkkonen -

#7 Peter Nolander
#8 Linus Morin

Kommentera

Bissett19: Ja det beror ju som sagt var på hur man räknar. Räknar man med Ström och Sjödda så blir summan 10. Personligen så tror jag att både Niklas Andersson och Linus Morin kommer att lånas ut. Som jag skrev tidigare så tror jag inte att Sjödda fortsätter ett år till utan kommer att ägna sig åt att dra sitt strå till stacken i arbetet att bygga upp den nya sportorganisationen. Ström kommer med all säkerhet att finnas i truppen fram till att Lavins ansluter, sen är det osäkert. Men beroende hur man ser på saken så har Brynäs antingen en väldigt tunn backbesättning, eller så han man många backar att tillgå...
Kommentera

GävleLasse: Det var mest Sundlövs uttalande man ryckte till på: "Vi har tio backar och 14 forwards om jag räknar med Gynge. Sedan kan man ju alltid hyra ut spelare om fler skulle tillkomma, men vi har som sagt redan så det räcker och blir över."
Kommentera

Bissett19: Ja den matematiken kan man undra över...
Kommentera

GävleLasse: Håller med om att backsidan är tunn. Jag fattar inte hur dom inte kan inse att det behöva några tunga backar. Det saknades ju sådana i slutspelet och nu är situationen inte direkt bättre. Örat och Kuppa har stuckit, som väl var de enda utpräglade defensiva backarna i truppen. Angell är ju bra på pappret, men frågan är hur smart det är att värva en tokoffensiv back när det egentligen är flera defensiva som behövs. Kudroc gick till Ilves igår, han hade varit utmärkt.
Kommentera

Ska bli intressant att se om nu Angell väljer Brynäs,tydligen har han fått ett kanonkontrakt Brynäsmått mätt.

Men skulle man signa honom så är jag rätt säker på att han kommer att bli en riktig publikfavorit i Tablettasken,det man har sett av honom så är det ju en back som mer än gärna följer med upp i anfallen som en fjärde forward.Vet inte riktigt vad han med skägget i båset tycker om det,men han lär ju ha följt honom en längre tid så han kanske har sett kvaliteer i defensiven oxå,eller så kommer man använda Nic som forward.Vad gäller det fysiska spelet så behöver man ju inte oroa sej,det är ju bara fråga Kenny Jönsson:-)

Det man bör oroa sej för är ju att Brynäs backuppsättning inte innehåller någon riktig defensiv back som kan rensa framför egna kassen,utan som det ser ut nu har vi många "spelande" backar.

Vad sägs om följande backpar?:

Sjödin-Nolander

Hulkkonen-Angell

Lavins-D.J

Sunken-Cassel

Kommentera

Bissett19: Du utgår alltså från att Sjödda skriver på för ett år till. Jag är sleptisk faktiskt..
Kommentera

GävleLasse: Äh, visst kan han skriva på, jag är antisleptisk.
Kommentera

Bissett19:

1:a Sjödda/NY-Hulkkonen
2:a Sunken-Lavins
3:e Angell/Annan NY-Nolander
4:e N.Andersson/Johansson-L.Morin/Cassel
Kommentera

GävleLasse: Nej,jag utgår inte från nåt,inte ens att Nic Angell skriver på....

Men det kan ju vara så att Sjödda redan lämnat sitt beslut till Sundlöv att han lägger rören på hyllan,därav den intensiva jakten på Angell,men det är ju rena spekulationer från min sida,men det är ju Silly season:-)

Men det ultimata vore ju om Sjödda kunde mobilisera kraft en säsong till o att Boforsbacken skriver på....drömma får man ju.

Kommentera

p j davydjoos: Ska vi ha fler backar än forwards eller??.....:-)
Kommentera

www.elithockey.net/silly.php

Enligt sidan är Sebastian Karlsson klar för BIF. är detta bekräftat eller bara taget ur luften?
Kommentera

mattiaskarlgren: Han finns även med på eliteprospects, och då kan ni nog räkna med att han är klar. (se länk)
Kommentera

RQT:mattiaskarlgren:  Old news ;-)

Enligt Pucken på Arbetarbladet så är nu Frölundas sebastian Karlsson klar för Brynäs!!Saxat från Arbetarbladet/GD:

"Frölundas unge center sebastian Karlsson, 19, är klar för Brynäs.
Frölundacentern har en längre tid varit rykternas man, men nu är övergången klar, kontraktet är underskrivet och Brynäs får därmed ytterligare en ung talang i spelartruppen".

Hur många jäkla kinderägg ska vi ha i truppen??

Bissett19 @ Gnällbältet 2006-04-07 01:19

Kommentera

65selander: Sedär ja, jag är efter som vanligt! :P
Kommentera

Kan väl inte vara Brynäs, eller? (Se länk)
Kommentera

« · 703525 · »