1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season

« · 709684 · » Till forumet

Sv: Silly season
СИСТЕМА ЭФФЕКТИВНОГО СНИЖЕНИЯ РИСКОВ
Kommentera

Bissett19: Lite koll på Lavins får vi ju innan oktober. För i finland måste han ju kunna vara med och spela.... eller?
Kommentera

GävleLasse: Tror inte dom får träna med laget heller oavsett vilket land man härjar i.
Kommentera

Menar dom som fortfarande sitter i karantän efter artiskontraktena i respektive lag.

Kommentera

65selander: Det är nog sant. Jag tror inte heller att Lavins har betalt för tiden innan han kommer heller...det skulle ju vara svarta pengar i sånna fall.. vitt går det ju inte.
Kommentera

GävleLasse: Det är väl så att de bara får vistas i landet mer än 180 dagar för att det ska kunna bli ett sk "artistkontrakt" dvs lägre skatter och sånt därför kan han inte vara med och träna heller med laget
Kommentera

65selander: Spelare med artistkontrakt som har gått ut, får inte ens vara här på semester.Så Lavins lär nog missa semesterutflykten till Furuvik eftersom han inte får komma förrän i oktober.
Jag tycker att Angell har rätt inställning i att han ska vara med från början och inte nått skit med att komma när det passar skattemyndigheterna. Se till att ha pengar BIF!!!

En trolig tråd här i GB:N längre fram kommer definitivt att heta "Vilka lånar BIF ut?". Vi börjar bli många!!!
Kommentera

I dagens Mora Tidning (pappersupplagan än så länge) så finns en artikel om att MIK börjat sin sommarträning. Noterbart är att man på bilderna kan se att Peter Nolander fortfarande är med Mora och tränar. Så min fråga till er nu är om ni inte har nån egen barmarksträning eller räknar ni med att få fulltränade killar skickade till er i början på augusti? ;-)

Kommentera

Sperrle är klar för Brynäs IF!!!! Se länk!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det måsta man ju säga att det var ett ganska bra val som andramålis,var ju lite orolig att det skulle bli Gusten.T ett tag.
Kommentera

Ja, han följer ju Boorkens röda tråd, spelat i Arboga, fostrad i Leksand och han kanske har nån liten anknytning till Almtuna nånstans också..

Kan inte ha varit lätt att värva en ny målis när dom vet att han är dömd till att stå i Honkens skugga i vinter. Om inte Honken ska myspysa med frugan och skära lite avocado i vinter med...
Kommentera

Clubsport: Eller om han inte idiotspelar som förstemålis i VM o sticker över pölen,hua hua......:-)
Kommentera

Bissett19:
En stabil plats som andrekeeper där han får stå matcherna mot blåbärsgängen utan att övertyga för mycket står på min önskelista.
Kommentera

Stigsson:
Jag tror att han håller sig undan, han har nog hört talas om Brynäs specialitet att springa på myrmark.
Kommentera

Clubsport: Det lär bli en hård kamp om förstespaden i Tre Kronor.Det är ju tre jämna målvakter,det bästa vore väl om New Jersey slår ut Rangers,då lär ju Henke flygas till Riga,o de andra tre får slåss om att öpnna båset......
Kommentera

Bissett19: Sperrle klar för Brynäs.. se länk
Kommentera

58Ollie: Tja blixten.......:-)

70 Rodrigues @ SIGTUNAIdag kl. 11:37  
Sperrle är klar för Brynäs IF!!!! Se länk!!

Kommentera

70 Rodrigues: Det var knepigt eftersom Sperrle tidigt deklarerade att han skulle gå till en klubb där han var garanterad att få förstespaden vilket han definitivt inte lär få i Brynäs.
Kommentera

Bissett19:
Ja, ingen av dom tre sticker ut över dom andra. Liv o Honken är ju matchotränade där har Henriksson en liten fördel. Att B-Å är coachen har han nog också en fördel av.
Henke Lundqvist till VM, det känns tryggt..!
Kommentera

Clubsport: "Henke Lundqvist till VM, det känns tryggt..!"

Absolut,i både Brynäs o Tre Kronorögon.....:-)

Kommentera

Bissett19:
Ja, det vore försmädligt om Honken tar förstaspaden och dominerar totalt.

Henke får se till att ställa upp om han blir utslagen.
Kommentera

Clubsport: Vilken organisation tillhör Honken nu ? Är det NY Rangers fortfarande ?
Kommentera

brynästigern:
Jag tror att han är fri och inte tilhör nån organisation. Dom tappar ju rätten till en spelare efter några år om han inte spelar därborta.
Är inte 100 men nästan...
Kommentera

Clubsport: Ok, oavsett om Honken får stå i VM eller inte så hoppas jag att vi får behålla honom i alla fall. Sperrle tror jag blir ett bra alt. som 2:e keeper. Lär väl inte ta första platsen, eller?
Kommentera

brynästigern:
Nä, Sperrle är värvad som backup. Honken är ohotad etta i Brynäs.
Lite orolig är man tills datumet har passerat för NHL övergånger för spelare med kontrakt.
Kommentera

Clubsport: Tycker det är gott nog att han kommer till Brynäs när han vet att han kan bli båsöppnare hela säsongen.
Kommentera

Stigsson: Håller med om att det är lite knepigt, så det oroar mig en aning. Fan vet om inte Honken och Brynäs fått indikationer om NHL-spel....brrrrr....vill inte ha Sperrle som förstamålis.
Kommentera

65selander:
Det blir nog bra, han var jäkligt vass i Arboga.
Kommentera

Gusten: Det kan ju va så illa att det ligger något i det som står längst ner i fotnoten till denna artikel.

expressen.se/index.jsp?a=568827
Kommentera

Tommy: Var du tvungen o lägga in den länken, nu får man ju ännu mer ångest :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Bara att hoppas att det inte ligger nåt i det.
Kommentera

Stigsson: "Noterbart är att man på bilderna kan se att Peter Nolander fortfarande är med Mora och tränar. Så min fråga till er nu är om ni inte har nån egen barmarksträning eller räknar ni med att få fulltränade killar skickade till er i början på augusti? ;-)"

Han kanske redan är utlånad ;-)))
Kommentera

70 Rodrigues: En stilla undran..Om nu Honken drar iväg till NHL, då lär ju Brynäs gå ut och försöka värva en back up till Sperrle eller hur ?
Kommentera

Clubsport:
”En stabil plats som andrekeeper där han får stå matcherna mot blåbärsgängen utan att övertyga för mycket står på min önskelista.”

Är vi äntligen i position igen att börja kalla andra för blåbärsgäng?

Det var på tiden...... =)
Kommentera

brynästigern: Saken är den att "Honken" ersätter man inte i en handvändning!!
Kommentera

brynästigern:
”En stilla undran..Om nu Honken drar iväg till NHL, då lär ju Brynäs gå ut och försöka värva en back up till Sperrle eller hur ?”

En back up?

Vore det inte bättre att värva en målvakt i det läget? =)
Kommentera

Gusten: Det var min spontana reaktion också. Vet Sperrle redan vartåt det är troligt att det bär iväg med Honken?
Kommentera

70 Rodrigues: Har du alldeles rätt i! Hoppas verkligen att han stannar lär bli svårt att hitta en ersättare av hans kaliber.
Kommentera

Tommy: Det har du ju rätt i. Tänkte faktiskt inte på möjligheten att ni redan börjat låna ut från erat lager med backar. :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Truppen just nu som är bekräftat av Brynäs:

Målvakter
#1 Johan Holmqvist
#2 Daniel Sperrle NY!

Backar
#1 Niklas Andersson
#2 Jörgen Sundqvist
#3 Daniel Casselståhl
#4 Rodrigo Lavins
#5 Daniel Johansson
#6 Antti Hulkkonen - NY!
#7 Peter Nolander - NY!
#8 Linus Morin
#9 Tommy Sjödin

Centrar
#1 Nicklas Bäckström
#2 Mikael Lind
#3 Mads Hansen - NY!
#4 Jonas Almtorp

Forwards
#1 Andreas Dackell
#2 Mathias Månsson
#3 Björn Danielsson
#4 Daniel Widing
#5 Lars-Erik Spets
#6 Henrik Malmström
#7 Daniel Hermansson
#8 Ove Molin
#9 Johannes Salmonsson - NY!
#10Rikard Gynge- NY!

Kommentera

Tommy: Kan det kanske vara så att det är en gammal bild moringarna är väl inte så noga av sig!
Kommentera

Bissett19: Plats nummer 10 bland backarna vikt för Angell då ? Dvs om han nu skriver på förstås.
Kommentera

brynästigern: Jo det får vi hoppas,o då har jag inte tagit  med Tryoutbacken Ström!!
Kommentera

Lunkan: Det kan ju också va en tänkbar lösning förstås. Jag vet ju inte ens om det finns nån bild...
Kommentera

Sperrle känns som en bra värvning ung hungrig vill uppåt.
Kommentera

Bissett19: Ström blir nog utlånad till någon allsvensk klubb misstänker jag, men som sagt det beror alldeles på om Angell ritar på eller inte. Blir lite orolig när det gäller målvaktssidan, om nu Honken drar iväg så står vi ju bara med en målvakt i truppen. Vem har vi som 3:e alt ?
Kommentera

Sebastian Karlsson klar!

Länk...
Kommentera

mattiaskarlgren:

Har inte det varit klart i en vecka typ :)
Kommentera

mattias - 74: jo och han bekräftade det själv i morgontidningen
Kommentera

Enligt rykten så ska Sperrle vara lite obekväm. Hoppas det inte stämmer för då kanske det blir ännu en "husbyggare" som lyfter lön i snickarbrallor i 1,5 år.
Kommentera

« · 709684 · »