Brynäs IF

728169 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season och annat

« · 78935 · » Till forumet

Sv: Silly Season och annat
Bright:
Då är det Allsvenskan som gäller 2003/2004 alltså?
Kommentera

6 Lundström: Ja, gojoh har meddelat det här tidigare...
Kommentera

Bright:
Åh Fan! Är truppen klar?
Kommentera

gojoh: Intressant att höra att Brynäs har sin trupp klar!
Kommentera

Sorry skrev i fel gästbok
Kommentera

Nu gäller det att vi försöker fixa kontrakt så fort som möjligt med z:a om han ej sticker till detroit,Mackan,Kapanen,Cassel,Raja,jidda med flera.....

wallin och simons kan söka sig ner i allsvenskan, eller kanske ennu längre ner....

PLocka upp lil z:a och Hansson, skriv kontrakt som varar i kanske 2-3-4 år
Kommentera

Bright:
Förstår inte hur en del resonerar. Det är ju precis tvärtom, Brynäs tillhör ju de lag som har tränare och trupp klar tidigast av alla ! Så har det varit de senaste säsongerna och så ser det ut att vara i år också.
Gräset är alltid grönare på andra sidan staketet...
Kommentera

Traditionens makt är stor i klubben,har man jobbat så förr så fortsätter men.Vi som är supportrar kan inte annat än se på och darra över vad som komma skall.Lag som avslutat sina säsonger senare än BIF(inte så svårt kanske) öser in nyförvärv medan Brynäs endast hunnit med att knyta de befintliga till sig (nye finnen undantagen).Vi får hoppas att man lägger all kraft på att plocka Mathiasson och en toppmålvakt ganska snart,kosta vad det vill.Klubben måste satsa på starka namn nu när de flesta andra lag bara ser ut att bli bättre,då håller det inte att ersätta de som drar med sämre gubbar.På minuskontot också att man valt att köra med samma backuppsättning även nästa säsong.På papperet ett hyfsat gäng men det faktum att man läcte som ett såll den här säsongen är skrämmande.Olsson 5 års kontrakt...fan vet om det är rätt melodi.
Kommentera

gordo:

Håller med dig gordo. Jag föredrar kloka och genomtänkta värvningar och ett långsiktigt lagbygge, mot de hysterivärvningar som glade Percy hållit på med... Måste vara svårt att hitta en laganda om alltför många spelare byts ut varje år.

För övrigt inser jag inte meningen med det lite överdrivna "ska vi byta grejer med varann?", då det bara innebär att spelarlöner och transfersummor ökar så att de ställer en del klubbar på gränsen till ruinens brant...

(Vill också be om ursäkt för en del inte så klipska och intelligenta inlägg jag skrev i går kväll: Jag lyckades dricka något olämpligt som gjorde att jag såg suddigt och mår lite dåligt idag... :-)
Kommentera

6 Lundström: Ja, härdade är vi... Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen. Brynäs har en bakvänd värvnings-policy. Man börjar med att släppa flera spelare ifrån sig och först sen så börjar man leta nya spelare. Det är ju tvärtom man ska jobba. Vara tidigt ute med att skaffa och göra klart med nyförvärv för att därefter kicka de spelare som inte platsar och som man inte vill ha kvar.
Kommentera

Bright:
Så här är det ju varje säsong,Brynäsarna får vänta och se på när dom andra lagen tar godbitarna, men man börjar bli van med det nu.Jag är inte så säker på att dom vet vilka spelare dom ska ha som ersättare till Bisset och Rudan, det enda dom verkar jobba på just nu är en målvakt!
Kommentera

6 Lundström: Håller med! Det här med Nurminen har man, som befarat, inte hört så mycket mer om nu de senaste dagarna. Sen utespelarna, om det var en eller två finländare till som man pratat om, varför händer ingenting där? Jag förstår inte varför det inte ska gå att komma till skott när man ändå tydligt uttalat att man ska ha en eller två finn-forward till och man borde väl veta vilka det är man vill satsa på vid det här laget...
Kommentera

Bright:
Om man säger så här då:
Svenska mästarna FBK har inte de bästa stjärnorna, tvärtom, men de har formerat det bästa och jämnaste laget och fått spelarna att underordna sig den principen.
Jävligt hårt arbete och den bästa målvakten...
Det är deras recept för framgång och inte något speciellt eller märkvärdigt alls (förutom i media förstås).
Att värva ett antal stjärnor till Brynäs i det här läget (måste hänga med-läget) slutar bara med oreda a la Percy Räddhök.
Kloka och konsekventa värvningar bygger laget och håller ordning på ekonomin.
Alltså, hitta minst lika bra spelare som Bissett och Rudan!
Gärna någon ny Tuulola istället för Crippe.
Och en back-up till Asplund!
Kom igen nu SK och Esko...
Kommentera

Maggan82:
Det är precis som vanligt!
Kommentera

Fan vad alla värvar nu!! varför tar det alltid så lång tid för Brynäs??
Kommentera

Var inne på Atlanta Trashers hemsida och såg att dom plockat upp målvakten Frederic Cassivi från Chicago och inte Pasi Nurminen, kan det betyda att Nurminen är på väg???????
Kommentera

Ford Prefect: "Den dag Brynäs börjar värva klumpvis med stjärnor, så är det inte Brynäs längre". Vad menar du med det, egentligen? Du fattar tydligen inte än att karusellerna snurrar på högvarv nu i elitserien och den som inte vill, kan eller törs kliva på får vackert stå vid sidan av. Alltså, Brynäs måste nu hänga med och värva flera riktigt bra spelare inför nästa säsong, annars blir laget en av sparvarna i tranedansen och hamnar i krisläge. Titta på lagen som i år kom efter Brynäs i tabellen: Linköping hårdsatsar, SSK satsar och vi ska nog räkna med att även Leksand och Timrå gör det. Jag gillar i grund och botten inte heller den här utvecklingen med att klubbledarna näst intill har kniven på struphuvet när det gäller att gräva djupt i kassan för att se sitt lag hänga med, men utvecklingen går inte att stoppa, det är bara så. Sen undrar man ju verkligen vad en klubb som Färjestad, som tydligen fortsätter att storsatsa, egentligen har kvar att bevisa. Den klubben har fått storhetsvsnsinne, det är min ståndpunkt.
Kommentera

bradberry:
Det vore inte dumt! Har han inte någon slags bakgrund i Gävle också??
Kommentera

6 Lundström: Det vore ultimat, så högt ska man nog inte våga sätta siktet...
Kommentera

Varför inte försöka lösa Nicklas Anger från AIK?
Kommentera

KentaK:
Vi får verkligen hoppas att det blir mer nyförvärv, för annars blir det mycket tungt! Nurminen+ yttterligare en finne och Matthiasson kan man ju alltid hoppas på!
Kommentera

6 Lundström:
Ja Matthiasson och Soling.. Där har vi ett ÄKTA torpedpar..

Annars skulle ja kunna tänka mej en kedja med bara nyförvärv med tanken att vi får Matthiasson, så spelar han med Miettinen och ytterligare ett nyförvärv.
Dessutom tror jag att Soling skulle va perfekt med Molin och Larsson, där det tydligen ska till en högerskytt för att lyckas..

Men man ska inte gå händelserna i förväg, vi har ju inte sett mer än ett nyförvärv i år, och mer kanske det inte blir? Eller jo det måste nog till några till iaf.. =)
Kommentera

KentaK:
Vi skulle behövt haft poängmaskinen Pasi Määttänen som HV71 värvade, han hade varit perfekt och ha vid sidan om Molin och Larsson.Matthiasson ser jag gärna tillsammans med Soling och Miettinen!
Kommentera

6 Lundström:
Yes, men det är nog där det knyter sig, skulle man få över Matthiasson så skulle denne fylla ut kvalitéten som Bissett besitter, men han är ju knappast lika mycket hockeyspelare som Rudslätt faktiskt var.. Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att vi får en ersättare för båda dessa forna guldgossar, kanske en av dom..

Att Rudan och Bissett dessutom började kännas som riktiga "ur-Brynäsare" skadar ju mer än det man tappar enbart i kvalité..

Men vi får hoppas på Matthiasson och en finsk forward, i första-kedje-stuk!
Då kan vi möjligen förbättra laget till nästa år..
Men man får inte glömma målvakts posten heller.. Dubbelt så viktig som forwardsuppsättningen...
Kommentera

KentaK:
Man måste ersätta Rudan och Bisset med men bättre spelare!
Kommentera

Huge: Jo.. Överlägsenheten börjar minst sagt bli skrämmande nu...
Kommentera

Nu läser jag på Aftonbladet, visserligen en osäker källa men ändå, att Thomas Johansson ska vara på väg till Linköping nästa säsong..

Tycker att Brynäs ska hålla sig framme och rycka i spelarna som inte många tänker på att dom finns där, spelare som alla lätt skulle ta en plats i laget, kanske inte ersätta Rudslätt men ändå ta en plats: Framförallt tänker jag på Peter Kumpulainen som har visat en enorm talang, men spelare som Jan Huokko (antagligen till Leksand) eller varför inte Mattias Svedberg...

Tycker man ska lägga sig i budgivningen på Johansson också, även om det är stora pengar, så skulle han helt klart vara värd dom..
Kommentera

KentaK:

Vad är dessa gentemot Djoos, Sjödda,Adam, P3, Olsson,Pekkala,
Johansson och Rehnberg?

Noll och intet....... :)
Kommentera

KentaK:
När FBK tappar bra spelare så erssätter dom i regel med bättre spelare, ska bli intressant och se hur Brynäs agerar när dom ska ersätta,Rudan,Bisset och Pettersson! FBK kommer att vara dom stora dominanterna i svensk hockey många år framöver, och dom bli garanterat inte sämre nästa säsong.
Kommentera

Kolla in FBKs backsida: Per Lundell, Greger Artursson, Thomas Rhodin, Mats Trygg, Erik Kakko, Radek Hamr och Per Hållberg..

OBS! Detta är bara dom backar som man har fast vid kontrakt... Fy fan säger jag...
Kommentera

Nämen va faaan, Färjestad måste ju tappa helst, Gerber, Johansson och Wallin om det inte ska bli något Sovjet-syndrom i Karlstad!!

Man har ju redan klart med Hamr som tyvärr är en sjujävla bra offensiv back, Prestberg som har utvecklats bra i Frölunda.. Och nu också Per Hållberg från modo.. Det här börjar se onaturligt bra ut.. Säg att man inte tappar någon spelare från förra säsongen (visserligen ganska otroligt) Men i såna fall skulle ju truppen vara den överlägset starkaste i Sverige någonsin...
Kommentera

KentaK:
Tror också att Esko kommer att hjälpa oss väldigt mycket, och som du skrev så måste det in 2 ytterforwads och en målvakt av mycket hög klass, för annars kan det gå mycket tungt nästa säsong.Ersätta Rudan och Bisset är inte det lättaste.
Kommentera

Ford Prefect:

Linköping med omnejd har väl varit utsvultna på elitidrott över-
huvudtaget under en längre tid och sponsorerna står säkert i kö
för att få vara med och bygga upp ett starkt lag. Det är väl bara att
önska lycka till i stället. Om nu Brynäs varit i samma läge och
agerat likadant tror jag nog att tongångarna varit lite annorlunda,
eller.....? ;-)
Man kan väl tycka vad man vill om sättet men tydligen har man
bestämt sig för att inte (?) ta några risker när det gäller att säkra
etableringen i ES.
Nu låter det som om man har värvat ihop ett helt stjärnlag, men
låt dom visa på isen vad dom går för först innan vi avkunnar ngn
dom.
Att som Expressen ge Vyborny epitetet "NHL-stjärna" är väl ändå
en sanning med viss modifikation.
Hans statistik vittnar väl snarast om en ganska ordinär spelare,
dessutom i ett av NHL:s bottenlag.
Att snacka om "årets i särklass största värvning" kan nog stämma,
åtminstone om man talar om övergångssummans storlek.
Om det blir den största sportsliga återstår väl att se....
Kommentera

6 Lundström:

Det är så sant så.. Men jag tror att vi kan bli ett topplag igen med dom pengarna som finns, fast jag vet ju inte hur mycket det är exakt.. Jag tror att denne Esko kan hjälpa oss enormt, han har ju kontakter i öst som kan bli värdefulla som F*N!
Kommentera

KentaK:
Vet inte om jag är direkt pessimistisk, snarare realistisk.Man önskar verkligen att Gävle kommun och företag i Gävle kunde inse hur mycket Brynäs betyder för hela stan.
Kommentera

Ford Prefect:

Håller med dig, men jag tror inte på något Malmö-syndrom i Gävle än på länge iaf..

Vi har ju den snåla knäppkorven Bäckström.. Och det är väl egentligen tur att vi inte har någon Percy heller, han bidrar ju mest förutom med pengar till att sälja ut lagmoralen, något som jag tror och hoppas inte händer i Brynäs än på många år..

Tycker vi har ett fint lag på gång, men jag har sagt det förr och jag säger det igen, för att haka på måste vi tyvärr värva två riktigt bra ytterforwards, för Rudslätt och Bissett kommer att saknas nästa säsong oavsett...
Kommentera

6 Lundström: Nu ska vi inte vara så pesimistiska, vi var ju faktiskt bra mycket närmre att ta en match av FBK än vad HV var tex..

Och även om FBK ser ut att bli ruskit starka även nästa säsong så måste man komma ihåg att en säsong inte är någon storhetstid!!

Men helt klart för Brynäs är väl att vi måste försöka haka på tåget vi också, och verkligen hålla ut bakåt, för Linköping, Timrå och Leksand kommer säkerligen utgöra stora hot nästa säsong...
Kommentera

Länktipset i mitt tidigare inlägg gäller TIK! Glömde att skriva det.
Kommentera

6 Lundström: Jag hoppas ju också att Brynäs hakar på, men inte hur som helst. Den dag Brynäs börjar värva klumpvis med stjärnor, så är det inte Brynäs längre.
Kommentera

Ford Prefect:
Enligt Linköping själva så ska dom ha sålt dom flesta logerna i den nya hallen som planeras, och bara där så lär det ju ramla in några miljoner LHC är hela Linköpings angelägenhet och sponsorerna står i kö för att sponsra laget, vad härligt det hade varit ifall Gävle hade visat ett likadant stöd när det gäller Brynäs.Även Timrå kommer att storsatsa, 2-3 miljoner ska läggas på spelarinköp inför nästa säsong, det är målsättningen. Det verkar som om dom flesta klubbar har insett läget nu och satsar för att hänga med tåget som har FBK,HV71,DIF som vagnar.Tycker att det är skitkul att Brynäs säger att dom ska satsa på en ny hall m.m, men det kommer att bli ännu mer skitkul när det verkligen klubbas och blir verklighet, fram tills dess så kommer ialla fall inte jag inte ha för stora förhoppningar.
Kommentera

Faan.. om inte Sampan tappar fattningen totalt så börjar ju LHC likna ett guldlag nästa säsong..

Pärssinen har ju visat vad han gått för i tidigare Sweden Hockey Games, och Vyborny var ju en gång i tiden (för kanske 3-4 år sedan) det allra största Tjeckien hade på ungdomssidan...
Lägg där till Mertzig som kan ha blivit hur bra/dålig som helst dom senaste åren, så har vi ett lag man onekligen ska vara rädd för i höst...
Kommentera

6 Lundström: Var får Linköping sina pengar från? När Linköping började sin satsning tyckte jag det var lite kul och hoppades att de skulle kunna vara med och fightas nästa säsong. Men ska de hålla på och köpa Vyborny med flera som det ryktas om, då börjar det likna Malmö vid 90-talets början. Jag gillade det inte då, och jag gillar det inte nu...
Kommentera

Enligt Expressen så är David Vyborny klar för Linköping! Se länktips! Om det är sant så är det ju årets värvning i elitserien!
Kommentera

Tor Karlström:
Tja, vad ska jag svara dig Tor. Du använder ett språkbruk och en meningsuppbyggnad som gör att ingen här tar dig på allvar. Du kan ju jämföra dina inlägg mot alla andras och se skillnaden...

Personligen har jag jävligt svårt att läsa vad du menar. Enligt ditt senaste inlägg ska t.ex Tommy Westlund vara på gång, Tor skrev; "enligt hemliga uppgifter på internet sajten nhl.com redan den 7 februari skrivit på för 3+1 år för Brynäs ska offetlig göras nästa fredag. ". Som jag tolkar det har Tommy (enligt hemliga uppgifter?) skrivit på ett 3 årskontrakt för BIF på NHL´s officiella hemsida som offentliggörs om en vecka? Fattar inte vad du babblar om. Westlund är center, han har visserligen spelat högerforward en säsong i BIF men det är som center man värvar honom och BIF har redan fyra sådan = vi behöver inte Westlund.

Självklart ska du fortsätta skrika ut dina "världsnyheter" på HS om du känner för det man jag kommer iallafall förmodligen alltid ignorera dom....
Kommentera

Tor Karlström:

Tänker inte ifrågasätta dina källor, men om du följt debatten här en smula så hade du förstått att ordet 'knäppkorv' i sammanhanget nästan kan ses logiskt.

Sedan att jag inte förstår hur du kan använda ett ord ett ord som "språkbruk" med dina språkliga brister är en helt annan historia som inte har sin plats i detta forum.
Kommentera

Tor Karlström:

Och?
Kommentera

Huge: jag skrev till Micke!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Tor Karlström:

Undrar om du inte lider av ngn form av personlighetsklyvning,
för i din GB korresponderar du med dig själv.
Tror nog inte att det är Aspen som behöver Ola´s hjälp...... ;-)
Kommentera

micke: Tja Micke att kalla mig för knäppkorven visar bara att du lider av dåligt självförtroende. Kanske har du blivit mobba i skolan ? Vad vet jag ? MEN ANLEDINGEN ATT JAG NU GÅR UT och bemöter sånt språkbruk är för jag uppfattar att du skendar detta forum för "riktiga" Brynäsare!!!! Kan de var så här att du ÄR sur för att jag gång på gång hävdar saker om Silly Season som du inte vet något om. De råkar var så här att jag har "vissa" källor som bekräftar att de ligger "viss" sanningen i dessa ryckten. Är inte "silly Season" en tid av rykten och frågor???!! När jag har intressanta saker att delge andra Brynäsare ska jag skita och gör de då för att dom inte är bekräftade och helt klara??!!!!!!! DE är patetisk att kalla mig de mycket plumpa ORDET "knäppkorven"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Tor Karlström: Fan, är du fortfarande full knäppkorven? Trodde du hade slocknat vid det här laget...
Kommentera

« · 78935 · »